вторник, 17 января 2023 г.

რატომ ეხმარება ჰიპნოზი ენების ეფექტურად სწავლაში?

 https://www.b17.ru/article/gipnoz_dlya_izucheniya_inostannogo_yazyka/

რატომ ეხმარება ჰიპნოზი ენების ეფექტურად სწავლაში?


ავტორისგან: ერიქსონის ჰიპნოზი უცხო ენების შესასწავლად და ნებისმიერი სხვა სწავლებისთვის

ცნობილია, რომ ქვეცნობიერი განსაზღვრავს ჩვენს რეალურ ცხოვრებას. ეს, მაგალითად, მილტონ ერიქსონის და არა მარტო მისი აზრია. უბრალოდ ზიგმუნდ ფროიდი თავის დროზე თვლიდა, რომ არაცნობიერი პანდორას ყუთია.

პანდორა (ძველი ბერძნული Πανδώρα - „ყოველმხრივ ნიჭიერი“, ან ყოვლისმიმცემი, ძველ ბერძნულ მითოლოგიაში - პირველი ქალი, რომელიც შეიქმნა ზევსის ბრძანებით, როგორც სასჯელი ადამიანებისთვის პრომეთეს მიერ მათთვის ცეცხლის მოპარვისთვის. ცნობისმოყვარე პანდორამ გახსნა ზევსისგან მიღებული ჭურჭელი (πίθος) (პანდორას ყუთი), საიდანაც ყველა უბედურება და გასაჭირი მაშინვე მიმოიფანტა მთელს მსოფლიოში და მხოლოდ იმედი დარჩა ჩაკეტილი სახურავის ქვეშ.

ქვეცნობიერთან მუშაობის თანამედროვე ოსტატები დარწმუნებულნი არიან, რომ ქვეცნობიერი „განძის სკივრია“. ქვეცნობიერს აქვს ყველა საჭირო რესურსი ნებისმიერი ცხოვრებისეული პრობლემის გადასაჭრელად, თუნდაც უბრალოდ იმ მიზეზით, რომ ერთი ადამიანის ქვეცნობიერი არ შემოიფარგლება ამ ადამიანის პიროვნებით.

        ადამიანის ქვეცნობიერი ყოველთვის ზრუნავს მასზე და ცდილობს მის დაცვას, თანაც  ნებისმიერ მომენტში ნებისმიერი და ყველაზე ხელმისაწვდომი საშუალებით. იმ შემთხვევაში, როდესაც ადამიანი დამოუკიდებლად ან ჰიპნოთერაპევტის დახმარებით რბილად წარმართავს ქვეცნობიერს თავისი მიზნისა თუ ამოცანისკენ, წარმოსახვით და ნათლად, და ამასთან სრულიად თავისებურად წარმოუდგენია შედეგი, მისკენ მიმავალი გზა..., ქვეცნობიერი ცდილობს გაააქტიუროს ყველა არსებული და ხელმისაწვდომი შესაძლებლობა ადამიანის მიერ სასურველის რეალობაში განხორციელებისთვის. ადამიანის ქვეცნობიერთან სწორი ურთიერთქმედება უდიდეს შესაძლებლობებს უხსნის ნებისმიერ ადამიანს რეალურ ცხოვრებაში..

      აღსანიშნავია, რომ ზემოაღნიშნული პროცესების მეტი ეფექტურობისთვის არსებობს მნიშვნელოვანი ფაქტორების ჩამონათვალი, მაგრამ ეს ცალკე სტატიის თემაა.

 

როგორ შეიძლება ერიქსონის ჰიპნოზი დაეხმაროს უცხო ენის შესწავლაში, ან ნებისმიერი სხვა რამის სწავლაში?

 

        როცა რაღაცის სწავლაზე ვსაუბრობთ, ვგულისხმობთ ოსტატობის ჩამოყალიბების რამდენიმე მნიშვნელოვან ეტაპს:

         ახალი ინფორმაციისა და ცოდნის დაგროვება, რომელიც სათანადოდ უნდა იყოს განლაგებული საკუთრივ ფსიქიკაში, ეს პროცესები მიმდინარეობს არაცნობიერ დონეზე. ეს შეიძლება  იყოს კართოტეკის ან ბიბლიოთეკის ორგანიზების მსგავსი, როდესაც ყველა მასალა ან წიგნი დალაგებულია მკაცრად ანბანური წესით და ამავე დროს ასევე ნაწილდება განყოფილებებად და ქვეგანყოფილებებად. ზუსტად ასევე ინფორმაცია მომავალში მისი უფრო ეფექტური გამოყენებისთვის ოპტიმალურად სწორი გზით უნდა გავრცელდეს ჩვენს ქვეცნობიერში, ჩვენს მეხსიერებაში, ჩვენს ფსიქიკაში. სიტყვები, ფრაზები, ცნებები, ტერმინები და ამ ყველაფერთან ერთად ასოციაციები, ბგერები, ფერები, სუნი და აუცილებელი კავშირები, ეს ყველაფერი თანმიმდევრულად უნდა იყოს ათვისებული, როგორც საკვები ითვისება ჩვენს კუჭ-ნაწლავის ტრაქტში, ასევე უნდა იყოს ინფორმაცია ათვისებული ჩვენს ფსიქიკაში, თანაც მხოლოდ უნიკალურად სწორი გზით თითოეული კონკრეტული პიროვნებისთვის, და, რა თქმა უნდა, ყველა ადამიანისთვის განსაზღვრული წესების მიხედვით.

          ერიქსონის ჰიპნოზს შეუძლია ახალი ინფორმაციის დახარისხებისა და ათვისების პროცესი უფრო ეფექტური და ოპტიმალურად სწორი გახადოს, რათა რაც შეიძლება უფრო მეტად აითვისოს და შეინარჩუნოს ყველა საჭირო კავშირი და ყველა საჭირო ასოციაცია, მყარი გახადოს მეხსიერება და გააძლიეროს დამახსოვრების პროცესები, გამოიყენოს ჰიპნოზური ტრანსი ჰიპნოთერაპევტთან ერთად ან თვითჰიპნოზში, წინასწარ შექმნას საკუთარი თავისთვის აუდიო ჩანაწერები ან ჩაატაროს სპონტანური თვითსეანსები მეტაფორების ან მოტივაციური მეტყველების გამოყენებით.

