понедельник, 24 августа 2020 г.

Facebook ქმნის ახალ გუნდს რასობრივი მიკერძოების წინააღმდეგ საბრძოლველად

 Facebook ქმნის ახალ გუნდს რასობრივი მიკერძოების წინააღმდეგ საბრძოლველად


ცნობილი გახდა, რომ Facebook–ის კორპორაცია იწყებს ახალი შიდა გუნდების შექმნას, რომლებიც, თავის მხრივ, კონცენტრირებული იქნებიან Facebook-ის და Instagram–ის სოციალური ქსელის შესწავლაზე ნებისმიერი რასობრივი მიკერძოების კუთხით. კერძოდ, გუნდების მთავარი ამოცანა იქნება იმის გარკვევა, ახდენენ თუ არა ტექნიკური გიგანტის ალგორითმები გავლენას რაიმე მიკერძოებაზე შავკანიანების, ლათინოამერიკელების  და ადამიანთა სხვა რასობრივი ჯგუფების მიმართ.

ჩვენ ასევე ვიცით, რომ ახლადშექმნილ გუნდს დაევალება „კომპანიის პროდუქციის კეთილსინდისიერების და სამართლიანი განვითარების უზრუნველყოფა“. ბოლოდროინდელი ინტერვიუს ფარგლებში ავტორიტეტული გამოცემისთვის The Verge,  Facebook-ის ოფიციალურმა წარმომადგენელმა განაცხადა შემდეგი: „ჩვენ მაქსიმალურად გავაგრძელებთ მჭიდრო თანამშრომლობას პასუხისმგებელ გუნდთან, რომელიც მუშაობს ჩვენი Facebook-ის ხელოვნური ინტელექტის განვითარებასა და სრულყოფაზე, რათა ჩვენი მომხმარებლებისთვის მაქსიმალურად ზუსტად იყოს გარანტირებული, რომ ჩვენ მუდმივად ვეძებთ და ვასწორებთ პოტენციურ გადახრებს ჩვენი პლატფორმების მუშაობაში“.

ამავე დროს Instagram-ის პროდუქციის ვიცე-პრეზიდენტმა ვიშალ შაჰმა, არსებულ სიტუაციასთან დაკავშირებით, თქვა შემდეგი: „რასობრივი მართლმსაჯულების მოძრაობა ძალიან მნიშვნელოვანი მომენტია ჩვენი კომპანიისთვის. ჩვენი სისტემების მუშაობაში და ჩვენს პოლიტიკაში ნებისმიერი გადანაცვლება ეწინააღმდეგება იმას, რომ მივაწოდოთ მომხმარებლებს „პლატფორმა ყველასთვის“, რომ ყველამ შეძლოს საკუთარი თავის გამოხატვა. იმ ფაქტის მიუხედავად, რომ ჩვენ ყოველთვის ვმუშაობთ უფრო სამართლიანი ალგორითმების შექმნაზე, მაინც ვცდილობთ დამატებითი ძალისხმევის გამოჩენას Instagram-ში ცალკეული ჯგუფის შესაქმნელად თანასწორობის საკითხებზე“. "ზოგადად, ყველასთვის ცხადია, რატომ გადაწყვიტა კორპორაციამ ასეთი ნაბიჯის გადადგმა.

ამ დროისთვის მასობრივი საპროტესტო აქციები რასიზმისა და პოლიტიკისა და სამართალდამცავი ორგანოების სისასტიკის წინააღმდეგ არ ქრება. გარდა ამისა, როგორც  იცით, ამ მთელი სიტუაციის ფონზე ბევრმა მსხვილმა სარეკლამო კომპანიამ გააუქმა კონტრაქტები ფეისბუქთან, რომლებიც „ინახავდნენ“  კომპანიას. მიზეზი მარტივია - ისინი თვლიან, რომ ფეისბუქი ძალიან ცოტა რამეს აკეთებს თანასწორობის მისაღწევად. ასე რომ, თუ ფიქრობთ, რომ კორპორაცია ქმნის ახალ ჯგუფს რასობრივი მიკერძოების შესწავლის მიზნით მხოლოდ მისი მომხმარებლების გულისთვის, ეს ასე არ არის. კომპანიის მთავარი მოტივია ფული სარეკლამო კომპანოებისგან, რასაც ისინი ასე წარმატებით კარგავენ.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised