вторник, 17 января 2023 г.

2.5 ე. ფრომი ნეკროფილიის და ბიოფილიის შესახებ

 https://studfile.net/preview/9224404/page:7/

2.5 ე. ფრომი ნეკროფილიის და ბიოფილიის შესახებ

ყოფიერებისკენ მიდგომა გულისხმობს მუდმივ განვითარებას, მარადიულ ჩამოყალიბებას (ჰერაკლიტე). ეს თავად ცხოვრებაა. მფლობელობაზე ორიენტაცია ნიშნავს სიცოცხლის შეზღუდვას, ზღვრულში კი - ცოცხალის კვდომას, მოცემული წესრიგის ერთხელ და სამუდამოდ დამყარებას, გაყინული მარადისობის ყინულოვან სიცივეს. აქ გამოიხატება ფრომის თეორიის კიდევ ერთი ასპექტი - ბიოფილიისა და ნეკროფილიის პოლარობა. ნეკროფილია ამ შემთხვევაში გაგებულია, როგორც სიძულვილი ცოცხლებისადმი და სიყვარული მკვდრების მიმართ, ის შეიძლება განიხილებოდეს როგორც ხასიათის არაპროდუქტიული ორიენტაციის უკიდურესი ფორმა. ფრომი ყურადღებას ამახვილებს ესპანელი ფალანგისტების ლოზუნგზე - „გაუმარჯოს სიკვდილს!“ - როგორც აშკარად ნეკროფილურზე (არანაკლებ აღსანიშნავია ამჟამინდელი რუსი ფაშისტების ძახილი ლიმონოვის ნაციონალურ-ბოლშევიკური პარტიიდან: „დიახ, სიკვდილი!“). ის ასევე ხედავს ნეკროფილურ თვისებებს თანამედროვე ცივილიზაციის დესტრუქციულ ტენდენციებში - ბირთვული განადგურების საფრთხეში, ეკოლოგიურ კრიზისში, ცხოვრების ყველა ასპექტის ინდუსტრიული „მეგამანქანის“ საჭიროებებზე დაქვემდებარებაში.

ნეკროფილიის ყველაზე უკიდურესი ფორმები ვლინდება ტოტალური განადგურების სურვილის სახით. ეს მაშინ ხდება, როცა ადამიანი აღმოჩნდება უუნარო არა მხოლოდ სიყვარულისა და შემოქმედების, არამედ ფლობისაც კი, და მას მხოლოდ ერთი გამოსავალი აქვს - ყველაფრის განადგურება. ნეკროფილიის ეს თვისებები აჩვენა გერმანიაში ნაცისტურმა რეჟიმმა უკანდახევისა და აგონიის დროს. „არქიტექტორი, რომელიც ენთუზიაზმით გეგმავდა ვენის, ლინცის, მიუნხენისა და ბერლინის რეკონსტრუქციას, ის იმავდროულად იყო ადამიანი, რომელიც აპირებდა პარიზის განადგურებას, ლენინგრადის მიწასთან გასწორებას და საბოლოოდ მთელი გერმანიის განადგურებას“, - ამბობს ფრომი ჰიტლერის შესახებ მის წიგნში „ადამიანის დესტრუქციულობის ანატომია“ (1973). ამ წიგნის ბოლო თავი შემდეგნაირად არის დასათაურებული – „ავთვისებიანი აგრესია: ადოლფ ჰიტლერი – ნეკროფილიის კლინიკური შემთხვევა“.

ნეკროფილიის ცნება არ არის იდენტური ფროიდისეული „თანატოსის“ ცნებისა, როგორც ყველა ცოცხალი არსებისთვის დამახასიათებელი - ფროიდის თეორიის მიხედვით - სიკვდილის ინსტინქტის ეროსთან ერთად - სიცოცხლის ინსტინქტის. ხასიათის ნეკროფილური ორიენტაცია წარმოიქმნება სოციალურ-ფსიქოლოგიური და არა ბიოლოგიური მიზეზებით. გარდა ამისა, არსებობს განსხვავება ბერძნულ სიტყვებს „თანატოს“ და „ნეკროს“ შორის. პირველი გულისხმობს ცხოვრებიდან გასვლის ბუნებრივ პროცესს, მეორე - ლეშის. როგორც ამბობენ, იგრძენით განსხვავება.

ბიოფილიის - სიცოცხლის სიყვარულის, სიცოცხლის დადასტურების, ეროსის თვალსაზრისით - ღირს ორიოდე სიტყვის თქმა ჩვენი დროის გამოჩენილი პალეონტოლოგის, მწერლის, მოაზროვნის, ენციკლოპედისტის ივან ანტონოვიჩ ეფრემოვის (1907-1972) შესახებ. ეს ასევე საინტერესოა იმითაც, რომ ეფრემოვზე გავლენა მოახდინა ერიხ ფრომის იდეებმა, რომელმაც მასში ძლიერი გამოძახილი ჰპოვა: „ერ. ფრომის ნამუშევრები... დაეხმარა ახალი სამყაროს აშენებას მსოფლიო გაერთიანების ერაზე გადასვლისას“, - ვკითხულობთ მის რომანში „ხარის საათი“, სადაც მოქმედება შორეულ მომავალში ვითარდება.

ფრომის ტერმინოლოგიაში ივან ანტონოვიჩი წარმოადგენს ტიპიური ბიოფილის მაგალითს. ეფრემოვის გმირები ლამაზი ადამიანები არიან, ამავდროულად უაღრესად სულიერი და ფიზიკურად და გონებრივად შესანიშნავად გაწვრთნილი. ეფრემოვი დარწმუნებულია, რომ პიროვნებას შეუძლია მაქსიმალურად გამოავლინოს საკუთარი თავი მხოლოდ მისი სამივე კომპონენტის - სხეულის, ემოციურის და სულიერის აღზრდის პროცესში. მისთვის ახლოსაა ძველბერძნული კლასიკური იდეალი კულტურული, ჯანმრთელი, ძლიერი და ლამაზი ადამიანის შესახებ.

ზოგადად, ძველი საბერძნეთის გავლენა სიცოცხლის დამადასტურებელ ეფრემოვის შემოქმედებაზე მისი სილამაზის მუდმივი თემით, კერძოდ, ადამიანის სხეულის სილამაზის, ეროტიული სილამაზის, გადაჭარბებით შეფასება ძალიან რთულია. ამის შესახებ თავად ის ამბობს: „ჩემი თვითშეგნების განვითარებისთვის განსაკუთრებული დიდი მნიშვნელობა ჰქონდა ელადასა და ელინურ კულტურას. მსოფლიოში არც ერთმა ერა არ გამოხატა საკუთარი თავი ასე სრულად და თავისუფლად თავის ხელოვნებაში. ეს არის პირველი კულტურა კაცობრიობის ისტორიაში, რომლისთვისაც მისი აყვავების პერიოდში დამახასიათებელია ადამიანის ემოციური ცხოვრებით გატაცება - ბევრად უფრო ეროსის მიმართ, ვიდრე რელიგიის... ელინთა კულტურა ემოციურია, სიყვარულისადმი მათი დამოკიდებულება პოეტური, და ტყუილად არ ითამაშა ელადამ ასეთი როლი ზოგადსაკაცობრიო კულტურის შემდგომ განვითარებაში. ჰელასი იპყრობს გრძნობების სიახლითა და სისავსით“2. მხატვრულ ნაწარმოებში ეს უფრო პოეტური ფორმითაა გამოხატული: „ათასობით წლის განმავლობაში ელადა დარჩება მშვენიერ ოცნებად ყველა რაღაცით ღირებული ადამიანისთვის“ („ტაის ათენელი“).

„ელინისტი“ ეფრემოვისგან განსხვავებით, ფრომი გვიანი შუა საუკუნეების (XII-XVI სს.) ევროპულ კულტურას გაცილებით დიდი სითბოთი მოიხსენიებს. მასში ის, უპირველეს ყოვლისა, ხედავს თომას აკვინელს, მაისტერ ეკჰარტს, ჭეშმარიტი გაქრისტიანების მოძრაობებს. ეფრემოვისთვის გვიანი ევროპული შუა საუკუნეები, უპირველეს ყოვლისა, არის ფანატიკური „ჯადოქრების ურო“, ინკვიზიციის კოცონი და სილამაზის თემის დაცემა, რომელიც მხოლოდ რენესანსის ზოგიერთმა ოსტატმა გადალახა. შეინიშნება ერთი მოაზროვნის მონოთეისტური აღზრდა და მეორის ათეისტური აღზრდა, მაგრამ ორივე მათგანი თავის მიდრეკილებებში ხელმძღვანელობენ ჰუმანიზმითა და ცხოვრებისადმი სიყვარულით.

თავის სტატიაში „კოსმოსი და პალეონტოლოგია“ ეფრემოვი საუბრობს ბუნებაში წარმოდგენილი ევოლუციის ორ გზაზე: გარემო პირობებთან მაქსიმალური ადაპტაციის გზაზე და თვითგანვითარების გზაზე, რომელიც ზრდის გარე გავლენისადმი წინააღმდეგობას (არისტოგენეზი). მეცნიერი ამტკიცებს, რომ თვითგანვითარების გზა - არისტოგენეზი - სრულად შეესაბამება ადამიანს - ეს მისი ბუნების მნიშვნელოვანი თვისებაა. ამ ბიოლოგიურ (მთლიანად) წესს აქვს ანალოგი სოციალურ-ფსიქოლოგიურ დონეზე, რასაც ეფრემოვი, თავისი საოცრად მთლიანი მსოფლმხედველობით, გულისხმობს. გარე ობიექტებისგან, ფაქტობრივად - ფლობის ობიექტებისგან მეტი დამოუკიდებლობის სურვილი - ეს არის დამოკიდებულება ყოფის მიმართ ფრომის თეორიაში. ამაში მდგომარეობს ბუდას სწავლება, რომლის მიმართაც ივან ანტონოვიჩს შესამჩნევი ინტერესი აქვს. რაც შეეხება მაქსიმალური ადაპტაციის გზას, მასში ადვილად შეინიშნება თავისუფლებიდან თავის დაღწევის ანალოგი, განსაკუთრებით მის კონფორმისტურ ვერსიაში.

გამოდის, რომ გაქცევა თავისუფლებიდან და ორიენტაცია მფლობელობაზე არის უკან დახევა ადამიანის ბუნებიდან, „ცოდვა სულიწმიდის წინაშე“, თეოლოგიური თვალსაზრისით. „ასე რომ, ჰუმანისტურ ეთიკაში სიკეთე სიცოცხლის დადასტურებაა, ადამიანის ძალის გამოვლენა. სათნოება არის პასუხისმგებლობა საკუთარ არსებობასთან მიმართებაში. ბოროტება არის დაბრკოლება ადამიანის შესაძლებლობების განვითარებისთვის, მანკიერება არის უპასუხისმგებლობა საკუთარი თავის მიმართ“, - თქვა ერიხ ფრომმა წიგნში „ადამიანი საკუთარი თავისთვის“ (1947).

ადვილი მისახვედრია, რომ ფრომი თავის კონცეფციაში ფართოდ იყენებს სხვადასხვა პოლარობებს: „ჰუმანისტური – ავტორიტარული“, „თავისუფლება – თავისუფლებისგან გაქცევა“, „პროდუქტიული – არაპროდუქტიული (დესტრუქციული)“, „ყოფნა – ფლობა“, „ბიოფილია – ნეკროფილია“. ამ ყველაფრის უკან ერთი და იგივე მრავალმხრივი რეალობა დგას, რომელიც სხვადასხვა მხარეებით მოგვიბრუნდება. ფილოსოფოსი ამ პოლარობებს დინამიურ ერთობად მიიჩნევს: რაც უფრო ძლიერია ჩვენი დამოკიდებულება ყოფიერებისადმი, მით უფრო სუსტია - ფლობის მიმართ და პირიქით. ადამიანს შეუძლია საკუთარ თავზე მუშაობით გააძლიეროს თავისი ხასიათის პროდუქტიული კომპონენტი. შესაძლებელია საპირისპირო პროცესიც. 

===

https://rg.ru/2015/08/28/iniciativa.html 
ნერვიულებს სთხოვენ წასვლას
გუშინ ისევ მოხდა დანაშაული, რომელიც ფსიქიკურად დაავადებულმა პირმა ჩაიდინა. აქტიურად განიხილება ფსიქიატრიული დახმარების კანონის გამკაცრების საკითხი.
გუშინ, მოსკოვის მახლობლად, ხიმკებში, 26 წლის ფსიქიურად დაავადებული მამაკაცის თავდასხმის შემდეგ ორი ქალი დანით იქნა დაჭრილი. მათგან ერთ-ერთი დაზარალებული ქალი დამნაშავის დედა აღმოჩნდა. ის მუცლის არეში დანით მიყენებული ჭრილობით საავადმყოფოში გადაიყვანეს. ასევე დაშავებულია სტუმრად მისული 28 წლის ქალიც, მას გულ-მკერდის არეში ღია ჭრილობა აღენიშნება.
მისულმა პოლიციამ თავდამსხმელი დააკავა. ის აღმოჩნდა ფსიქიკური დაავადების  მქონე მამაკაცი. დადგინდა, რომ მას აქვს შიზოიდური ტიპის მწვავე ფსიქიკური აშლილობა, მანამდე კი ნასამართლევი იყო მკვლელობის მცდელობისთვის.
ბოლო დროს ასეთი შემთხვევები, სამწუხაროდ, ძალიან ხშირად ხდება. ფსიქიურად დაავადებული ადამიანები, რომლებიც ჩვენს შორის ცხოვრობენ, სულ უფრო ხშირად იღებენ ხელში იარაღს. შეგახსენებთ, რომ ცოტა ხნის წინ საშინელი ტრაგედია დატრიალდა ნიჟნი ნოვგოროდში. იქ ფსიქიურად დაავადებული მამაკაცის ხელით მთელი მრავალშვილიანი ოჯახი დაიღუპა. ოლეგ ბელოვმა მოკლა და დაანაწევრა თავისი ექვსი შვილი, ორსული ცოლი და მშობელი დედა.
ახლა აქტიურად განიხილება ფსიქიურად დაავადებულთა სავალდებულო მკურნალობის საბჭოთა პრაქტიკის დაბრუნების საკითხი. ასეთი ინიციატივით დუმის საკონსტიტუციო კანონმდებლობისა და სახელმწიფო მშენებლობის კომიტეტის თავმჯდომარის მოადგიი ვადიმ სოლოვიოვმა გამოვიდა. პარლამენტარმა მოთხოვნა გაუგზავნა შინაგან საქმეთა მინისტრს ვლადიმერ კოლოკოლცევს, გენერალურ პროკურორს იური ჩაიკას და ჯანდაცვის მინისტრს ვერონიკა სკვორცოვას, სადაც ის დახმარებას ითხოვს ფსიქიკურად დაავადებულ მოქალაქეებზე კონტროლის გაძლიერებაში.
როგორც „რუსულ გაზეთს“ დეპუტატმა სოლოვიოვმა განუცხადა, მოქმედი კანონმდებლობა, სამწუხაროდ, არ იძლევა არაადეკვატური ადამიანების სრულად გაკონტროლებას და მათი საზოგადოებისგან იზოლირების საშუალებას.
მოქმედი კანონი „ფსიქიატრიული დახმარებისა და მის აღმოჩენისას მოქალაქეთა უფლებების გარანტიების შესახებ“ მხოლოდ სამ პირობას უშვებს, რომლითაც შეიძლება არაადეკვატური პირის იძულებითი ჰოსპიტალიზაცია.
 და ყველა მათგანს საერთო მნიშვნელი აქვს: თუ ადამიანი ექიმებისა და სახელმწიფო მოხელეების თანდასწრებით არ შფოთავს ან არ ავლენს ფსიქიკური დაავადების ნიშნებს, არ არსებობს მიზეზი, რომ ის სამედიცინო გამოკვლევაზე მაინც გაიგზავნოს.
რეგისტრირებული 5 მილიონიდან დაახლოებით 15 ათასი ფსიქიკური  დაავადებული  წარმოადგენს საფრთხეს საზოგადოებისთვის.
დეპუტატის თქმით, მოქმედი კანონმდებლობით შეუძლებელია რაიმე პრევენციული ღონისძიებების გატარება პაციენტებთან მიმართებაში.
მაშინაც კი, თუ ისინი არაერთხელ შფოთავენ, სცემენ თავის ნათესავებს,  ექიმების მოსვლამდე ისინი მშვიდდებიან და გარეგნულად ნორმალურ ადამიანად მოაჩვენებენ თავს. დეპუტატის თქმით, ეს სერიოზულ სამართლებრივ პრობლემაზე მიუთითებს: კანონები არ ითვალისწინებენ სხვა პირობებს, როდესაც მოძალადე და პოტენციურად ფსიქიურად დაავადებული ადამიანი იზოლირებული იქნება საზოგადოებისგან, პირველ რიგში, ბავშვებისგან.
იურისტების თქმით, კანონი ფსიქიურად დაავადებული ადამიანების იძულებით ჰოსპიტალიზაციას მხოლოდ ერთ შემთხვევაში უშვებს: თუ ადამიანი უკვე აღრიცხვაზეა და უკიდურესად აგრესიულია სახელმწიფო მოხელეების ან ექიმების თანდასწრებით. ამასთან, თუ ჰოსპიტალიზაციის შემდეგ მეორე დღეს პაციენტი აცხადებს, რომ თავს კარგად გრძნობს და უარს ამბობს შემდგომ მკურნალობაზე, ექიმები ვალდებულნი არიან გაწერონ იგი. ინიციატივის ავტორი იხსენებს, რომ საბჭოთა კავშირში არსებობდა კანონი იძლებითი ჰოსპიტალიზაციის შესახებ, რომელიც გარანტიას აძლევდა, რომ აგრესიული ადამიანი, თუ მის ფსიქიკურ დაავადებაზე ეჭვის საფუძველი არსებობდა, შეიძლებოდა იძულებით გადაყვანილი ყოფილიყო სამედიცინო დაწესებულებაში შესამოწმებლად და საზოგადოებისგან იზოლირებისთვის, საჭიროების შემთხვევაში, იგზავნებოდა სამკურნალოდ.
არანაკლებ მწვავედ დგას ფსიქიკურად დაავადებულთა აღრიცხვის პრობლემა. პრაქტიკოსი ექიმების თქმით, შეუძლებელია პაციენტის კონტროლი და მასზე თვალყურის დევნება - მას შეუძლია გადავიდეს მეზობელ რეგიონში და სამუდამოდ გაქრეს მხედველობიდან. ფსიქიკური პაციენტების ერთიანი მონაცემთა ბაზის არარსებობის გამო, სხვა რეგიონის ექიმი ან რაიონის პოლიციელი ვერასოდეს გაიგებენ, ვინ აღმოჩნდა მათ ტერიტორიაზე. ამასთან დაკავშირებით, დეპუტატი სოლოვიოვი სთხოვს ჯანდაცვის სამინისტროს ხელმძღვანელს ვერონიკა სკვორცოვას, განიხილოს ფსიქიურად დაავადებულთა ერთიანი მონაცემთა ბაზის შექმნის შესაძლებლობა, ფსიქიკურად დაავადებული პაციენტების იძულებით ჰოსპიტალიზაციასთან ერთად.
უნდა აღინიშნოს, რომ პროფესიულ გარემოში ამ საკითხთან დაკავშირებით ცალსახა პოზიცია არ არსებობს. რიგი ფსიქიატრი მიიჩნევს, რომ იძულებითი ჰოსპიტალიზაციის პრაქტიკაში დაბრუნება აუცილებელია, როგორც მოძალადე ფსიქიკური პაციენტებისგან მოქალაქეების პრევენციული დაცვის ერთადერთი შესაძლო ღონისძიება. მეორეს მხრივ, ამ უფლების ბოროტად გამოყენების დიდი რისკი არსებობს, და საბჭოთა პერიოდში ამის წინაშე ბევრი აღმოჩნდა.

 ექსპერტთა მოსაზრებები
ბავშვთა კლინიკური ფსიქოლოგი, რუსეთის ფედერაციის პრეზიდენტთან არსებული ბავშვთა უფლებების რწმუნებულთან არსებული ოჯახისა და ტრადიციული საოჯახო ფასეულობების დაცვის საზოგადოებრივი საბჭოს წევრი ეთანხმება, რომ კანონი „ფსიქიატრიული დახმარებისა და მოქალაქეთა უფლებების გარანტიების შესახებ“ არასრულყოფილია.
- დიახ, ავადმყოფის უფლებები დაცულია. სანამ სასტიკ დანაშაულს არ ჩაიდენს, მისი მკურნალობა არ შეიძლება. მაგრამ შეუძლია თუ არა სერიოზული ავადმყოფობის მქონე ადამიანს სწორი არჩევანი გააკეთოს მის მკურნალობასთან დაკავშირებით? რა თქმა უნდა, ის თავს ჯანმრთელად ჩათვლის და უარს იტყვის ჰოსპიტალიზაციაზე, - აღნიშნავს ფსიქოლოგი.
რუსეთის ჯანდაცვის სამინისტროს სერბსკის სახელობის ფსიქიატრიისა და ნარკოლოგიის ფედერალური კვლევითი ცენტრის გენერალური დირექტორის მოადგილე სამეცნიერო დარგში ევგენი მაკუშკინი მიიჩნევს, რომ მოქმედი კანონი ოპტიმალურია.
- სხვა საქმეა, რომ არსებობს პრობლემები, რომლებიც დაკავშირებულია და ექიმების თანამშრომლობასთან პროფილაქტიკის უზრუნველყოფის მიზნით. თუ ადამიანი არ არის აღრიცხვაზე, დაავადების განვითარების პროგნოზირება ყოველგვარ ფსიქიატრიულ კომპეტენციაზე მაღლა დგას, - აღნიშნა სპეციალისტმა.
- თავისთავად, იძულებითი მკურნალობა დასაშვებია, მაგრამ დროთა განმავლობაში ის შეიძლება გადაიზარდოს სადამსჯელო ფსიქიატრიის ფორმად, როგორც ეს იყო 1960-1980-იან წლებში სსრკ-ში, თავის მხრივ აფრთხილებს ფსიქიატრი კონსტანტინ პოჟიველკოვსკი. - ამიტომ, ჩემი აზრით, მოქმედი სისტემა, როცა იძულებითი ჰოსპიტალიზაცია მხოლოდ სასამართლოს გადაწყვეტილებით არის შესაძლებელი, სრულად გამართლებულია. ამასთან, შესაძლებელია ფსიქიკურად დაავადებულთა სასამართლო ექსპერტიზის ჩვენებების ჩამონათვალის გაფართოება, რათა არ დაველოდოთ, სანამ ისინი ვინმეს რეალურ ზიანს მიაყენებენ.
გარდა ამისა, ექსპერტის აზრით, აუცილებელია ამბულატორიული ფსიქიატრიული სამსახურის განვითარება, ანუ უკვე ცნობილ პაციენტებზე კონტროლის გაძლიერება და ახლების აქტიური გამოვლენა. მაგრამ ეს ადგილობრივმა ფსიქიატრებმა უნდა გააკეთონ, რომლებიც ახლა ან არ არსებობენ, ან საკმარისი რაოდენობით არ არიან, დაასკვნა ექსპერტმა.

„რუსული გაზეთის“ ცნობა
რუსეთში ყოველწლიურად 8 მილიონი ადამიანი მიმართავს ფსიქიატრიული დახმარებისთვის, აქედან დაახლოებით 5 მილიონი ხდება ფსიქიატრების მუდმივი პაციენტი და რჩება ფსიქიატრიულ დახმარების სისტემაში მრავალი წლის განმავლობაში. ამასთან, ოფიციალური სამედიცინო სტატისტიკის მიხედვით, რეგისტრირებული ფსიქიკურად დაავადებულთა საერთო რაოდენობის მხოლოდ 15 000 პაციენტი წარმოადგენს საფრთხეს საზოგადოებისთვის. ისინი პოტენციურად საშიში არიან, რემისიის მდგომარეობაში ისინი იქცევიან როგორც ჩვეულებრივი ადამიანები, მაგრამ აღელვებულ მდგომარეობაში მათ შეუძლიათ ჩაიდინონ ნებისმიერი დანაშაული.
ამასთან, ქვეყანაში არ არის საკმარისი რაოდენობით ფსიქიატრები. ოფიციალური მონაცემებით, ასეთი სპეციალისტი 13,5 ათასია. შედარებისთვის, ჩვენ გვყავს 40 000-ზე მეტი ფსიქოლოგი. კიდევ ერთი პრობლემა ის არის, რომ ფსიქიატრები, რომელთა დეფიციტი აშკარაა, დროის ლომის წილს ხარჯავენ სამუშაოს საპოვნელად, მართვის მოწმობის აღებისთვის, ბავშვების საბავშვო ბაღში მოსაწყობად.

https://fil.wikireading.ru/70824
ფროიდის მიდრეკილების თეორიის დამოკიდებულება  ბიოფილიის და ნეკროფილიის მიმართ
ნეკროფილიასა და მის საპირისპირო ბიოფილიას [327] შესახებ ჩემი მსჯელობის დასკვნით ნაწილში მიზანშეწონილია შევადაროთ, თუ როგორ უკავშირდება ეს კონცეფცია სიკვდილისკენ (თანატოსი) სწრაფვის და სიცოცხლისკენ სწრაფვის (ეროსი) ფროიდის თეორიას. სიცოცხლის ინსტინქტი მიმართულია ორგანული ნივთიერების დაგროვებისა და მისი შერწყმისკენ, ხოლო სიკვდილის ინსტინქტი ცდილობს ცოცხალი სტრუქტურების დეზინტეგრაციას [328], მათ გამოყოფას და განცალკევებას. სიკვდილის ინსტინქტისა და ნეკროფილიას შორის ურთიერთობა ძნელად საჭიროებს დამატებით კომენტარს, ხოლო „სიცოცხლის სიყვარულის“ (ეროსი) და „ბიოფილიის“ ცნებებთან დაკავშირებით მინდა განვმარტო შემდეგი.
ბიოფილია არის ვნებიანი სიყვარული სიცოცხლისა და ყველა ცოცხალი არსების მიმართ; ეს არის სურვილი ხელი შეუწყო სიცოცხლის ნებისმიერი ფორმის განვითარებას, ზრდას და აყვავებას, იქნება ეს მცენარე, ცხოველი თუ იდეა, სოციალური ჯგუფი თუ ადამიანი. ბიოფილური აზროვნების მქონე ადამიანი უკეთესად გააკეთებს რაიმე ახალს, ვიდრე შეინარჩნებს ან რესტავრაციას გაუკეთებს ძველს. ის უფრო მეტად ყოფნაზეა ორიენტირებული, ვიდრე ფლობაზე. იგი სრულად არის დაჯილდოვებული გაკვირვების უნარით და ამიტომ, ალბათ, ის უკეთესად ცდილობს რაღაც ახლის დანახვას, ვიდრე იმის დადასტურებას და დამტკიცებას, რაც დიდი ხანია ცნობილია. თავგადასავალი მისთვის უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე უსაფრთხოება. გარემოს აღქმის თვალსაზრისით, მისთვის უფრო მნიშვნელოვანია მთლიანის დანახვა, ვიდრე მისი ცალკეული ნაწილების, მას უფრო აინტერესებს მთლიანობა, ვიდრე მისი კომპონენტები. ის ცდილობს შექმნას, ჩამოაყალიბოს, კონსტრუირება მოახდინოს და გამოიჩინოს თავი ცხოვრებაში თავისი მაგალითით, გონიერებითა და სიყვარულით (და არავითარ შემთხვევაში ძალით, განადგურებით ან ბიუროკრატიზმით, რაც გულისხმობს ადამიანების მიმართ ისეთ დამოკიდებულებას, თითქოს ისინი უგრძნობი თოჯინები იყვნენ ან უბრალოდ ნივთები). მას არ „იტაცებს“ რეკლამის ხიბლი და არ ყიდულობს „სიახლეებს“ ფერად შეფუთვაში, მას უყვარს თვით სიცოცხლე მის ყველა გამოვლინებაში, რომელიც განსხვავდება მომხმარებლობისთან.
ბიოფილის ეთიკას აქვს სიკეთისა და ბოროტების საკუთარი კრიტერიუმები. სიკეთე არის ყველაფერი, რაც სიცოცხლეს ემსახურება; ბოროტება არის ყველაფერი, რაც სიკვდილს ემსახურება. სიცოცხლის თაყვანისცემა კარგია[329], რადგან ეს არის პატივისცემა ყველაფრის მიმართ, რაც ხელს უწყობს ზრდას და განვითარებას. ბოროტება არის ის, რაც ახშობს სიცოცხლეს, ავიწროებს, აფერხებს მას (და საბოლოოდ ანადგურებს მას).
განსხვავება ჩვენს კონცეფციასა და ფროიდის თეორიას შორის არ ემყარება არსებით კრიტერიუმს, არა სიცოცხლისა და სიკვდილის ტენდენციების არსებობის ან არარსებობის კრიტერიუმს, არამედ სხვა ნიშანს: საქმე იმაშია, რომ ფროიდის თვალსაზრისით, ორივე ტენდენციები, ასე ვთქვათ, „თანაბარმნიშვნელოვანია“, რადგან ორივე ბუნებით არის მოცემული ადამიანისთვის. თუმცა შეუძლებელია არ დავინახოთ, რომ ბიოფილია ბიოლოგიურად ნორმალურ მოვლენას წარმოადგენს, მაშინ როცა ნეკროფილია ფსიქიკური პათოლოგიის ფენომენად უნდა მივიჩნიოთ. ეს განვითარების შეფერხების, სულიერი „ხეიბრობის“ გარდაუვალი შედეგია. ის უცხოვრებელი ცხოვრების, ინდიფერენტულობისა და ნარცისიზმის მიღმა რაღაც საფეხურის მიღწევის შეუძლებლობის შედეგია.
დესტრუქციულობა არ არის პარალელი ბიოფილიის მიმართ, არამედ მისი ალტერნატივაა. ფუნდამენტური ალტერნატივა, რომლის წინაშეც აღმოჩნდება ნებისმიერი ცოცხალი არსება, დიქოტომიაში მდგომარეობს: სიცოცხლის სიყვარული ან სიკვდილის სიყვარული. ნეკროფილია იზრდება იქ და იმდენად, რამდენად შეფერხებულია ბიოფილიის განვითარება. ადამიანი ბუნებით დაჯილდოებულია ბიოფილიის უნარით, ასეთია მისი ბიოლოგიური სტატუსი; მაგრამ ფსიქოლოგიის თვალსაზრისით, მას აქვს ალტერნატიული შესაძლებლობა, ე.ი. მას შეუძლია, გარკვეულ გარემოებებში, გააკეთოს არჩევანი, რის შედეგადაც ის გახდება ნეკროფილი.
ნეკროფილიის განვითარება ხდება ფსიქიკური დაავადების (უნარშეზღუდვის) შედეგად, მაგრამ ამ დაავადების ფესვები იზრდება ადამიანის არსებობის ღრმა ფენებიდან (ეგზისტენციალური სიტუაციიდან). თუ ადამიანს არ შეუძლია შექმნა და არ ძალუძს ვინმეს „გაღვიძება“ სიცოცხლისთვის, თუ არ შეუძლია გათავისუფლდეს თავისი ნარცისიზმის ბორკილებიდან და მუდმივად გრძნობს თავის იზოლირებას და უმაქნისობას, ერთადერთი გზაა ამ გაუსაძლისი გრძნობის და რაღაც „ვიტალური იმპოტენციის“ ჩასახშობად, რჩება საკუთარი თავის ნებისმიერ ფასად დამტკიცება, თუნდაც სიცოცხლის ბარბაროსული განადგურების ფასად. ვანდალიზმის აქტის ჩასადენად არ არის საჭირო განსაკუთრებული ძალისხმევა, არც გონიერება, არც მოთმინება; ყველაფერი, რაც სჭირდება გამანადგურებელს, არის ძლიერი კუნთები, დანა ან რევოლვერი…[330]
В преддверии тотального нашествия дипфейков, сгенерированных AI, полезно взглянуть на вопрос, так сказать, с высоты птичьего полета.
"Бесчеловечное: Размышления о времени" Лиотара - англ. пер. (1991) с фр. (1988). На русский не переводилась.

Любопытно, что так же как и на Поля Рикера (его "Время и рассказ" мы так же выкладывали по-английски https://www.facebook.com/groups/cinegnosis/permalink/3622836391084202/), на Жана Франсуа Лиотара Делез в "Кино" не ссылается.

#времялитературы
https://disk.yandex.ru/i/2phJ64-NUw_ArQ
http://www.intelros.ru/readroom/vox/v26-2019/39476-nerealnost-vremeni.html

КИНО И ТРАНСЦЕНДЕНТАЛИЗМ: О ТРАНСЦЕНДЕНТАЛЬНЫХ AI-МОДЕЛЯХ ЭПИГЕНЕЗИСА
Немного на тему эпигенезиса времени в кинематографе в связи с AI (в предварительном порядке, эту тему будем развивать).
Представляется, что самым адекватным - прямым - методом визуализации эпигенезиса времени в кинематографе является внутрикадровый монтаж. С точки зрения как обычной киносемиотики, так и Делеза это нонсенс и нарушение иерархии "кадр - монтажная фраза - нарратив", то есть "странная петля" по Хофштадтеру. Да-да, это разрушает, например, красивую теорию "вертикального" монтажа Эйзенштейна.
Самообучаемые нейросети (алгоритмы и архитектуры AI-генерируемого контента) - это вообще непосредственные трансцендентальные AI-модели эпигенезиса, а их применение к картинкам и видео - это и есть визуальное моделирование времени как такового. В традиционном кинематографе внутрикадровый монтаж хоть и применялся, но нечасто. К примеру, весь фильм Сокурова "Русский ковчег" (2002) снят именно этим приемом (правда, пока без участия AI).
Остается добавить, что такой монтаж воспринимается по-разному разными наблюдателями, в зависимости от того, чему они были глубоко самообучены до этого под влиянием культурного контекста. К примеру, православные увидят здесь обратную перспективу, а любители альтернативных духовных практик образца 1960-х - визуальный опыт под веществами... В любом случае, нас ждет, конечно, "нейросетевая революция" во всей без исключения визуальной культуре (о чем мы недавно писали в связи с дипфейками). Вот первые эксперименты на Пайтоне в области "эпигенетического монтажа" и "эпигенетического времени". Смотрим видео по ссылке и ждем скорого продолжения!
https://disk.yandex.ru/i/uEEW3S62sLs0cw
#aiepigenetics
#модельвремени
На тему генезиса (правда, в фихтеанском стиле): https://oxford.universitypressscholarship.com/view/10.1093/acprof:oso/9780198724872.001.0001/acprof-9780198724872 - статья: 
4 Синтетико-генетический метод трансцендентальной философии //Дэниел Бризеле

Ранее мы писали о жителях острова Соммарёй в Норвегии, которые считают, что живут вне времени.
Найдено и индейское племя пираха в Бразилии, в языке которого отсутствует время.

https://dzen.ru/media/ethnomix/plemia-piraha-kotoroe-ne-znaet-cifr-vremeni-i-cveta-5f31981f6204c24f18cfccf4

Вчера Александр Болдачев сделал новый доклад о святая святых - развиваемой им технологии eventFlow, которая в самом скором времени обещает стать MVP, а затем и работающей IT архитектурой, альтернативной архитектуре фон Неймана.
https://youtu.be/MMhQLviXMZg

Технология позволяет пошагово конструировать "внутреннее время" любой системы и напоминает автоматы Конвея (1970) и Хофштадтера (1979, "ГЭБ").
Желаем автору успешного тестирования и готовы ее активно внедрять там, где это только возможно.

#модельвремени

6:06 AM
Как-то я уже писал об этом (но тема пока осталась нераскрытой). Философия VII в. д.н.э и философия XXI в. Философия величия и философия ничтожества человека. 

Вот продолжение: https://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA23645.jpg

Фото The Pale Blue Dot (бледно-голубой точки) Земли. От К.Сагана.

Видите голубую точки с расстояния 6 млр. километров? Это наша Земля. А в еще больших масштабах - ничтожество. Каковой должна быть философия (как мировоззрение) в этих условиях?

= Во вступительной речи от 11 мая 1996 года Саган поделился своими мыслями о значении этой фотографии[4]:

Взгляните ещё раз на эту точку. Это здесь. Это наш дом. Это мы. Все, кого вы любите, все, кого вы знаете, все, о ком вы когда-либо слышали, все когда-либо существовавшие люди прожили свои жизни на ней. Множество наших наслаждений и страданий, тысячи самоуверенных религий, идеологий и экономических доктрин, каждый охотник и собиратель, каждый герой и трус, каждый созидатель и разрушитель цивилизаций, каждый король и крестьянин, каждая влюблённая пара, каждая мать и каждый отец, каждый способный ребёнок, изобретатель и путешественник, каждый преподаватель этики, каждый лживый политик, каждая «суперзвезда», каждый «величайший лидер», каждый святой и грешник в истории нашего вида жили здесь — на соринке, подвешенной в солнечном луче.

Земля — очень маленькая сцена на безбрежной космической арене. Подумайте о реках крови, пролитых всеми этими генералами и императорами, чтобы, в лучах славы и триумфа, они могли стать кратковременными хозяевами части песчинки. Подумайте о бесконечных жестокостях, совершаемых обитателями одного уголка этой точки над едва отличимыми обитателями другого уголка. О том, как часты меж ними разногласия, о том, как жаждут они убивать друг друга, о том, как горяча их ненависть.

Наше позёрство, наша воображаемая значимость, иллюзия о нашем привилегированном статусе во вселенной — все они пасуют перед этой точкой бледного света. Наша планета — лишь одинокая пылинка в окружающей космической тьме. В этой грандиозной пустоте нет ни намёка на то, что кто-то придёт нам на помощь, дабы спасти нас от нас же самих.

Земля — пока единственный известный мир, способный поддерживать жизнь. Нам больше некуда уйти — по крайней мере, в ближайшем будущем. Побывать — да. Поселиться — ещё нет. Нравится вам это или нет — Земля сейчас наш дом.

Говорят, астрономия прививает скромность и укрепляет характер. Наверное, нет лучшей демонстрации глупого человеческого зазнайства, чем эта отстранённая картина нашего крошечного мира. Мне кажется, она подчёркивает нашу ответственность, наш долг быть добрее друг к другу, хранить и лелеять бледно-голубую точку — наш единственный дом. = 
(см.: https://www.youtube.com/watch?v=wupToqz1e2g + https://www.youtube.com/watch?v=wFwnjGDQ_5c)

См.: https://ru.wikipedia.org/wiki/Pale_Blue_Dot и непосредственный источник для поста: https://news.mail.ru/society/50975224/
https://m.hightech.plus/2022/03/16/pereletnie-ptici-ispolzuyut-kvantovie-effekti-dlya-navigacii
https://www.rbc.ru/life/news/6315c5b99a79473602fff30d


5:06 AM
https://m.youtube.com/playlist?list=PLBx8d8IABl0pD5hX1ssNDTjrt36n38O7n
https://m.youtube.com/playlist?list=PLBx8d8IABl0pRW1T1s9LfiSCtuB3DlH5g
Алфавит Делеза в HD - https://www.youtube.com/playlist?list=PLiR8NqajHNPbaX2rBoA2z6IPGpU0IPlS2
Что такое акт творения?
https://youtu.be/0cZhaYL8Up4
https://m.youtube.com/watch?v=DdJTVLebaXI&feature=youtu.be

Яблоки:
(2020) «Быстро растущее число мобильных устройств, объемы данных и более высокая скорость передачи данных подталкивают к развитию беспроводной связи пятого поколения (5G). Сети 5G в целом характеризуются тремя уникальными характеристиками: повсеместное подключение, чрезвычайно низкая задержка и очень высокая скорость передачи данных за счет внедрения новой технологии для оснащения будущих систем беспроводной связи миллиметрового диапазона в наномасштабе и массивных многоканальных входах и выходах (MIMO) с экстремальной плотностью базовых станций и устройств, а также беспрецедентным количеством наноантенн , В этой статье эти новые технологии 5G представлены, чтобы выяснить расширенные требования, предъявляемые к наноматериалам, применяемым, в частности, к антеннам.Из-за массивной технологии MIMO и сверхуплотнения обычные антенны не могут обслуживать новую частоту для меньших размеров, а наноантенны используются в 5G.Наноматериалы для наноантенн, применяемых в широкополосных миллиметровых волнах, находятся в ввел. Четыре типа наноматериалов, включая графен, углеродные нанотрубки, металлические наноматериалы и метаматериалы, проиллюстрированы с акцентом на их морфологию и электромагнитные свойства. Также обсуждаются проблемы коммерциализации 5G и наноматериалов. Предлагается подход атомистического моделирования для разработки новых наноматериалов, применяемых в 5G и далее».
https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/ntrev-2020-0054/html?lang=en
------------------------
Апельсины:
Ученые хотят использовать людей в качестве антенн для питания 6G
Почему?: Потому что ваше тело отлично справляется с утилизацией потраченной впустую энергии.
2023

«• Будущее телекоммуникаций 6G может быть связано с Visible Light Communication.
• Исследователи из Массачусетского университета в Амхерсте считают, что использование людей в качестве части антенной системы является наиболее эффективным способом сбора ненужной энергии.
• В процессе люди могли носить спиральную медь».

«В постоянном стремлении ускорить обмен информацией ученые уже начали исследовать связь в видимом свете (VLC), по сути, беспроводную версию оптоволокна, которая использует вспышки света для передачи информации. Добавление VLC к 6G стимулировало команду UMass Amherst. копнуть еще глубже.
Сначала немного предыстории 6G. Напомним, что 5G — то, что считается пятым и самым последним поколением сотовых широкополосных сетей — все еще находится в зачаточном состоянии. Настоящие сети 5G работают на частотах миллиметровых волн от 30 до 300 гигагерц, что в 10–100 раз выше, чем у предыдущей сотовой сети 4G. (Однако некоторые провайдеры сотовых телефонов обманывают, заявляя, что верхний предел спектра 4G является 5G)».

«Светодиодные лампы могут затем передавать данные, и «все, что имеет камеру, например, наши смартфоны, планшеты или ноутбуки, может быть приемником», — говорит Сюн.
Недостатком VLC является высокая скорость «утечки» энергии при излучении радиоволновых сигналов бокового канала. Исследователи считают, что если им удастся собрать потерянную радиочастотную (РЧ) энергию, они смогут использовать ее с пользой для питания небольших электронных устройств.
Поэкспериментировав с проводами, катушками и фоном, ученые поняли, что человеческое тело предлагает наилучшую среду — до 10 раз лучше, чем любая другая проверенная среда — для усиления способности медной катушки собирать утечку радиочастотной энергии. Затем они построили Браслет — недорогой гаджет, который предназначен для ношения на предплечье, но может быть адаптирован к кольцу, поясу или ожерелью — для сбора потерянной энергии. По словам команды, спиральный медный браслет + может достигать микроватт, что достаточно для поддержки датчиков мониторинга здоровья на теле, которые требуют мало энергии для работы.
Соединение медных катушек с системами VLC использует людей в качестве антенн для включения технологии, которую они используют».
https://www.popularmechanics.com/science/energy/a42419268/6g-power-humans-antennas/?fbclid=IwAR00mUxw4nFjRxYfjG2IpCe4-HEJL3S4Y32Jq1P7xs5qt4fnYWXHXXpKFpU

глубину всего около 1/64 дюйма или эквивалент трех листов бумаги».
https://jnlwp.defense.gov/Portals/50/Documents/Press_Room/Fact_Sheets/ADT_Fact_Sheet_May_2016.pdf

https://www.motorbiscuit.com/nuclear-megayacht-designed-save-world-noahs-ark/
https://grist.org/culture/ancient-sea-level-rise-oral-history-patrick-nunn/
https://reformjudaism.org/blog/what-noah-and-his-ark-taught-me-about-being-good-enough
https://www.researchgate.net/figure/Magnetic-Field-around-human-body_fig3_337325520
https://www.wrf.org/complementary-therapies/magnetic-effects-on-living-organisms
https://elementy.ru/novosti_nauki/431077/Predlozheno_prostoe_obyasnenie_inversii_magnitnykh_polyusov_Zemli
https://zanauku.mipt.ru/2019/12/05/magnitnyj-prognoz/
https://naked-science.ru/qa/516064
https://www.bbc.com/russian/science/2015/11/151119_vert_ear_how_we_know_what_animals_see_hear_smell.amp
https://universemagazine.com/ru/ynversyya-magnytnogo-polya-zemly-trebuet-menshe-vremeny-chem-schytalos/
http://galspace.spb.ru/index18.html

https://ehtrust.org/eht-recommended-products/



http://ancientrome.ru/publik/article.htm?a=1367509076
https://cyberleninka.ru/article/n/russkiy-epikureyskiy-romantizm-mirovozzrenie-motivy-poetika
https://insolarance.com/epicurean-contractarianism/
https://iphlib.ru/library/collection/greekdic/document/HASH0160b4fdf9b579988458636d
https://michaelsvoboda.livejournal.com/14489.html
https://www.nastroy.net/post/citaty-aristotelya-i-konfuciya-kakie-eshe-mysliteli-ponyali-smysl-zhizni
https://upload.pgu.ru/iblock/b68/travestirovanie-vechnoy-zhenstvennosti.pdf
https://valday.com/06.11.2009/4/comments
10:02 AM
https://www.litres.ru/john-sellars-31580461/filosofiya-bezmyatezhnosti-tetrafarmakos-epikura/citaty/
https://stroki.mts.ru/book/64303?active=audiohttps://soyuz-pisatelei.ru/forum/11-1177-1
https://theoryandpractice.ru/posts/5605-chto-takoe-epikureystvo-ili-pochemu-drevnie-greki-schitali-chto-nuzhno-zhit-nezametno
http://inion.ru/site/assets/files/4903/2019_ss_tcitata_v_prostranstve_kul_tury.pdf


https://www.news-medical.net/news/20230111/Researchers-study-congenital-abnormalities-after-COVID-19-infection-and-vaccination.aspx

https://spectrum.ieee.org/neuroscientists-wirelessly-control-the-brain-of-a-scampering-lab-mouse/particle-7

https://cognitive-liberty.online/magnetic-control-of-the-nervous-system-vs-optogenetics-chemogenetics/

https://aeon.co/essays/the-sensual-artistry-we-first-used-to-visualise-our-cells-and-tissues
https://dnalc.cshl.edu/view/15466-The-connection-between-American-eugenics-and-Nazi-Germany-James-Watson.html
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1299061/
https://cognitive-liberty.online/psychiatry-and-the-dark-side-eugenics-nazi-and-soviet-psychiatry-cambridge-university-press/
https://cognitive-liberty.online/useless-eaters-disability-as-genocidal-marker-in-nazi-germany/
https://webstor.srmist.edu.in/web_assets/srm_mainsite/files/2018/issue_15.1_newsletter.pdf

https://dnalc.cshl.edu/view/15466-The-connection-between-American-eugenics-and-Nazi-Germany-James-Watson.html
https://www.iflscience.com/scientists-have-found-the-switch-that-sends-the-brain-to-sleep-37213
https://www.annualreviews.org/doi/10.1146/annurev-genom-090711-163743
https://www.psychiatrictimes.com/view/death-and-psychiatrist

https://www.inverse.com/article/9460-light-in-the-attic-how-optogenetics-make-transhuman-brain-hacking-possible
http://transhumanismwr10206.weebly.com/optogenetic-therapy.html
https://transhumanist-party.org/tag/optogenetics/
https://danfaggella.com/tinkering-with-consciousness-the-great-ethical-precipice-we-face/
https://youtu.be/gHoTiGb2jlo
https://www.wired.com/2015/10/david-vintiner-futurists/
https://mejbcart.substack.com/p/optogenetics-the-archons-politics
https://www.sciencealert.com/new-artificial-neurons-successfully-speak-to-real-neurons-using-light
https://lifeboat.com/blog/category/transhumanism-2/page/6
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/bioe.12926
https://blogs.loc.gov/inside_adams/2013/03/why-i-walked-away-from-the-word-cyborg/



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised