понедельник, 20 июня 2022 г.

მედიაკრატიის ნოოპოლიტიკად ტრანსფორმაციის გენეზისი სერგეი ბორისოვიჩ ნიკონოვი ფილოსოფოსთა დრო: „Westlessness“-იდან Happytalism“-მდე

 https://www.jour.fnisc.ru/index.php/vlast/article/view/2696

მედიაკრატიის ნოოპოლიტიკად ტრანსფორმაციის გენეზისი

სერგეი ბორისოვიჩ ნიკონოვი

NikonovS@mail.ru

ციტირებისთვის

ს.ბ. ნიკონოვი. მედიაკრატიის ნოოპოლიტიკად ტრანსფორმაციის გენეზისი//ხელისუფლება. 2015. ტომი 22. № 7. გვ. 39-42.


ანოტაცია

ეს სტატია წარმოადგენს მეცნიერულ დისკუსიას „ძალა-საზოგადოება“ სისტემაში მედიაკრატიის ადგილისა და მისი ფუნქციონირების შესახებ. თემის აქტუალობა განპირობებულია მეცნიერთა მცდელობით, მედიაკრატია განიხილონ არა როგორც ზოგადი საინფორმაციო სტრატეგიის ნაწილი, არამედ როგორც კვლევის დამოუკიდებელო საგანი. სტატიაში განხილულია თეზისი, რომ არც მედია და არც მედიაკრატია არ არის ხელისუფლებისა და ხალხის ურთიერთობის ნაწილი. მედიაკრატია უნდა განიხილებოდეს, როგორც ინსტრუმენტი, რომელიც გამოიყენება ეროვნული უსაფრთხოებისთვის საფრთხის თავიდან ასაცილებლად ცხოვრებაში სტრატეგიული დაგეგმვის განხორციელებისათვის. სტატიაში ასევე განმარტებულია ნოოპოლიტიკა, როგორც საერთაშორისო პროცესების მანიპულირების საინფორმაციო სტრატეგია.

საკვანძო სიტყვები: ნოოპოლიტიკა, მედიაკრატია, მედია, მანიპულაცია, საზოგადოება 

ლიტერატურა

კ.ა. კატუშევა. 2014. პოლიტიკური კომუნიკაციის ტრანსფორმაციები სისტემაში „საზოგადოება - ძალაუფლება“ თანამედროვე რუსეთში. – ხელისუფლება, № 2. გვ. 82-87.

        მ.მ. კუჩერიავი. 2014. რუსეთის ფედერაციის ეროვნული უსაფრთხოების უზრუნველყოფა თანამედროვე მსოფლიოს გლობალური პოლიტიკური პროცესების ასპექტში. – ხელისუფლება, № 2. გვ. 105-110.

         მედიაკრატია: თანამედროვე თეორიები და პრაქტიკები (ა.ს. პუიუს, ს.ს. ბოდრუნოვას რედ.). 2013. სპბ.: ს.-პეტერბ. უნივ. გამომც., 352 გვ.

        Halin D. C., Mancini P. 2004. Comparing Media Systems: Three Models of Media and Politics. Cambridge.

        Nikonov S.B. 2013. Information Society in its Function as an Object of Directed Influence of Noopolitics. – World Applied Sciences Journal, 27 (Education, Law, Economics, Language and Communication). P. 241-246.


==

https://serfilatov.livejournal.com/2557226.html
ფილოსოფოსთა დრო: „Westlessness“-იდან Happytalism“-მდე „COVID-19“-ის მეშვეობით - 2
 პირველი ფართო და საჯარო შეშფოთება იმის გამო, რაც ხდება - ეს ჯერ კიდევ პანდემიის წინ მოხდა - გაჟღერდა უსაფრთხოების კონფერენციაზე მიუნხენში 2020 წლის თებერვალში. ჩვენ მაშინ მასალაში „მიუნხენი. დაკარგული სამოთხის ძიებაში. დღის ლოზუნგია „უდასავლეთობა“, ვწერდით: „დიახ, დღეს მსოფლიოში იმდენად ბევრი რამ იცვლება, რომ დასავლეთში, რომელმაც დაიჯერა მისი უცდომელობა, როგორც ჩანს, დაიწყეს იმის გაგება, რომ დრო მათი მსოფლიო ჰეგემონიისა გაივლის. წინ არის ახალი ეტაპი ევრაზიისთვის ლიდერობის გადაცემისა, როდესაც თავად დასავლეთი და, კერძოდ, ევროპა, უკვე ვეღარ შეძლებენ ისეთი დომინანტური როლის შესრულებას პლანეტაზე, როგორც ეს გრძელდებოდა ხუთი საუკუნის განმავლობაში... ახლა მსოფლიო ლექსიკონში ოფიციალურად არის შემოტანილი ტერმინი „უდასავლეთობა“ („Westlessness“), როგორც საქმის ამჟამინდელი მდგომარეობის დიაგნოზი“.
მსოფლიოს უდიდეს ფორუმზე გაჟღერებული ეს ოფიციალური აღიარება, თითქოს, მთიდან დაგორებული პირველი ქვა აღმოჩნდა, რომელმაც თან ჩაითრია წარსულის პრობლემებთან დაკავშირებით აღიარების და მომავალთან დაკავშირებული წინადადებების მთელი ზვავი.
ერთ-ერთი მათგანი ძალიან ნიშანდობლივია.
 ოდესღაც გავრცელდა ფრაზა „მსოფლიო სოფლის“ შესახებ, რომელიც გულისხმობდა გლობალიზაციას ქვეყნებისა და ხალხების დაახლოების სახით, ახალი კავშირებისა და ტრანსპორტის წყალობით. ოდესღაც უზარმაზარმა სამყარომ, შაგრინის ტყავის მსგავსად, დაიწყო დაპატარავება და, ХХ საუკუნის მიწურულის შეფასებით, ტრანსფორმირება მოახდინა ერთგვარ „დიდ სოფელად“, სადაც ყველა იცნობს თავის მეზობელს, სადაც ცხოვრება მოუხერხებელია, მაგრამ ვინმესთვის შეიძლება კომფორტულიც იყოს.
ახლა სხვა განმარტება არსებობს – «The Global Forest Fire Is Here» – შვეიცარიელი „ჩვენთან გლობალურ ტყეში ხანძარია“, რომელიც შემოთავაზებულია მსოფლიო ბაზრის ანალიტიკოსის ევონ ფონ გრეიერცის (Egon von Greyerz) მიერ. ნებისმიერი სოფლის ბიჭი აუხსნის ქალაქიდან ნებისმიერ ჩამომსვლელს, რომ სოფლიდან ტყემდე ყოველთვის მცირე მანძილია. მაგრამ ახლა ამ ლამაზი ფრაზებისა და კონსტრუქციების ღრმა ფილოსოფიური მნიშვნელობა, როგორც ჩანს, თავად მათმა გამომგონებლებმაც შეიგრძნეს.
და აი, შვეიცარიელი შეშფოთებული წერს: «It drives you absolutely mad to see a whole world living a lie». – „ამან შეიძლება ჭკუიდან შეგშალოთ, რადგან მთელი მსოფლიო ტყუილში ცხოვრობს. როგორ შეგიძლიათ დაიჯეროთ, რომ ფედერალური სარეზერვო სისტემის და ცენტრალური ბანკიდან მათი კოლეგების მიერ შექმნილ ყალბ სამყაროს რაიმე საერთო აქვს რეალობასთან? ჩვენ გვაქვს ყალბი ფული, ყალბი ბაზრები, ყალბი კომპანიები, ყალბი ბანკები, ყალბი საპროცენტო განაკვეთები, ყალბი შემოსავალი, ყალბი პენსია, ყალბი სოციალური უზრუნველყოფა, ყალბი სიმდიდრე, ყალბი გადარჩენის გზები, ყალბი შენობები, ყალბი დღესასწაულები, ყალბი მანქანები და ა.შ., რომლებიც უქმნიან ყალბ ცხოვრებას უმეტეს ჩვენგანს, განსაკუთრებით  დასავლეთში. ყველა ამ ყალბმა მატერიალურმა ღირებულებამ ასევე შექმნა ყალბი მორალური და ეთიკური ღირებულებები.


==https://lenta.ru/news/2021/02/18/rasskazal/
ექიმმა კორონავირუსის შემდეგ ყნოსვის აღდგენის შესახებ ისაუბრა
ადამიანებს, რომლებმაც დაკარგეს ყნოსვა კორონავირუსის შემდეგ, შეუძლიათ მისი სრულად აღდგენა მომავალში, განაცხადა სენატორმა, ექიმმა სერგეი ლეონოვმა. მის სიტყვებს რია ნოვოსტი ავრცელებს.
მან ასევე აღნიშნა, რომ თითოეულ ადამიანს აქვს ნერვული ქსოვილის აღდგენის განსხვავებული დრო. ყნოსვის დასაბრუნებლად ასევე აუცილებელია მისი ვარჯიში „სხვადასხვა მძაფრი სუნით: საკვებით, სუნამოთ“. სპეციალისტმა განმარტა, რომ ამ შემთხვევაში იგივე მეთოდები მუშაობს, რასაც ადამიანები ავადმყოფობის შემდეგ ორგანიზმის აღდგენისთვის იყენებენ.
მანამდე ექიმმა ვირუსოლოგმა ალექსეი ჩერნოვსკიმ ჩამოთვალა ორგანოებისთვის კორონავირუსის ძირითადი შედეგები. მისი თქმით, COVID-19-ისგან გამოჯანმრთელების შედეგები შეიძლება აბსოლუტურად განსხვავებული იყოს. მათ შორის მან აღნიშნა ალერგიული რეაქციები, გულ-სისხლძარღვთა სისტემის პრობლემები და ყნოსვის დაქვეითება. ზოგიერთ შემთხვევაში, პაციენტებს აქვთ დამახინჯებული გემოვნება და ყნოსვის აღქმა. ასევე შეიძლება გამოჩნდეს ქოშინი, ალერგიული რეაქციები, კუჭის ტკივილი და მეტაბოლური პროცესების დარღვევები.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised