ემერგენტული სწავლება და საგანმანათლებლო პროცესის ნეგენტროპია
ო.ვ. ანდრიუშკოვა
ანოტაცია https://info.infojournal.ru/jour/article/view/310
სტატიაში განიხილება საგანმანათლებლო პროცესის შედეგების პროგნოზირების საკითხები ემერგენტული სასწავლო სისტემის რეალიზაციის პირობებში, რომელიც წარმოადგენს საგანმანათლებლო საქმიანობის ორგანიზებისა და მართვის ფორმას სისტემური მიდგომის პირობებში e-learning-ს და აუდიტორიაში (ლაბორატორია, პრაქტიკუმი) ტრადიციული სწავლების შესაძლებლობების გამოყენებისთვის. შემოთავაზებულია ენტროპიული მიდგომა პედაგოგიური პროცესის ხარისხის შესაფასებლად, მოცემულია დასაბუთება ხარისხის კრიტერიუმების არჩევისთვის ენტროპიისა და ნეგენტროპიის თვალსაზრისით. მოცემულია საბუნებისმეტყველო-სამეცნიერო დისციპლინის კრიტერიუმების ნაკრების მაგალითი გარკვეული მიმართულების/სპეციალობის სწავლების პირობებში. ამავდროულად, კრიტერიუმების კლასიფიკაცია სწავლის შედეგების პროგნოზირებადობის შემცირების ან გაზრდის კუთხით ხელს უწყობს სასწავლო პროცესის მოწესრიგებასა და პროგნოზირებადობას, რასაც თავის მხრივ თან ახლავს სტუდენტთა სწავლის ხარისხის ამაღლება. შემოთავაზებულია სასწავლო პროცესის ნეგენტროპიის გამოთვლის მეთოდი სწავლის შედეგების პროგნოზირებისთვის. მაგალითად, თუ კრიტერიუმებს შორის აირჩევთ მხოლოდ ისეთებს, რომლებიც დამოკიდებულია თავად საგანმანათლებლო ორგანიზაციაზე, და, მაშასადამე, ისინი შეიძლება შეიცვალოს ამა თუ იმ მიმართულებით უნივერსიტეტის/ინსტიტუტის/ფაკულტეტის წინაშე მდგარი მიზნებისა და ამოცანების შესაბამისად, მაშინ შესაძლებელი ხდება საგანმანათლებლო ორგანიზაციებში სწავლის შედეგების პროგნოზირება. სტატია საინტერესო იქნება საგანმანათლებლო პროცესის მასწავლებლებისა და ორგანიზატორებისთვის, განათლების დონის მიუხედავად, რომლებიც იყენებენ ონლაინ კურსებს დასწრებული განათლების თავის პრაქტიკაში.
საკვანძო სიტყვები: ელექტრონული სწავლება, ემერგენტული სწავლება, დისტანციური საგანმანათლებლო ტექნოლოგიები, სწავლების ხარისხი, ენტროპია, ნეგენტროპია, სწავლების შედეგების პროგნოზირება
ციტირებისთვის:
ო.ვ. ანდრიუშკოვა. ემერგენტული სწავლება და საგანმანათლებლო პროცესის ნეგენტროპია. ინფორმატიკა და განათლება. 2018;(6):4-10.
For citation:
Andryushkova O.V. EMERGENT LEARNING AND NEGENTROPY OF EDUCATIONAL PROCESS. Informatics and education. 2018;(6):4-10. (In Russ.)
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Will be revised