https://npsa-association.org/wp-content/uploads/2017/03/Join-the-Society-Flyer_Russian.pdf
შეუერთდით ნეიროფსიქოანალიზის საერთაშორისო ასოციაციას
ნეიროფსიქოანალიზის საერთაშორისო ასოციაცია დაარსდა ლონდონში 2000 წლის ივლისში, რათა ხელი შეუწყოს დისციპლინათშორის საქმიანობას ფსიქოანალიზისა და ნეირობიოლოგიის სფეროში. ასოციაცია უზრუნველყოფს პლატფორმას ექიმებისა და მეცნიერებისთვის, რომლებიც თვლიან, რომ დიალოგი ფსიქოანალიტიკოსებსა და ნეირომეცნიერებს შორის ძალიან მნიშვნელოვანია, რათა ერთმანეთისგან ისწავლონ და ერთად იმუშაონ, რადგან ჩვენ ვსწავლობთ ერთსა და იმავე საქმეს. მუდმივად ფართოვდება ასოციაციის საქმიანობა, რომელმაც გადალახა ნეირობიოლოგიასა და ფსიქოანალიზს შორის ორმხრივი დიალოგის „ტაბუ“. ჩვენი კონგრესები და პუბლიკაციები სულ უფრო მეტ ყურადღებას იპყრობს, ახალგაზრდა მეცნიერებმა და კლინიცისტებმა შეძლეს თავიანთი კარიერის დასაწყისშივე თავის ტვინისა და ფსიქიკის შესახებ იდეების გაერთიანება. ამან განაპირობა წვლილის გამდიდრება კლინიკურ და ექსპერიმენტულ ლიტერატურაში.
წევრობის უპირატესობები მოიცავს:
ფასდაკლება ჩვენს ყოველწლიურ კონგრესზე რეგისტრაციისას
ფასდაკლება დამატებით შერჩეულ ნეიროფსიქოანალიტიკურ ღონისძიებებზე
ასოციაციის ყოველწლიურ საერთო კრებაზე ხმის მიცემის უფლების მოპოვება
წვდომა ექსკლუზიურ ონლაინ კონტენტზე
რეგისტრაცია კატალოგში „მხოლოდ ასოციაციის წევრებისთვის“
საიტზე რეგიონული ჯგუფის შესახებ ინფორმაციის ჩვენების შესაძლებლობა
ნეიროფსიქოანალიზის განვითარების მხარდაჭერა
ჟურნალ „ნეიროფსიქოანალიზი“ გამოწერა შეღავათიან ფასად
დამატებით ინფორმაციას და ასოციაციაში გაწევრიანების წესს შეგიძლიათ გაეცნოთ ჩვენს ვებ-გვერდზე npsa-association.org
გზავნილებსა და ნეიროფსიქოანალიზის სამყაროში შეტყობინების მიღებაზე ხელმოსაწერად ეპატიჟებიან ყველა მსურველს.
www.npsa-association.org
https://slide-share.ru/tema-2-estestvenno-nauchnie-osnovi-psikhologiivoprosistroenie-i-funkcii-174923
პრეზენტაცია თემაზე:
თემა 2. ფსიქოლოგიის საბუნებისმეტყველო- სამეცნიერო საფუძვლები
საკითხი: სტრუქტურა და ფუნქციები
პრეზენტაციის პირველი სლაიდი
თემა 2. ფსიქოლოგიის საბუნებისმეტყველო-სამეცნიერო საფუძვლები
საკითხი: სტრუქტურა და ფუნქციები. 2. ადამიანის უმაღლესი ნერვული საქმიანობა.
ლიტერატურა:
1. ფსიქოლოგია და პედაგოგიკა. ი.ფ. ზუევი, ვ.ე. კუჩეროვი და სხვ. – მ.: ვუ; 2003.
2. ლ.ა. გრიგოროვიჩი, ტ.დ. მარცინკოვსკაია. პედაგოგიკა და ფსიქოლოგია. – ვ. „გარდარიკები“, 2004.
3. ვ.ა. სლასტენინი, ვ.პ. კაშირინი. ფსოქპლოგია და პედაგოგიკა. – მ. 2001.
4. ვ.ე. კუჩეროვი, ა.ს. სუშანსკი. ფსიქოლოგია და პედაგოგიკა. სქემების ალბომი. - მ.:ვუ .
5. რ.ს. ნემოვი. ფსიქოლოგია. 3 წიგნად. – მ.: ვლადოსი, 2003. წიგნი 1.
6. ვ.გ. კრისკო. ფსიქოლოგია და პედაგოგიკა. სქემები და კომენტარები. – მ.: ვლადოსი. 2001.
სლაიდი 2
ნერვული სისტემა ხერხემლიანებსა და ადამიანებში ნერვული წარმონაქმნების იერარქიული სტრუქტურაა, ცენტრალური რეგულატორი, რომელიც უზრუნველყოფს მთლიანი ორგანიზმის სასიცოცხლო აქტივობას.
საკითხი 1. ნერვული სისტემის სტრუქტურა და ფუნქციები.
1. გარე სამყაროსთან ურთიერთობის ორგანიზაცია
2. შინაგანი ორგანოების მუშაობის კოორდინაცია
3. ქცევითი მიზნების დასახვა და რეალიზაცია
4. ორგანიზმის აქტიური ადაპტაცია გარემო პირობებთან
სლაიდი 3
ნერვული სისტემის სტრუქტურა
პერიფერიული ნერვული სისტემა (ნერვული ბოჭკოები, კვანძები, წნულები). გადასცემს გარემოს გაღიზიანებას ცენტრალურ ნერვულ სისტემაში და მისგან მართვად იმპულსებს კუნთებზე
ვეგეტატიური (ავტონომიური) ნერვული სისტემა (სიმპათიკური, პარასიმპათიკური და ენტერალური განყოფილებები)
არეგულირებს გულის, შინაგანი ორგანოების გლუვი მუსკულატურის, ჯირკვლების მუშაობას.
ცენტრალური ნერვული სისტემა (ტვინის და ზურგის ტვინი)
კოორდინირებს და არეგულირებს მთელ ფსიქიკურ საქმიანობას
ადამიანის ნერვული სისტემა
სომატური ნერვული სისტემა (თავის ქალის და ზურგტვინის ნერვები)
სლაიდი 4
ნეირონის სტრუქტურა
ნეირონი - (ნერვული უჯრედი) ნერვული სისტემის სტრუქტურის სტრუქტურული და ფუნქციური ელემენტი
დენდრიტი
აქსონი
უჯრედის სხეული
სინაფსი
სლაიდი 5
თავის ტვინის სტრუქტურა
ეპითალამუსი
თალამუსი
ჰიპოთალამუსი
ოთხბორცვი
ტვინის ფეხები
საბოლოო ტვინი
შუა ნაწილი
უკანა ნაწილი
1-ლი ნახევარსფეროს წინა ნაწილი
ქერქქვეშა ბირთვები
შუალედური ტვინი
შუა ტვინი
ტვინი
ყელი
მოგრძო ტვინი
ნათხემი
ხიდი
სლაიდი 6
თავის ტვინის სტრუქტურა
ღერო
ნათხემი
მარცხენა ნახევარსფერო
მარჯვენა ნახევარსფერო
კოჟრიანი სხეული
მხედველობის ნერვი
დიდი ტვინის ქერქი (15 მლრდ. ნეირონამდე)
სლაიდი 7
თავის ტვინის სტრუქტურა
თხემის წილი
კეფის წილი
ნათხემი
საფეთქლის წილი
შუბლის წილი
სლაიდი 8
თავის ტვინის სტრუქტურა
მხედველობის ანალიზატორის ბირთვები
პროპრიოცეპტული მგრძნობელობის ქერქი
პრეცენტრალური ხვეულის ქერქი (ქერქის მამოძრავებელი ზონა)
პოსტცენტრალური ხვეულის ქერქი (ზოგადი მგრძნობელობის ანალიზატორები)
ქერქის ანალიზატორის ბირთვები (მუსიკალური სმენა)
მეტყველების ანალიზატორების ბირთვები
წერილობითი მეტყველების ანალიზატორი ბირთვები
სლაიდი 9
თავის ტვინის განვითარება ონტოგენეზის დროს
სლაიდი 10
ზურგის ტვინის სტრუქტურა
ზურგტვინის ნერვი
თეთრი ნივთიერება
უკანა ფესვი
ცენტრალური არხი
რუხი ნივთიერება
ხერხემლის ნერვული კვანძი
სლაიდი 11
ვეგეტატიური ნერვული სისტემა
სლაიდი 12
საკითხი 2. ადამიანის უმაღლესი ნერვული საქმიანობა. უმაღლესი ნერვული საქმიანობა არის ცხოვრებისეული პროცესების რთული ფორმაა, რომელიც უზრუნველყოფს ადამიანებისა და უმაღლესი ცხოველების ინდივიდუალურ ქცევით ადაპტაციას გარემო პირობების შეცვლასთან.
შინაგანი ნერვული საქმიანობის ფიზიოლოგია ფსიქოლოგიის საბუნებისმეტყველო-სამეცნიერო საფუძველია. უმაღლესი ნერვული საქმიანობის ცნება მეცნიერებაში შემოიტანა დიდმა რუსმა ფიზიოლოგმა ი.პ. პავლოვმა
ნერვული საქმიანობის ძირითადი მექანიზმია (როგორც უმაღლესი, ასევე დაბალი) რეფლექსი. ი.მ. სეჩენოვი თავის ტვინის რეფლექსები“, 1863 წ
სლაიდი 13
რეფლექსი ორგანიზმის საპასუხო ქმედებაა გაღიზიანებაზე
უპირობო რეფლექსი
პირობითი რეფლექსი
ტვინის რეფლექტორული საქმიანობა
რეფლექტორული ბეჭედი
რეცეპტორი; აფერენტული ნერვი; ცენტრალური რგოლი; ეფერენტული ნერვი; ეფექტორი.
სლაიდი 14
უპირობო რეფლექსები ორგანიზმის თანდაყოლილი, მემკვიდრეობით ფიქსირებული რეაქციები ბიოლოგიურად მნიშვნელოვან გამაღიზიანებლებზე.
რეფლექსების სახეები - ვეგეტატიური: ნერწყვდენა; კანის სიწითლე (გათეთრება); ოფლიანობა; მტკივნეული; თვალის გუგის და ა.შ.
ქცევითი (ინსტინქტები): ორიენტირებულ-კვლევითი; წოვითი; - კვებითი; თავდაცვითი; ჰიგიენური; ნახირის ქცევა; - სექსუალური და ა.შ.
სლაიდი 15
რეფლექსების სახეობები
პირობითი რეფლექსების თავისებურებები
პირობითი რეფლექსები - გარემოსთან ადაპტაციის შედეგად შეძენილი რეაქციები, რომლებიც მოჰყვება ბიოლოგიურად ნეიტრალურ გამაღიზიანებელს საპასუხოდ.
დროებითი კავშირი გაღიზიანებასა და საპასუხო რეაქციას შორის
მათ აქვთ სიგნალის მნიშვნელობა.
სჭირდებათ გაძლიერება
შეიძლება იყოს ახალი, უფრო რთული რეფლექსების ფორმირების საფუძველი
ისინი არ არიან სახეობითი, არამედ ინდივიდუალური
პრეზენტაციის ბოლო სლაიდი:
თემა 2. ფსიქოლოგიის საბუნებისმეტყველო- სამეცნიერო საფუძვლები
საკითხი: სტრუქტურა და ფუნქციები
პირველი და მეორე სასიგნალო სისტემა
პირველი სასიგნალო სისტემა რეაგირებს გარესამყაროს გამაღიზიანებელ სიგნალებზე: - ვიზუალური; - სმენითი; - ტაქტილური; - გემოს; ყნოსვითი.
მეორე სასიგნალო სისტემა რეაგირებს სიტყვებზე და ფრაზებზე (გასაგონი, დაწერილი, ჩუმად ნათქვამი). საზოაგადოებრივი ცხოვრების პროდუქტია და მხოლოდ ადამიანისთვის არის დამახასიათებელი. არის აზროვნების ფიზიოლოგიური საფუძველი
მხოლოდ ორივე სასიგნალო სისტემის განუყოფელი ურთიერთქმედება უზრუნველყოფს რეალობის სრულ ცოდნას.
==
https://hum.hse.ru/transcendental/
ტრანსცენდენტული ფილოსოფიის სამეცნიერო-სასწავლო ლაბორატორია
ლაბორატორიის შესახებ
ტრანსცენდენტული ფილოსოფიის სამეცნიერო-სასწავლო ლაბორატორია მიზნად ისახავს შემეცნების საზღვრების, ცოდნისა და შემეცნების ობიექტურობისა და ინტერსუბიექტურობის პირობების გარკვევას, რომლებიც მჭიდრო კავშირშია ონტოლოგიასა და მეტაფიზიკასთან. ფილოსოფიის მიერ საკუთარი გზის ძიება ხაზს უსვამს არა-შემთხვევით მიზიდულობას ტრანსცენდენტული მოდელების არჩევისადმი და „პოზიტიური“ ეპოქის მიერ წარმოქმნილ თანამედროვე კულტურაში დომინანტური დოქტრინების უარყოფისადმი.
ამ კვლევის მეცნიერულ აქტუალობას ტრანსცენდენტული ფილოსოფიის სამეცნიერო-სასწავლო ლაბორატორიის ფარგლებში წარმოადგენს ტრანსცენდენტალობის პრინციპის ის გაფართოება და ორიგინალური ახლებურად გააზრება, რომელიც, როგორც ლაბორატორიის თანამშრომლებს მიაჩნიათ, თავად ფილოსოფიის სიცოცხლისუნარიანობის სასიცოცხლო მნიშვნელოვანი საქმეა.
==
სიცოცხლის წყარო და გონების განათება ერთი და იგივე არ არის, თუმცა მჭიდრო ურთიერთკავშირშია. საკუთარი წყაროს გაცნობიერებით - გონების განათებისკენ მიდიხართ. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ: წყარო პლუს ცნობიერება უდრის გონების განათებას. სიცოცხლის წყარო თითოეული ჩვენგანისთვის ხელმისაწვდომია. მთელი ჩვენი ცხოვრება სხვა არაფერია, თუ არა ენერგია, რომელიც წყაროდან ჩქეფს. მაგრამ ხეებისთვის, ცხოველებისთვის, ფრინველებისთვის გონების განათება არ არის ხელმისაწვდომი. სიცოცხლის წყარო მათ იგივე აქვთ, რაც ჩვენ, მაგრამ ადამიანს მიეცა ამ წყაროს ამოცნობის უნარი. ეს არ არის დამახასიათებელი სიცოცხლის არც ერთ სხვა ფორმისთვის. თუ ადამიანი ახერხებს იყოს ცნობიერებისა და სიფხიზლის შემოქმედი, მისი სიცოცხლის წყარო გაიფურჩქნება და გადადის ახალ ხარისხში. სიცოცხლის განზომილება გადადის სინათლის განზომილებაში. როგორც კი გავაცნობიერებთ ჩვენი სულის წყაროების არსებობის მარადისობას, იმავე წამს თქვენთან მოვა სიცოცხლის მარადისობის გააზრება.
ეს ცნობიერება არ არის თეორიული, ის არ არის ნასესხები წმინდა წერილებიდან, არამედ იკითხება ჩვენი არსებიდან და ჩნდება მაშინ, როდესაც ხდება ჩვენი პოტენციალის რეალიზება. ამრიგად, თესლში მიძინებული ენერგია ფეთქდება და სიცოცხლეს ანიჭებს სურნელოვან ყვავილს. ეს ყვავილი არის გონების განათება. სიცოცხლის წყარო თესლია, გონების განათება - გაფურჩქნული ყვავილი. წყარო ყველაზე დაბალ საფეხურზეა, გონების განათება კი სიცოცხლის კიბის უმაღლეს საფეხურზე. გონების განათება ცოცხალი უჯრედის აფეთქებაა, რომელიც მთლიანად ახდენს ადამიანის ტრანსფორმირებას. გარკვეული მნიშვნელობით, მას შეიძლება ეწოდოს დამანგრეველი: ის ანადგურებს მოხუც ადამიანს, ანადგურებს ყველაფერს, რაც მის ეგოს ქმნიდა - შური, ბრაზი, სიხარბე, სიძულვილი, ავხორცობა, გაუბაძღრობა. ის ენერგია, რომელიც ადრე მიმართული იყო განადგურებაზე, გარდაიქმნება შემოქმედებით ენერგიად - სიყვარულში, მდუმარებაში, სიმშვიდეში, თანაგრძნობაში, სიბრძნეში. ეს ყველაფერი არის ადამიანის ჭეშმარიტი ძიების საგანი. ცხოვრება თავისთავად ძილია - ეს სიზმარია. გონების განათება სრული გამოღვიძებაა...
https://hum.hse.ru/transcendental/news/368648862.html
ანა იამპოლსკაიას მოხსენება „გამოღვიძება იდენტობისგან: თავისთავადობის ჰეტეროგენულობა ლევინასის გვიან შემოქმედებაში“
28 მაისს დისტანციურ ფორმატში გაიმართა ტრანსცენდენტული ფილოსოფიის ლაბორატორიის მორიგი კრება. ლევინასის ფილოსოფიური პროექტის თავისებურებებზე მოხსენება წაიკითხა ეკონომიკის უმაღლესი სკოლის ეროვნული კვლევითი უნივერსიტეტის ფუნდამენტური სოციოლოგიის ცენტრის წამყვანმა მეცნიერ თანამშრომელმა, ფილოსოფიის მეცნიერებათა დოქტორმა, ანა იამპოლსკაიამ.
მოხსენებისა და დისკუსიის დროს ყურადღება გამახვილდა ლევინასის შემოქმედებაში „სხვის“ პრობლემებატიკაზე. განიხილებოდა ლევინასის პროექტის მემკვიდრეობის ხაზი ჰუსერლის იდეებთან, განსაკუთრებით ინტერსუბიექტური გამოცდილების ინტერპრეტაციებთან დაკავშირებით. ლევინასის თეორიაში გამოცდილების აღქმა გაანალიზებული იყო ტემპორალობის პერსპექტივაში - დროის აღქმა თავად სუბიექტის მიერ, რომელიც აღმოჩნდა აფიცირებული დროის აღქმით სხვის და სხვების მიერ. მსგავსი სქემა განიხილეს შეხვედრაზე „სხვა-ჩემში“ კონცეპტებთან მიმართვის გზით დედობისა და წინასწარმეტყველების ფიგურების მაგალითზე.
სემინარის ჩანაწერი ხელმისაწვდომია ლაბორატორიის Youtube არხზე.
ჩვენს შიგნით მთელი სამყაროა, უცნობი და უზარმაზარი, იდუმალი და ამაღელვებელი. გარეთ - სამყარო არანაკლებ საინტერესო, მომხიბლავი და დამაინტრიგებელია. ბევრ საინტერესოს მოგიყვებით როგორც შინაგან, ისე გარე სამყაროზე, რადგან ფსიქოგენეზისი არის ადამიანის როგორც სულიერი, ისე გონებრივი აქტივობის განვითარების პროცესი.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Will be revised