ექსტროპია, როგორც მომავლის ადამიანის ფილოსოფიაოლგა გოროდისკაია
hp://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/49171/1/Gorodyskaia_Ekstropiia_2019.pdf
ექსტროპია, როგორც მომავლის ადამიანის ფილოსოფია
ოლგა გოროდისკაია
ეროვნული ტექნიკური უნივერსიტეტი „ხარკოვის პოლიტექნიკური ინსტიტუტი“, ხარკოვი, უკრაინა
აქტუალობა.
ბოლო ათწლეულებში მნიშვნელოვანი ტრანსფორმაციები მოხდაადამიანის ბუნების გააზრებაში და მისი ცხოვრების პერსპექტივების შეფასებაში.
თანამედროვე აზროვნება, რომელიც ინფორმაციული ტექნოლოგიების დაგენეტიკური ინჟინერიის შედეგების მნიშვნელოვან გავლენას განიცდის, სულ უფრომეტად არის მიდრეკილი ადრინდელი კრიტიკული პოზიციის გადახედვისკენ. იგიცდილობს შექმნას პიროვნების ახალი სახე - ჰარმონიული და კიდევ უფრო გონივრული, ვიდრე განმანათლებლობის ეპოქაში იყო. მიზანი. ადამიანის სრულფასოვანი, პრაქტიკულად მოთხოვნადი მოდელის შესაქმნელად აუცილებელია მისი გამოყენების შესაძლო პერსპექტივების ანალიზი,კერძოდ, განათლებასა და აღზრდაში. მნიშვნელოვანია განსაკუთრებული ყურადღება მივაქციოთ იმ ნეგატიურ შედეგებს, რომლებსაც უკვე ჰქონდა ადგილიადამიანის რაციონალურობისა და თვითკმარობის იდეებით გატაცებული ცივილიზაციის ისტორიაში.ძირითადი მასალა. ХХ საუკუნის ბოლო მესამედში პოსტსტრუქტურალიზმმა დაპოსტმოდერნიზმმა საბოლოოდ გაანადგურა სუბიექტი ადამიანის კლასიკური მოდელი და დაინტერესების აქცენტი ცხოვრების მეტაფიზიკური კუთხიდან ამქვეყნიურ, პრაქტიკულ, სხეულებრივზე გადაიტანა. ასეთი პოზიცია დასავლური კულტურის განვითარების ბუნებრივ შედეგად იქცა, რომელშიც სამყაროს ახალი სივრცით-დროითი აღქმის მრავალფეროვანი გზები განპირობებულია მასობრივი კომუნიკაციების მზარდი ქსელით.პოსტმოდერნიზმმა ახალი ჰორიზონტები შეუქმნა ადამიანს, რომელთაგან ერთ-ერთი ტრანსჰუმანიზმი იყო. ტრანსჰუმანიზმის მიხედვით, ამჟამინდელ ადამიანს„პოსტადამიანი“ შეცვლის, რომელსაც შეუძლია მართოს მისი ფსიქიკური,ინტელექტუალური და ნებისყოფითი თვისებები. ტრანსჰუმანიზმში გაჩნდა ექსტროპიის მიმართულება, რაც გულისხმობს ადამიანის პროგრესულ ტექნოგენურ განვითარებას. ექსტროპიის ინსტიტუტის დირექტორმა მაქს მორმა, მომავლის ფილოსოფიის შემუშავებით, ჩამოაყალიბა ექსტროპიის პრინციპები: მუდმივი პროგრესი, თვითტრანსფორმაცია, პრაქტიკული ოპტიმიზმი, ინტელექტუალური ტექნოლოგიები, ღია საზოგადოება, თვითმიმართულება, რაციონალური აზროვნება.მორი ხედავს მომავლის ფილოსოფიას ამ პრინციპების განხორციელებაში, მაგრამ ყველა მათგანი აშკარად ეხება ადამიანს - გონების მფლობელს, რომელსაც შეუძლია შეცვალოს საკუთარი თავი და სამყარო სწავლებისა და მეცნიერების გზით.მაგრამ ეს მხოლოდ ციტატაა განმანათლებლობის ეპოქიდან, რომელიც გულისხმობს ადამიანის ინტელექტს, კრიტიკული აზროვნების უნარს და პიროვნულ პატიოსნებას. თუმცა ცნობილია, რომ განმანათლებლობის ეპოქის ასე წარმოჩენა დაუსაბუთებელი აღმოჩნდა.ექსტროპია ქმნის ადამიანის ელიტარულ მოდელს, რომელიც მიილტვის ინტელექტუალური ცხოვრების რეალიზაციისთვის. ХХ-ХXI საუკუნეების მიჯნაზე ჟ.ბოდრიარმა უარყო პიროვნების არსებობა მომხმარებელთა საზოგადოებაში ჩაძირულ ადამიანში, რომელიც ახლაც არსებობს, ხოლო ექსტროპიის მითითებული1
პრინციპები კონკრეტულად პიროვნულ თვისებებს ეხება. ამ პრინციპები სრეალიზაციის საკითხი მწვავედ დგას, იმის გათვალისწინებით, რომ რეალობა იქცევა ვირტუალურად, და ერთადერთი რეალობა სიკვდილი აღმოჩნდება. აქ ტრანსჰუმანიზმი გარკვეულ უპირატესობას იძენს, ვინაიდან მეცნიერულ-ტექნიკურიდა საინფორმაციო საშუალებებით ადამიანის სიკვდილიანობის დაძლევის პრაქტიკული გზების ძიება მთლიანობაში ტრანსჰუმანიზმის თითქმის მთავარი ამოცანა გახდა. მორი მხოლოდ ადამიანის შემდგომ ევოლუციას გვთავაზობს,რადგან ტრანსჰუმანიზმი მისთვის არის ცხოვრების ფილოსოფია, ინტელექტუალური და კულტურული მოძრაობა და სწავლების სფერო. აქ მწვავდება საკითხი თავად ადამიანის როლის შესახებ ტრანსჰუმანისტური იდეალის ჩამოყალიბების პროცესში,რამაც არ შეიძლება არ გამოიწვიოს გარკვეული სირთულეები.დასკვნები. ექსტროპიის იდეების რეალიზაციისთვის საჭიროა განათლებისა დააღზრდის მთელი სისტემის მნიშვნელოვანი ტრანსფორმაცია, მით უმეტეს –საზოგადოების ცხოვრების საფუძვლების შეცვლა. მ. მორის მიერ შემოთავაზებულიადამიანის მოდელი ოპტიმისტური და პროგრესულია, მაგრამ რამდენად სიცოცხლისუნარიანი იქნება ის, ამის გაგება შესაძლებელია მხოლოდ კაცობრიობის ცხოვრების წესის რადიკალური ცვლილებით.საკვანძო სიტყვები: ექსტროპია, ტრანსჰუმანიზმი, ადამიანი. ლიტერატურა1. ჟ. ბოდრიარი (2000). სიმბოლური გაცვლა და სიკვდილი. მოსკოვი: დობროსვეტ2. More, M. (2013). The Philosophy of Transhumanism. The Transhumanist Reader: Classical and Contemporary Essays on the Science, Technology, and Philosophy of the Human Future, p. 3-17.http://media.johnwiley.com.au/product_data/excerpt/10/11183343/1118334310-109.pdf3. More, M. (2003). Principles of Extropy.https://web.archive.org/web/20131015142449/http://extropy.org/principles
====
პროგრამირების ალგორითმები
კონტროლიორების არგუმენტებზე დაყრდნობით, შეფასება განისაზღვრება მათი სოციალური საკრედიტო რეიტინგით...
■ როდესაც ეს სისტემები უკვე დადგენილია (ქუჩების ინფრასტრუქტურის უმეტესი ნაწილი გაიზარდა 2020 წელს, მაგრამ ჩვენ ველით, რომ 6G 2030 წლისთვის ამოქმედდება)
■ როდესაც თქვენ გააფორმეთ კონტრაქტი P3-ებთან, როგორც მთავრობამ, და მიიღეთ თქვენი ციფრული ბიომეტრიული „საშვი“ (გადაღებით ან მის გარეშე).
■ როცა თქვენი ფული მხოლოდ ციფრულია და შეზღუდულია ნახშირბადის ემისიების კვოტით.
■ როცა ყველა დამოუკიდებელი ტრეიდერი და მომსახურების მომწოდებლები წავიდნენ
■ როცა სახელმწიფო-კერძო პარტნიორობა (P3s) ახორციელებს გაეროს ეკოლოგიური და სოციალური მართვის სქემის მართვას და შეუძლებელია წარმომადგენლთან დაკავშირება ბრიუსელში, ბერლინში, ისრაელში, ლონდონში, პეკინში, რომში ან კალიფორნიაში...
■ როცა დაბლოკილი ხართ და კონტროლი ხორციელდება კანქვეშ, და ამ გზით შეგიძლიათ დისტანციურად მართოთ
■ როცა შენი აზრები ისე რეგულირდება, რომ არაფრით არ ხარ კმაყოფილი, შეიძლება დაგვიანებული იყოს, წინააღმდეგობა რომ გაუწიო ადამიანის სიცოცხლის შეუქცევად განადგურებას.
საკითხი იმაშია როდის, და არა თუ.
▪︎60 წუთიანი ინტერვიუს ბმული
https://youtu.be/EIVTf-C6oQo
▪︎კლიპი წუთზე ნაკლები👇
[ეს პოსტი მოჰყვება ბოლო.]
https://syg.ma/@igor-stavrovsky/nik-lend-ekstropiia
ნიკ ლენდი. ექსტროპია
შეუძლია თუ არა ნეოლოგიზმს უფრო მეტი უბედურების მიღება მეკვიდრეობით, ვიდრე ტექნო-ჰიპებთან ნათესაობაა? როგორც ჩანს, ასეთი ბედი სხვა ტექნო-ჰიპებს სადღაც ახლოს ყოფნას აიძულებს (გზადაგზა მას თითქმის ზუსტად იმეორებს). მაგრამ უნდა ითქვას, რომ „ექსტროპია“ შესანიშნავი სიტყვაა, თითქმის შეუცვლელი.
ექსტროპია, ან ენტროპიის ლოკალური შემცირება, მარტივად რომ ვთქვათ, არის რაღაც საჭირო იმისთვის, რომ რამემ იმუშაოს [1]. მთელი ტექნო-სამეცნიერო ენტროპია, მისი პრაქტიკული (კიბერნეტიკური) მხრიდან, სხვა არაფერია, თუ არა ექსტროპიის წარმოება. არ არსებობს ფუნქციონირების მკაცრი კონცეფცია, რომელსაც ნამდვილად შეუძლია ამის თავიდან აცილება. ობიექტურ მნიშვნელობასთან უახლოესი სახელი, რომელიც პრინციპში შეიძლება მოიძებნოს, უკვე არსებობს, და ეს სახელია „ექსტროპია“.
ამ ტერმინის მნიშვნელობა დროის შესწავლისთვის ნათლად გამოიკვეთა შონ კეროლის ნაშრომში (თუმცა, რა თქმა უნდა, ის მას არსად იყენებს). თუ დროის მიმართულებას ან დროის „ისარს“ გავიგებთ, როგორც ამას ედინგტონი გვთავაზობს, ანუ როგორც გლობალური ენტროპიის (ან არეულობის) ზრდას, რომელიც თერმოდინამიკის მეორე კანონით არის გათვალისწინებული, მაშინ ლოკალური ექსტროპია აჩენს დამაინტრიგებელ კითხვას.
კეროლის მიერ დაწყებული მსჯელობა ფოკუსირებულია ძირითადი დროებითი და კოსმოლოგიური პრობლემის მის გაგებაზე: დაბალი ენტროპიის მდგომარეობა ადრეულ სამყაროში (სავარაუდო, მაგრამ არ არის განმარტებული დომინანტური კოსმიური ფიზიკის მიერ). ამ ინტელექტუალური ბიძგის გათვალისწინებით, ნეგატიური ენტროპიის (ექსტროპიის) ლოკალური წარმოების პრობლემა სხვა არაფერია, თუ არა ყურადღების გაფანტვა ან ცრუ შეპასუხება კონცეპტუალურ კარკასს, რომელიც მან წარმოადგინა:
მეორე კანონი არ კრძალავს ენტროპიის შემცირებას ღია სისტემებში: ძალისხმევის გამოყენებით შეგიძლიათ დაალაგოთ ოთახი, შეამციროთ მისი ენტროპია, მაგრამ მაინც გაზარდოთ ენტროპია სამყაროში (თქვენ ქმნით ხმაურს, წვავთ კალორიებს და ა.შ.). და ეს არანაირად არ შეესაბამება ევოლუციას ან სირთულეს ან რაიმე მსგავს.
თუმცა, არსებობს შემდეგი დამაბნეველი კითხვა: თუ ენტროპია განსაზღვრავს დროის მიმართულებას, როგორც მზარდ უწესრიგობას, რომელიც დეტერმინირებს განსხვავებას მომავალსა და წარსულს შორის, მაშინ (ლოკალურმა) ექსტროპიამ (რომლის წყალობითაც არსებობს ყველა რთული კიბერნეტიკული ერთეულები, როგორიცაა ცხოვრების სხვადასხვა ფორმები) ხომ არ უნდა აღწეროს ნეგატიური ტემპორალობა ან დროის უკან შემობრუნება? განა ეს უფრო სავარაუდო არ არის, თუ გავითვალისწინებთ ინტელექტის გარდაუვალ ჩანერგვას „ინვერტირებულ“ დროში, რაც დროის კოსმოლოგიური ან ზოგადი კონცეფციაა, რომელიც უკან არის შემობრუნებული (ნებისმიერი ბუნებრივად აგებული პერსპექტივიდან)?
დასკვნის მიუხედავად, ცხადია, რომ ენტროპია და ექსტროპია დროის საპირისპირო ნიშნებია, ამიტომ დროის ეს უკუქცევა შედარებით ჩვეულებრივი კოსმოლოგიური ფაქტია. „ჩვენ“ ვცხოვრობთ უკან მიმავალი დროის ბუშტში (რაც არ უნდა ვიყოთ), რომელიც იძირება კოსმიურ გარემოში და მოძრაობს ზუსტად საპირისპირო მიმართულებით. თუ რეალობა მკაცრი და უცნაურია, აი რატომ.
________________________________________________________________________________
[1] ერთ წერილში ლენდ აზუსტებს: „ნეგატიური ენტროპიის განმარტება არის სამუშაოს შესრულების უნარი…“
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Will be revised