четверг, 29 августа 2019 г.

ურთიერთქმედება დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთან: როგორ მოვამზადოთ მომავალი სოციალური მუშაკები?

ურთიერთქმედება  დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთან: როგორ მოვამზადოთ მომავალი სოციალური მუშაკები?
მარიანა იშჩენკო, ყუბანის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მაგისტრანტი
სტატიაში განხილულია სასწავლო საქმიანობის შესაძლო ფორმები მომავალი სოციალური მუშაკების მოსამზადებლად დესტრუქციული კულტების წარმომადგენლებთან ურთიერთქმედებისთვის.

საკვანძო სიტყვები: დესტრუქციული კულტები, ადეპტები, სექტმცოდნეობა, პრობლემური სწავლება, პრობლემური სიტუაცია, კოგნიტური დისონანსი, პიროვნების აშლილობა, ადამიანის წარმმართველი სისტება, სტრატეგიული ურთიერთქმედების მიდგომა, კონსულტაცია გასვლის შესახებ, ლოგოთერაპია.

ყველაზე ხშირად, მასწავლებლები, ექიმები და განსაკუთრებით სოციალური მუშაკები საკმაოდ უსუსურები არიან პროფესიულ ურთიერთობაში დესტრუქციული კულტების წარმომადგენლებთან. მათ, როგორც წესი, ამას არ ასწავლიდნენ უნივერსიტეტში, ყურადღებას არ უთმობდნენ კვალიფიკაციის ამაღლების კურსებზე. წლიდან წლამდე ეს ვითარება თითქმის უცვლელი რჩება, ხოლო უცხო და შინგამოზრდილ „სწავლებებზე“ აღზრდილი სექტანტებისა და ოკულტისტების რიცხვი, სამწუხაროდ, იზრდება.
როგორი იქნება საგანმანათლებლო მუშაობის შესაძლო ფორმები მომავალი სოციალური მუშაკების მოსამზადებლად ამ კატეგორიის კლიენტებთან (ან, უფრო სწორად, პაციენტებთან) ურთიერთქმედებისთვის.
დესტრუქციული კულტები ის ორგანიზაციებია, რომლებიც იყენებენ ზემოქმედების მეტად არაეთიკურ და სახიფათო მეთოდებს, ანადგურებენ ადამიანის ემოციურ, ფსიქოლოგიურ და მატერიალურ მდგომარეობას. ასეთი ორგანიზაციების საქმიანობა უარყოფითად აისახება საზოგადოების ცხოვრებაზე, რადგან ადეპტთან ერთად მთელი მისი ოჯახი იტანჯება, იტანჯებიან მეგობრები და ახლობლები. სოციალური საქმიანობის სპეციალისტს არა მხოლოდ შეუძლია, არამედ მან უნდა გაუწიოს დახმარება დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთ; ამისათვის მას აქვს საკმარისი რესურსი.
სტანდარტული განათლების მიღების შემთხვევაშიც სოციალურ მუშაკს შეუძლია ურთიერთობა ამ კატეგორიის მოქალაქეებთან. თუ სასწავლო პროგრამა გაფართოვდება და იქ შეტანილი იქნება ინფორმაცია ადეპტებისთვის დახმარების გაწევის შესახებ, სპეციალისტისთვის ბევრად უფრო ადვილი იქნება ასეთ სიტუაციებში მოქმედება. ამისათვის მიზანშეწონილია რელიგიათმცოდნების პროგრამის გაფართოება ან სექტმცოდნეობის სპეცკურსის შემოღება.
როდესაც ასეთ სიტუაციებს აწყდება, სოციალურმა მუშაკმა უნდა გამოავლინოს მოქნილობა და დამოუკიდებლად მოძებნოს პრობლემის მოგვარების გზები. ამიტომ სასწავლო პროცესის მთავარი ამოცანაა შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება, რომელიც დახმარებას გაუწევს არაორდინალური გზით ყველაზე რთული პრობლემების გადაჭრაში.
ჩვენი აზრით, ამ ამოცანის გადასაჭრელად ოპტიმალურ პედაგოგიურ ტექნოლოგიას წარმოადგენს პრობლემური სწავლება. ზოგად პედაგოგიურ ფუნქციებთან ერთად მას აქვს მსმენელის შემოქმედებითი აზროვნების განვითარების ფუნქცია. ეს ხორციელდება მსმენელის მიერ პრობლემური სიტუაციების გადაჭრის გზით, რომლებიც შედგენილია მეცადინეობის შინაარსის საფუძველზე და მოიცავს იმ პრობლემებს, რომლებიც შეინიშნება სპეციალისტის პრაქტიკაში. პრობლემური სიტუაცია უნდა წარმოადგენდეს ან ცხოვრებიდან აღებულ რეალურ შემთხვევას, ან აღწერილს მრავალრიცხოვან ლიტერატურაში. მსმენელს უფლება აქვს მოიგონოს პრობლემური სიტუაცია, მაგრამ მაქსიმალურად უნდა დაუახლოვოს ის რეალობას. გამოგონილი შეიძლება იყოს კულტი და იქ მოხვედრილი ადამიანი, მაგრამ პრობლემები, რომლებიც წარმოიქმნება კულტში ყოფნის პროცესში, რეალური უნდა იყოს.
მასწავლებლის ამოცანაა მომავალმა თანამშრომელმა გაიაზროს ძირითადი ცნებები, ტიპიური პრობლემური სიტუაციები და მუშაობის მეთოდები. პრობლემურ სიტუაციებთან მუშაობის დროს მასწავლებელი აკონტროლებს პროცესს, წარმართავს მას სწორი მიმართულებით.
 ამის გათვალისწინებით, გთავაზობთ მეცადინეობის სავარაუდო პრობლემურ გეგმას სოციალური მუშაკების მოსამზადებლად დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთან ურთიერთქმედებისთვის.

მეცადინეობის ზოგადი გეგმა

თემა: „ურთიერთქმედება დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთან და მათი ოჯახის წევრებთან“.
მიზანი: სოციალურ მუშაკებს ასწავლონ ურთიერთქმედება დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთან და მათი ოჯახის წევრებთან.
ამოცანები:
- მოსწავლეთა ცოდნის გაფართოება დესტრუქციული კულტების შესახებ;
- ასწავლოს მოსახლეობის ამ კატეგორიასთან ურთიერთქმედების მეთოდები;
- პრობლემური სიტუაციების გამოყენებით ჩამოაყალიბოს დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთან ურთიერთქმედების უნარი და შესაძლებლობები.
მეცადინეობის ჩატარების ძირითადი ტექნოლოგია: პრობლემური სწავლება.
გაკვეთილის ძირითადი ცნებები: დესტრუქციული კულტი, კოგნიტური დისონანსი, პიროვნების აშლილობა, ადამიანის წარმმართველი სისტემა, სტრატეგიული ურთიერთქმედების მიდგომა, კონსულტაცია გასვლის შესახებ, ლოგოთერაპია.

პირველი ეტაპი: ახლის სწავლა
 ამისათვის შეგიძლიათ გამოიყენოთ ინფორმაციის გადაცემის ილუსტრაციული მეთოდი სპეციალურად მომზადებული პრეზენტაციის გამოყენებით.
 შემოგთავაზებთ რამდენიმე მაგალითს, თუ როგორ შეგიძლიათ დააკავშიროთ პრეზენტაციის სლაიდები მაგალითებთან ინფორმაციის უკეთესად ათვისების მიზნით.

ახალი მასალის შესწავლის საორიენტაციო გეგმა

1. დესტრუქციული კულტის ფენომენი.
1.1. დესტრუქციული კულტის ცნება (მაგალითები: „ხალხთა ტაძრის“ კულტი ან ჯონსტაუნი [13], რელიგიური კულტი „საენტოლოგთა ეკლესია“ [4]).
1.2. კულტში მოხვედრის მიზეზები (შინაგანი - ინფანტილიზმი, ეგზისტენციალური ვაკუუმი; გარე - აჯანყება სისტემის წინააღმდეგ, თვითრეალიზაცია [10]).
1.3 ტვინის „გამორეცხვა“ (მაგალითი: ჯ. ორუელის ნაწარმოებები „1984“ [8], „ბაკი“ [9]).
2. ადეპტის ფსიქოლოგიური მდგომარეობა.
2.1. კოგნიტური დისონანსი (მაგალითი: თუ მწეველს ეტყვიან, რომ მოწევა მავნებელია, მას კოგნიტური დისონანსი შეექმნება. დისონანსის გასაზრდელად, უნდა განაგრძოთ მწეველის დისონანსური კოგნიციებით მომარაგება. მაგალითად, მოწევა უარყოფითად მოქმედებს რეპროდუქციულ ფუნქციაზე. დისონანსის შემცირებისთვის საჭიროა კონსონანსური კოგნიციის მაგალითის მოყვანა, მაგალითად: თუ მწეველი შეწყვეტს მოწევას, ის მნიშვნელოვნად მოიმატებს წონაში [5]).
2.2. წარმმართველი სისტემა (მაგალითად: განყოფილების უფროსი თავიდანვე ახალი წარმოების ტექნოლოგიების დანერგვის წინააღმდეგი იყო მათი კონსტრუქციის არასანდოობის გამო, მაგრამ, კრებაზე ტექნოლოგიების, როგორც წარმოების დაჩქარების საშუალების შესახებ, საუბრისას, მან თავისთვის შეუმჩნევლად შეცვალა თავისი პოზიცია უარყოფითიდან პოზიტიურზე [4 ]).
2.3. ადეპტის პრობლემები (მაგალითი: ადეპტი გოგონას სახე ფილმიდან „მარმა მარსი მეი, მარლენი“ [6])
3. კონტაქტის დამყარების და დესტრუქციული კულტიდან მსხვერპლის გამოყვანის  მეთოდები.
3.1. დეპროგრამირება (მაგალითი: ქეთლინ მენის ისტორია, რომელიც დაიბეჭდა ს. ჰასენის წიგნში [12]).
3.2. კონსულტაცია გასვლის შესახებ (აქ შეგიძლიათ გამოიყენოთ კ. ჯიამბალვოს წიგნი, სადაც დეტალურად არის აღწერილი კონსულტაციის პროცესი [3]).
3.3. ადეპტში კრიტიკული აზროვნების ჩამოყალიბება (მაგალითის სახით შეგიძლიათ გაოიყენოთ ცხრილი და იქ მოყვანილი კრიტიკული აზროვნების განსხვავება  ყოველდღიურისგან [2]).
3.4. სტრატეგიული ურთიერთქმედების მიდგომა (მიდგომის გამოყენება რაიხმანების ოჯახის მაგალითზე ს. ჰასენის წიგნიდან [12]).
4. ექს-კულტისტის რეაბილიტაცია.
4.1. ლოგოთერაპია (მაგალითები ვ. ფრანკლის პრაქტიკიდან ეგზისტენციალურ თერაპიაში [11]).
მეცადინეობის მსვლელობისას, მსმენელებს აუცილებლად გაუჩნდებათ კითხვები, რომლებზეც მათ პასუხი უნდა გასცენ პირდაპირი პასუხის სახით ან დიალოგის გამოყენებით. მასწავლებელს ასევე უფლება აქვს აუდიტორიას ხელმძღვანელობა გაუწიოს მისახვედრი კითხვების გამოყენებით. მისასალმებელია მაგალითები ცხოვრებისეული გამოცდილებიდან. აუდიტორიის კითხვებზე პასუხები უნდა იყოს მაქსიმალურად მოკლე და მკაფიო. დიალოგი ყველაზე წარმატებული ფორმაა, რადგან უზრუნველყოფს აუდიტორიის აქტიურობას და მის ინტერესს, აგრეთვე თითოეული წევრის პირად მონაწილეობას.
  პირველი ეტაპის დასრულების შემდეგ, მსმენელები უნდა დაეუფლონ ძირითად ცნებებს პრობლემური ამოცანების შემდგომი გადაჭრის მიზნით.

         მეორე ეტაპი: პრობლემური სიტუაციების მოგვარება
    მეორე ეტაპზე მსმენელებს სთავაზობენ პრობლემურ სიტუაციებს, რომლებიც პედაგოგთან ერთად უნდა გაარჩიონ და გადაჭრან. სიტუაციების სირთულე უნდა იყოს საშუალო დონის, რადგან მსუბუქი მაგალითები არ უწყობს ხელს შემოქმედებითი აზროვნების განვითარებას, ისინი საინტერესო არ იქნება და გამოიწვევს სამუშაოს სპეციფიკის შესახებ არაადეკვატურ წარმოდგენას. ძალიან რთული სიტუაციები შეანელებენ დიალოგის პროცესს და ასევე შეიძლება გამოიწვიონ სწრაფი დაღლილობა და მათი გადაჭრის სურვილის უარყოფა. მასწავლებელმა არ უნდა შესთავაზოს მზა გადაწყვეტილებები და მიუთითოს ურთიერთქმედების საჭირო მეთოდები. მისი მთავარი ამოცანაა, აუდიტორიის სწორი გადაწყვეტილებისკენ წარმართვა.
პრობლემური სიტუაციების სტრუქტურა შემდეგია: [1]: საწყისი პირობები; ამოცანები; მეთოდები; საბოლოო შედეგი. სიტუაციიდან გამომდინარე მისი ზოგიერთი კომპონენტი ცნობილი იქნება, ხოლო ზოგი დამალული, აუცილებელია მათი მოძებნა, რაც ხელს შეუწყობს პრობლემის გადაჭრას. მსმენელები მონახავენ რამდენიმე გამოსავალს, ამისათვის არ არის საჭირო მათი შეზღუდვა მხოლოდ ერთი მიმართულებით, არამედ, პირიქით, საჭიროა თავისუფალი აზროვნების და ახალი იდეების ძიების შესაძლებლობის მიცემა. სიტუაციების რაოდენობა უნდა შეესაბამებოდეს გაკვეთილის დრო და არ უნდა აღემატებოდეს მას. მოკლედ გავარჩიოთ  ორი პრობლემური სიტუაციის მაგალითები.

პრობლემური სიტუაცია № 1
 წარმოდგენილია ინტერვიუს სახით. საწყისი პირობები: გოგონა იმყოფება რელიგიური მიმართულების კულტში, კონტაქტის დამყარება შესაძლებელია, იყო კულტის დატოვების მცდელობა. ამოცანები და მეთოდები განისაზღვრება მსმენელებთან ერთად. საბოლოო მიზანია ადეპტის დესტრუქციული კულტიდან გამოყვანა. ინტერვიუში მონაწილეობას იღებენ ადეპტი გოგონას დედა, მამა, და. ინტერვიუს ჩატარების ადგილი: ადეპტის ოჯახის სახლი. ინტერვიუერი წინასწარ შეუთანხმდა ტელეფონით შეხვედრის შესახებ, ასევე განმარტა ინტერვიუს მიზანი.
ინტერვიუერი: გამარჯობა.
ოჯახი: გამარჯობა.
ინტერვიუერი: თქვენ დამპირდით, რომ მომიყვებოდით თქვენი ქალიშვილის და კულტის შესახებ, რომელშიც ის იმყოფება.
დედა: დიახ, ჩვენი ქალიშვილი სექტაში ექვსი თვის წინ აღმოჩნდა.
ინტერვიუერი: მითხარით, როგორ აღმოჩნდა იქ?
დედა: დანამდვილებით არც კი ვიცით. ჯერ რაღაც სემინარებზე დადიოდა, ჩემდეგ კი მთლიანად გადავიდა იქ.
მამა: მისი ორი მეგობარი გოგონაც იქ აღმოჩნდა. ისინი ერთად დადიოდნენ სემინარებზე.
ინტერვიუერი: თქვენ გიცდიათ მისი იქიდან დახსნა?
მამა: დიახ, ფსიქოლოგთან მივედით, გვინდოდა, რომ დაგვხმარებოდა ამ საქმეში, მან კი, დახმარების ნაცვლად დაგვიწყო საუბარი იმის შესახებ, თუ როგორი ცუდი მშობლები ვართ.
დედა: და რომ ჩვენ ვაიძულეთ ჩვენ ქალიშვილს იქ წასვლა.
და: მე საერთოდ მითხრა, რომ მშობლები მე უფრო მეტ ყურადღებას მითმობდნენ, ამიტომ ჩემი და არ გრძნობდა, რომ საჭირო იყო და მხარდაჭერას სხვაგან ეძებდა.
ინტერვიუერი: ეს ნამდვილად ასე იყო?
დედა: გარკვეულწილად ასეა. უბრალოდ უფროსი ქალიშვილი უფრო მეტად არის დაინტერესებული შემგომ ცხოვრებაში, ვიდრე უმცროსი: უფროსი სწავლობს, მუშაობს, უმცროსი კი ცუდად სწავლობდა და სახლში იჯდა.
მამა: ჩვენ ზოგჯერ ვსაყვედურობდით მას, მაგრამ არ შეიძლება იმის თქმა, რომ ზურგი შევაქციეთ.
ინტერვიუერი: თქვენ შეეცადეთ დაკავშირებოდით მას, გაქვთ მასთან ურთიერთობის საშუალება?
მამა: დიახ, მასთან დარეკვა შეიძლება. ერთხელ სექტიდან წასვლაც კი დააპირა, მაგრამ ამის საშუალება არ მისცეს.
ინტერვიუერი: როგორ არ მისცეს ამის გაკეთების საშუალება?
დედა: ჩვენ არ ვიცით. მან მხოლოდ გვითხრა, რომ იქ უკეთესად იქნება, ვიდრე ჩვენთან.
ინტერვიუერი: ფსიქოლოგის გარდა მიმართეთ ვინმეს?
და: მე შევეცადე პოლიციისთვის მიმემართა, მაგრამ იქ მითხრეს, რომ ვერ შეძლებდნენ ჩვენს დახმარებას, რადგან ჩემს დას ძალით იქ არავინ აკავებს, არავინ ემუქრება. მე მგონია, რომ მათ უბრალოდ არ უნდოდათ არაფრის გაკეთება.
ინტერვიუერი: მადლობა ინფორმაციისთვის.
შემდგომი დიალოგი პრობლემური სიტუაციის გადასაჭრელად წარიმართება იმპროვიზაციული მეთოდების გამოყენებით. გამოსავალი შეიძლება შემდეგი იყოს.
ადეპტის ოჯახი ჩიოდა, რომ ფსიქოლოგი, რომელსაც ისინი დაუკავშირდნენ, ვერ დაეხმარა მათ და, უფრო მეტიც, სცადა ოჯახის წევრების დადანაშაულება იმაში, რომ ქალიშვილი კულტში აღმოჩნდა. სინამდვილეში, ადამიანის დესტრუქციულ  კულტში წასვლის მიზეზი შეიძლება ნებისმიერი იყოს. მიზეზი რომ ზუსტად განვსაზღვროთ, საჭიროა კომპლექსური მუშაობის ჩატარება არა მხოლოდ ოჯახთან, არამედ ადაპტთანაც, თუ ეს შესაძლებელია. ზემოხსენებული ფსიქოლოგი არაგონივრულად მოქმედებდა, კულტში შესვლის რეალური მიზეზის დადგენის ნაცვლად ცდილობდა ოჯახის წევრების დადანაშაულებას.
  სოციალური მუშაკის ამოცანაა მიიტანოს ადეპტის ოჯახამდე, რომ თუ ნამდვილად სურთ მათმა ქალიშვილმა დატოვოს დესტრუქციული კულტი, მათ, პირველ რიგში, უნდა გამოიჩინონ დიდი ძალისხმევა და შეეცადონ შეიცვალონ, თუ ამას საჭიროება  მოითხოვს.
 ოჯახს სურს მათი ქალიშვილი „დესტრუქციული კულტიდან“ გამოიყვანოს, სოციალურ მუშაკს კი შეუძლია ამაში დახმარება გაუწიოს მათ. პირველ რიგში, სოციალურმა მუშაკმა ნამდვილად რომ შეძლოს დახმარება, მას უნდა ჰქონდეს საკმარისი ცოდნა ამ სფეროში. მისი ერთ-ერთი მთავარი ამოცანაა საქმის ცოდნით წარმართოს მუშაობა და, თუ ეს შესაძლებელია, მინიმუმამდე დაიყვანოს არასასურველი შედეგები. აქ შეგიძლიათ გამოიყენოთ „კონსულტაცია გასვლის შესახებ“ [3]. კონსულტაციებში მონაწილეობა ყოველთვის ნებაყოფლობითია, ანუ გათვალისწინებულია პიროვნების  კეთილი ნება.
გასვლის კონსულტაციის მიზანია კრიტიკული აზროვნების უნარის განვითარებისთვის ხელშეწყობა, განსაკუთრებით ცნობიერების კონტროლის გამოყენებასთან დაკავშირებით. კულტიდან გასვლის კონსულტანტები არ დაარღვევენ კლიენტის ნების თავისუფლად გამოხატვის უფლებას და არ მოახდენენ არასწორ გავლენას კლიენტის იდეოლოგიურ ან სულიერ ორიენტაციაზე.
ოჯახი, ისევე როგორც მეორე ადეპტი, ითხოვს ადეპტის დასჯას კანონიერი გზით. ამის გაკეთება ძალიან რთულია მტკიცებულებათა წარმოდგენის შეუძლებლობის გამო. აქ, სოციალური მუშაკის ქმედებები შემოიფარგლება მხოლოდ სპეციალისტთან - ადვოკატთან გაგზავნით და მასთან შემდგომი კონტაქტით.

პრობლემური სიტუაცია № 2
საწყისი პირობები: მამაკაცმა ხუთი წელი გაატარა კულტში, აქვს ფსიქოლოგიური პრობლემები , დასაქმებასთან და დოკუმენტების აღდგენასთან დაკავშირებული პრობლემები. სოციალური მუშაკის წინაშე მდგარი ამოცანები:
 1) ფსიქოლოგიური პრობლემების გადაჭრა;
 2) ყოფილი ადეპტის დასაქმება;
 3) დაკარგული დოკუმენტების აღდგენაში დახმარების გაწევა.
 მეთოდებს განსაზღვრავენ მსმენელებთან ერთად.
 საბოლოო მიზანი: ყოფილი ადეპტის რეაბილიტაცია.
მსმენელებს სთავაზობენ ინტერვიუს ვიდეოჩაწერას. გამოიკითხება მამაკაცი. ადგილი, სადაც ინტერვიუ გაიმართება: უნივერსიტეტის შენობა. ინტერვიუერი წინასწარ შეუთანხმდა ტელეფონით შეხვედრის შესახებ, ასევე განმარტა ინტერვიუს მიზანი.
ინტერვიუერი: გამარჯობა.
ადეპტი: გამარჯობა.
ინტერვიუერი: მე დაგირეკეთ და გთხოვეთ შეხვედრა.
ადეპტი: დიახ, ჩემთვის გასაგებია. მე მზად ვარ გაგიზიაროთ სექტაში ცხოვრების ჩემი გამოცდილება.
ინტერვიუერი: გთხოვთ, მითხარით, რა გავლენა მოახდინა თქვენზე ჯგუფიდან წასვლამ?
ადეპტი: წასვლა მტკივნეული იყო. მეგობარი დამეხმარა ჯგუფის დატოვებაში, მაგრამ შემდეგ, როდესაც ნორმალურ ცხოვრებას დავუბრუნდი, არავინ დამეხმარა. ხუთი წელი გავატარე სექტაში და აბსოლუტურად გადავეჩვიე ნორმალურ ცხოვრებას.
ინტერვიუერი: რა პრობლემები გქონდათ?
ადეპტი: არ მქონდა სამსახური, ახალ სამსახურში მოწყობა ვერ შევძელი, რადგან ვერ მოვახერხე ამეხსნა დამსაქმებლებისთვის, თუ რატომ არ ვმუშაობდი ხუთი წლის განმავლობაში, უფრო სწორად, არ ვითვლებოდი, როგორც მომუშავე ადამიანი. გარდა ამისა, გამიჩნდა ქუჩაში მარტო გასვლის ძლიერი შიში. მართალია, მშობლები ფულს მიგზავნიდნენ და ეს მიადვილებდა ცხოვრებას.
ინტერვიუერი: ეს ყველა პრობლემაა?
ადეპტი: მე დავკარგე დაზღვევის პოლისი და ვერ შევძელი მიმემართა ექიმისთვის საავადმყოფოში თავის ტკივილის გამო.
ინტერვიუერი: რატომ არ აღადგინეთ დოკუმენტი?
ადეპტი: არ ვიცოდი როგორ, და რატომღაც არ მინდოდა დახმარებისთვის ვინმესთვის მიმემართა. ალბათ, მეშინოდა. ალბათ, სამსახურსაც იმიტომ არ ვიწყებდი, რომ დამსაქმებლების მეშინოდა.
ინტერვიუერი: რა სახის დახმარების მიღება გსურთ?
ადეპტი: პირველია სამსახურის დაწყება, მეორე - შიშის პრობლემის მოგვარება, რადგან თავიდან საერთოდ ვერ გავდიოდი ქუჩაში. და რა თქმა უნდა, დოკუმენტების აღდგენა.
ინტერვიუერი: კარგი, გმადლობთ, რომ შეძელით და დრო დამითმეთ. შემიძლია გამოვიყენო თქვენი ნაამბობი ჩემს პეაგოგიურ საქმიანობაში?
ადეპტი: დიახ, შეგიძლიათ.
შემდგომი დიალოგი პრობლემური სიტუაციის გადასაჭრელად იმპროვიზაციური მეთოდებით ხორციელდება. გადაწყვეტილება შეიძლება იყოს შემდეგი.
ყოფილი ადეპტი საუბრობდა შიშის შესახებ, რომელიც მას გაუჩნდა. სამწუხაროდ, სოციალურ მუშაკს არ აქვს საკმარისი კვალიფიკაცია იმისათვის, რომ გაიგოს, თუ რა შიშის შესახებ საუბრობდა ადეპტი  და როგორ უნდა გაათავისუფლოს იგი ამ შიშისგან. ამიტომ, თუ სოციალური მუშაკი მსგავსი პრობლემის წინაშე დგას, მან დახმარებისთვის უნდა მიმართოს ფსიქოლოგს. ფსიქოლოგი, თავის მხრივ, ადეპტთან ერთად იმუშავებს მის შიშზე და შეეცდება ამ პრობლემის მოგვარებას. სპეციალისტებს მუდმივად უნდა ჰქონდეთ კავშირი ერთმანეთთან და ერთმანეთს აწვდიდნენ ინფორმაციას მუშაობის მიმდინარეობის შესახებ. აქ შეიძლება „პარადოქსული ინტენციის“ მეთოდის გამოყენება [11].
კლიენტმა დაკარგა სადაზღვევო პოლისი და მას არ შეუძლია მიიღოს უფასო სამედიცინო დახმარება, რომელიც სჭირდება. ამ შემთხვევაში სოციალური მუშაკი განუმარტავს მას, როგორ და სად შეუძლია მიიღოს სავალდებულო სამედიცინო დაზღვევის პოლისი და რა დოკუმენტებია საჭირო [14]. თუ ადეპტმა ვერ შეძლო პოლისის დამოუკიდებლად აღდგენა, სოციალური მუშაკი იღებს ამ ამოცანას თავის თავზე და თვითონ ცდილობს ამ პრობლემის მოგვარებას. ის აგროვებს საჭირო დოკუმენტებს და მიაქვს სადაზღვევო ფონდში, 30 დღის შემდეგ იღებს პოლისს და აძლევს მას კლიენტს.
შემდეგ ადეპტს უნდა გაუწიონ სამედიცინო დახმარება. სოციალურ მუშაკს მუდმივად უნდა ჰქონდეს კონტაქტი სამედიცინო პერსონალთან და განიხილოს მკურნალობის მიმდინარეობა ადეპტთან.
 ადაპტი საუბრობდა იმის შესახებ, რომ ვერ შეძლო სამსახურში მოწყობა. ამ კატეგორიის მოქალაქეთა დასაქმება და უმუშევრობისათვის თანხის გაცემა მიეწერება რუსეთის დასაქმების ფედერალურ სამსახურს. სოციალურ მუშაკს შეუძლია ისევ დაეხმაროს დოკუმენტების შეგროვებაში დასაქმების სამსახურში აღრიცხვაზე დასაყენებლად.

მესამე ეტაპი: მუშაობა კითხვართან

ამ ეტაპზე მასწავლებელი მიაწვდის მსმენელებს კითხვარს, რომელიც შედგება რამდენიმე კითხვისაგან და რომლებსაც მათ წერილობით უნდა გასცენ პასუხი. პასუხების ანალიზი საშუალებას მისცემს იმსჯელოს ჩატარებული მეცადინეობის ეფექტურობაზე.
 კითხვარი შეიძლება შედგებოდეს შემდეგი კითხვებისგან:
1) შემოთავაზებული მასალებიდან რომელია განსაკუთრებით საინტერესო?
2) შემოთავაზებული მასალიდან რომელია ძნელად გასაგები?
3) რა მასალა გსურთ დაამატოთ მეცადინეობის შინაარსში?
4) რა მასალა გსურთ ამოიღოთ მეცადინეობის შინაარსიდან?
5) თქვენი აზრით, რა მასალა არ ეხება დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთან ურთიერთქმედებას?
6) რამდენად სასარგებლოა მეცადიონეობა სოციალური სამსახურის სპეციალისტისთვის?
7) შესაძლებელია თუ არა პრაქტიკაში განხილული მეთოდების გამოყენება?
  დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთა დახმარება საკმაოდ რთული მიმართულებაა, რომელიც მოითხოვს სოციალური მუშაკების ფართო სპეციალიზაციას. სოციალური მუშაკი შეიძლება გახდეს პირველი დამხმარე ზემოთ აღწერილ მსგავს სიტუაციებში. პრობლემური მეცადინეობის გამოყენება მომზადების კუთხით აადვილებს სწავლის პროცესს, აჩქარებს ინფორმაციის გადაცემას, ხელს უწყობს შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების განვითარებას. სპეციალისტის მიერ მიღებული ცოდნა და უნარები შეიძლება სასარგებლო იყოს არა მხოლოდ დესტრუქციული კულტების მსხვერპლთან მუშაობის დროს, არამედ სხვა ადამიანებთანაც, რომლებმაც განიცადეს დესტრუქციული ფსიქოლოგიური გავლენა. აღწერილი გამოცდილების აპრობაცია ჩატარდა 2015 წელს ყუბანის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მეორე კურსის მაგისტრანტებთან.

ლიტერატურა
ვ.ვ. გუზეევი, ა.ა. ოსტაპენკო. დიალოგი მეთოდების შესახებ, ან დიდაქტიური სერიალი „მატრიცა“//პედაგოგიური ტექნოლოგიები. - 2011. - № 1.
2.  ე.ნ. ვოლკოვი. კრიტიკული აზროვნება: რა არის ეს? ან კრიტიკული აზროვნება, როგორც მოვლენა და როგორც ორი სიტყვისგან შემდგარი იარლიყი [ელექტრონული რესურსი]//ფესვები. - URL: http:// evolkov.net/critic.think/described.crit.think.html
3. კ. ჯიამბალვო. კონსულტაცია გასვლის შესახებ: ოჯახის ზემოქმედება. როგორ დავეხმაროთ დესტრუქციულ კულტში მყოფ  ახლობლებს. - ნიჟნი ნოვგოროდი: ე.ნ. ვოლკოვის გამომცემლობა, 2008. - 88 გვ.
4. ა.ლ. დვორკინი. სექტმცოდნეობა. ტოტალიტარული სექტები. სისტემატური კვლევის გამოცდილება. - ნიჟნი ნოვგოროდი: ქრისტიანული ბიბლიოთეკა, 2007. – 457 გვ.
5. ფ.ჯ. ზიმბარდო, მ.ე. ლაიპე. სოციალური გავლენა. - სანქტ-პეტერბურგი: პიტერი, 2001. - 373 გვ.
6. ბარტა მარსი მეი.  მარლენი [ფილმი]: 2011.
7. მ.დ. ლანგოუნი. კულტებისაგან განკურნება: ფსიქოლოგიური და სულიერი ძალადობის მსხვერპლთა დახმარება. — ნიჟნი ნოვგოროდი: ნ.ი. ლობაჩევსკის სახელობის ნიჟეგოროდის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, 1996. - 301 გვ.
8. ჯ. ორუელი. 1984. — მოსკოვი: პროგრესი,1989. — 320 გვ.
9. ჯ. ორუელი. ბოგა. — მოსკოვი: მოსკოვსკი რაბოჩი, 1992. – 112 გვ.
10. მ.გ. პეტრინა. ახალგაზრდების დესტრუქციულ ნეოკულტებში („სექტებში“) ჩათრევის ფსიქოლოგიური მიზეზები//მოლოდოი უჩონი. - 2012. - № 11. - გვ. 360–363.
11. ვ.ე. ფრანკი. ადამიანი აზრის ძიებაში. - მოსკოვი: პროგრესი, 1990. - 368 გვ.
12. ა.ს. ჰასენი. ფსიქოლოგიური ძალადობისგან განთავისუფლება. — მოსკოვი: პრაიმ-ევროზნაკი, 2003. - 400 გვ.
13. რ.ვ. ჩალდინი. გავლენის ფსიქოლოგია. - სანქტ-პეტერბურგი: პიტერი, 2001. - 288 გვ.
14. სამედიცინო სადაზღვევო პოლისის მიღება [ელექტრონული რესურსი]: სავალდებულო სამედიცინო დაზღვევის ფედერალური ფონდი. — http://www.ffoms.ru/portal/page/portal/top/index


Почему эволюция - не всегда прогресс. Цифровизация как насекомизация: как происходит упрощение мышления современного человека. Как меняются сейчас инструменты искусственного отбора. Почему индекс IQ создан посредственностями для отбора посредственностей. Как исторически происходил отрицательный отбор в Европе, почему сейчас процесс многократно ускорился. Об этом и многом другом рассказывает профессор Сергей Савельев

==

Профессор Сергей Савельев о том, нужна ли человечеству единая цель. Что мешает освоению космоса и мирового океана. Почему экспансия - это вечный процесс. Почему замедлился технический прогресс. С чем связан негативный отбор в наши дни. Почему власть и деньги у беспринципных людей, которые не способны к стратегическому мышлению.
Почему человечество глупеет
— Может случиться так, что пройдет много-много лет, и человек поймет, что думать полезно, что это ему выгодно, и…

— Нет. Для этого должно пройти еще 100 миллионов лет эволюции. Причем жесткого отбора. Типа как если бы по человечеству били огромным дуршлагом с дырочками: кто в дырочку проскочил — тот остался.

— Кто поумнее — проскочил?

— Да. Это очень сложный дуршлаг. Ведь в социальном сообществе наибольшей эффективности достигают наиболее примитивные особи. Потому что человек разум­ный асоциален. Он не разделяет обезьяньих принципов и руководствуется привнесенными системами — моралью, этикой и проч. А наиболее упрощенные организмы, которые воспринимают в чистом виде размножение и доминантность, легче достигают результата. Именно потому обычно среди нуворишей наибольшее количество людей, которые не отличаются от питекантропов и бабуинов. Это — нормальное явление. Это — биологическая победа. Никакого отношения к социальным, этическим ценностям она не имеет.

— Значит, человечество вконец поглупеет?

— Человечество глупеет, естественно. Такие люди размножаются лучше. Чем более социализирована система, тем меньшее значение в ней имеет интеллект… Например, феминизация общества… Но если у женщины мозгов на 150 грамм меньше, какая может быть феминизация?! Чем это закончится? Половое равенство, заложенное в структуру сообщества, — заведомое оглупление. Будет не лучше, а хуже. Это — факт.

— Что же женщинам делать?

— Ничего. Каждый человек должен жить в соответствии со своими реальными возможностями. Когда человеку навязывают то, что он не может реализовать, возникает конфликт. Что ждет человечество? Первое: интеллектуальное развитие, естественно, намного снизится. Потому что вы не заставите школьника умножать в столбик, если у него калькулятор под партой. Второе: продление жизни и улучшение здоровья является признаком доминантности. Ну, как в Америке сейчас. Человек доминирует, прекрасно выглядит, чувствует себя. Имеет это какое-то отношение к интеллекту? Я вас умоляю! Мозг работает по принципу: те области, которые используются, лучше сохраняются. А у физкультурников с возрастом сохраняются лучше всего моторные функции, а не интеллектуальные.

Итак, что ждет человечество? Физически крепкие, ведущие здоровый образ жизни граждане с маленьким мозгом. Потому что мозг будет прогрессивно уменьшаться, что с ним и происходит последние 120 тысяч лет. Чем выше уровень социализации гомо сапиенс, тем меньше нужен мозг. Зачем человек с выдающимися способностями массе посредственностей? Что с ним делать? Старый библейский принцип — побить камушками. Человек с выдающимися способностями нарушает социальную структуру бараньего стада. Поэтому люди наиболее интеллектуальные из любых социальных сообществ всегда вытеснялись. Если ты обладаешь способностями, приспосабливайся к стаду… Так что дегра­дация, которая началась с момента уменьшения размера мозга, будет прогрессивно нарастать.

https://econet.ru/articles/109152-degradatsiya-mozga-chitat-vsem?fbclid=IwAR0MLUZq2p3l5pepPsOSCD66RmMXw7vG8UlI-QwERfpoocABBjpP8OGZARo

https://zautra.by/news/news-9884

https://www.bbc.com/russian/vert-fut-48954200

https://inosmi.ru/science/20180701/242614692.html










Ausar represents the true self. He corresponds to the first sphere of the Kemetic tree of life; also know as Kether (the crown) under the kabbalah system. Ausar is the true self or higher self of all higherselves. He is the One, the All, The first to manifest. Even though Ausar is depicted as a masculine energy, he is not. Ausar is hermaphrodite in nature, meaning he embodies the masculine and feminine polarites.

Ausar is Omnipresent (all present). He is the first vibration to manifest from the Source. Ausar represents the spiritual substance from which all of creation is formed. All other selves, people, plants, tress, etc., are different manifestations of Ausar. Ausar is the Self that all who seek knowledge of self seek to identify with.

There is no identification with any personality complex, such as like or dislike, inclinations, abilities, inabilities, etc.. At this level, the SELF-identify rises beyond sex, class, race, occupation or nationality. Ausar is everyone, everyone is Ausar. This is the true state of oneness, All is connceted through Ausar.

Through Meditation one can learn to connect with the true self by opening up that sphere within their soul development. There are 10 spheres to the Kemetic Tree of life. The majority of the population of earth have not evolved past sphere 7,8,9, and 10. Ausar being the highest sphere to reach before connecting to the transcendental, absolute, the Source, is rarely reached by the unfocused, untrained individual. -Magnetic Kundalini-





https://samopoznanie.ru/articles/rodstvennye_dushi__otnosheniya_dlinoju_v_vechnost/


http://uduba.com/2100860/VS-O-RODSTVENNYIH-DUSHAH

http://www.psychologies.ru/story/rodstvennyie-dushi-tak-byivaet/

http://rd-hansa.com/bibl_public_6_rd-eto_1.html


Родственные души — отношения длиною в вечность997 просмотров
Счастливый случай где-то рядом кружит!
В толпе людей или в туманной мгле
Друг друга ищут родственные души
На этой неприкаянной Земле.
Пётр Давыдов.

Возникало ли у Вас когда-нибудь ощущение, что Вы знаете человека уже тысячу лет, хотя встретились с ним впервые?

Случалось ли с Вами такое, что в разговоре с другим человеком, с которым Вы раньше не общались, Вы вдруг понимаете, что знаете о нём "всё"? Вы понимаете, что он чувствует в этот момент, и о чём думает.

Так что же такое — родственная душа?
Очень интересно раскрывает тему родственных душ писатель Ричард Уэбстер:

"Отношения между родственными душами представляют собой связь двух людей, которая существовала на протяжении многих реинкарнаций, в которых партнёры помогают друг другу усвоить определённые уроки и выполнить задачи, поставленные каждой конкретной жизнью".

На протяжении всей жизни мы строим планы, создаём проекты, события, свою реальность. Как сейчас мы планируем что-либо очень важное и обязательное, так и наши души в ином мире планируют эту жизнь, создают события, собирают в одну команду определённые души для реализации особых задач.

Мы приходим в эту жизнь, растём, развиваемся, обучаемся профессиям, получаем определённые навыки. И, когда наступает момент важных событий, — тот период, на который и была запланирована задача, тогда начинают собираться совершенно разные люди, единомышленники, те, кто мыслит на одной волне и действует сообща.

"Родная душа — это тот, кто разделяет наши глубочайшие устремления, избранное нами направление движения. Если мы вдвоём подобно воздушным шарикам движемся вверх, очень велика вероятность того, что мы нашли друг в друге нужного человека", — Ричард Бах.

Такие души чувствуют себя как одна семья — лучшие друзья, коллеги, партнёры. Но, как только задача выполнена, проект запущен или воплощён в жизнь, команда может смело расходиться. Задача выполнена, получен опыт, — результат налицо.

Тандем двух душ
Довольно часто встречается взаимодействие двух душ в разные периоды своего существования на Земле. Каждый раз они приходят в разных ролях, аспектах, могут меняться и приходить как в мужском, так и в женском теле, а могут взаимодействовать в однополых телах.

Это не только супружеские пары — это партнёры, выполняющие задачу на протяжении всей жизни. Ещё раньше, где-то в другом месте они договорились приходить в этот мир в одно время и взаимодействовать в определённых событиях, выполнять особую задачу, необходимую в этот период.

Часто могут быть глобальные события, меняющие ход истории, или просто взаимодействие в одном роду, воплощение в одной семье, но в разных ролях. Как правило, родственные души пробуют себя во многих аспектах и, проходя разнообразные уроки, получают ценный опыт. Вполне возможно, они в одной из жизней договорились встретиться после смерти, и Вселенная им предоставляет удобный вариант и сводит их в следующем воплощении.

"Возможно, вы будете общаться всё воплощение. Возможно, вы станете соратниками, сотрудниками, сотворцами на вашем Пути предназначения. И это прекрасно во всей уместности!" — Ричард Уэбстер.































Alexander Etkind
WARPED MOURNING
Александр Эткинд
КРИВОЕ ГОРЕ
Память о непогребенных

Это книга о горе по жертвам советских репрессий, о культурных механизмах памяти и скорби. Работа горя воспроизводит прошлое в воображении, текстах и ритуалах; она возвращает мертвых к жизни, но это не совсем жизнь. Культурная память после социальной катастрофы — сложная среда, в которой сосуществуют жертвы, палачи и свидетели преступлений. Среди них живут и совсем странные существа — вампиры, зомби, призраки. От «Дела историков» до шедевров советского кино, от памятников жертвам ГУЛАГа до постсоветского «магического историзма», новая книга Александра Эткинда рисует причудливую панораму посткатастрофической культуры. УДК 930.85(47+57)” 195/20" ББК 71.08
Warped Mourning: Stories of the Undead in the Land of the Unburied by Alexander Etkind was originally published in English by Stanford University Press. © 2013 by the Board of Trustees of the Leland Stanford Junior University. All rights reserved. This translation is published by arrangement with Stanford University Press, www.sup.org.


. Дерлугьян - "Как устроен этот мир. Наброски на макросоциологические темы" 

https://vk.com/doc370716055_501176890?hash=9a7ccdad31c6ec4ef7&dl=21fe30332c83a2097a
Макросоциология занимается соединением в понятную и логически проверяемую картину ключевых точек на изменчивом и хаотичном ландшафте реальной истории человечества. Сегодня здесь продолжается работа на основном стволе классической теории, восходящей к аналитическому материализму (но не идеологиям) Адама Смита, Карла Маркса, Макса Вебера, Йозефа Шумпетера и Фернана Броделя. Профессор-консультант РАНХиГС при Президенте РФ и профессор Нью-Йоркского университета Георгий Дерлугьян рассказывает, как его наука ищет ответы на большие и интересные вопросы. Откуда в древней истории столько развалившихся «затерянных» цивилизаций, и зачем обитатели острова Пасхи воздвигали гигантские статуи? Почему капитализм прорвался на крайнем западе Евразии, а не в Арабском халифате? Как из партии большевиков выросла непредусмотренная самим Максом Вебером харизматическая бюрократия? Почему в результате ее эрозии правящей элитой России стала не либеральная интеллигенция, не директорский корпус и не класс частных капиталистов, а некая «суверенная бюрократия»? И, наконец, откуда берется сама наука?

Дерлугьян профессор Нью-Йоркского университета в Абу Даби (такое отдельное заведение). Кому интересно есть подборка лекций и выступлений Дерлугьяна на тему исторической макросоциологии (макроистории) и социологии государственных распадов: https://vk.com/macrohistory?w=wall-129012264_53



Э. Шумахер - "Малое прекрасно: Экономика, в которой люди имеют значение"

Сборник статей британского экономиста немецкого происхождения, в котором он, сочетая антимодернистский пафос с конструктивными предложениями относительно изменения основополагающих принципов западной экономики, представляет оригинальный подход к решению актуальных проблем современности.

=====

Г. Гарфинкель - "Исследования по этнометодологии"

Этнометодология — наука о путях создания обычными людьми стабильного социального мира посредством обыденных высказываний и действий — является составляющей всех курсов по социологии и лингвистике. «Исследования по этиометодологии» — специальное учебное издание классических работ Г. Гарфинкеля.

Эта книга до сих пор остается в центре споров о нынешних тенденциях и задачах социологии и социальной теории. Данное издание предназначено как специалистам — социологам, психологам, философам, культурологам, так и студентам.

У. Бек - "Что такое глобализация. Ошибки глобализма - ответы на глобализацию"

Книга известного немецкого социолога, профессора Мюнхенского университета Ульриха Бека (р. 1944) посвящена проблеме глобализации. Автор пытается ответить на двойной вопрос: что имеется в виду под глобализацией и где искать политическое решение проблемы.




Э. Гидденс - "Неспокойный и могущественный континент. Что ждет Европу в будущем?"

Сегодня свыше 500 миллионов человек проживает в странах - членах Европейского союза - больше, чем в любом другом политическом сообществе, за исключением Китая и Индии. Валюта Союза - евро - используется в экономических трансакциях по всему миру. Тем не менее сейчас ЕС переживает тяжелейший кризис в своей истории, который угрожает самому его существованию и может сказаться на всем остальном мире. По всему континенту возникают новые разделительные линии, а популярность Союза падает. Гидденс утверждает, что было бы неправильно считать сложную ситуацию с евро единственной причиной европейских неурядиц. ЕС сталкивается с проблемами, общими для большинства или даже всех развитых стран. Реформа в Европе не должна ограничиваться только стабилизацией евро, несмотря на всю сложность и важность этой задачи. Выдвигая множество новых идей, Гидденс говорит о том, что сейчас самое время глубоко переосмыслить весь европейский проект в целом.

В декабре 2014 г. за работу "Неспокойный и могущественный континент" Энтони Гидденсу была присуждена престижная Европейская книжная премия.


С. Хантингтон - "Кто мы? Вызовы американской национальной идентичности" 

Книга Самюэля Хантингтона посвящена анализу ключевой для современного общественного сознания проблемы - определения идентичности. Приоритет общенационального самосознания особенно важен для страны, которую принято называть «плавильным тиглем народов», - Соединенных Штатов Америки. Однако сегодня в США набирают силу дезинтеграционные процессы, ставящие под сомнение сам факт дальнейшего существования феномена американской идентичности. Америка, как убедительно доказывает профессор Хантингтон, находится на переломе - и от того, в какую сторону в конце концов качнется маятник, зависит будущее не только Соединенных Штатов, но и всей мировой системы в целом.







К. Крауч - "Постдемократия"

Нашумевшая книга профессора социологии Уорикского университета Колина Крауча (род. 1944), в которой он описывает системный кризис, постигший демократию на современном этапе развития, и возможные пути выхода из сложившейся ситуации.

https://vk.com/politicalbooksion

https://globalaffairs.ru/global-processes/Zakat-demokratii-20136

Как свобода сдает позиции в мире
Лэрри Дэймонд – профессор социологии и политических наук в Стэнфордском университете, ведущий научный сотрудник Гуверовского института.








https://vk.com/politicalbooksion

К. Робин - "Страх. История политической идеи"

Это книга о страхе, в особенности в его отношении к современной политике. Под политическим страхом автор подразумевает переживание людьми возможности определенного ущерба их коллективному благополучию — боязнь терроризма, панику в результате роста преступности, тревогу из-за упадка нравственности — или же запугиваниелюдей властями либо отдельными группами.
https://zen.yandex.ru/media/id/5c94e8727d4e3f0740ce1a88/modeli-demokratii-delegativnaia-demokratiia-gilermo-odonnella-5cb2170f57a23700b3c31e18

https://postnauka.ru/video/30223

http://old.inliberty.ru/library/449-pochemu-intellektualam-ne-nravitsya-kapitalizm

Роберт Нозик
Почему интеллектуалам не нравится капитализм?

"Сегодня интеллектуалы считают, что общество должно ценить их выше, чем всех других своих членов, что они должны пользоваться наибольшим престижем и влиянием, получать наибольшее вознаграждение. Интеллектуалы убеждены, что подобный статус принадлежит им по праву. Однако в общем и целом капиталистическое общество не воздает интеллектуалам причитающихся почестей".

Роберт Нозик о том, почему "левеют" работники слова.

Макроистория
Довольно избитая тема. К сожалению, Нозик и другие либертарианцы не те люди, которые могут сказать что-то новое и адекватное по ней. Например:
"Они считают себя наиболее ценными индивидами, наиболее заслуженными, а общество, по их мнению, должно вознаграждать людей по заслугам"
Большинство интеллектуалов на Западе сторонники общества равенства и социальной справедливости, готовые раздавать квоты и соц.выплаты всем подряд (беженцы, нац.меньшинства и т.д.) и просто глупо обвинять их в жадности и желании получить выгоды для себя. К тому же, поддержка левых сил интеллектуальной элитой не всегда была столь очевидной. Это произошло только во второй половине XX в. В той же социологии, которая сегодня стремительно превращается в поле для левых активистов, тогда наиболее влиятельной школой был вполне консервативный структурный функционализм.
Тут явно более сложная проблема, требующая более глубокого анализа







Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised