Восстановление целостности наиглавнейший вопрос жизни
одна из жизненных задач состоит в сборке себя не только как личности, но и как андрогина, объединившись в кластер существ, обладающих цельным сознанием.
Unlearning, unfucking, deprogramming , what you not know is mine
Amor wincit omnia
Honesty is a love word. We love by being honest" John Estrellas
All my publication are dedicated to my muse E.M
воскресенье, 15 мая 2022 г.
აუტოპოეზისის თეორია (უ. მატურანა)
http://ibcm.biz/теория-аутопоэзиса-у-матурана/
აუტოპოეზისის თეორია (უ. მატურანა)
აუტოპოეზისი არის ბერძნული წარმოშობის ტერმინი, რაც ნიშნავს თვითმშენებლობას. სამეცნიერო მიმოქცევაში შეიტანეს 1970-იანი წლების დასაწყისში ჩილელმა მეცნიერებმა უ.მატურანამ და ფ. ვარელამ. თეორიის მიხედვით, ცოცხალ მატერიას ახასიათებს საკუთარი თავის გამრავლების უნარი.
როგორ ხდება ცვლილებები?
ცოცხალი სისტემა დაკავშირებულია გარემოსთან ურთიერთქმედების პერიოდული აქტების მეშვეობით. შედეგად, სისტემაში სტრუქტურული ცვლილებები ხდება. გარემო ინიციირებს ასეთ ცვლილებებს, მაგრამ არ განსაზღვრავს მათ ხასიათს და არ მართავს მათ. დროთა განმავლობაში სისტემა ყალიბდება დამოუკიდებელი ტრანსფორმაციების ჯაჭვად. ასე რომ, ცვლილებები ყოველთვის ხდება.
შესაძლებელია თუ არა ცვლილებების პროგნოზირება??
გარე გარემოს უსულო სისტემასთან (მაგალითად, ქვასთან) ურთიერთქმედებისას ეს უკანასკნელი რეაგირებს წრფივი მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების შესაბამისად. თუ თქვენ იცით მექანიკის კანონები, შეგიძლიათ გამოთვალოთ შედეგები და შესაბამისად დაგეგმოთ ცვლილებები. თუ ურთიერთქმედება ხდება ცოცხალ სისტემასთან, მაშინ სისტემის რეაქცია შეიძლება დაიყოს ორ კომპონენტად:
სტრუქტურული ცვლილებები სისტემის ბუნების მიხედვით;
ორგანიზაციული მოდელის არაწრფივი ცვლილებები.
შედეგი არაპროგნოზირებადია.
რა არის ორგანიზაცია?
გარე გარემოსთან ურთიერთქმედებისას ორგანიზაცია განიცდის ცვლილებებს, რაც იწვევს უნიკალურ შედეგს. ამრიგად, ის წარმოადგენს სტრუქტურული ცვლილებების ისტორიას.
თეორიის ავტორთა შეხედულების გადაცემით გონებასა და ტვინს შორის კავშირთან დაკავშირებით, შეიძლება გამოიყოს ორგანიზაციის ორი ძირითადი ნაწილი:
აქტივები - ორგანიზაციის ელემენტები;
შემეცნებითი შესაძლებლობები - პროცესები, რომლებიც მიედინება აქტივების საშუალებით.
ამ შემადგენელ ნაწილებს შორის ურთიერთობა წარმოადგენს პროცესსა და სტრუქტურას შორის ურთიერთობას. ამრიგად, ორგანიზაციული ცვლილება სწავლის აქტია. შემეცნების პროცესი არის ცოცხალი სისტემის თვითრეპროდუქციისა და თვითგადარჩენის აქტივობა. გარე გარემოზე რეაგირებისას ორგანიზაცია იბრძვის თავისი უნიკალურობის შესანარჩუნებლად, ცდილობს შეიცვალოს ისე, რომ შეინარჩუნოს არსებული ელემენტები და მათ შორის კავშირები. ამისათვის ის ურთიერთქმედებს ციკლური სქემების დახმარებით.
არსებობს თუ არა ნების თავისუფლება?
ორგანიზაცია ინახავს სტრუქტურის გარდაქმნების ისტორიას. მისი ქცევა ნაკარნახევია სტრუქტურის მიერ ამ მომენტში. ეს ნიშნავს, რომ ჩვენ შეგვიძლია ვისაუბროთ სტრუქტურულ დეტერმინაციაზე, მეორე მხრივ, ასეთი სისტემა ინარჩუნებს თავისუფლებას გადაწყვიტოს, რას მიაქციოს ყურადღება და რაზე მოახდინოს რეაგირება..
როგორ უნდა მართოთ ორგანიზაციული ცვლილებები?
ცოცხალი სისტემის ტრანსფორმაციის პირდაპირი მართვა შეუძლებელია. მაგრამ მასზე შემაშფოთებელი მოქმედებების განხორციელებით შესაძლებელია სტრუქტურულ ცვლილებებზე გავლენის მოხდენა.
მარტივად და გასაგებად საუბრობს ცოცხალ სისტემებზე ნიკოლას თალები და ჩვენს ყურადღებას ამახვილებს ამ თემის აქტუალურობაზე თანამედროვე პირობებში.
სტრუქტურული ცვლილებების საკითხებს დეტალურად არის შესწავლილი „ორგანიზაციული განვითარების“ ნაწილის ფარგლებში (გამორჩეული წარმომადგენლები არიან ფ. სელზნიკი, რომელმაც წამოჭრა ორგანიზაციის ორმაგი ბუნების საკითხი, და გ. საიმონი, რომელმაც ყურადღება გაამახვილა კოორდინაციის აუცილებლობაზე კომპანიის ზრდასთან ერთად.
ტრანზაქციული აუტოპოეზისი: რელაციური შეხედულება ადამიანის ენაზე
მთელი ისტორიის განმავლობაში და ახლაც, ჩვენი გადაწყვეტილებები და მსოფლმხედველობა მუდმივად ყალიბდება, როდესაც ერთმანეთს ენის მეშვეობით ცოდნას ვუზიარებთ. დოქტორი მონიკა სანჩეს-ფლორესი ბრიტანეთის კოლუმბიის ტომპსონ რივერსის უნივერსიტეტიდან ამტკიცებს, რომ ამ გაცვლის ბუნება, დიუის გაგებით, არის „ტრანზაქციული“ და ფესვები „აუტოპოეზიშია“ გადგმული. მისი იდეები ბადებს მნიშვნელოვან ახალ კითხვებს იმის შესახებ, თუ როგორ აღვიქვამთ ენის სოციალურ როლს და როგორ შეუძლია ამ კონცეფციას დაუახლოოს ცოდნის რევოლუციური წარმოდგენა ყველაზე საჭირბოროტო პრობლემებს, რომლებსაც კაცობრიობა აწყდება დღეს.
ბოლო რამდენიმე ათასწლეულის მანძილზე კაცობრიობა მონადირე-შემგროვებელთა სახეობიდან გარდაიქმნა გლობალურ და ურთიერთდაკავშირებულ ცივილიზაციად. მკვლევარები დიდი ხანია განიხილავენ ჩვენს წინაპართა თვისებებს, რამაც შესაძლებელი გახადა ასეთი დრამატული მეტამორფოზის დაშვება, მაგრამ, ალბათ, ყველაზე ფართოდ მიღებულ თეორიად იყო მიჩნეული ჩვენი უნარი ერთმანეთისთვის მეტყველებისა და წერის - მდიდარი საკომუნიკაციო ინსტრუმენტის - საშუალებით რთული იდეების მიწოდება, რომელსაც ჩვენ ადამიანების ენას ვუწოდებთ. როდესაც ერთმანეთს ამ გზით ვუზიარებთ ცოდნას, ჩვენი ხორცშესხმული აღქმა იძენს ცვლილების მუდმივ მდგომარეობას.
დოქტორი სანჩეს-ფლორესი ვარაუდობს, რომ ეს პროცესი სათავეს იღებს „აუტოპოეზიის“ სახელით ცნობილ ფენომენში, რომელიც პირველად შემოგვთავაზეს ჩილელმა ბიოლოგებმა ჰუმბერტო მატურანამ და ფრანცისკო ვარელამ 1972 წელს ცოცხალი უჯრედების პოპულაციების თვითშენარჩუნების ქიმიის აღსაწერად. ადამიანებისთვის ეს ნიშნავს, რომ მუდმივად ჩვენს ჩამოყალიბებას ხელს უწყობს ის, რასაც აღვიქვამთ ჩვენი ნერვული სისტემის მეშვეობით, და ამავდროულად ჩვენ მუდმივად ხელს ვუწყობთ გარემოს ჩვენი ხორცშესხმული გაცვლის გზით. ჩვენ ერთმანეთისთვის ამ გაცვლას ენის საშუალებით გამოვხატავთ.
„ადამიანის ენა არის გვერდითი პროდუქტი იმ ურთიერთობებისა, რომლებსაც ადამიანები აყალიბებენ ერთმანეთთან და რომელზედაც ისინი დამოკიდებულნი არიან როგორც ორგანიზმები, რათა გადარჩნენ, განვითარდნენ და წარმოჩნდნენ როგორც პიროვნებები“, - განმარტავს დოქტორი სანჩეს-ფლორესი. „ადამიანები, როგორც ცოცხალი ორგანიზმები, აუტოპოეზისში მონაწილეობენ, ხოლო ენები, რომლებსაც ჩვენ ვქმნით, შესაძლებელი ხდება ჩვენი ადამიანური ბიოლოგიის წყალობით, ისინი აყალიბებენ ჩვენს საკუთარ აუტოპოეზისს“. თუმცა, უფრო ღრმა დონეზე, მკვლევარებს არ ჰქონდათ შესწავლილი, თუ როგორ უკავშირდება ჩვენი ენის გამოყენების აუტოპოეტური ბუნება უფრო ფართო კონცეფციებს, რომლებიც დაგვეხმარება იმის გაგებაში, თუ როგორ ინარჩუნებს სიცოცხლე თავის თავს.
ტრანსაქციური გაცვლები
1949 წელს ამერიკელმა ფილოსოფოსმა ჯონ დიუიმ თავის წიგნში „ცოდნა და ცნობილი“ გამოთქვა ვარაუდი, რომ ყველა ცოცხალ ორგანიზმს, ასევე მათ გარემოს შორის მიმდინარე გაცვლა, არის „ტრანსაქციური“. ეს ნიშნავს, რომ ყველა ურთიერთმოქმედება ორგანიზმებს შორის შეიძლება შეფასდეს, როგორც ორმხრივი, ერთდროული გაცვლა, რომლის დროსაც ყველა მონაწილე მხარე გარკვეულწილად განიცდის ცვლილებას. იდეა აშკარად ეწინააღმდეგება „ურთიერთქმედებას“, რომელშიც ფიზიკური ობიექტები ერთმანეთისგან დამოუკიდებლები არიან და არაფერს აკეთებენ, თუ მათზე მოქმედებენ სხვა ობიექტები ან ძალები.
თავის კვლევაში დოქტორი სანჩეს-ფლორესი ამტკიცებს, რომ ცოცხალ სისტემებს შორის გაცვლის ბუნების ეს ყოვლისმომცველი იდეა ასევე უნდა ეხებოდეს იმ ენას, რომელსაც ჩვენ ვიყენებთ. „დიუის თანახმად, ცოდნის ტრანსაქციური წარმოდგენა ნიშნავს, რომ ყველაფერი, რის ახსნასაც ვცდილობთ, როგორც დამკვირვებლები, არსებობს უწყვეტად ყველაფერთან ერთად“, - აღწერს იგი. „ჩემი ვარაუდით, ენის აუტოპოეტური კონცეფცია ამ თვალსაზრისით მეტად ტრანსაქციონალურია. ყველაფრის დანახვა, რისი ახსნაც გვსურს უწყვეტად ყველაფერთან ერთად, ხსნის ერთდროულობის სფეროს“.
როგორც ჩანს, ასეთი კონცეფცია ეწინააღმდეგება სამყაროზე კლასიკურ შეხედულებას. ძველ მოაზროვნეთა თანახმად, როგორიცაა ნიუტონი და დეკარტი, პროცესებს შეიძლება ჰქონდეთ ადგილი მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ისინი გამოწვეულია ცალკეული წინა მოვლენებით. თუმცა, ტრანს-მოქმედებები, ენის აუტოპოეტური ინტერპრეტაცია არ არის მოკლებული ფიზიკურ საფუძველს. უკეთესი შედარებისთვის, დოქტორი სანჩეს-ფლორესი მიმართავს ფიზიკის უფრო გვიან ინტერპრეტაციას, რომელშიც მიზეზ-შედეგობრივი ჯაჭვი მეტად აღარ არის გამოკვეთილი ქვაზე: კვანტური სფერო.
ადამიანის ენა არის იმ ურთიერთობების გვერდითი პროდუქტი, რომელსაც ადამიანები აყალიბებენ ერთმანეთში და რომელზედაც ისინი არიან დამოკიდებული, როგორც ორგანიზმები, რათა გადარჩნენ, განვითარდნენ და წარმოჩნდნენ როგორც პიროვნებები.
კვანტური გადაჯაჭვულობა, როგორც ცოდნის ტრანსაქციური წარმოდგენა
შესაძლოა, კვანტური ფიზიკის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი და გასაოცარი მნიშვნელობაა გადაჯაჭვულობის პრინციპი, რომელიც აღწერს, თუ როგორ შეიძლება ერთი ნაწილაკის ბედი მთლიანად იყოს დამოკიდებული მეორის ბედზე, რომელთანაც ის დაკავშირებულია. ეს ნიშნავს, რომ როდესაც მეცნიერი აკვირდება ერთი ნაწილაკის მდგომარეობას, შედეგი განსაზღვრავს მისი გადაჯაჭვული პარტნიორის დაკვირვებულ მდგომარეობას ერთ და იმავე დროს, მაშინაც კი, თუ ისინი დაშორებული არიან დიდი მანძილით. გარდა ამისა, მეცნიერული დაკვირვება ცვლის ექსპერიმენტის შედეგს.
