ღმერთი ტვინშია: მეცნიერება ნეიროთეოლოგია
ჩვენ ერთადერთი სახეობა ვართ პლანეტაზე, რომელიც, როგორც ცნობილია, აღიარებს რელიგიას. ეს თავისებურება უნივერსალურია ადამიანში: დედამიწაზე არ არსებობს ერი, რომელიც პრაქტიკაში არ იყენებდეს სულიერი რწმენის გარკვეულ ფორმას.
საქმე იმაშია, თუ რით გამოირჩევა ჩვენი ტვინი, რადგან ჩვენ პრაქტიკაში ვიყენებთ სულიერებას? არის თუ არა რელიგია რაიმე მიზანი ჩვენი სახეობისთვის გადარჩენისა და პროგრესის თვალსაზრისით? ეს საკითხები მეტად ფილოსოფიურია. ბევრი მოაზროვნე მიიჩნევს, რომ რელიგიურობა არის ის, რაც განასხვავებს Homo sapiens დანარჩენ ცხოველთა სამყაროსგან, მან მიიყვანა იმ დონემდე, რომ ჩვენი სახეობა დომინირებს ამ პლანეტაზე. მეორეს მხრივ, მოაზროვნეთა დიდი ნაწილი მიიჩნევს, რომ რელიგია ხელს უშლის პროგრესს და ჩვენს საზოგადოებას ბარბაროსულ მდგომარეობაში ამყოფებს. ეჭვგარეშეა, რომ რელიგიამ მეტად მნიშვნელოვანი როლი შეასრულა კაცობრიობის ადრეულ ისტორიაში: მისცა ჩვენს გარშემო არსებულ სამყაროს არსებობის პირველი განმარტებები. ამგვარი განმარტების საჭიროება მიუთითებს მნიშვნელოვან ნაბიჯზე ტვინისა და კოგნიტური პროცესების განვითარებაში.
ქცევითი თვისებები შეიძლება გაძლიერდეს ევოლუციის გზით, თუ ისინი სასარგებლოა გადარჩენისათვის. მკვლევარები მიიჩნევენ, რომ, მაგალითად, ალტრუიზმი ასეთი ქცევითი თვისებაა: ის შეიძლება არ იყოს ხელსაყრელი კონკრეტული ადამიანისთვის კონკრეტულ შემთხვევაში, მაგრამ მას მთელი სახეობისთვის მოაქვს უპირატესობა. ალტრუისტურ ქცევას ხელს უწყობს მსოფლიო რელიგიების უმრავლესობა. ამიტომ რელიგიურ პრაქტიკოსებს შეუძლიათ ევოლუციური უპირატესობის უზრუნველყოფა ადრეული ადამიანებისთვის მათი გადარჩენის თვალსაზრისით.
ზოგიერთი ადამიანი იმდენად ღრმად რელიგიურია, რომ რწმენათა სისტემა, რომელსაც ისინი პრაქტიკაში იყენებენ, აყალიბებს მთელ მათ ცხოვრებას. გონივრული იქნებოდა ვივარაუდოთ, რომ მათ ტვინში რაღაც საინტერესო უნდა ხდებოდეს. შესაძლებელია, რომ ეს ტვინის პროცესები განსხვავდება არამორწმუნეთა ტვინში მიმდინარე პროცესებისგან. ამისკენ მიისწრაფის ნეიროთეოლოგიის მეცნიერება. ნეიროთეოლოგია იკვლევს რელიგიური და სულიერი შეხედულებების ნერვულ კორელატებს. ასეთმა კვლევებმა შეიძლება გამოავლინოს, რატომ არის ზოგიერთი ადამიანი უფრო მეტად მიდრეკილი სულიერებისკენ, ხოლო სხვებს კვლავინდებურად ღრმად სკეპტიკური დამოკიდებულება აქვს ღმერთის არსებობის იდეის მიმართ.
უკვე არსებობს რამდენიმე საინტერესო აღმოჩენა ნეირომეცნიერების სფეროში, რომელსაც შეუძლია კარის გახსნა სულიერ ტვინში.