          უნარების ჩამოყალიბება ან ცოდნის გამოყენება - შემდგომში საქმიანობის დაუფლებისთვის საჭიროა ჩამოყალიბდეს უნარი, რომელიც შედგება მრავალჯერადი გამეორებისგან. იმისათვის, რომ მოქმედება ან მოქმედებების ნაკრები ჩამოყალიბდეს როგორც უნარი და ინტეგრირდეს პიროვნებაში, აუცილებელია მეხსიერებიდან ინსტრუქციების ამოღება და ნაწილობრივი მოქმედებების შესრულება, რომლებიც მოგვიანებით თანდათან გაერთიანდება მოქმედებების გარკვეულ კომპლექსში, ასე იქმნება უნარი, მაგალითად, მანქანის მართვის უნარი, ცეკვის უნარი, ტანვარჯიშის შესრულების უნარი, უცხო ენაზე ურთიერთობის უნარი და ა.შ.

        ყოველივე ზემოთქმულის წარმატებით დასასრულებლად საჭიროა ნათლად და დროულად ამოიღოთ საჭირო ცოდნა თქვენი მეხსიერებიდან, საჭიროა მოტივაცია და თავდაჯერებულობა, საჭიროა ინფორმაციის ანალიზისა და სინთეზის უნარი. ყველაფერი საჭირო უნარების ჩამოყალიბებისთვის შეიძლება გააქტიურდეს, განვითარდეს ან შენარჩუნდეს  ქვეცნობიერის დახმარებით.

           ოსტატობის ფორმირება - ოსტატობის ფორმირება ხდება საკუთარი ცოდნის გაფართოებით, ახალი უნარების ჩამოყალიბებით, ხშირად დამოუკიდებლად სინთეზირებულის, შემოქმედებითი მიდგომის გამოყენებით ნებისმიერ საქმიანობაში საკუთარი სტილის შექმნის გზით. ეს მოითხოვს ნებისყოფას, მოტივაციას და შემოქმედებითი პოტენციალის გამოვლენას, რაც ასევე შეიძლება გააქტიურდეს და განვითარდეს ჰიპნოზის სეანსების დახმარებით.

         ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, ირკვევა, რომ უცხო ენების შესწავლა ემორჩილება ნებისმიერი სწავლების სტანდარტულ კანონებს და ისევე, როგორც უცხო ენების შესწავლის ნებისმიერ სხვა საქმიანობაში, ჰიპნოზს შეუძლია რამდენჯერმე გაზარდოს ეფექტურობა. ჰიპნოთერაპიის მიზანმიმართულმა სეანსებმა კონკრეტული პროცესის გასაძლიერებლად და ზოგადად ცოდნისა და უნარების სინთეზირებისთვის შეიძლება დააჩქაროს ინგლისური ან ნებისმიერი სხვა უცხო ენის შესწავლა, ასევე მოახდინოს ცოდნის რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების მოტივირება და გააძლიეროთ თავდაჯერებულობა..

         ამ შემთხვევაში ეფექტური იქნება „თერაპიული მეტაფორის“ მეთოდი.


https://minikar.ru/tests/effektivnyi-gipnoz-dlya-ucheby-effektivnyi-gipnoz-dlya-ucheby/
ეფექტური ჰიპნოზი სწავლისთვის

       ნებისმიერი უნარის სწრაფად ათვისება შესაძლებელია სპეციალური პრაქტიკების დახმარებით. ჰიპნოზი სწავლისთვის დღეს ეფექტური მეთოდია სტუდენტთა მიღწევების გასაუმჯობესებლად. ჰიპნოზი სწავლისთვის დაგეხმარებათ წარმოუდგენელი წარმატების მიღწევაში, თუ მოსწავლეებს თავად ექნებათ ცოდნის მიღების სურვილი. 
მოქმედებებს, რომლებშიც პაციენტის ცნობიერებაა ჩართული მისი ტრანსის მდგომარეობაში შესაყვანად, ჰიპნოზი ეწოდება. მგლობელის მიერ სხვა პაციენტისთვის მიცემული ნებისმიერი ბრძანება აუცილებლად შესრულდება, თუ ის არ ეწინააღმდეგება ჰიპნოზში მყოფი პირის ნებას. 
შესაძლებელია თუ არა ყველა ბრძანების შესრულება ტრანსში? როგორც აღმოჩნდა, ყველას არა. ზოგიერთ პაციენტს დაბადებიდან არ შეუძლია შეასრულოს ნათესავებისა და უცხო ადამიანების მითითებები. მათი თავი, ცუდი რადიო მიმღებივით, მხოლოდ ერთ ტალღაზე მუშაობს და არ აღიქვამს რაიმე ზედმეტს. მათი სწავლების ეფექტი ნულამდე მცირდება. ტექნიკის გამოყენება არ შეიძლება იმ პაციენტების კატეგორიისთვის, რომლებსაც შეუძლიათ საპირისპირო ფსიქოლოგიური წინააღმდეგობის გაწევა. 

ჰიპნოზი სიცოცხლისთვის
 ტრანსის მდგომარეობაში მყოფი პაციენტები შეიძლება განიკურნონ ისეთი დაავადებებისა და მავნე ჩვევებისგან, როგორიცაა: მეტყველების დეფექტი, ნერვული ტიკი. სხვა ენების სწავლა ტრანსის გამოყენებით ახალ მეთოდიკას წარმოადგენს. დღეს მეცნიერება დგას ოპერაციების დროს ტრადიციული ანესთეზიის ნაცვლად ტრანსის გამოყენების პირას. საქმე იმაშია, რომ ტრანსში შეყვანილი პაციენტი ტკივილს არ გრძნობს. მეთოდიკის ეს თვისება მრავალი ადამიანისთვის შეიძლება იყოს გამოსადეგი, რომლებისთვისაც უკუნაჩვენებია ნარკოზი. როგორც მეთოდი, რომელიც აერთიანებს თერაპიასა და თვითშემეცნებას, ჰიპნოტური სეანსი აჩვენებს ადამიანებს, რომ ტვინის აქტივობის ყველა რესურსი არ არის შესწავლილი. გონებაზე ჰიპნოზი დემონსტრირებს პაციენტის უსაზღვრო შესაძლებლობებს.

რა ხდება ჰიპნოზის დროს
 პაციენტის ტრანსში შეყვანის დროს: 
1. თავის მარცხენა ნახევარსფეროს აქტივობა, რომელიც პასუხისმგებელია ლოგიკაზე და ცოდნის დაგროვილ გამოცდილებაზე, სრულიად გამორთულია.
2. მოქმედებს მხოლოდ მარჯვენა ნახევარსფერო, რომელსაც არ შეუძლია არაფრის კონტროლი და ანალიზი. 
დასკვნა: ტრანსის დროს ადამიანებში აქტიურია თავის ტვინის ნახევარსფეროს მხოლოდ მარჯვენა ნახევარი. ტრანსში მყოფ ადამიანებს შეუძლიათ ნახონ თავიანთი წარსული, თუნდაც მათი წარსული ცხოვრება. ზოგჯერ ადამიანები ახერხებენ დაინახონ თავიანთი შიშის ან ტკივილის მიზეზი. მიზეზთან გამკლავების შემდეგ ტკივილი ქრება მკურნალობისა და ექიმებთან ვიზიტის გარეშე.
       მაგალითად, თუ პაციენტი წინა ცხოვრებაში ბარძაყში დაჭრეს, მაშინ ამ საუკუნეში მას ტკივილები უმიზეზოდ აქვს. რეგრესული მეთოდით ბრძოლისა და საკუთარი ტრავმის ნახვის შემდეგ, პაციენტს ესმის, რომ ეს ფანტომური ტკივილია და მყისიერად გამოჯანმრთელდება. ამრიგად, სიცოცხლის განმავლობაში პაციენტის ტვინს ეძლევა ბრძანება, რომ ამ საუკუნეში მას არანაირი დაზიანება არ აქვს - ის ჯანმრთელია. ასეთი ფანტომური პაციენტი საკმაოდ ბევრია, მათ სჭირდებათ რეგრესიული მიდგომის ჩატარება. 

