- https://languagelifeschool.com/4-neobychnye-metodiki-izucheniya-inostrannogo-yazyka/უცხო ენის შესწავლის 4 უჩვეულო მეთოდიარაჩვეულებრივი მეთოდები და დაპირებები, რომლებიც დაგეხმარებათ ენისმოკლე დროში შესწავლაში, ყოველთვის დიდ ყურადღებას იპყრობდა. ამ სტატიაშიჩვენ განვიხილავთ ოდესღაც (და შესაძლოა ახლაც) პოპულარულ მეთოდიკას,რომლებიც გვპირდებიან სწრაფ შედეგებს მცირე დატვირთვით. დავიწყოთ!1. ჰიპნოზირამდენიმე წლის წინ ჰიპნოთერაპია და მათ შორის ჰიპნოზის ქვეშ სწავლაპოპულარობის პიკზე იყო. სტუდენტებს ხომ ყოველთვის სურდათ მიეღოთ ყველაზემეტი ცოდნა მინიმალური ძალისხმევით და, თითქოს, ჰიპნოზს შეეძლო ამაშიდახმარების გაწევა. ამ მეთოდით უცხო ენის სწავლება გულისხმობდა, პირველრიგში, მოსწავლის შეყვანას ჰიპნოზის მდგომარეობაში და მეორეც, ჰიპნოლოგიმასწავლებლის არსებობას, რომელიც ხელმძღვანელობდა ასეთი სწავლისპროცესს.ახლა სპეციალისტებიც კი, რომლებმაც ადრე პრაქტიკაში იყენებდნენ ამმეთოდს, წერენ, რომ მისი ეფექტურობა არცთუ მაღალია, განსაკუთრებით თუგავითვალისწინებთ დროის და მატერიალურ ხარჯებს. სამაგიეროდ ფსიქოლოგთანმუშაობა გაკვეთილების პარალელურად ხშირად შეიძლება დაეხმაროს ახალი ენისშესწავლის ეფექტურობის გაზრდას, მაგალითად, ყურადღების კონცენტრაციასთანდაკავშირებული პრობლემების ან ცრურწმენების არსებობის შემთხვევაში.2. ენის სწავლა ძილში (ჰიპნოპედია)არავისთვის საიდუმლოს არ წარმოადგენს, რომ ჩვენი ტვინი ძილის დროსაცმუშაობს. მაგრამ შეგვიძლია ეს დრო გამოვიყენოთ აქტიური სწავლისთვის? ძილისდროს სწავლის მეთოდიკის ავტორები, რომლებიც ჯერ კიდევ ძველ ინდოეთშიშეიქმნა, დარწმუნებული იყვნენ, რომ შეგვიძლია. დღევანდელი მასწავლებლები,რომლებიც ჰიპნოპედიას იყენებენ, ახორციელებენ უცხო სიტყვების, ფრაზების ანთუნდაც მთელი მოთხრობების აუდიო ჩანაწერებს, სტუდენტები კი ჩართავენჩანაწერს, როდესაც დასაძინებლად მიდიან.რა თქმა უნდა, ვარაუდობენ, რომ სტუდენტი მოუსმენს ამ აუდიოებს არამხოლოდ ძილში, არამედ სიფხიზლის დროსაც. ამ მეთოდიკაში ღამის მოსმენაგამოიყენება მხოლოდ როგრც მასალის გამეორება და განმტკიცება, ანუ დღისგანმავლობაში სწავლა მაინც საჭიროა.კვლევების შედეგები წინააღმდეგობრივია: ვიღაცამ აღმოაჩინა ტვინის რეაქციახმაზე, ვიღაცამ, პირიქით, უარყო ჰიპნოპედიის სარგებლიანობა. იმისგათვალისწინებით, რომ დღის განმავლობაში ჩვენ ყველანი ჩვეულებრივ ძალიანდატვირთულები ვართ, და ამ დროს ჩვენი ტვინი მთელი დატვირთვით მუშაობს,მიგვაჩნია, რომ ხარისხიანი დასვენება უფრო სასარგებლოა, ვიდრე ძილის დროსაუდიოს მოსმენა, ამიტომ არ გირჩევთ ამ მეთოდის ბოროტად გამოყენებას.3. 25 კადრი1https://languagelifeschool.com/4-neobychnye-metodiki-izucheniya-inostrannogo-yazyka/
