http://psihdocs.ru/manifest-transgumanizma.html
მაქს მორი. ტრანსჰუმანიზმის მანიფესტი
ტრანსჰუმანისტებმა „მეცნიერებიდან და პროგრესიდან“ შეიძლება არც კი იცოდნენ, რომ ადამიანი არის რაღაც მეტი, ვიდრე ბიოლოგიური, ფსიქიკური და სოციალური არსება. ამის ცოდნა მათთვის არ არის აუცილებელი, მეცნიერება ასეთი რამით არ არის დაკავებული. ის, რომ ადამიანი „სახეა“, რომ სულით მას შეუძლია ან გამოავლინოს ღმერთის სახე, ან ქედს უხრიდეს სულიერი ბუნების სხვა არსებას („მხეცს“), ამის შესახებ ტრანსჰუმანისტებმა უძველესი ცოდნის ბანაკიდან იციან. მოვა დრო და ამ ორი მიმართულების „რევოლუციური ინტელიგენცია“ გააერთიანებს ძალისხმევას...
- ყველაფერი ისე მოხდება, როგორც წერია: „შენ ეშმაკის მამისეული ხარ“ - ყველა რევოლუციის შთამაგონებელი შესანსლავს თავის შვილებს" [1].
თანამედროვე ტრანსჰუმანიზმის ერთ-ერთი მთავარი იდეოლოგი ინგლისელი ფილოსოფოსი და ფუტურისტი მაქს ო'კონორია, რომელმაც აიღო ფსევდონიმი მაქს მორი. 1990 წელს მან შეიმუშავა დოქტრინა „ექსტროპიანიზმის პრინციპები“ (ექსტროპია სისტემური ინტელექტის სიცოცხლისუნარიანობის ხარისხია), რომელიც ასახავს ადამიანის პოსტადამიანურ არსებობაში გადასვლის გზას. 1992 წელს მან შექმნა ექსტროპიის ინსტიტუტი, რომელიც განიხილავდა ნეოდარვინისტურ ფუტუროლოგიურ პროექტებს, რომლებიც შემოთავაზებული იყო როგორც „მომავლის იდეოლოგია“. ხოლო 2010 წელს მორი გახდა უმსხვილესი ამერიკული კრიონიკული ფირმის „Alcor“-ის გენერალური დირექტორი [2].
თავისი მთავარი იდეა მორმა შემდეგნაირად გამოხატა: „როდესაც ტექნოლოგია საშუალებას მოგვცემს დავძლიოთ საკუთარი თავი ფსიქოლოგიურ, გენეტიკურ და ნევროლოგიურ ასპექტებში, ჩვენ, ვინც ტრანსადამიანები გავხდით, შევძლებთ გარდავიქმნათ პოსტადამიანებად - უპრეცედენტო ფიზიკური, ინტელექტუალური და ფსიქოლოგიური შესაძლებლობების მქონე არსებებად, თვითპროგრამირებად, პოტენციურად უკვდავ, არაფრით არ შეზღუდულ ინდივიდებად“ [3].
თავის პრინციპებს მორი განიხილავს როგორც ეთიკურ მითითებებს, რომლებიც აზრს, მიმართულებასა და მიზანს ანიჭებენ ადამიანის ცხოვრებას, ანუ დაკავშირებულია რელიგიასთან. მართლაც, მიუხედავად იმისა, რომ ექსტროპიანიზმი მეცნიერების საფარქვეშ ჩნდება, მისი რელიგიური ფესვები კარგად არის ნაჩვენები მორის ერთ-ერთ სტატიაში, რომელიც აშკარად არ არის განკუთვნილი ფართო საზოგადოებისთვის და შეიძლება ჩაითვალოს ტრანსჰუმანისტულ მანიფესტად.