დოქტორი სანჩეს-ფლორესი თვლის, რომ ეს უცნაური, მაგრამ ექსპერიმენტულად დადასტურებული მოვლენა ცოდნის ტრანსაქციური წარმოდგენის ყველაზე ნათელი მაგალითია. ის დემონსტრირებს, თუ ერთმანეთზე მოქმედი დამოუკიდებელი ფიზიკური სხეულების წარმოდგენა, და ობიექტურ/სუბიექტური ორმაგობა როგორ არის კარტეზიანული მსოფლმხედველობის სასარგებლო მითები ან ილუზიები, რომელიც დღეს განსაკუთრებით არის გავრცელებული.
რადგან გარემო ახალ პრობლემებს უქმნის ორგანიზმებს, მათი შედეგობრივი ქმედება გადაწყვეტილების მოსაძებნად შეცვლის თვით ორგანიზმებს, ხოლო მათი ტრანსაქციები, თავის მხრივ, გამოიწვევს მათ გარემოში ერთდროულ ცვლილებებს. „ავტოპოეტური ცოცხალი სისტემები ამავდროულად ორგანიზაციულად დახურულია და სტრუქტურულად დაკავშირებულია გარემოსთან“, - განმარტავს დოქტორი სანჩეს-ფლორესი. „მატურანაც და დიუიც მეცნიერულ დამკვირვებელს განიხილავენ, როგორც თავად ორგანიზმს, რომელიც ცდილობს პრობლემის გადაჭრას ორგანიზმის გამოცდილებაზე და მის გარემოში წონასწორობის პოვნის აუცილებლობაზე დაყრდნობით“. სხეულის ზომის ორგანიზმებში ერთდროული ჩაკეტვა და შეკრულობა გვეხმარება ვიზუალიზაციაში, თუ როგორ არის ყველაფერი დაკავშირებული ყველაფერთან, კვანტური ზომის ნაწილაკების მსგავსად, სადაც ასეთი გადაჯაჭვულობა ხდება სუბატომურ დონეზე.
ადამიანური ბარიერების გადალახვა
ადამიანის ენას, როგორც ტრანსაქციულ აუტოპოეზისს, შეიძლება სერიოზული შედეგი ჰქონდეს იმ როლისთვის, რომელსაც ენა ასრულებს ადამიანის არსებობის ჩვენი გაგების ჩამოყალიბებაში. ცოცხალი ორგანიზმის გარემოსთან შედარებით, ენა წარმოადგენს ტრანსაქციულ აუტოპოეტურ გარემოს, იგი მოიცავს უამრავ ჯგუფს, რომლებზეც ჩვენ დავიყავით ისტორიის მანძილზე. სამწუხაროდ, ჩვენთვის კარგად არის ცნობილი ამ ჯგუფებს შორის არსებული მრავალი უთანხმოების, გაუგებრობისა და ცრურწმენების დამანგრეველი შედეგების შესახებ.
დოქტორი სანჩეს-ფლორესი ამტკიცებს, რომ ჩვენ უკეთესად ვიქნებოდით მომზადებული ამ უთანხმოების მოსაგვარებლად, თუ უკეთ გავიგებდით როლს, რომელსაც ენა ასრულებს ჩვენი სახეობის ჩამოყალიბებაში. ის გვთავაზობს, ჩვენს გარემოცვაზე პასიური დაკვირვების ნაცვლად, თითოეულმა ჩვენგანმა აქტიური მონაწილეობა მიიღოს სამყაროს განვითარებაში, როგორც მას ჩვენ აღვიქვამთ, როდესაც ერთმანეთს ცოდნას ვუზიარებთ. თავის მხრივ, მუდმივად ცვალებადი სამყაროს ცოდნა ერთდროულობის ცნობიერებაში ხსნის ადამიანური ბარიერების დესტრუქციული და სასტიკი შედეგების აღიარების შესაძლებლობას ჯგუფში ან მის გარეთ, მათი განკურნების მიზნით.
„ეს აძლიერებს და მხარს უჭერს ცოდნის ტრანსაქციურ წარმოდგენას კოსმოპოლიტურ შესაძლებლობებთან ერთად, როდესაც ადამიანები აცნობიერებენ მათ საჭიროებას და ერთმანეთზე დამოკიდებულებას ხელოვნურად შექმნილი საზღვრების მიღმა, როგორიცაა ტომები, ეთნიკური ჯგუფები, რასები, დისციპლინები და ერები“, - აღნიშნავს დოქტორი სანჩეს-ფლორესი. „ამის წყალობით ადამიანებს შეუძლიათ გაიგონ იმ სასიცოცხლო და მნიშვნელოვანი გზის შესახებ, რომლითაც ჩვენ ყველანი ვართ დაკავშირებული ერთმანეთთან, არაადამიანურ ორგანიზმებთან და ჩვენს გარემოსთან“.
განიხილავდა რა ენას ტრანსაქციური აუტოპოეზიის პრიზმაში, დოქტორი სანჩეს-ფლორესი თვლის, რომ მართვის ჩვენი სისტემები ბევრად უკეთესად იქნებოდა აღჭურვილი ამ გლობალური პრობლემების გასაგებად და გადასაჭრელად, ასევე სხვადასხვა ჯგუფების სხვადასხვა საჭიროებების აღრიცხვისათვის. საბოლოო ჯამში, ეს უზრუნველყოფს გონებაზე, თანაგრძნობაზე და სამართლიანობაზე დაფუძნებულ მყარ საყრდენს გადაწყვეტილებების მისაღებად, ენების, მსოფლმხედველობისა და იდეოლოგიების მრავალფეროვნების გათვალისწინებით.
გლობალური პრობლემების გადაჭრა
დოქტორი სანჩეს-ფლორესი თვლის, რომ მისი იდეები ჩვენი სახეობის ისტორიაში მნიშვნელოვან გზაჯვარედინზე აღმოჩნდა, როდესაც კაცობრიობა მთელი რიგი პრობლემების წინაშე დგას, რომლებიც უფრო გლობალური და ყოვლისმომცველია, ვიდრე რომელიმე მის ისტორიაში. მსოფლიო პანდემიის უშუალო საფრთხიდან დაწყებული ცხელი კლიმატის განუზომელი გრძელვადიანი შედეგებით დამთავრებული, იმ როლის ღრმად გაგება, რომელსაც ენა ასრულებს ჩვენი არსებობის ჩამოყალიბებაში, უფრო მნიშვნელოვანია, როგორც არასდროს.