ჯერ ერთი, არ არსებობს ტვინის ერთიანი ნაწილი, რომელიც „პასუხისმგებელი“ იქნება ადამიანის საკუთარ ღმერთებთან ურთიერთობაზე. როგორც ნებისმიერი ემოციურად ინტენსიური ადამიანური გამოცდილება, რელიგიური განცდები დაკავშირებულია ტვინის რამდენიმე ნაწილსა და სისტემასთან. ტვინის სკანირების გამოყენებით ჩატარებული რამდენიმე ექსპერიმენტი ამ მოსაზრებას ადასტურებს. ერთ კვლევაში კარმელიტ მონაზონებს, რომლებსაც უტარდებოდათ ტვინის ნეიროვიურალიზაცია, სთხოვეს გაეხსენებინათ მათი ყველაზე ინტენსიური მისტიკური გამოცდილება. ამ ექსპერიმენტში აქტივაციის ლოკულები შეინიშნებოდა მარჯვენა მედიალურ ორბიტოფრონტალურ ქერქში, მარჯვენა შუა საფეთქლის ქერქში, მარჯვენა ქვედა და ზედა თხემის წილში, მარჯვენა კუდიან სხეულში, მარცხენა მედიალურ პრეფრონტალურ ქერქში, თავის ტვინის მარცხენა წინა ქერქში, თხემის მარცხენა ქვედა წილში, მარცხენა კუნძულზე, მარცხენა კუდიან სხეულში და ტვინის ღეროს მარცხენა ნაწილში.
ანალოგიურად, რელიგიურ მორმონებზე fMRI კვლევამ გამოავლინა აქტივაციის სფეროები მიმდებარე ბირთვში, ვენტრომედიალურ პრეფრონტალურ ქერქში და ფრონტალურ სფეროებში, რომლებიც ყურადღებაზეა პასუხისმგებელი. მიმდებარე ბირთვი არის ტვინის სფერო, რომელიც უკავშირდება დასაჩუქრებას. იგი ასევე მონაწილეობს ემოციურ რეაქციებში სიყვარულზე, სექსზე, ნარკოტიკებსა და მუსიკაზე. ერთ-ერთ ბოლოდროინდელ კვლევაში ასევე გამოვლინდა რიგი ცვლილებები ქერქის რეგიონალურ განყოფილებებში, რომლებიც დაკავშირებულია რელიგიურობის რამდენიმე კომპონენტთან, როგორიცაა ღმერთთან ინტიმური ურთიერთობა და ღვთის შიში.
როგორც ჩანს, რელიგიური განცდები, რომლებიც დიდ გავლენას ახდენენ ცხოვრებაზე, შეიძლება დაკავშირებული იყოს ცვლილებებთან ტვინის სტრუქტურაში. მაგალითად, ერთმა კვლევამ აჩვენა, რომ ხანდაზმული ადამიანების ტვინი, რომლებმაც აცნობეს ამ გამოცდილების შესახებ, ხასიათდებოდა ჰიპოკამპის ატროფიით. ჰიპოკამპის ატროფია დეპრესიის, დემენციისა და ალცჰეიმერის დაავადების განვითარების მნიშვნელოვანი ფაქტორია. გაურკვეველი დარჩა, თუ სტრუქტურული ცვლილებები ტვინში და რელიგიურობის დონე როგორ არის ერთმანეთთან დაკავშირებული.
კარგად არის ცნობილი, რომ ზოგიერთი ნარკოტიკი იმიტირებს სულიერ განცდებს. მაგალითად, ფსილოსიბინი, აქტიური ნივთიერება „ჯადოსნურ სოკოში“, ხელს უწყობს საფეთქლის წილის სტიმულირებას და ბაძავს რელიგიურ განცდებს. ეს ნიშნავს, რომ სულიერების ფესვები ღრმად არის გამდგარი ნეირონების ფიზიოლოგიაში. გასაკვირი არ არის, რომ ფსიქოაქტიური ნაერთები ხშირად გამოიყენება რიტუალურ და შამანურ პრაქტიკაში მთელ მსოფლიოში.
ყველა კვლევა, რომელიც დაკავშირებულია ადამიანთა ტვინის ვიზუალიზაციასთან კონკრეტულ მდგომარეობაში, განიცდის ერთ ძირითად შეზღუდვას: ძნელია იყო დარწმუნებული იმაში, რომ ადამიანები, ფაქტობრივად, ამ კონკრეტულ მდგომარეობაში გაზომვის დროს იმყოფებიან. მაგალითად, თუ ჩვენ გავზომავთ ტვინის აქტივობას იმ დროს, როდესაც სუბიექტმა უნდა ამოხსნას მათემატიკური ამოცანა, ჩვენ ვერ ვიქნებით 100%-ით დარწმუნებული, რომ მის ტვინში არ ჩნდება კითხვა და ის მთლიანად ფოკუსირებულია ამოცანაზე. იგივე ეხება ნებისმიერი სულიერი მდგომარეობის გაზომვას. ამიტომ ტვინის ვიზუალიზაციის შედეგად მიღებული ტვინის აქტივაციის შაბლონები არ უნდა განიხილებოდეს, როგორც რაიმე თეორიის საბოლოო მტკიცებულება.
სხვადასხვა რელიგიურ პრაქტიკას შეუძლია გავლენა იქონიოს ჩვენს ჯანმრთელობაზე, როგორც დადებითი, ასევე უარყოფითი მიმართულებით. აღინიშნა, რომ ზოგადად რელიგიურ ადამიანებს წუხილის და დეპრესიის დაბალი რისკი გააჩნია. ეს, თავის მხრივ, დაკავშირებულია ძლიერ იმუნურ სისტემასთან. მეორე მხრივ, რელიგიურ ბრძოლაში ჩართულმა ადამიანებმა შეიძლება საპირისპირო შედეგები განიცადონ. რელიგიური პრაქტიკაზე ტვინის რეაქციის კვლევამ შეიძლება ხელი შეუწყოს ჯანმრთელობასა და სულიერებას შორის კავშირის შემდგომ გააზრებას.
რეკომენდაციები
Beauregard M და Paquette V (2006). კარმელიტ მონაზონების მისტიკური გამოცდილების ნეირონული კორელაციები. ნეირომეცნიერების წერილები 405 (3): 186-90. DOI: 10.1016 / j.neulet.2006.06.060
Ferguson MA et al. (2016) ჯილდო, მნიშვნელობა და ყურადღების ქსელები გააქტიურებულია რელიგიური გამოცდილებით მორწმუნე მორმონებში. სოციალური ნევროლოგია: 1-13. DOI: 10,1080 / 17470919.2016.1257437.
Griffiths RR et al. (2006). Psilocybin შეიძლება ჰქონდეს მისტიკური ტიპის გამოცდილება, რომელსაც აქვს მნიშვნელოვანი და მყარი პირადი და სულიერი მნიშვნელობა. ფსიქოფარმაკოლოგიები. 187 (3): 268-83; განხილვა 284-92. DOI: 10.1007 / s00213-006-0457-5.
Griffiths RR et al. (2008) ფსილობიცინით გამოწვეული მისტიკური გამოცდილება 14 თვის შემდეგ არაპირდაპირ ახდენს პირადი და სულიერი მნიშვნელობის ატრიბუციას. ფსიქოფარმაკოლოგიის ჟურნალი. 22 (6): 621-32. DOI: 10,1177 / 0269881108094300.
Kapogiannis D et al. (2009) რელიგიურობის ნეიროანატომიური ცვალებადობა. PLoS ONE4 (9): e7180. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0007180
Kapogiannis D et al. (2009). რელიგიური რწმენის კოგნიტური და ნეირონული საფუძვლები. ამერიკის შეერთებული შტატების ეროვნული მეცნიერებათა აკადემიის შრომები, 106 (12), 4876-4881. http://doi.org/10.1073/pnas.0811717106
Owen AD და სხვ. (2011). რელიგიური ფაქტორები ჰიპოკამპის ატროფია გვიან ცხოვრებაში. PLoS ONE. 6 (3): e17006. DOI: 10.1371 / journal.pone.0017006.
Sayadmansour A (2014) ნეირითეოლოგია: ურთიერთკავშირი ტვინსა და რელიგიას შორის. ირანის ნევროლოგიის ჟურნალი, 13 (1), 52-55.
---
თარგმანი რედაქტირების პროცესშია
ჩვენ ერთადერთი სახეობა ვართ პლანეტაზე, რომელიც, როგორც ცნობილია, აღიარებს რელიგიას. ეს თავისებურება უნივერსალურია ადამიანში: დედამიწაზე არ არსებობს ერი, რომელიც პრაქტიკაში არ იყენებდეს სულიერი რწმენის გარკვეულ ფორმას.