საუბარია 1991 წელს ჟურნალ „ლიბერტარიანელთა ალიანსის“ მიერ გამოცემულ ნაშრომზე „ეშმაკის სადიდებლად“. [4] მორი მასში ასახავს ცნობილ გნოსტიკურ-თეოსოფიურ იდეას ლუციფერის შესახებ, ის „სინათლის მომტანია“ და ღმერთის წინააღმდეგ აჯანყდა, რომელმაც ადამიანი სიბნელეში ამყოფა. ეს ნაშრომი თავად მეტყველებს თავის შესახებ, სრულად ასახავს კაენის სულს, საიდანაც გამოვიდნენ „ეშმაკის შვილები“, სათავეში ჩაუდგა სულიერ ბრძოლას ღვთის შვილების წინააღმდეგ და ამ ბრძოლაში დღეს ყველაზე დახვეწილ ტექნოლოგიებს იყენებს. შემთხვევითი არ არის, რომ ჟურნალ Extropy-ში (1989 წლის ზაფხული) ამ ნაშრომის პირველი ნომრის სარედაქციო შესავალში მ. მორი წერდა: „ექსტროპიის ზოგადი თემა მოიცავს საკითხთა ფართო და მრავალფეროვან სპექტრს. სხვა საკითხებთან ერთად, ჩვენ განვიხილავთ ხელოვნურ ინტელექტს, კოგნიტურ მეცნიერებებს და ნეირომეცნიერებებს... კოსმოსის კოლონიზაციას, ეკონომიკასა და პოლიტიკას (განსაკუთრებით ლიბერტარიანობას), სამეცნიერო ფანტასტიკას...“.
ამ მანიფესტის რუსული თარგმანი გამოქვეყნდა ე.ა. ავდეენკოს წიგნში „კაენის“ თემა თანამედროვე სამყაროში“ (მოსკოვი, გამომცემლობა CLASSIS, 2014).
ყურადღება: სტატიაში მოცემულია მკრეხელური განცხადებები და „დახვეწილი ცდუნება“, რის შესახებაც რედაქცი აფრთხილებენ მკითხველს. მაგრამ „მტერს სახეში უნდა იცნობდეთ“ ...
===
https://fantlab.ru/edition57105
ერიკ დევისი
ტექნოგნოზისი: მითი, მაგია და მისტიკა ინფორმაციის ეპოქაში
საავტორო წიგნი, პირველი გამოცემა
ეკატერინბურდი: ულტრა. კულტურა, 2008 წ.
სერია: Philosophy
ტირაჟი: 3000 ეგზ.
ISBN: 978-5-9681-0127-3
გვ: 480
შინაარსი:
ერიკ დევისი. ტექნოგნოზისი: მითი, მაგია და მისტიკა ინფორმაციის ეპოქაში (მონოგრაფია, თარგმანი ს. კორმილცევის, ე. ბაჩინინას, ვ. ხარიტონოვას)
⦁ მადლობა, გვ. 7-8
⦁ შესავალი. გადახლართული მავთულები, გვ. 11-22
⦁ I. ტექნილოგიების პირველსახე, გვ. 23-61
⦁ ღვთაებრივი ინჟინერი
⦁ ცნობიერებაში ჩაწერა
⦁ ჰუმანისტთა ჰერმეტიკა
⦁ II. ალქიმიური ცეცხლი, გვ. 62-111
⦁ ელექტრო სხეული
⦁ სპექტრის აჩრდილები
⦁ ელვის აფეთქების მსგავსად
⦁ III. გნოსტიკური ინფონავტი, გვ. 112-147
⦁ მიფიინფორმაციული ეპოქა
⦁ ნაპერწკალიდან ცეცხლი აალდება
⦁ IV. ტექნოგნოზისი, ამერიკული სტილი, გვ. 148-184
⦁ ექსტროპია, სრული სვლით!
⦁ V. გასულიერებული კიბორგი, გვ. 185-232
⦁ შეხვედრა გასაოცარ მანქანებთან
⦁ ტექნიკა ფრიკებისთვის
⦁ მუდმივი შეცვლილი მდგომარეობები
⦁ VI. ყველაზე ჯადოსნური მანქანა, გვ. 233-270
⦁ სოციალური იმაჟინერია
⦁ ტექნო წარმართები
⦁ VII. კიბერსივრცე: ვირტუალური ხელობა, გვ. 271-318
⦁ ინფორმაციის სასახლეები
⦁ სიზმრის მსგავსი
⦁ ალეგორიული მანქანები
⦁ მიწისქვეშეთი და ვირტუალები
⦁ VIII. უცხოს ძახილი, გვ. 319-356
⦁ საიდუმლოებით სავსე თეფშები
⦁ შენი უცხო, შენი „მე“
⦁ მომდევნო დონეზე
⦁ IX. დატაპოკალიფსისი, გვ. 357-403
⦁ ესქატექნოლოგია
⦁ … და გაიზრდება ცოდნა
⦁ ღვთაებრივი ჩარევა
⦁ X. მესამე გონება მზისგან, გვ. 404-443
⦁ მხეცთან შეხვედრა
⦁ XI. გზა არის ქსელი, გვ. 444-466
⦁ ავტორის შენიშვნები, გვ. 467-478
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Will be revised