იგი მიიჩნევს: „ამჟამინდელი მსოფლიო COVID-19-ის პანდემიის დროს, ადამიანისთვის მეტად მნიშვნელოვანია, რომ ცოდნის ტრასაქციური წარმოდგენა ახალ ნორმად იქცეს, ისევე როგორც ზრუნვა და თანაგრძნობა არის შთაგონების მუდმივი წყარო ამ კრიზისის დროს. ამის გადადება არ შეიძლება ახალი პანდემიების და სხვა კლიმატური კრიზისების სავარაუდო წარმოქმნის გამო, რომლებიც საფრთხეს უქმნის ადამიანის სახეობის არსებობას“. საბოლოო ჯამში, დოქტორ სანჩეს-ფლორესის იდეები ცხადყოფს, რომ ისევე, როგორც ცოდნის გაზიარებამ მოგვცა განვითარების საშუალება, როგორც ბიოლოგიური სახეობა, ის ახლა წარმოადგენს ამ სერიოზული ეგზისტენციალური პრობლემების გადაჭრის საბოლოო ინსტრუმენტს.
პირადი პასუხი
როგორ ფიქრობთ, რა ნაბიჯების გადადგმა შეუძლიათ მსოფლიო მთავრობებს, რათა დანერგონ თქვენი იდეები გადაწყვეტილების მიღების მათ პროცესში?
თანამედროვე სახელმწიფოები წარმოადგენენ კიდევ ერთ დაინტერესებულ მხარეს გლობალურ ან ტრანსნაციონალურ მმართველობაში, თუმცა მნიშვნელოვანს, როგორც კანონიერი სამართლის წყარო. მმართველობის ტრანსნაციონალური სტრუქტურები შეიძლება მოიცავდეს მთავრობებს და მათ აგენტებს, ასევე საზოგადოებრივ მოძრაობებს, ადგილობრივ მოსახლეობას, ძირეულ ორგანიზაციებს, გავლენიან პიროვნებებს, და ასევე კორპორაციებს. COVID-19-მა გამოიწვია იმის გაცნობიერება, რომ ადამიანები ერთმანეთთან და გარემოსთან არიან დაკავშირებული, და რომ საზღვრები შეიძლება იყოს უსარგებლო. მომავალ პანდემიებსა და კრიზისებზე რეაგირებისთვის მნიშვნელოვანია არსებული მმართველობის ტრანსნაციონალური სტრუქტურების გამყარება, რათა უზრუნველყოფილი იყოს სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი მომსახურება და დახმარება მთელს მსოფლიოში, განსაკუთრებით ყველაზე მარგინალიზებულებისთვის.
სტატიების ბმულები
მ. სანჩეს-ფლორესი. (2020). ადამიანის ენა, როგორც ტრანსაქციული აუტოპოეზისი. წიგნში: კ. მორგნერი (რედ.): ჯონ დიუი და ტრანსაქციის ცნება: სოციოლოგიური პასუხი ურთიერთობებისა და სოციალური პროცესების გადახედვაზე. მაკმილან პელგრეივი, აშშ, 253–283. ხელმისაწვდომია ბმულზე:https://doi.org/10.1007/978-3-030-26380-5_9
მ. სანჩეს-ფლორესი. (2010). კოსმოპოლიტური ლიბერალიზმი: პიროვნების საზღვრების გაფართოება. Palgrave Macmillan აშშ. ხელმისაწვდომია ბმულზე:https://doi.org/10.1057/9780230111424
მონიკა სანჩეს-ფლორესი - სოციოლოგიის ადიუნქტ-პროფესორი, მისი კვლევები ფოკუსირებულია პოლიტიკურ და სოციოლოგიურ თეორიაზე, ურთიერთობების თეორიაზე, გლობალიზაციასა და კოსმოპოლიტიზმზე, ყურადღებაზე და კომპლექსურ იდენტობაზე თანასწორობის, მრავალფეროვნებისა და ინკლუზიის სწავლებაში.
92 წლის ასაკში გარდაიცვალა ჩილელი ბიოლოგი და ფილოსოფოსი უმბერტო მატურანა.
თავის სტუდენტთან და შემდგომ კოლეგასთან ფრანსისკო ვარელასთან ერთად მან შეიმუშავა აუტოპოეზიის კონცეფცია. მატურანა-ვარელას შეხედულებები, რომელსაც ზოგჯერ „სანტიაგოს თეორიას“ უწოდებენ, ევოლუციური ეპისტემოლოგიის ვარიანტს წარმოადგენენ.
პირველად მიღებული შედეგები თანმიმდევრულად იყო წარმოდგენილი მატურანას სტატიაში „შემეცნების ნეიროფიზიოლოგია“ (Neurophysiology of cognition, 1969; სტატიის საბოლოო შესწორებული ვარიანტი: Biology of Cognition, 1970). მატურანამ განაგრძო მუშაობა თეორიის განვითარებაზე თავის ყოფილ სტუდენტ ფრანცისკო ვარელასთან ერთად ჩილეს უნივერსიტეტში, და 1971-1972 წლებში მათ დაწერეს მნიშვნელოვანი ნაშრომი „აუტოპოეზისი: ცოცხალის ორგანიზაცია“ (Autopoiesis: the Organization of Life, 1973).
1973 წლის სამხედრო გადატრიალებამ ჩილეში უ.მატურანა და ფ. ვარელა აიძულა დაეტოვებინათ ქვეყანა. ისინი ცალ-ცალკე მუშაობდნენ, მაგრამ მოგვიანებით, 1980 წელს, განაახლეს თანამშრომლობა სანტიაგოში, რის შედეგადაც გამოიცა წიგნი „ცოდნის ხე“ (1984), რომელმაც ფართო საერთაშორისო აღიარება მიიღო.
აუტოპოეზია (ძველი ბერძნული αὐτός auto- - თავად, ποίησις - შექმნა, წარმოება) - ტერმინი, რომელიც ნიშნავს თვითმშენებლობას, თვითრეპროდუქციას, ცოცხალი არსებების, მათ შორის ადამიანების რეპლიკაციას, რომლებიც განსხვავდება იმით, რომ მათი ორგანიზაცია წარმოქმნის როგორც პროდუქტს თავად მათ მწარმოებელსა და პროდუქტზე დაყოფის გარეშე. ამჟამად არ არსებობს ცოცხალ ორგანიზმებსა და უსულო მატერიას შორის განასხვავების ერთი კრიტერიუმი, ხოლო აუტოპოეზია არის ამ განსხვავების ერთ-ერთი კრიტერიუმი, რომელსაც იყენებს მეცნიერთა უმეტესობა.
უ.მატურანასა და ფ. ვარელას თეორიის თანახმად, ცოცხალი არსებები გამოირჩევიან „ავტოპოეტური ორგანიზაციით“, ანუ თვითრეპროდუცირების - საკუთარი თავის წარმოშობის, „აშენების“ უნარით: ავტოპოეტური სისტემა, თითქოს „საკუთარ თავს თმებით ითრევს“, ქმნის საკუთარ კომპონენტებს. ავტოპოეტური სისტემები არის „სისტემები, რომლებიც, როგორც ერთეულები, განისაზღვრება, როგორც კომპონენტების წარმოების ქსელები, რომლებიც: 1) რეკურსიულად, მათი ინტერაქციების გზით, გენერირებენ და ახდენენ მათი წარმომქმნელი ქსელის რეალიზაციას; და 2) კონსტრუირებენ თავიანთი არსებობის სივრცეში ამ ქსელების საზღვრებს, როგორც კომპონენტებს, რომლებიც მონაწილეობენ ქსელის რეალიზაციაში“. ამრიგად, უჯრედი გამოიმუშავებს მისი მემბრანის კომპონენტებს, რომელთა გარეშეც უჯრედი ვერც იარსებებს და ვერც ამ კომპონენტებს გამოიმუშავებს. სწორედ ავტოპოეტური ორგანიზაცია ემსახურება უ.მატურანას და ფ. ვარელას, როგორც ცხოვრების განმსაზღვრელი კრიტერიუმი.
Нужно ли мыть замороженные овощи
Как пользоваться:
Полностью зарядите на док-станции перед первым использованием. При зарядке мигает зеленый свет. Когда зарядка завершена, зеленый индикатор будет гореть постоянно (перестанет мигать).
Поместите фрукты и овощи в раковину с чистой свежей водой (температура 40°F или ниже). Рекомендуется не более 3 л воды.
Поместите машину для мойки фруктов и овощей на дно раковины и держите ее погруженной в воду.
Во время работы время от времени перемешивайте фрукты и овощи, чтобы улучшить очистку.
Во время работы машины электролизованная вода может иметь запах дезинфицирующего или моющего средства, что является нормальным явлением. Однако он не использует ни один из них.
После того, как машина для фруктов и овощей закончит работу, вы услышите 3 звуковых сигнала, и все индикаторы погаснут. В это время дайте фруктам и овощам в емкости для мытья овощей постоять 5-10 минут, чтобы полностью получить эффект электролиза.
Наконец, выньте фрукты и овощи с чистой водой и промойте еще раз.
Чем шире разливается половодье, тем более мелкой и мутной становится вода. Революция испаряется, и остается только ил новой бюрократии. Оковы измученного человечества сделаны из канцелярской бумаги.
6 თვეც ბევრია უმრავლესი რაღაცეებისთვის. ადამიანების პრობლემა ისაა რომ ზოგადად აზრზე არ არიან სად ცხოვრობენ და რა და როგორ ხდება მათ ირგვლივ, მერე მიდგებიან ერთ საქმეს და გაზეპირებას ცდილობენ, ამ დროს არ არსრბობს ცალკე აღებული ცოდნა, თუ აცხობ, ფიზიკა ქიმიაც უნდა იცოდე, თუ ხატავ ანატომიაც უნდა იცოდე, ოპტიკაც, ნივთების ფორმას და ზომას სტრუქტურებს კარგად უნდა იცნობდე, გნაათებაც უნდა იცოდე და ა.შ. თუ ფოტოგრაფი ხარ ხატვაც უნდა იცოდე, აპარატურას ტექნიკურადაც უნდა იცნობდე, ყველა ფუნქციაშიც უნდა ერკვეოდე, დამუშავებაც უნდა იცოდე და ა.შ. სწორედ ამიტომ იწელება სწავლა და შედეგი მაინც ვერ იდება რომ ადამიანებმა ცხოვრებაში არაფერი იციან, არაფრის ინტერესი აქვთ, მერე ერთ საქმეს სწავლობენ ისევ საჭიროების გამო და არა ინტერესით. მთელი თავით ვერ ეშვებიან საქმეში. ვიცი ხალხი ათობით წელია აკეთებს რაღაცას და მე მეოთხე მეხუთე ცდაზე მათზე უკეთ გამომდის, ზოგჯერ პირველივე ცდაზეც.
Цель исследования - выявить особенности влияния локальных разломов земной коры (ЛРЗК) на течение заболеваний внутренних органов в экологических условиях северной урбанизированной территории на примере г. Сургута. Методы. Изучалась адресная частота обращаемости за медицинской помощью пациентов в зависимости от места их постоянного проживания на изучаемой территории - над ЛРЗК или над сплошным массивом, а также сравнительная среднемесячная адресная частота обращаемости в специализированные отделения больных острым коронарным синдромом и острым нарушением мозгового кровообращения, проживающих над ЛРЗК и над сплошным массивом, в периоды магнитных бурь. Всего проанализирована медицинская документация 6 932 пациентов с изучаемыми сердечно-сосудистыми заболеваниями. Результаты. Выявлено значительное преобладание частоты обращаемости среди пациентов с острым нарушением мозгового кровообращения (в 1,5 раза), стенокардией (в 1,4 раза), инфарктом миокарда (в 1,4 раза), обострением гипертонической болезни (в 1,3 раза) (р < 0,001), проживающих в зонах ЛРЗК, по сравнению с постоянно проживающими над сплошным массивом. Установлено преобладание в периоды повышенной геомагнитной активности адресной частоты обращаемости больных острым коронарным синдромом и острым нарушением мозгового кровообращения, проживающих над ЛРЗК (р < 0,05 и р < 0,01 соответственно). Выводы. Выявлено негативное влияние геомагнитного поля разломных зон Земли на заболеваемость сердечно-сосудистой системы населения. Результаты проведенного медико-экологического исследования открывают перспективу для более углубленного изучения экологически обусловленного состояния здоровья населения с новых позиций взаимодействия организма с геофизическими факторами.
Насколько я понимаю, каждое заболевание является результатом работы системы детоксикации организма, направленной на адаптацию к новой среде или устранение накопившейся токсичности.
Питание является основной причиной этих токсинов, за которыми следуют гигиена, предметы домашнего обихода и стресс.
Солнечный цикл может дать сигнал организму очиститься от накоплений, чтобы облегчить выживание.
самая большая шутка над человечеством в том, что компьютеры начали просить людей доказать, что они не роботы
судя по происходящему в мире, эти опыты давно проводят на людях.. вокруг слишком много асоциальных монстров
возомнили себя богами (sad)
Закончится все как в "Парк Юрского периода"
А возможно что такие опыты проводят нелегально с людьми?
http://kvira.ge/263091
ა.