საქმე იმაშია, თუ რით გამოირჩევა ჩვენი ტვინი, რადგან ჩვენ პრაქტიკაში ვიყენებთ სულიერებას? არის თუ არა რელიგია რაიმე მიზანი ჩვენი სახეობისთვის გადარჩენისა და პროგრესის თვალსაზრისით? ეს საკითხები მეტად ფილოსოფიურია. ბევრი მოაზროვნე მიიჩნევს, რომ რელიგიურობა არის ის, რაც განასხვავებს Homo sapiens დანარჩენ ცხოველთა სამყაროსგან, მან მიიყვანა იმ დონემდე, რომ ჩვენი სახეობა დომინირებს ამ პლანეტაზე. მეორეს მხრივ, მოაზროვნეთა დიდი ნაწილი მიიჩნევს, რომ რელიგია ხელს უშლის პროგრესს და ჩვენს საზოგადოებას ბარბაროსულ მდგომარეობაში ამყოფებს. ეჭვგარეშეა, რომ რელიგიამ მეტად მნიშვნელოვანი როლი შეასრულა კაცობრიობის ადრეულ ისტორიაში: მისცა ჩვენს გარშემო არსებულ სამყაროს არსებობის პირველი განმარტებები. ამგვარი განმარტების საჭიროება მიუთითებს მნიშვნელოვან ნაბიჯზე ტვინისა და კოგნიტური პროცესების განვითარებაში.
ქცევითი თვისებები შეიძლება გაძლიერდეს ევოლუციის გზით, თუ ისინი სასარგებლოა გადარჩენისათვის. მკვლევარები მიიჩნევენ, რომ, მაგალითად, ალტრუიზმი ასეთი ქცევითი თვისებაა: ის შეიძლება არ იყოს ხელსაყრელი კონკრეტული ადამიანისთვის კონკრეტულ შემთხვევაში, მაგრამ მას მთელი სახეობისთვის მოაქვს უპირატესობა. ალტრუისტურ ქცევას ხელს უწყობს მსოფლიო რელიგიების უმრავლესობა. ამიტომ რელიგიურ პრაქტიკოსებს შეუძლიათ ევოლუციური უპირატესობის უზრუნველყოფა ადრეული ადამიანებისთვის მათი გადარჩენის თვალსაზრისით.
ზოგიერთი ადამიანი იმდენად ღრმად რელიგიურია, რომ რწმენათა სისტემა, რომელსაც ისინი პრაქტიკაში იყენებენ, აყალიბებს მთელ მათ ცხოვრებას. გონივრული იქნებოდა ვივარაუდოთ, რომ მათ ტვინში რაღაც საინტერესო უნდა ხდებოდეს. შესაძლებელია, რომ ეს ტვინის პროცესები განსხვავდება არამორწმუნეთა ტვინში მიმდინარე პროცესებისგან. ამისკენ მიისწრაფის ნეიროთეოლოგიის მეცნიერება. ნეიროთეოლოგია იკვლევს რელიგიური და სულიერი შეხედულებების ნერვულ კორელატებს. ასეთმა კვლევებმა შეიძლება გამოავლინოს, რატომ არის ზოგიერთი ადამიანი უფრო მეტად მიდრეკილი სულიერებისკენ, ხოლო სხვებს კვლავინდებურად ღრმად სკეპტიკური დამოკიდებულება აქვს ღმერთის არსებობის იდეის მიმართ.
უკვე არსებობს რამდენიმე საინტერესო აღმოჩენა ნეირომეცნიერების სფეროში, რომელსაც შეუძლია კარის გახსნა სულიერ ტვინში.
ჯერ ერთი, არ არსებობს ტვინის ერთიანი ნაწილი, რომელიც „პასუხისმგებელი“ იქნება ადამიანის საკუთარ ღმერთებთან ურთიერთობაზე. როგორც ნებისმიერი ემოციურად ინტენსიური ადამიანური გამოცდილება, რელიგიური განცდები დაკავშირებულია ტვინის რამდენიმე ნაწილსა და სისტემასთან. ტვინის სკანირების გამოყენებით ჩატარებული რამდენიმე ექსპერიმენტი ამ მოსაზრებას ადასტურებს. ერთ კვლევაში კარმელიტ მონაზონებს, რომლებსაც უტარდებოდათ ტვინის ნეიროვიურალიზაცია, სთხოვეს გაეხსენებინათ მათი ყველაზე ინტენსიური მისტიკური გამოცდილება. ამ ექსპერიმენტში აქტივაციის ლოკულები შეინიშნებოდა მარჯვენა მედიალურ ორბიტოფრონტალურ ქერქში, მარჯვენა შუა საფეთქლის ქერქში, მარჯვენა ქვედა და ზედა თხემის წილში, მარჯვენა კუდიან სხეულში, მარცხენა მედიალურ პრეფრონტალურ ქერქში, თავის ტვინის მარცხენა წინა ქერქში, თხემის მარცხენა ქვედა წილში, მარცხენა კუნძულზე, მარცხენა კუდიან სხეულში და ტვინის ღეროს მარცხენა ნაწილში.
ანალოგიურად, რელიგიურ მორმონებზე fMRI კვლევამ გამოავლინა აქტივაციის სფეროები მიმდებარე ბირთვში, ვენტრომედიალურ პრეფრონტალურ ქერქში და ფრონტალურ სფეროებში, რომლებიც ყურადღებაზეა პასუხისმგებელი. მიმდებარე ბირთვი არის ტვინის სფერო, რომელიც უკავშირდება დასაჩუქრებას. იგი ასევე მონაწილეობს ემოციურ რეაქციებში სიყვარულზე, სექსზე, ნარკოტიკებსა და მუსიკაზე. ერთ-ერთ ბოლოდროინდელ კვლევაში ასევე გამოვლინდა რიგი ცვლილებები ქერქის რეგიონალურ განყოფილებებში, რომლებიც დაკავშირებულია რელიგიურობის რამდენიმე კომპონენტთან, როგორიცაა ღმერთთან ინტიმური ურთიერთობა და ღვთის შიში.
როგორც ჩანს, რელიგიური განცდები, რომლებიც დიდ გავლენას ახდენენ ცხოვრებაზე, შეიძლება დაკავშირებული იყოს ცვლილებებთან ტვინის სტრუქტურაში. მაგალითად, ერთმა კვლევამ აჩვენა, რომ ხანდაზმული ადამიანების ტვინი, რომლებმაც აცნობეს ამ გამოცდილების შესახებ, ხასიათდებოდა ჰიპოკამპის ატროფიით. ჰიპოკამპის ატროფია დეპრესიის, დემენციისა და ალცჰეიმერის დაავადების განვითარების მნიშვნელოვანი ფაქტორია. გაურკვეველი დარჩა, თუ სტრუქტურული ცვლილებები ტვინში და რელიგიურობის დონე როგორ არის ერთმანეთთან დაკავშირებული.
კარგად არის ცნობილი, რომ ზოგიერთი ნარკოტიკი იმიტირებს სულიერ განცდებს. მაგალითად, ფსილოსიბინი, აქტიური ნივთიერება „ჯადოსნურ სოკოში“, ხელს უწყობს საფეთქლის წილის სტიმულირებას და ბაძავს რელიგიურ განცდებს. ეს ნიშნავს, რომ სულიერების ფესვები ღრმად არის გამდგარი ნეირონების ფიზიოლოგიაში. გასაკვირი არ არის, რომ ფსიქოაქტიური ნაერთები ხშირად გამოიყენება რიტუალურ და შამანურ პრაქტიკაში მთელ მსოფლიოში.
ყველა კვლევა, რომელიც დაკავშირებულია ადამიანთა ტვინის ვიზუალიზაციასთან კონკრეტულ მდგომარეობაში, განიცდის ერთ ძირითად შეზღუდვას: ძნელია იყო დარწმუნებული იმაში, რომ ადამიანები, ფაქტობრივად, ამ კონკრეტულ მდგომარეობაში გაზომვის დროს იმყოფებიან. მაგალითად, თუ ჩვენ გავზომავთ ტვინის აქტივობას იმ დროს, როდესაც სუბიექტმა უნდა ამოხსნას მათემატიკური ამოცანა, ჩვენ ვერ ვიქნებით 100%-ით დარწმუნებული, რომ მის ტვინში არ ჩნდება კითხვა და ის მთლიანად ფოკუსირებულია ამოცანაზე. იგივე ეხება ნებისმიერი სულიერი მდგომარეობის გაზომვას. ამიტომ ტვინის ვიზუალიზაციის შედეგად მიღებული ტვინის აქტივაციის შაბლონები არ უნდა განიხილებოდეს, როგორც რაიმე თეორიის საბოლოო მტკიცებულება.
სხვადასხვა რელიგიურ პრაქტიკას შეუძლია გავლენა იქონიოს ჩვენს ჯანმრთელობაზე, როგორც დადებითი, ასევე უარყოფითი მიმართულებით. აღინიშნა, რომ ზოგადად რელიგიურ ადამიანებს წუხილის და დეპრესიის დაბალი რისკი გააჩნია. ეს, თავის მხრივ, დაკავშირებულია ძლიერ იმუნურ სისტემასთან. მეორე მხრივ, რელიგიურ ბრძოლაში ჩართულმა ადამიანებმა შეიძლება საპირისპირო შედეგები განიცადონ. რელიგიური პრაქტიკაზე ტვინის რეაქციის კვლევამ შეიძლება ხელი შეუწყოს ჯანმრთელობასა და სულიერებას შორის კავშირის შემდგომ გააზრებას.
რეკომენდაციები
Beauregard M და Paquette V (2006). კარმელიტ მონაზონების მისტიკური გამოცდილების ნეირონული კორელაციები. ნეირომეცნიერების წერილები 405 (3): 186-90. DOI: 10.1016 / j.neulet.2006.06.060
Ferguson MA et al. (2016) ჯილდო, მნიშვნელობა და ყურადღების ქსელები გააქტიურებულია რელიგიური გამოცდილებით მორწმუნე მორმონებში. სოციალური ნევროლოგია: 1-13. DOI: 10,1080 / 17470919.2016.1257437.
Griffiths RR et al. (2006). Psilocybin შეიძლება ჰქონდეს მისტიკური ტიპის გამოცდილება, რომელსაც აქვს მნიშვნელოვანი და მყარი პირადი და სულიერი მნიშვნელობა. ფსიქოფარმაკოლოგიები. 187 (3): 268-83; განხილვა 284-92. DOI: 10.1007 / s00213-006-0457-5.
Griffiths RR et al. (2008) ფსილობიცინით გამოწვეული მისტიკური გამოცდილება 14 თვის შემდეგ არაპირდაპირ ახდენს პირადი და სულიერი მნიშვნელობის ატრიბუციას. ფსიქოფარმაკოლოგიის ჟურნალი. 22 (6): 621-32. DOI: 10,1177 / 0269881108094300.
Kapogiannis D et al. (2009) რელიგიურობის ნეიროანატომიური ცვალებადობა. PLoS ONE4 (9): e7180. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0007180
Kapogiannis D et al. (2009). რელიგიური რწმენის კოგნიტური და ნეირონული საფუძვლები. ამერიკის შეერთებული შტატების ეროვნული მეცნიერებათა აკადემიის შრომები, 106 (12), 4876-4881. http://doi.org/10.1073/pnas.0811717106
Owen AD და სხვ. (2011). რელიგიური ფაქტორები ჰიპოკამპის ატროფია გვიან ცხოვრებაში. PLoS ONE. 6 (3): e17006. DOI: 10.1371 / journal.pone.0017006.
Sayadmansour A (2014) ნეირითეოლოგია: ურთიერთკავშირი ტვინსა და რელიგიას შორის. ირანის ნევროლოგიის ჟურნალი, 13 (1), 52-55.
---
თარგმანი რედაქტირების პროცესშია
https://www.libfox.ru/
Сумерки Америки" Книга Игоря Ефимова, известного писателя и философа, эмигрировавшего в США почти сорок лет назад, рассказывает о тех сторонах жизни американского общества, которые постороннему взгляду не видны. Часто оказывается, что за фасадом успешного государства, претендующего на роль единственного полюса политической жизни планеты, кроются тяжелейшие проблемы и неразрешимые противоречия. Взгляд автора на внутренние процессы в американском обществе по-своему уникален: с одной стороны, это взгляд изнутри, а с другой – взгляд отстраненный, способный на взвешенные и даже нелицеприятные суждения. Автор последовательно рассматривает самые разные стороны социальной жизни – школу, семью, армию, суды, адвокатуру, дипломатию и т. д. – и делает неутешительные выводы. Корень проблем – в отходе американской демократии от своих родовых принципов, захвате и манипулировании общественным мнением со стороны влиятельных групп юристов, политиков и представителей корпораций.Книга будет крайне полезна русскому читателю не только потому, что познакомит его с текущей американской повесткой дня и позволит сравнить ее с отечественной, но и потому, что она способна предостеречь от тех ошибок, которые были допущены в Соединенных Штатах и которых русское общество еще может избежать.
https://www.e-reading.club/
Социалистические Штаты Америки Железный занавес пал давно. Кажется, сегодня мы знаем об Америке больше, чем когда-либо, и она по-прежнему выглядит для многих людей заманчивой землей неограниченных возможностей. Но так ли это на самом деле? Автор этой книги, который не один год варился в американском котле, исследовал его изнутри и в конце концов вступил в схватку с режимом «самой демократической страны», приглашает вас взглянуть на эту «землю обетованную» не с привычной глянцевой, навязанной и разрекламированной стороны, а увидеть Америку настоящую, истинную. Возможно, вы удивитесь, но вам откроются крайне неприглядные и почти неизвестные стороны «свободной страны». Виктор Фридман Социалистические Штаты Америки Дежа-вю, или Новые песни о старом Народ против Виктора Фридмана Гуд бай, Америка От автора Глава 1 Немного истории: Республика и Демократия Глава 2 Свобода и Конституция Глава 3 Прощай, оружие? Глава 4 Современная Америка: Конституция или Манифест? Глава 5 Портреты президентов Глава 6 Новый криминальный класс Глава 7 Налоги: цель оправдывает средства Глава 8 Социальное страхование Глава 9 Меняю права на привилегии! Глава 10 Кто за кого отвечает? Глава 11 Политкорректность – генеральная линия партии Глава 12 Выборы: глас вопиющего в пустыне Глава 13 Две партии – одна идеология Глава 14 Свободный рынок или народное хозяйство? Глава 15 Триумф невежества Глава 16 По следам трагедии Глава 17 О патриотизме Заключение Послесловие Список ссылок Об авторе Secrets of All Religions : "You were taught that Jesus was crucified at the age of 33 between two thieves at Golgotha place of the skull, between the left and right hemispheres of the brain! Jesus' s age of crucifixion symbolizes the spinal column which has 33 vertebrae. the ventricles compose the literal holy grail shaped cavity. the inner Sanctum, "holy place"( which is represented by the manger and the later the tomb) of your skull which shelters the Pia Mater "Tender mother"( mother Mary ) which is responsible for producing the cerebrospinal fluid ( the salt of salvation/ salivation) where the "Chrism is born of the tender mother. and baptized in the river Jordan (spinal cord), wanders its life throughout the nervous system and later returns and is crucified at the 33rd vertebrae. where it Crosses the arbor vitae of the cerebellum and returns to the cave where it is Sanctified (made holy) and resurrected or symbolically "born again" from the cave of the third ventricle, where you become "baptized , anointed or Christed,as the cycle continues iver again , just as the allegory of the risen Phoenix reborn or resurrected from its own ashes after death" ….As your cerebral spinal fluid (Christ) climbs your 33 Vertebrae (Jacob's Ladder) and meets your 12 cranial nerves ( 12 Disciples) it ignites the pineal gland which is your resurrection Тайны всех религий: «Вас учили, что Иисус был распят в возрасте 33 лет между двумя ворами на Голгофе, в месте черепа, между левым и правым полушариями мозга! Век распятия Иисуса символизирует позвоночник, который имеет 33 позвонка, желудочки составляют буквальную полость в форме святого Грааля, внутреннее святилище, «святое место» (которое представлено кормушкой, а затем гробницей) вашего черепа, который защищает Пиа-матер «Нежная мать» (мать Мария) который отвечает за выработку спинномозговой жидкости (соли спасения / слюноотделения), где "Христос рождается от нежной матери". и крещенный в реке Иордан (спинной мозг), бродит по всей нервной системе, а затем возвращается и распинается в 33-м позвонках. где он пересекает краткие биографии мозжечка и возвращается в пещеру, где он освящен (освящен) и воскрешен или символически «рожден свыше» из пещеры третьего желудочка, где вы становитесь «крещенными, помазанными или крещенными, как цикл продолжается снова и снова, так же, как аллегория воскресшего Феникса возрождается или воскрешается из собственного пепла после смерти " |
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Will be revised