- მეოცე საუკუნის შუა წლებში ამერიკელმა ფსიქოლოგმა ჯეიმს ვიკერიმ შექმნათეორია, რომლის მიხედვითაც ადამიანის ტვინს შეუძლია წამში მხოლოდ 24კადრის დამუშავება, 25-ე კი უკვე ქვეცნობიერად, ანუ ქვეცნობიერის მიერ აღიქმება.ამ იდეიდან გამომდინარე, მასწავლებლებმა შეიმუშავეს ენის შესწავლის ახალიმეთოდიკა, რომლის მიხედვითაც მოსწავლემ დღეში მხოლოდ 30 წუთი უნდადახარჯოს ვიდეოების ყურებაზე, რამდენიმე თვეში კი სტუდენტს უკვე ექნებასიტყვების მნიშვნელოვანი მარაგი.შემქმნელთა სამწუხაროდ, ამ მეთოდმა პოპულარობა ვერ მოიპოვა. ერთისმხრივ, ის არასრული იყო, რადგან ყურადღება მხოლოდ ლექსიკას ექცეოდა, ხოლომეორე მხრივ, არ მოიძებნა 25 კადრის მეთოდიკის ეფექტურობის მეცნიერულიდადასტურება.4. გადახტი და ისწავლესრული ფიზიკური რეაგირების მეთოდი 1960-იან წლებში ამერიკელმაფსიქოლოგმა ჯეიმს აშერმა შექმნა. ეს მეთოდიკა გაჩნდა მას შემდეგ, რაცტარდებოდა დაკვირვება ბავშვებზე, რომლებიც მეტყველებას ითვისებდნენ.ფსიქოლოგმა შენიშნა, რომ ბავშვები იმახსოვრებენ სიტყვებს და გამოთქმებს,როდესაც გამუდმებით მოძრაობენ, და გადაწყვიტა, რომ სწავლის ეს გზაუფროსებსაც დაეხმარებოდა.მეთოდიკის არსი მდგომარეობდა ფიზიკური აქტივობის პარალელურადსიტყვებისა და ფრაზების დამახსოვრებაში. იმისდა მიუხედავად, რომ მეთოდისთეორიული საფუძველი დიდი ხანია მოძველებულია, მის ზოგიერთ დეტალს კვლავიყენებენ მასწავლებლები მთელ მსოფლიოში. მაგალითად, მოძრაობებთანდაკავშირებული ლექსიკის შესწავლისას („ადექი“, „დაჯექი“ და ა.შ.) შეგიძლიათსთხოვოთ სტუდენტებს ვიზუალურად აჩვენონ მოქმედებები უკეთესადდასამახსოვრებლად.მასწავლებლები ყოველთვის დაინტერესებულნი არიან თავიანთი სტუდენტებისწარმატებაში, ამიტომ ისინი ცდილობენ შექმნან ჯადოსნური მეთოდიკა, რომელიცდაეხმარება ეფექტურ სწავლაში. თუმცა ბევრი მეთოდი კრიტიკას ვერ უძლებს ანსწრაფად კარგავს პოპულარობას, პრაქტიკულად თითქმის ყველა მათგანშიშეიძლება სტუდენტებისთვის რაღაც საინტერესოს ან სასარგებლოს აღმოჩენა დაგაკვეთილებში შემოტანა. ამ დროისთვის ყველაზე ეფექტური ჩანს„კომბინირებული“, ინდივიდუალური მეთოდი, სადაც თითოეული მასწავლებელიარეგულირებს პროგრამას თავისი მოსწავლეებისთვის, მათი სურვილებისა დაშესაძლებლობების გათვალისწინებით. ამიტომ, სტუდენტებს ვურჩევთ არ ეძებონ„ჯადოსნურ აბი“, ეძიეთ ჯადოქარი მასწავლებელი, და წარმატებასაც მიაღწევთ
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Will be revised