ძროხის რძე დიდი რაოდენობით გალაქტოზას (რძის შაქრის ნაწილი) შეიცავს, რომლის ათვისების უნარი, მხოლოდ ბავშვებს აქვთ, რადგან მისი შინაგანი ორგანოების სისტემები ჩამოყალიბების პროცესში არის. ეს ეხება სისტემასაც, რომელიც პასუხს აგებს ინსულინის გამომუშავებაზე და სისხლში შაქრის დონის დარეგულირებაზე. ამიტომ, ის შაქარს იღებს როგორც გლუკოზის, ისე გალაქტოზის სახით. გალაქტოზა არის რეზერვი ბავშვის ორგანიზმში, რომელიც საჭიროების შემთხვევაში, გლუკოზად გარდაიქმნება. მას შემდეგ, რაც ბავშვის ძუძუთი კვება წყდება, გენი, რომელიც პასუხისმგებელია გალაქტოზას გლუკოზად გარდაქმნის პროცესზე, მუშაობას წყვეტს. ამის შემდეგ, რძის მომხმარებელი ადამიანის ორგანიზმმა არ იცის რა უნდა უყოს რძის გალაქტოზას და იწყებს მის გადანახვას კანის ან კანქვეშა უჯრედებში (ცელულიტი), თვალის არეში (კატარაქტა), სახსრებში, სხვა ადგილებში და შესაბამისად, ვითარდება სხვადასხვა სახის დაავადებები. მათ შორის:
— ქრონიკული დაღლილობა
— თავის ტკივილი
— კუნთების ტკივილი, ძირითადად კისრის, ზურგის და წელის არეში
— ჰიპერაქტიურობა ბავშვებში
— დიარეა
— ალერგია (ალერგიის ცნობილი სახეობების 90% რძით არის გამოწვეული)
— სასუნთქი გზების პრობლემები: ასთმა, რესპირატიული დაავადებები
— ნაადრევი ათეროსკლეროზი
— დიდბეტი: ტიპი 1 და 2
— აკნე (ჩირქოვანი გამონაყარი)
— ართრიტი
— ნერვული დაავადებები, მაგ., სკლეროზი
— დაბალი IQ
ჩატარებულმა კვლევებმა აჩვენა, რომ რძის პროდუქტები უშვილობას იწვევს მამაკაცებში. ხოლო გალაქტოზა, რომელიც საკვერცხეებისკე მიმავალი მილების კედლებზე გროვდება, ქალის უშვილობის მიზეზი ხდება.
კვლევებმა ასევე აჩვენა, რომ კვირაში 3 ჭიქა რძის მოხმარება, 2-ჯერ ზრდის პროსტატიტის კიბოს განვითარების რისკს.
და კიდევ ერთი ფაქტი, რომლის ყურადღების გარეშე დატოვება არ შეიძლება: 9 თვემდე ბავშვთა სიკვდილიანობა, აფრიკაში და ცენტრალურ აზიაში (ქვეყნებში, სამედიცინო მომსახურების დაბალი დონით), იქ, სადაც ძროხის რძეს არ მოიხმარენ, 1, 5%-ია, ხოლო იმ ქვეყნებში, სადაც მოიხმარენ – 84, 7%.
გარდა იმ ზიანისა, რომელიც რძეში შემავალი ნივთიერებებით ადგება ადამიანის ორგანიზმს, კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემა არსებობს: პასტერიზაციის შემდეგ, 1 მლ. რძეში 20 000-მდე ბაქტერია რჩება. ეს ბევრი არ არის, მაგრამ ამის შემდეგ, ბაქტერიებს ხელს არაფერი უშლის, რომ გამრავლდდნენ და სულ ცოტა ხანში, მათი რიცხვი, მილიონამდე, ხოლო შემდეგ – 20 მილიონამდე გაიზრდოს, რაც უკვე სახიფათოა ადამიანის ორგანიზმისთვის.
ამერიკის ჯანდაცვის ორგანიზაციის მიერ წარმოადგენილი სტატისტიკის მიხედვით, რძის პროდუქტების მოხმარებით გამოწვეული ინფექციური დაავადებებით სამედიცინო დაწესებულებებში, 1993 წ.-დან 2006 წ.-მდე პერიოდში, მოხვედრილი პაციენტების საერთო რაოდენობიდან, 121 ადამიანი გარდაიცვალა. მათგან 60% უმი რძით მოიწამლა, ხოლო დანარჩენი პასტერილიზებურით.
პლანეტის მოსახლეობის დაახლოებით 70% ვერ იტანს ლაქტოზას, ეს მაჩვენებელი განსხვავებულია ქვეყნების მიხედვით. ევროპაში, დას. აფრიკაში და სამხ. აზიაში ის ბევრად უფრო მაღალია, ვიდრე მსოფლიოს სხვა რეგიონებში.
დედებმა უნდა იცოდნენ, რომ ისინი ზუსტად ისეთ რძეს გამოიმუშავებენ, როგორიც იმ მომენტში, ბავშისთვის არის საჭირო! რძის შემადგენლობა მუდმივად იცვლება, ბავშვის ასაკის ცვლილებასთან ერთად. მაგ., არსებობს კვლევის შედეგები, რომლის თანახმად, დედის რძე, რომელმაც
ვისაც რძეზე და ყველზე სიმართლე გაინტერესებთ შეგიძლიათ გაეცნოთ სტატიას ... ყურება გეზარებათ და დოკუმენტური ფილმები მხატვრული ფილმები და დადგმული გგონიათ ,იმედია კითხვაც არ დაგეზარებათ 😊
*
აქამდე თვლიდნენ, რომ რძე ბუნების საჩუქარი იყო და მასზე ძვირფასი პროდუქტი არ არსებობდა, მაგრამ როგორც აღმოჩნდა, ის ჩვენი მეგობარი კი არა, მტერი ყოფილა!
ადამიანი – ერთადერთი ცოცხალი არსებაა, რომელიც რძეს მთელი ცხოვრების მანძილზე მოიხმარს.
ყველამ ვიცით, რომ კატებსაც ძალიან უყვართ რძე, მაგრამ ვეტერინარები პირდაპირ ამბობენ, რომ მათთვის რძის მიცემა არ შეიძლება, რადგან რძემ შესაძლებელია თირკმელების დაავადება გამოიწვიოს.
ძუძუმწოვრებს შორის, მხოლოდ ადამიანის რძეში არის ყველაზე ნაკლები რაოდენობის პროტეინი და ყველაზე ნაკლები კავშირი კაზეინსა და შრატს შორის (კაზეინი და შრატი – პროტეინის სახეობებია).
კაზეინის მონელება, რომელსაც ძროხის რძე შეიცავს, სპეციალური ფერმენტით – რენინით ხდება. ამ ფერმენტის გამომუშავება ხბოს კუჭში ხდება. გოჭის კუჭშიც ხდება რენინის გამომუშავება, მაგრამ მას განსხვავებული შემადგენლობა აქვს. ადამიანებში ეს პროცესი განსხვავებულად მიმდინარეობს. ბავშვის კუჭში არ გამომუშავდება რენინი და დედის რძის კაზეინის მონელება სპეციალური ბაცილით ხდება, რომელიც დედის ორგანიზმში გამომუშავდება და ბავშვს გადაეცემა რძესთან ერთად.
ამრიგად, ცხოველები რძეს რენინით ინელებენ და ეს რენინი არ გამომუშავდება ადამიანის ორგანიზმში. რაც შეეხება ცხოველებს, მათ ორგანიზმში ეს ფერმენტი მხოლოდ ძუძუთი კვების დროს გამომუშავდება. მაგ., ხბო როგორც კი კვების სხვა რეჟიმზე გადადის, აღნიშნული ფერმენტის გამომუშავება წყდება და თუ გავაგრძელებთ მის რძით გამოკვებას, ავად გახდება და შეიძლება, მოკვდეს კიდეც.
რძის მოხმარების ძირითადი პრობლემა კაზეინის ათვისებაში მდგომარეობს. ამ სახეობის პროტეინის შემადგენლობა განსხვავებულია სახეობათა მიხედვით და ერთი სახეობის ძუძუმწოვარს არ შეუძლია სხვა სახეობის კაზეინის სრულად ათვისება. ადამიანის ორგანიზმს აქვს გადაუმუშავებელი პროტეინების ათვისების უნარი. ანტისხეულები, რომელიც ბავშვს დედის რძესთან ერთად გადაეცემა, პირდაპირ სისხლში ხვდება, მონელების გარეშე და იქ რჩება. მოუნელებელი პროტეინების სისხლში გადასვლის თვისება, უფროსების ორგანიზმისთვისაც არის დამახასიათებელი და თუ სისხლში მოხვედრილი პროტეინი არ შეესაბამება ადამიანის ორგანიზმისთვის დამახასიათებელ პროტეინებს, დაიწყება მათ წინააღმდეგ ანტისხეულების გამომუშავება, რომლებსაც შეუძლია უცხო პროტეინებთან ერთად, საკუთარი, მსგავსი სტრუქტურის მქონე უჯრედების დაშლა. რაც ავტოიმუნური დაავადების განვითარებას იწვევს.
რაც უფრო დიდია პროტეინების შემცველობა ცხოველის რძეში, მით უფრო სწრაფად იმატებს წონაში ახალშობილი ცხოველი. ხბო 3-ჯერ უფრო სწრაფად იზრდება ვიდრე ადამიანი. ის დაბადებიდან რამდენიმე საათში იწყებს სირბილს და ძროხის რძე, პირველ რიგში ხელს უწყობს მისი კუნთების და ძვლების გამაგრებას.
ადამიანის შემთხვევაში კი, პირველ რიგში თავის ტვინი ვითარდება, რომელიც ცილისგან კი არა, ცხიმებისგან შედგება და მას ცხიმოვანი საკვები ესაჭიროება. კვლევის შედეგად დადგინდა, რომ ადამიანები, რომლებიც დაბადებიდან ძროხის რძით იკვებებოდნენ, IQ-ს უფრო დაბალი მაჩვენებელი აქვს, ვიდრე მათ, ვინც დედის რძით გაიზარდ""""""
===
.
вздрагиваю, глядя на завернутые в пластик ломтики «пастеризованного плавленого сыра».
Это напоминает мне то, что Франсуаза Мули писала об обработанном белом хлебе:
«Посох жизни стал резиновым костылем».
Путешествие по Америке в качестве туриста чрезвычайно утомительно. Это угнетает и буквально опасно.
Людей заставляют платить за еду, которая саботирует их здоровье кишечника и отдает в руки системы, которая затем пожинает прибыль от ситуации, из которой они не могут выбраться, а затем заставляют чувствовать вину за то, что осмеливаются спросить, а можно ли что-то сделать. когда-нибудь быть в порядке по-другому.
Вы не можете купить любую форму пепто-бисмола без красного красителя номер 27 и аспартама или сахарина,
А мы слишком далеко и не можем себе позволить видеть, что другие страны питаются намного лучше, поэтому мы думаем, что это теория заговора, и просто миримся с этим.
==
ДВУОКИСЬ УГЛЕРОДА ДОСТИГАЕТ ЕЩЕ ОДНОГО РЕКОРДНОГО ВЫСОКА
Углекислый газ достиг 421,13 частей на миллион (ppm) за неделю, начавшуюся 8 мая 2022 года, что стало новым рекордом с момента начала измерений в Мауна-Лоа, Гавайи. Недавно были достигнуты очень высокие суточные уровни, достигающие 422,04 промилле.
Уровни парниковых газов еще выше на севере. Недавно в Барроу, Аляска, были зарегистрированы очень высокие уровни углекислого газа, приближающиеся к 430 ppm.
Кроме того, недавно в Барроу, Аляска, были зарегистрированы очень высокие уровни метана, многие из которых превышали 2000 частей на миллиард (частей на миллиард).
𝗧𝗵𝗲 𝘁𝗿𝗶𝗴𝗴𝗲𝗿: 𝗘𝗹 𝗡𝗶ñ𝗼 𝗮𝗻𝗱 𝘀𝘂𝗻𝘀𝗽𝗼𝘁𝘀
Эль-Ниньо обычно происходит каждые 3-5 лет, согласно NOAA и как показано на изображении NOAA ниже, поэтому можно ожидать, что предстоящий Эль-Ниньо произойдет в течение следующих нескольких лет.
В настоящее время мы находимся в глубине устойчивого Ла-Нинья, и это подавляет текущие температуры.
Похоже, что в ближайшее время в Арктике начнется резкое повышение температуры, вызванное комбинированным воздействием приближающегося Эль-Ниньо и пика солнечных пятен. Солнечные пятна в настоящее время значительно превышают прогнозы NOAA.
𝗛𝘂𝗴𝗲 𝘁𝗲𝗺𝗽𝗲𝗿𝗮𝘁𝘂𝗿𝗲 𝗿𝗶𝘀𝗲 𝗶𝗻 𝗔𝗿𝗰𝘁𝗶𝗰
Кроме того, уровни парниковых газов над Арктикой очень высоки, в то время как океанское тепло, поступающее в Северный Ледовитый океан из Атлантического и Тихого океанов, продолжает расти.
В результате в Арктике угрожает скорое пересечение нескольких переломных моментов, в том числе переломный момент скрытого тепла и событие голубого океана, которое начнется, когда площадь арктического морского льда упадет ниже 1 млн км².
Поскольку температура в Арктике продолжает расти, изменения в реактивном течении, похоже, будут усиливаться, а потеря земного альбедо в Арктике может сравняться с потерей альбедо в результате уменьшения морского льда.
Дальнейшая обратная связь включает деградацию вечной мерзлоты, как на суше, так и на морском дне Северного Ледовитого океана, которая, по-видимому, вызовет огромные выбросы парниковых газов (особенно CO₂, CH₄ и N₂O).
𝗚𝗹𝗼𝗯𝗮𝗹 𝘁𝗲𝗺𝗽𝗲𝗿𝗮𝘁𝘂𝗿𝗲 𝗿𝗶𝘀𝗲
Это, в свою очередь, также приведет к попаданию большего количества водяного пара в атмосферу, что еще больше ускорит повышение температуры, особенно в Арктике, где огромное количество метана содержится в отложениях на морском дне и где в воздухе очень мало гидроксила, который можно расщепить. вниз по метану.
Температуры, похоже, будут повышаться еще больше из-за выпадения сульфатных аэрозолей, в то время как может произойти дальнейшее повышение температуры из-за выбросов других аэрозолей, которые оказывают чистое воздействие на потепление, таких как черный и коричневый углерод, который может резко возрасти по мере увеличения количества древесины. происходят горения и лесные пожары.
По мере того, как температура продолжает расти, дальнейшие самоусиливающиеся обратные связи будут срабатывать с большей свирепостью, например, увеличение количества водяного пара в глобальном масштабе в сочетании с уменьшением нижних слоев облаков, что еще больше повысит температуру.
В целом глобальная температура может подняться более чем на 18°C по сравнению с доиндустриальной эпохой, как показано на изображении справа на странице Extinction.
𝗖𝗼𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝗼𝗻
В заключение можно сказать, что к 2026 году температура может сильно подняться, что приведет к вымиранию людей, что делает во многих отношениях довольно бесполезными предположения о том, что произойдет после 2026 года.
В то же время правильно было бы помочь избежать худших вещей посредством комплексных и эффективных действий, описанных в Климатическом плане.
Из сообщения «Углекислый газ достигает очередного рекордного уровня», по адресу:
ვიღაცამ დაგვიმკვიდრა აზრი, რაიმეს რომ მიაღწიო, უნდა იტანჯო, მძიმედ იშრომო, ღამეები ათენო, თავი არაკომფორტულად იგრძნო, თორემ სხვანაირად არაფერი გამოვა, ასევე დაგვაჯერეს რომ დებილები ვართ და წლები უნდა ვისწავლოთ რაიმე ხელობა თუ პროფესია, რათა საქმე გვანდონ, ამ დროს ამ ყველაფრის სწავლა თვეებში და კვირებში შეიძლება.
შემდეგ როდესაც გამოვჩნდი მე, რომელსაც არ მინდოდა ტანჯვა, უარვყავი ეგ აზრი რომ წარმატება მძიმე შრომით მიიღწევა, არც წლების კარგვა მინდოდა იმ ყველაფრის სასწავლად რასაც ჩემით ინტერნეტიდან ვსწავლობ ბევრად მალე და ხარისხიანად, თითქოს გარშემო ყველამ უარმყო ამის გამო, ვერ იჯერებენ ჩემს შესაძლებლობებს, გონიათ ვიგონებ და თავს ვიქებ. ამ დროს მე იმდენი და ისეთი რამეები ვიცი, გარშემომყოფებს არ შეუძლიათ შემაფასონ რადგანაც მათ კომპენტეციას ვცდები ათასმხრივ უამრავ სფეროში. ასევე თითქოს ძალით მიქმნის ყველა ქვეცნობიერად ისეთ პირობებს რომ მე რაღაცას მარტივად ვერ მივაღწიო, მატრიცაში რომ დავრჩენილიყავი ანალოგიური შესაძლებლობებით, შეიძლება უფრო წარმატებული ვყოფილიყავი, მაგრამ მე მე არ ვიქნებოდი.
კი ახლაც ვიტანჯები სხვანაირად, კი ბევრ რამეში შეზღუდული ვარ, მაგრამ მე მაგალითი ვარ, შუქურა ვარ, მე ვარ პროტესტი, მე ვარ იმედი.
რევოლუციონერებს მუდამ აღმერთებენ ისტორიის წიგნებში, მაგრამ მათი თანამედროვეები ყოველთვის ზერელედ უყურებდნენ და არაფერში უჭერდნენ მხარს, მხოლოდ მათი წარმატების ან წამების შემდეგ აღიარებდნენ, მაგრამ მანამდე ვერავინ ხედავდა მათში ძალას, გზას და მაგალითს.
...
6 თვეც ბევრია უმრავლესი რაღაცეებისთვის. ადამიანების პრობლემა ისაა რომ ზოგადად აზრზე არ არიან სად ცხოვრობენ და რა და როგორ ხდება მათ ირგვლივ, მერე მიდგებიან ერთ საქმეს და გაზეპირებას ცდილობენ, ამ დროს არ არსრბობს ცალკე აღებული ცოდნა, თუ აცხობ, ფიზიკა ქიმიაც უნდა იცოდე, თუ ხატავ ანატომიაც უნდა იცოდე, ოპტიკაც, ნივთების ფორმას და ზომას სტრუქტურებს კარგად უნდა იცნობდე, გნაათებაც უნდა იცოდე და ა.შ. თუ ფოტოგრაფი ხარ ხატვაც უნდა იცოდე, აპარატურას ტექნიკურადაც უნდა იცნობდე, ყველა ფუნქციაშიც უნდა ერკვეოდე, დამუშავებაც უნდა იცოდე და ა.შ. სწორედ ამიტომ იწელება სწავლა და შედეგი მაინც ვერ იდება რომ ადამიანებმა ცხოვრებაში არაფერი იციან, არაფრის ინტერესი აქვთ, მერე ერთ საქმეს სწავლობენ ისევ საჭიროების გამო და არა ინტერესით. მთელი თავით ვერ ეშვებიან საქმეში. ვიცი ხალხი ათობით წელია აკეთებს რაღაცას და მე მეოთხე მეხუთე ცდაზე მათზე უკეთ გამომდის, ზოგჯერ პირველივე ცდაზეც.
6 თვეც ბევრია უმრავლესი რაღაცეებისთვის. ადამიანების პრობლემა ისაა რომ ზოგადად აზრზე არ არიან სად ცხოვრობენ და რა და როგორ ხდება მათ ირგვლივ, მერე მიდგებიან ერთ საქმეს და გაზეპირებას ცდილობენ, ამ დროს არ არსრბობს ცალკე აღებული ცოდნა, თუ აცხობ, ფიზიკა ქიმიაც უნდა იცოდე, თუ ხატავ ანატომიაც უნდა იცოდე, ოპტიკაც, ნივთების ფორმას და ზომას სტრუქტურებს კარგად უნდა იცნობდე, გნაათებაც უნდა იცოდე და ა.შ. თუ ფოტოგრაფი ხარ ხატვაც უნდა იცოდე, აპარატურას ტექნიკურადაც უნდა იცნობდე, ყველა ფუნქციაშიც უნდა ერკვეოდე, დამუშავებაც უნდა იცოდე და ა.შ. სწორედ ამიტომ იწელება სწავლა და შედეგი მაინც ვერ იდება რომ ადამიანებმა ცხოვრებაში არაფერი იციან, არაფრის ინტერესი აქვთ, მერე ერთ საქმეს სწავლობენ ისევ საჭიროების გამო და არა ინტერესით. მთელი თავით ვერ ეშვებიან საქმეში. ვიცი ხალხი ათობით წელია აკეთებს რაღაცას და მე მეოთხე მეხუთე ცდაზე მათზე უკეთ გამომდის, ზოგჯერ პირველივე ცდაზე
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Will be revised