პროცესის უარყოფითი ეფექტი 
პრაქტიკულად შეუძლებელია ტრანსის დახმარებით ზემოქმედება, თუ პაციენტს არ სურს ეს და ეწინააღმდეგება მას. არაფერი გააკეთოთ პაციენტის ნების საწინააღმდეგოდ, ასევე არ უნდა განხორციელდეს არანაირი ქმედება, რომელიც ეწინააღმდეგება პაციენტის ჩვევებს და ღირებულების მის მასშტაბებს. ასეთი მცდელობის შემთხვევაში პაციენტი მაშინვე იღვიძებს. მისი ტრანსში დიდხანს ყოფნის და თერაპევტის მცდელობის მიუხედავად, ის მაინც დამოუკიდებლად გაიღვიძებს.

ჰიპნოზი მეხსიერების გასაუმჯობესებლად
მეხსიერების გაუმჯობესება შეიძლება ტექნიკის დახმარებით მოხერხდეს. ხშირად სტუდენტები და სკოლის მოსწავლეები მეხსიერების ნაკლებობას უჩივიან. ზეპირად სასწავლო მასალის სწავლა რთულია, შესწავლილი მასალის ზოგიერთი დეტალი თანდათან დავიწყებას ეძლევა. ჰიპნოზის შესწავლა დაგეხმარებათ მეხსიერების გაუმჯობესებაში. არსებობს სპეციალური სისტემები, რომლებიც გვეხმარება ფაქტების, სახეების, ციფრების დამახსოვრებაში. ეს ყველაფერი ხელს უწყობს სწავლის გაუმჯობესებას სკოლებში, უმაღლეს სასწავლებლებში, სპეციალურ საგანმანათლებლო ცენტრებში. 
ტრანსის დახმარებით მკვეთრად იზრდება უცხო სიტყვების დამახსოვრების რაოდენობა ნებისმიერი ენის შესწავლისას. არ იფიქროთ, რომ ჰიპნოზის სეანსის ჩატარების შემდეგ წარმოუდგენელი შესაძლებლობებით აღიჭურვებით. ასეთი რამ არ მოხდება, მაგრამ შეიქმნება მოტივაცია ან სტიმული კარგი სწავლისთვის. ნებისმიერი ქმედება ხომ მიზანს უნდა ექვემდებარებოდეს. 

როგორ ვისწავლოთ ჰიპნოზის ტექნიკა 
ჰიპნოზს სახლში სხვადასხვა ტექნიკის დამოუკიდებლად შესრულებით დაეუფლებით. მყისიერად არავის არაფერი გამოდის.
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მათთვის, ვინც გადაწყვეტს გამოიყენოს ტრანსის მდგომარეობა: 
1. პაციენტის ტრანსის მდგომარეობაში შეყვანისას გაითვალისწინეთ, რომ ეს საშიშია. ტრანსიდან არასწორი გამოყვანის შემთხვევაში შეიძლება მოხდეს პაციენტის ფსიქიკის დაზიანება.
  2. ისწავლეთ საგანი: ჰიპნოთერაპიის თეორია. თქვენ უნდა იცოდეთ ჰიპნოზის საშიშროებისა და სარგებლობის შესახებ.
3. ყველა ადამიანს არ აქვს ჰიპნოზის უნარი, ამის თანდაყოლილი ნიჭი არსებობს.
4. მთავარი თვისებები სეანსის ჩატარების დროს: ყურადღებიანობა, კონცენტრაცია და საკუთარ ძალებში რწმენა.
  5. პაციენტმა, რომელსაც სურს ჰიპნოზის სწავლა, სიგარეტი არ უნდა მოწიოს, არ უნდა დალიოს ყავა, ალკოჰოლური სასმელები, არ უნდა იღებდეს ნარკოტიკებს.
  თქვენ შეგიძლიათ დაეუფლოთ ტექნიკას სახლში სპეციალური ვარჯიშების გამოყენებით. სწავლისას შეგიძლიათ კონსულტაციისთვის მიმართოთ ... 
ინტელექტუალური შესაძლებლობების განვითარება ეხმარება ადამიანს გახდეს უკეთესი და მეტს მიაღწიოს ცხოვრებაში. არსებობს რამდენიმე რჩევა, თუ როგორ უნდა გახდეთ ჭკვიანი, ამ რჩევებს იძლევიან მასწავლებლები, ფსიქოლოგები და სხვადასხვა დარგის სპეციალისტები. რეგულარული ვარჯიში და საკუთარ თავზე მუშაობა დაგეხმარებათ წინსვლაში.

როგორ უნდა გახდეთ ჭკვიანი – ფსიქოლოგია 
სხვადასხვა ადამიანების შესაძლებლობების გაანალიზებით და მრავალრიცხოვანი ექსპერიმენტის ჩატარების წყალობით, ფსიქოლოგიის სპეციალისტებმა გამოავლინეს რამდენიმე რჩევა, რომლითაც შეიძლება გაუმჯობესების მიღწევა.
 მნიშვნელოვანია საკუთარი თავისთვის მიზნების განსაზღვრა, რომელთა მისაღწევადაც საჭიროა განვითარება, საჭიროა გახდე ჭკვიანი.
 ბევრი ფსიქოლოგი კითხვაზე პასუხის გაცემისას, თუ როგორ გავხდეთ ჭკვიანი ადამიანი, გირჩევენ წიგნების კითხვას, ამასთან თქვენ უნდა აირჩიოთ კონკრეტული ინდივიდისთვის საინტერესო ლიტერატურა.
არ მოგერიდოთ და თავისუფლად დასვით კითხვები ახალი ინფორმაციის მისაღებად. შეგიძლიათ მიმართოთ როგორც ცოცხალ ადამიანებს, ასევე ინტერნეტს. არანაკლებ მნიშვნელოვანია პასუხის მოძებნის მცდელობისას კითხვების დასმა საკუთარი თავისთვის, რადგან ეს აქტიური აზროვნების ნიშანია.
როცა ცდილობთ გაარკვიოთ, როგორ გახდეთ ჭკვიანი, ღირს კიდევ ერთ ქმედით რჩევა-დარიგებაზე მინიშნება – ისწავლეთ კონკრეტულ ამოცანაზე ფოკუსირება და ყურადღება სხვა რამეზე არ გადაიტანოთ. ამ მიზნისთვის არსებობს მრავალი ფსიქოლოგიური მეთოდიკა და სულიერი პრაქტიკა.
არ მოგერიდოთ  ხმამაღლა ფიქრი, რადგან დადგენილია, რომ როცა ადამიანი ინფორმაციას ხმით წარმოთქვამს, მაშინ მას ყურადღება ნაკლებად ეფანტება და ის უფრო პროდუქტიულად ფიქრობს.
გონებრივი განვითარებისთვის არ არის აუცილებელი ყოველ დღე სპეციალურ კურსებზე სიარული და ამოცანების გადაჭრა, დასაწყისისთვის კი რამდენიმე მარტივი რეკომენდაციის დაცვაა საჭირო: 
 შეეცადეთ რეგულარულად დაარღვიოთ თქვენი ჩვევები, მაგალითად, საშინაო საქმეების კეთების დროს გამოიყენეთ მარცხენა ხელი (ცაციებმა გამოიყენეთ მარჯვენა ხელი), პერიოდულად იარეთ სამსახურში სხვა გზით და ა.შ. ამის წყალობით ტვინში ნეირონებს შორის ახალი კავშირები შეიქმნება.
იმის გასარკვევად, თუ როგორ უდა გახდეთ ჭკვიანი გოგონა, ღირს კიდევ ერთი ქმედითი რჩევის მიცემა - აწარმოეთ დღიური, არ არის საჭირო ბანალური სიის შედგენა, მიეცით შეფასება მომხდარ მოვლენებს, ანალიზი გაუკეთეთ ინფორმაციას და აღწერეთ საკუთარი ემოციები. 
რეგულარულად შეავსეთ თქვენი ლექსიკური მარაგი, არ აქვს მნიშვნელობა, რომელ ენაზე. ამ საკითხში განსაკუთრებით ღირებულია კლასიკური ლიტერატურა, რომელშიც ბევრი იშვიათი სიტყვა და საინტერესო ფრაზაა. 
თუ გაინტერესებთ როგორ განვითარდეთ და გახდეთ ჭკვიანი, მაშინ რეკომენდებულია რეგულარული ვარჯიში, ვინაიდან უკვე დიდი ხანია დამტკიცებულია, რომ ფიზიკური აქტივობა ხელს უწყობს ტვინის ფუნქციის ეფექტურად გაუმჯობესებას. ეს გამოწვეულია იმით, რომ ვარჯიშის დროს მას აქტიურად მიეწოდება ჟანგბადი.

როგორ გავხდეთ უფრო ჭკვიანი - ვარჯიშები ტვინისთვის
არსებობს მრავალი ვარჯიში, რომელიც საშუალებას მოგცემთ განავითაროთ თქვენი შესაძლებლობები:
1. ყურადღებისთვის. ჩართეთ ტელევიზორი და დაიდეთ წინ საათი. თქვენი ამოცანაა თვალი ადევნოთ წამის ისარს ისე, რომ არ გადაიტანოთ ყურადღება იმაზე, რაც ეკრანზე ხდება. როდესაც მოახერხებთ ყურადღების მხოლოდ საათზე კონცენტრირებას 3-4 წუთის განმავლობაში, მაშინ შეგიძლიათ გაართულოთ ამოცანა და თვალი ადევნოთ არა მხოლოდ ისარს, არამედ გონებაში გაიხსენოთ კენტი რიცხვები 1-დან 9-მდე.
2. იმისათვის, რომ გახდეთ უფრო ჭკვიანი და განავითაროთ მეხსიერება, რეკომენდებულია ასეთი სავარჯიშოს შესრულება: დაწერეთ 10 არსებითი სახელი, რომელიც პირველი გაგახსენდებათ. ერთი წუთის განმავლობაში დაიმახსოვრეთ მათი თანმიმდევრობა, შემდეგ გადაატრიალეთ ფურცელი და სცადეთ მათი აღდგენა. დროთა განმავლობაში, ამოცანა შეიძლება გართულდეს.

რა თამაში უნდა ითამაშოთ, რომ გახდეთ უფრო ჭკვიანი? 
ინტელექტუალური შესაძლებლობების განვითარება ასევე შეგიძლიათ თამაშის ფორმით. თუ გაინტერესებთ როგორ გახდეთ ძალიან ჭკვიანი, მაშინ თავისუფალ დროს გამოიყენეთ შემდეგი გასართობი: 
ბევრს გაუკვირდება, მაგრამ კლასიკურ თავსატეხად ითვლება 90-იან წლებში პოპულარული თამაში - „ტეტრისი“ ანუ პაზლები. დეტალების შედგენისას უმჯობესდება მეხსიერება, ვითარდება კრიტიკული აზროვნება და დიდი რაოდენობით ინფორმაციის ათვისების უნარი.
შაში, ჭადრაკი, „მონოპოლია“ და ა.შ. ყველა ეს თამაში აიძულებს ადამიანს წინასწარ იფიქროს, გამოთვალოს შესაძლო სვლები, დაიმახსოვროს ინფორმაცია და განავითაროს აზროვნება.
ჭკვიანი რომ გახდე გზების აღწერისას, არ შეიძლება არ გაიხსენოთ კროსვორდები, რომლებიც პოპულარულია ათზე მეტი წლის განმავლობაში. სიტყვების გამოცნობით ადამიანი ვითარდება, იმახსოვრებს ახალ ინფორმაციას და აიძულებს მეხსიერებას აქტიურად მუშაობას.

წიგნები, რომლებიც დაგეხმარებათ გახდეთ უფრო ჭკვიანი
 სხვადასხვა ლიტერატურის კითხვა ყველაზე ხელმისაწვდომი და ერთ-ერთი ყველაზე ეფექტური გზაა თქვენი ინტელექტუალური შესაძლებლობების გასაუმჯობესებლად. უფრო ჭკვიანი რომ გახდე, რეკომენდებულია შემდეგი წიგნების წაკითხვა:
  დ. კოლინზი. „კარგიდან დიდამდე“. ავტორის მიერ შემოთავაზებული რჩევები გასწავლით, თუ როგორ უნდა გამოყოთ სწორად ზოგადი ინფორმაციიდან ყველაზე ღირებული, როგორ გაერკვეთ ბიზნეს პროცესებში და სწრაფად წაიწიოთ წინ თქვენი მიზნისკენ.
 ე.მუირი. „საკუთარ თავის რწმენა“.  წიგნში აღწერილია რჩევები, თუ როგორ უნდა გახდეთ ჭკვიანი, აღიაროთ თქვენი ძლიერი მხარეები და გახდეთ გამძლე ცხოვრებისეული განსაცდელისა და უსიამოვნებების მიმართ.
დ. გოულმანი. „ემოციური ინტელექტი“. ფსიქოლოგიის დარგის სპეციალისტი იძლევა პრაქტიკულ რჩევებს, თუ როგორ სწორად დაიმორჩილოთ თქვენი გრძნობები და ემოციები, რათა მარტივად მიაღწიოთ წარმატებას კარიერაში და პირად ცხოვრებაში.
 ლოცვა ჭკვიანი რომ გახდე
 არსებობს სპეციალური ლოცვა, რომელსაც კითხულობენ მაშინ, როდესაც უნდათ აირჩიონ სწორი გზა ცხოვრებაში და მიაღწიონ წარმატებას სწავლაში. ღვთისმშობელს შეგიძლიათ მიმართოთ ისეთ სიტუაციებში, როდესაც გჭირდებათ გონების განათება და დახმარება სწორი გადაწყვეტილების მისაღებად. ხატის წინ ლოცვის უფლება აქვთ მშობლებს თავისი შვილების გამო, რომლებსაც პრობლემები აქვთ სწავლაში. თუ გაინტერესებთ, როგორ გახდეთ ჭკვიანი ქალი უზენაესი ძალების დახმარებით, მაშინ შეიძინეთ ღვთისმშობლის ხატი და ილოცეთ მის წინაშე ყოველდღე.
ყოვლადწმიდაო ქალწულო, სძალო ღმრთისა მამისაო და დედაო საღმრთოჲსა ძისა მისისა ქრისტე იესოჲსა! შენ ხარ დედუფალო ანგელოსთაჲ და კაცთა ცხოვნებაჲ, მამხილებელი ცოდუილთა და დამსჯელი განვრდომილთათვის ღმრთისაგან. შეგვიწყალენ ჩუენცა მძიმედ შემცოდენი და არ აღმასრულებელნი ღმრთისა მცნებისა, დამარღუეველი ნათლობისა აღთქუმათანი და მონოზონობისა აღთქუმისანი და მრავალთა სხუათა, რომელთა აღუთქუ აღსრულებად. რაჟამს სული წმიდაჲ განეშორა მეფესა საულს, მეყსეულად შიში და მოწყინებაჲ მოიწია მას ზედა და წყუდიადი სასოწარკუეთილებისა და სულისა განუხარებელი მდგომარეობაჲ სწყვლიდა მას. ხოლო აწ ჩუენცა ცოდუათა ჩუენთა გამო მოვაკლდით მადლსა სულისა წმიდისასა. გონებაჲ ამაო იქმნა ამაოჲთა ზრახუითა, ღმრთისა დავიწყებაჲ დააბნელებს სულთა ჩუენთა და აწ შეაიწრებს გულთა ჩუენთა მწუხარებაჲ მრავალგუარი, ნაღუელი, სნეულებაჲ, სიძულვილი, სიბოროტეჲ, აღძურაჲ, შური, სიხარული ბოროტი და სხუანიცა ცოდუანი. და არ მქონებელი სიხარულისა და ნუგეშინისცემისანი, მოგიწოდოთ შენ, დედაო ღმრთისა ჩუენისა ქრისტე იესოჲსაო. ევედრე ძესა შენსა, მოგვიტეოს ყოველნი შეცოდებანი ჩუენდა სული ნუგეშინისმცემელად და განსანათლებლად მათდა საგალობელად შენდა სამადლობელისა გალობისა: გიხაროდენ ყოვლადწმიდაო ღმრთისმშობელო, საცხოვნებელად ჩუენდა მომნიჭებელო გონებისაო.
ჰიპნოზი, რომ გახდეთ ჭკვიანი 
გონებრივი შესაძლებლობების და სწავლის მოტივაციის გაზრდის ერთ-ერთი უახლესი გზა არის ჰიპნოზი. მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ ეს მეთოდი მხოლოდ აჩქარებს ინფორმაციის და უნარების ათვისების პროცესს, ზრდის კონცენტრაციის უნარს და აუმჯობესებს მეხსიერებას. თუ გაინტერესებთ როგორ გახდეთ ჭკვიანი ჰიპნოზის დახმარებით, მაშინ დახმარებისთვის უნდა მიმართოთ პროფესიონალს, რადგან ძალიან რთულია და ზოგჯერ შეუძლებელიც საკუთარი თავის საჭირო მდგომარეობაში შეყვანა. 
როგორ გახდე ჭკვიანი - მაგია
ცნობილია დიდი რაოდენობით რიტუალები, რომლებიც მიმართულია ინტელექტუალური შესაძლებლობების გასაუმჯობესებლად. წარმოდგენილი შელოცვა, რომ გახდე ჭკვიანი, შეუძლიათ გამოიყენონ სტუდენტებმა, რომლებსაც სურთ სწრაფად ისწავლონ მასალა და თავი დააღწიონ განცდას გამოცდების წინ. მისი დახმარებით შეგიძლიათ სწრაფად და სწორად აღიქვათ და გააანალიზოთ ინფორმაცია. რიტუალის ჩასატარებლად აიღეთ ნებისმიერი წიგნი, სამჯერ გადასახეთ პირჯვარი და თქვით მითითებული შელოცვა:
 „როგორც ქვაში ალისფერი სისხლი არ ჩქეფს, ისე მე, ღვთის მსახურს (სახელი), ფიქრს არავინ დამიშლის, დაე ადამიანის სისხლმა  ტვინი დამიბნელოს, მაგრამ არა გონება. ავადმყოფობა, ავადმყოფობა, ნუ დადიხარ აქ! აქ შენი ადგილი არ არის, ტვინი არ აურიო და არ გაანადგურო! ჩემს სიტყვებს საიდუმლოდ შევინახავ - ამაზე არავის არაფერს ვეტყვი. ამინ“.
 ჰიპნოზი, კარგად რომ ისწავლო, სწავლის მოტივაციის გაზრდის ყველაზე თანამედროვე მეთოდია. თუმცა, სწორად უნდა გვესმოდეს, რომ ჰიპნოზი მხოლოდ აჩქარებს რაიმე უნარების დაუფლების პროცესს. მაგალითად, ადამიანი სწავლობს უცხო ენას, ლექსიკური მარაგის შესაქმნელად მას სჭირდება დღეში 20 სიტყვის დამახსოვრება, ჰიპნოზი ამ რიცხვს გააორმაგებს, ან კიდევ უფრო მეტად გაზრდის. მაგრამ არ შეიძლება არაფერი შეგეძლოს და, უცებ, სეანსის შემდეგ, მყისიერად ისწავლო ყველაფერი. ასე არ ხდება. მართლაც, ძლიერი ჰიპნოზი გამოიყენება კარგად სწავლისთვის, მაგრამ მხოლოდ მოტივაციის, სწავლის სტიმულის შესაქმნელად. ნებისმიერ გონებრივ საქმიანობას უნდა ჰქონდეს მიზანი. კარგი სწავლისთვის ძლიერი ჰიპნოზი მხოლოდ ამ მიზანს ქმნის და მასზე კონცენტრაციას უწყობს ხელს.
  თქვენ სცადეთ ჰიპნოზი მეხსიერების გასაუმჯობესებლად?? 
ბევრი სკოლის მოსწავლე და სტუდენტი უჩივის ცუდ მეხსიერებას, რაც ხელს უშლის მათ წაკითხულის დამახსოვრებაში. შედეგად, მასალის გააზრების ნაცვლად, სკოლის მოსწავლეები და სტუდენტები იძულებულნი არიან „დაიზეპირონ“ ის, რაც ასევე არ არის პანაცეა. მასალის გააზრების გარეშე, „დაზეპირება“ არაფერს იძლევა - თუ რაიმე დეტალი დაგავიწყდა „დაზეპირებული“ გაკვეთილიდან, შედეგად მიიღებთ უთავბოლო სისულელეს. კარგად რომ ისწავლო, ჰიპნოზი ხელს შეუწყობს მეხსიერების მნიშვნელოვნად გაუმჯობესებას. და, რაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია გაფანტული ყურადღების მქონე მოსწავლეებისთვის, ჰიპნოზი ზრდის კონცენტრაციის უნარს და აშორებს უსარგებლო აზრებს და აძლიერებს ცოდნას ქვეცნობიერის დონეზე. ფაქტების, სახეების, ციფრების დამახსოვრების სისტემები, რომლებიც სწავლაში ჰიპნოზის დახმარები არის დანერგილი,  ხელს უწყობს კარგად სწავლას. ნახეთ ვიდეო, თუ როგორ უნდა ისწავლოთ კარგად. 

თქვენ გიცდიათ ჰიპნოზი? — ს. გორინი 
 ფსიქოთერაპევტმა სერგეი გორინმა დაწერა 18 სამეცნიერო სტატია ნარკომანიისა და ალკოჰოლიზმის მკურნალობისა და პროფილაქტიკის შესახებ, ანტინარკოტიკული ბლოკის შექმნის შესახებ, სხვადასხვა რელიგიური სექტების გავლენის ფსიქოლოგიური წინააღმდეგობის შესახებ. სერგეი გორინი არის ჰიპნოზის, ნეიროლინგვისტური პროგრამირებისა და გონების მანიპულირების შესახებ მრავალი წიგნის ავტორი და თანაავტორი. მისი ყველაზე ცნობილი წიგნია „თქვენ გიცდიათ ჰიპნოზი?“. პუბლიკაციების უმეტესობისგან განსხვავებით, „თქვენ გიცდიათ ჰიპნოზი?“, მიუხედავად იმისა, რომ წიგნი შეიცავს საკმაოდ რთულ მასალას, ის ადვილად და სასიამოვნოდ იკითხება. ცხოვრებისეული მაგალითები, რომლებიც მრავლადაა წიგნში ჰიპნოზის მეთოდების შესახებ, კიდევ უფრო უკეთ გეხმარება წაკითხულის გაგებაში და ათვისებაში.
         გონება - კაცობრიობის თითქმის ყველა კულტურაში - არის ღირებულება. ჭკვიან ადამიანებს პატივს სცემენ. სურთ მათი მსგავსი იყვნენ. ადამიანის სურვილზე გახდეს ჭკვიანი (დავამატოთ სტრიქონებს შორის - სასურველია დიდი ძალისხმევის გარეშე) თვითგანვითარების ინდუსტრიაა აგებული: ტრენინგები, ვებინარები, სპეციალური ლიტერატურა. ზოგადად, „გაანძრიე შენი ტვინი!“. ამავდროულად, ადამიანების უმეტესობა, სავარაუდოდ, ვერ შეძლებს სწრაფად მოძებნოს პასუხი კითხვაზე: რა არის გონება? ცოდნის გარკვეული ბაგაჟი? ამ ცოდნის უშეცდომოთ ოპერირების უნარი? სიჩქარე, რომლითაც ხდება ეს ოპერაციები? თქვენი გონების სხვების მიერ აღიარება? ალბათ ყველაზე სასურველი ქება ბავშვობიდან არის „შენ ჭკვიანი ხარ“.
თუ ეს ყველაფერი არც ისე მნიშვნელოვანია, და მხოლოდ ფიქრის პროცესს და ამ პროცესისგან კმაყოფილების განცდას აქვს მნიშვნელობა?
თუმცა ეს ყველაფერი არცთუ ცალსახაა. მაგალითად, რუსულ კულტურაში ჭკვიან ადამიანებს პატივს სცემენ. მაგრამ ამას თავისებურად აკეთებენ, დახვეწილი ნიუანსებით: „როგორ ვთარგმნოთ სხვა ენებზე, რომ „ძალიან ჭკვიანი“ ყოველთვის არ არის კომპლიმენტი, „ჭკვიანი ძალიან“ დაცინვაა და „ზედმეტად ჭკვიანი“ - საფრთხე? ” 
რომ აღარაფერი ვთქვათ იმაზე, რომ მიუხედავად ჭკვიანი ადამიანის იმიჯის მიმზიდველობისა, არსებობს ასევე ეგრეთ წოდებული ფენომენი „ვაი ჭკუიდან“... მაგრამ „ვაი ჭკუიდან“ ფენომენის მიღწევამდე დიდი გზაა გასავლელი. თუ ადამიანი გადაწყვეტს ამ გზის გავლას, მაშინ დასაწყისში ყოველთვის ჩნდება გამაოგნებული სურვილი, გახდე უკეთესი - საერთო მასიდან გამოყოფა სხვა, უფრო მარტივი გზითაც შეიძლება. მაგალითად, დახატო საკუთარი სხეული ტატუებით… უჩვეულოდ ჩაიცვა … ან მოიქცე არასტანდარტულად… 
მაგრამ გადარეული სიჩქარის დროში ადამიანს ყველაფრის სწრაფად მიღება სურს. მათ შორის ჭკუის. წიგნებშ ჩაკირკიტება, ფიქრი, საკუთარი ფილოსოფიური სისტემის შექმნა - ამას დიდი დრო სჭირდება! ცხადია, ამიტომ, ჰიპნოზის დახმარებით დაჭკვიანების იდეა უჩნდება მათ, ვისაც სურს გახდეს უფრო ჭკვიანი. გადაიხადე ფული, დაგაჰიპნოზეს, გამოხვედი ტრანსიდან - და უკვე აინშტაინი ხარ! 
პერიოდულად, სამ-ოთხ თვეში ერთხელ მე მომმართავენ კლიენტები, რომლებსაც სურთ გახდნენ უფრო ჭკვიანი ჰიპნოზის დახმარებით. განსაკუთრებით ხშირად ესენი ახალგაზრდა მამაკაცები არიან (ასაკობრივი კატეგორია 23-33 წელი); დაუოჯახებელი; მუშაობენ დიდ კომერციულ ან სახელმწიფო კომპანიებში. კითხვაზე, რატომ არის საჭირო ჭკუა, პასუხი არასდროს მიმიღია - მეტიც, როგორც ჩანს, ამ თემაზე ადამიანები საერთოდ არასოდეს დაფიქრებულან. ყველა შესაძლო ვარაუდი - კარიერის გაკეთება ... ... გოგოებზე შთაბეჭდილების მოხდენა ... ... ნათესავებისთვის რაღაცის დამტკიცება ... ... შედეგად ყველაფერი ყურით არის მოთრეული. როცა მოთხოვნა ზუსტად ასე ჟღერს: „დამაჰიპნოზეთ, რომ დავჭკვიანდე“ - მასალა სასაუბრო ჰიპნოზში სამუშაოდ ძალიან ცოტაა. სანამ არ მოხერხდება საკუთრივ „დაჭკვიანების“ მიზნის მიღწევა, გაუგებარია, რა უნდა გაკეთდეს შემდეგ. მიზნის, მე ხაზს ვუსვამ - და არა ასეთი მიზნის გაჩენის მიზეზის (ამისთვის - სხვა სპეციალისტებს უნდა მიმართოთ). და მაშინაც კი, თუ მიზნის ფორმულირება ასე ჟღერს: „იყო ჭკვიანი მაგარია, მე ყოველთვის ვოცნებობდი მაგარი ვყოფილიყავი“ - თქვენ უკვე შეგიძლიათ როგორღაც იმუშაოთ ამაზე: მართალია, ეს ყველაფერი ბუნდოვანია, მაგრამ, სამაგიეროთ, გულიდან მოდის!
 ამ კლიენტებიდან პირველი, რომელსაც სურდა სასაუბრო ჰიპნოზის დახმარებით უფრო ჭკვიანი გამხდარიყო, განსაკუთრებით კარგად მახსოვს, თუმცა ჩვენი თანამშრომლობიდან დიდი დრო გავიდა. მისი ნებართვით, მე ვიცავ კონფიდენციალურობის ნორმებს, არ მივუთითებ იმ დეტალებზე, რომლითაც შეიძლებოდა ადამიანის გაცნობა, და მომყავს ფრაგმენტი ელექტრონული წერილიდან, რომელშიც ეგორი (ასე ერქვა კლიენტს) აღწერდა სიტუაციას, რამაც აიძულა იგი მოემართა ჩემთვის.  
„29 წლის ვარ. ვმუშაობ კომერციულ კომპანიაში. მშობლებისგან განცალკევებით ვცხოვრობ. მყავს შეყვარებული, რომელსაც უკვე ორი წელია ვხვდები. ჯერ არ ვგეგმავთ დაქორწინებას. საყვარელი გართობა - სპორტია (ზაფხულში - ველოსიპედი, ზამთარში - თხილამურები და ციგურები). სკოლაში და უნივერსიტეტში ნორმალურად ვსწავლობდი, თუმცა ფრიადოსანი არ ვყოფილვარ. თავს ინტელექტუალად არასდროს ვთვლიდი, მაგრამ ახლახანს მოულოდნელად მივხვდი, რომ ჩემს შესახებ ცნობილი ანეკდოტის სიტყვებით შეიძლება ითქვას: „ექსპერტიზამ ფსიქიკური დარღვევები არ გამოავლინა. უბრალოდ სულელია“. 
ეს უსიამოვნო აღმოჩენა იყო. მე დავფიქრდი. დავიწყე საკუთარი თავის სხვებთან შედარება. ისეთი შეგრძნებაა, რომ ირგვლივ ყველა ჭკვიანია, მე კი ისე რა, უბრალოდ გვერდით ვდგავარ. ალბათ, სულელურად გამოვიყურები, მაგრამ მინდა ჭკვიანი ვიყო. ვიყო ჭკვიანი და არა ჭკვიანის შთაბეჭდილება დავტოვო. 
ახლახანს ინტერნეტში წავიკითხე, რომ არსებობს სპეციალური მეთოდიკა, როცა ადამიანი შეჰყავთ ჰიპნოზის მდგომარეობაში, და მისი ტვინი უფრო აქტიურად იწყებს მუშაობას,  შედეგად ის უფრო ჭკვიანი ხდება. ეს მართალია? შეგიძლიათ დამეხმაროთ?“. 
ასეთი საინტერესო წერილი იყო, რომლის წაკითხვის შემდეგ როგორღაც სწრაფად განვეწყე მისი ავტორის მიმართ. რატომ? ჯერ ერთი, მე მომისყიდა იმ ფაქტმა, რომ ტექსტში არც ერთი შეცდომა არ იყო - მე ამას დიდ პატივს ვცემ. მეორეც, მაშინვე გამახსენდა დოსტოევსკის ციტატა: „სულელი, რომელმაც გააცნობიერა, რომ სულელია, უკვე სულელი აღარ არის!“ მესამე, თავად დავინტერესდი: რა მეთოდიკაა ასეთი - გახდე ჭკვიანი ჰიპნოზის საშუალებით?
 ინტერნეტში დავიწყე ძებნა. უამრავი საიტი მოვიძიე, მაგრამ მას შემდეგ, რაც ერთ სტატიაში სამ ქვესათაურს გადავაწყდი: „ლოცვა, რომ გახდე ჭკვიანი“; „ჰიპნოზი, რომ გახდე ჭკვიანი“ და „როგორ გახდე ჭკვიანი - მაგია“ - აირჩიე რაც გინდა! - ძებნა შევწყვიტე. ზოგადად, გამოვიტანე დასკვნა, რომ რეკლამირებული მეთოდიკის არსი არის ტრანსის მდგომარეობის გამოყენება ტვინის ეფექტურობის ასამაღლებლად. მოკლედ, ფუნდამენტურად ახალი არაფერია, გონივრული მარკეტინგული ხრიკი: კლიენტები მოიძებნებიან - იმიტომ, რომ ვიღაცას სურს გახდეს ჭკვიანი; იმიტომ რომ მოდურია, იმიტომ რომ ვიღაცას სიბერეში ეშინია დემენციის და დროზე ადრე „იჭერს თადარიგს“, სხვას კი უბრალოდ აინტერესებს... და ადამიანები მზად არიან გადაიხადონ.
 მე და ეგორი ერთმანეთს შევხვდით. ძალიან სასიამოვნო და ზრდილი ახალგაზრდა აღმოჩნდა, და, რა თქმა უნდა, სულელი არ არის. დავიწყე გარკვევა: რატომ სჭირდება იყოს ჭკვიანი და, რაც მთავარია, როგორ მიხვდება, რომ ჭკვიანი გახდა? კითხვის პირველ ნაწილზე პასუხი მივიღე მხოლოდ სიტყვით „მაგარია“, მაგრამ მეორე ნაწილმა დიდი ხნით დამაფიქრა, რამაც, როგორც ჩვეულებრივ ხდება, სპონტანურ ტრანსში შეიყვანა იგი. ბოლოს ეგორმა მიპასუხა:
- სხვანაირად ვიგრძნობ თავს. არა ისე, როგორც ადრე, როცა საერთოდ არ ვფიქრობდი ამ თემაზე. ოჰ, მივხვდი. მე შევწყვეტ ამაზე ფიქრს.
-და რაზე იფიქრებ მერე?
- იმაზე, თუ რა იქნება იმ მომენტში ჩემთვის ყველაზე საინტერესო და მნიშვნელოვანი. 
აი პასუხი ... რას უნდა ჩაეჭიდო აქ? ვეცდები ცხოვრებისეულ გამოცდილებას მივმართო: - ეგორ, გქონიათ ცხოვრებაში ისეთი სიტუაციები, როცა გიფიქრიათ, რა იყო იმ მომენტში ყველაზე მნიშვნელოვანი და საინტერესო? რაზე გსურთ ავაგოთ ჰიპნოზი?
ეგორმა თვალები დახუჭა და კიდევ უფრო ღრმად შევიდა ტრანსში: - დიახ, ეს რამდენჯერმე მოხდა ჩემს ცხოვრებაში. ძალიან მშვიდად ვგრძნობდი თავს. 
წესების მიხედვით, კლიენტისთვის უნდა მეთხოვა ერთ-ერთ ხსენებულ სიტუაციაზე ესაუბრა, მაგრამ რაღაცამ შემაჩერა. გაცილებით მოგვიანებით მივხვდი, რომ ამაში იყო ჭკუისთვის ძალის დატანების დიდი რისკი - ხოლო სასაუბრო ჰიპნოზის დროს, ჯობია ამ გზაზე საერთოდ არ გადაუხვიოთ (ან თუ გადაუხვევთ, მიჰყევით გამარჯვებამდე, სანამ კლიენტს ლოგიკა მთლიანად არ გამოერთვება. .. მაგრამ ეს ჩვენი შემთხვევა არ არის). და ვთხოვე: - შეგიძლიათ გაიხსენოთ, როგორ ეხმიანებოდა ეს გრძნობა სხეულსა და სულში?
 ეგორი რაღაცის პასუხის გაცემას აპირებდა და პირიც კი გააღო, მაგრამ ამას გაგრძელება აღარ მოჰყოლია. დიდი სისწრაფით დაიწყო ღრმა ტრანსში შესვლა. ჩანდა, რომ ის რაღაც მოგონებამ შეიპყრო, და იმ მომენტში სხეულიც და სულიც ნამდვილად „იხსენებდნენ“. ასე გავიდა საკმაოდ დიდი დრო - საბედნიეროდ, შემდეგი კლიენტი მხოლოდ ორი საათის შემდეგ უნდა მოსულიყო. ეგორმა თვალები გაახილა და კიდევ ათი წუთი ჩუმად იჯდა. მან არ გამიზიარა თავისი გრძნობები, მაგრამ მთხოვა „რამდენიმე დღით ტაიმ აუტი“: უნდა დავფიქრდეო. წავიდა. საღამოს მივიღე წერილი: 
„არ ვიცი როგორ, მაგრამ ეს თქვენი ჰიპნოზი მუშაობს. სულ სხვანაირად ვგრძნობ თავს. მშვიდად ვარ. და მე მესმის, რა და როგორ უნდა გავაკეთო“. 
მე და ეგორი ექვსჯერ შევხვდით ერთმანეთს, პირველი შეხვედრის ჩათვლით, რომელიც ყველაზე საინტერესო იყო. შემდეგ უკვე გამოვიყენეთ ჩვეულებრივი ქოუჩინგის ტექნიკა კონკრეტული მიზნების შესამუშავებლად, მათი მიღწევის გზების დასადგენად და ამგვარი ცვლილებების მოტივაციის ასამაღლებლად. ყოველი შეხვედრა მთავრდებოდა ტრანსის ვარჯიშით - და ყოველ ჯერზე უფრო შესამჩნევი ხდებოდა, რამდენად სწრაფად იქმნებოდა მის გონებაში ახალი ასოციაციური კავშირები, როგორ ჩნდებოდა არასტანდარტული გადაწყვეტილებები, როგორ იზრდებოდა ეგორის თავდაჯერებულობა. 
P.S. როდესაც ეგორს მივმართე თხოვნით გამომექვეყნებინა მისი ამბავი, ის სწრაფად დამთანხმდა. და თავისი წერილის ბოლოს - ყოველგვარი კომენტარის გარეშე - მოიყვანა ჩემი საყვარელი საბჭოთა პოეტის ნ.ა. ზაბოლოცკის ეს ლექსი: 
დიდ ცოდნაში დიდი სევდაა…
 დიდ ცოდნაში დიდი სევდაა. 
  ასე ამბობდა ეკლესიასტეს შემოქმედი.
  მე არ ვარ ბრძენი, მაგრამ რატომღაც ხშირად
მებრალება მთელი სამყარო და მენანება ადამიანი?

  ბუნებას სიცოცხლე სურს, ამიტომაც
  მილიონობით მარცვლეულით კვებავს ფრინველებს,
  მაგრამ მილიონობით ფრინველიდან 
  მხოლოდ ერთი თუ აღწევს მნათობებსა და ციალს. 

 სამყარო ხმაურობს და სილამაზეს ითხოვს,
  ქაფით დაფარული ზღვები ყვირიან,
  მაგრამ დედამიწის ბორცვებზე, სამყაროს სასაფლაოებზე
  მხოლოდ რჩეული ყვავილები ანათებენ.

განა მე მხოლოდ მე ვარ?
მე მხოლოდ სხვათა არსებობის
 ერთი წამი ვარ. ღმერთო მაღალო,
 რატომ შექმენი სამყარო, ტკბილი და სისხლიანი,
და მომეც გონება, რომ ჩავწვდე მას!






Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised