вторник, 28 июля 2020 г.

მათემატიკურმა მოდელმა აჩვენა, თუ როგორ ურთიერთქმედებს ცნობიერება და არაცნობიერი ადამიანის ტვინში

მათემატიკურმა მოდელმა აჩვენა, თუ როგორ ურთიერთქმედებს ცნობიერება და არაცნობიერი ადამიანის ტვინში

ამერიკელმა მათემატიკოსებმა, რომლებიც აღარ მოელოდნენ ნეირომეცნიერებისგან მიღწევებს, თავის ხელში აიღეს ტვინის შესწავლის საკითხი. მათ გაანალიზეს გრაფების თეორიის გამოყენებით ტვინის ის ზონები, რომლებიც პასუხისმგებელნი არიან ინფორმაციის ცნობიერ და არაცნობიერ აღქმაზე. აღმოჩნდა, რომ სფეროები, რომლებიც აქტიური არიან არაცნობიერი აღქმის დროს, შეადგენენ ცნობიერი მდგომარეობის ქსელის k-ბირთვს და წარმოადგენენ მის ცენტრალურ და განსაკუთრებით დაკავშირებულ ელემენტებს. კვლევის შედეგები გამოქვეყნდა ჟურნალში Neuroscience.
 ფრანჩესკა არეზმა და ჯინო დელ ფერარომ ნიუ იორკის საქალაქო კოლეჯიდან გადაწყვიტეს შეემოწმებინათ, რომელი ზონები ცნობიერი აღქმის დროს უფრო მდგრადია აქტიურობის შემცირებისადმი და რომელი ფუნქციას - ცნობიერს თუ არაცნობიერს - ისინი ასრულებენ.
სამეცნიერო ნაშრომს საფუძვლად დაედო 2001 წლის მონაცემები. თავდაპირველ ექსპერიმენტში მოხალისეებს 5 წუთის განმავლობაში სლაიდების სერიას აჩვენებდნენ: ერთ შემთხვევაში სასიგნალო სიტყვას აჩვენებდნენ ცარიელ სლაიდებს შორის, ხოლო მეორეში, სლაიდებს შორის ყურადღების გადამტანი სურათებით.
ნახატები თრგუნავდნენ შეგნებულ აღქმას, და მეცნიერებს შეეძლოთ მაგნიტორეზონანსული ტომოგრაფის დახმარებით გაეანალიზებინათ ტვინის აქტივობის განსხვავება ორ განსხვავებულ რეჟიმში. აღმოჩნდა, რომ სამივე სფერო აქტიურია ორივე მდგომარეობაში: თითისტარის მსგავსი ხვეული (წითელი და ყვითელი) და მარცხენა პრეცენტრალური ხვეული (მწვანე).
ამ ექსპერიმენტიდან ზონის გააქტიურების ბარათების გამოყენების გზით, მეცნიერებმა შექმნეს ტვინის ფუნქციონალური ქსელის მოდელი ცნობიერი აღქმისთვის. მაგნიტორეზონანსული ტომოგრაფის მიერ გამოვლენილი აქტიური  მონაკვეთები ქსელის კვანძებად იქცა, ხოლო მათ შორის კავშირები მიღებული იქნა მათი აქტიურობის დროის წყვილი კორელაციის მეთოდით.
მიღებული გრაფიდან თანმიმდევრობით აცილებდნენ ყველა მწვერვალს ნაკლები რაოდენობის კავშირებით.
შედეგად, მეცნიერებმა მოიპოვეს მაქსიმალური ქვეგრაფი, რომელიც კ-მეზობლებთან - k-ბირთვთან დაკავშირებულ კვანძებისგან შედგებოდა და ემთხვეოდა  არაცნობიერი აღქმის ზონებს.
K-ბირთვში აერთიანებენ ბევრ ელემენტს, რომელთაც აქვთ კავშირების მინიმალური რაოდენობა. იგი გამოიყენება, მაგალითად, სოციალურ ქსელებში მემების განაწილების შესასწავლად. K-ბირთვი დინამიკურ ქსელებში (ფინანსურ, ეკოლოგიურ და სხვა რთულ სისტემებში) ახასიათებს სტაბილურობის კრიტიკულ წერტილს: k-ბირთვიდან ელემენტების ამოღება იწვევს სისტემის კოლაპსს. ამრიგად, შეიძლება ითქვას, რომ ადამიანის ტვინში ინფორმაციის აღქმა წარმოებ ერთი სისტემის საშუალებით: მისი ფრონტენდი ახორციელებს ცნობიერ აღქმას და მუშაობს სტაბილურ ბეკენდზე, რომელიც პასუხისმგებელია ქვეცნობიერებაზე.


https://www.ennonline.net/attachments/2767/Permaculture-for-Refugees-in-Camps.pdf
https://www.theguardian.com/sustainable-business/2016/jul/25/eco-village-sustainability-environment-circular-economy-regen
https://www.gaiaeducation.org/gaia-shop/books/ecovillages-around-the-world/
http://www.inforse.org/asia/pdf/Pub_EVD-SouthAsia.pdf
http://www.inforse.org/asia/pdf/Pub_EVD-SouthAsia.pdf

https://cedar.wwu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1006&context=ee_ftf
https://earthcelebrations.com/ecological-city-videos/
https://www.apa.org/news/press/releases/2017/03/mental-health-climate.pdf
https://public.wmo.int/en/media/press-release/state-of-climate-2018-shows-accelerating-climate-change-impacts
https://www.researchgate.net/profile/Saye_Cabuk/publication/317616932_Eco-Collectives_As_a_Solution_For_Forced_Displacement/links/5943a29045851525f890747c/Eco-Collectives-As-a-Solution-For-Forced-Displacement.pdf
https://www.quora.com/How-can-we-reasonably-stop-climate-change-as-of-today
https://www.odi.org/sites/odi.org.uk/files/resource-documents/12659.pdf
https://www.crcsolutions.org/
https://www.csuchico.edu/twts/_assets/documents/2019-twts-program.pdf 
http://www.torreyaguardians.org/assisted-migration.html
https://www.researchgate.net/profile/Saye_Cabuk/publication/317616932_Eco-Collectives_As_a_Solution_For_Forced_Displacement/links/5943a29045851525f890747c/Eco-Collectives-As-a-Solution-For-Forced-Displacement.pdf
https://slideplayer.com/slide/4594429/
https://www.yvsc.org/changing-climate-impacts-human-health/
https://www.hriainstitute.org/blog/232-eh-blog
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK525226/figure/ch8.sec2.fig1/
https://health2016.globalchange.gov/
https://www.ecowatch.com/surgeon-generals-warning-we-must-act-on-climate-1891078095.html
https://slideplayer.com/slide/4594429/
https://www.slideshare.net/bala1957/global-climate-change-and-its-impact-on-human-health
https://www.routledge.com/Health-and-Climate-Change-Modelling-the-impacts-of-global-warming-and/Martens/p/book/9780415848800
https://health2016.globalchange.gov/
https://thewellesleynews.com/2018/12/06/global-warning-climate-change-threatens-u-s-economy-human-health-and-cultural-identity/

https://www.scielo.br/pdf/rbp/v40n2/1516-4446-rbp-1516444620172270.pdf
https://www.thegreatcourses.com/courses/history-of-freedom.html
https://www.cincinkyrealestate.com/blog/tips-for-renting-your-home/f
https://www.independent.org/publications/books/summary.asp?id=68
https://www.thegreatcourses.com/courses/physics-of-history.html
http://www.libertystory.net/LSARTSLIBERTYASAWOMAN.htm
https://www.wonders-of-the-world.net/Statue-of-Liberty/Symbolism-of-the-statue-of-Liberty.php
https://wemakeimmigrationeasy.com/pages/immigration_attorney.html?utm_source=%7B%7Bplacement%7D%7D&utm_medium=%7B%7Badset.name%7D%7D&utm_campaign=%7B%7Bad.name%7D%7D

























































Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised