понедельник, 23 ноября 2020 г.

პროექციული იდენტიფიკაციის ფუნქციები კინოხელოვნებაში


პროექციული იდენტიფიკაციის ფუნქციები კინოხელოვნებაში

ვ.ა. კოლოტაევი

ანოტაცია

 https://philosophy.rsuh.ru/jour/article/view/268

სტატიაში განხილულია „პროექციული იდენტიფიკაციის“ ცნება იდენტიფიკაციის თანამედროვე თეორიების ფარგლებში თანამედროვე კინემატოგრაფის ანალიზთან მიმართებაში. სტატიაში დასტურდება, რომ კინემატოგრაფი სიუჟეტების ძიებისას მიმართავს ზღაპრულ და არქეტიპულ მოდელებს, რომლებიც აძლიერებს გმირის პროექციას, მის გაიგივებას როლურ მოდელთან. ასეთი იდენტობა თავად გმირისთვის ფატალური ხდება. ასევე აღინიშნება თანამედროვე სამამულო კინემატოგრაფის მცდელობა შეინარჩუნოს პროექტური იდენტურობა, გააფართოოს იდენტიფიკაციების სპექტრი მაყურებელთან დიალოგის დროს.

იდენტურობის თეორიების კრიტიკული ანალიზი და ეკრანული ხელოვნების სპეციფიკის ანალიზი საშუალებას იძლევა მკაფიოდ განვასხვაოთ იდენტურობა და იდენტიფიკაცია, გამოიკვეთოს იდენტურობის სხვადასხვა დონე იდენტიფიკაციის სპეციფიკიდან გამომდინარე. ფილმში მოტივაციისა და ეკრანული ხელოვნების პირობითობის ანალიზმა შესაძლებელი გახადა იმის დაზუსტება, თუ ფილმის რომელი წერტილიდან ან მომენტიდან იწყება ასეთი იდენტიფიკაცია. დადასტურებულია, რომ იგი დაკავშირებულია არა იმდენად სიუჟეტის სპეციფიკასთან, რამდენადაც გამომგონებლობის სპეციფიკასთან, რასაც განაპირობებს ნარატიული სუბსტრატი და მისი ეკრანული განთავსების საზღვრები.

პროექციული იდენტიფიკაცია განიხილება, როგორც მაყურებლის განცდების რესურსი და როგორც ნოვაცია კინემატოგრაფში. დადასტურებულია, რომ კინემატოგრაფის თანამედროვე არსებობა ახალი მედიისა და ახალი ხელოვნების სამყაროში გარდაქმნის იმას, რასაც ჩვენ ვთვლით მხატვრულ ხერხებად, იდენტიფიკაციის სტრატეგიად, რომელიც სხვადასხვა გზით მუშაობს, რაც დამოკიდებულია მაყურებლის მოლოდინზე და რეჟისორის ოპტიკაზე, რაც ძირეულად ცვალებადი და არაპროგნოზირებადი ხდება.

საკვანძო სიტყვები: იდენტურობა, კინოიდენტურობა, პროექტური იდენტიფიკაცია, კინოს თეორია


ციტირებისთვის: ვ.ა. კოლოტაევი. პროექტური იდენტიფიკაციის ფუნქციები კინოხელოვნებაში. რუსეთის სახელმწიფო ჰუმანიტარული უნივერსიტეტის მაცნე. სერია „ფილოსოფია. სოციოლოგია. ხელოვნებათმცოდნეობა“. 2019;(3):131-143. https://doi.org/10.28995/2073-6401-2019-3-131-143

For citation: Kolotaev V.A. Functions of projective identification in cinema. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2019;(3):131-143. (In Russ.) https://doi.org/10.28995/2073-6401-2019-3-131-143



https://www.youtube.com/watch?v=4PbbqMUIWz4

პროექცია ერთი ადამიანის გონებაში მიმდინარეობს. ზემოთ მოყვანილ მაგალითში, პროექცია ჯონში ხდება. მარკმა შეიძლება ჯონს გვერდით ჩაუაროს და ვერ მიხვდეს, რა ხდება იმასთან დაკავშირებით, თუ როგორ აღიქვამს მას ჯონი. „პროექციული იდენტიფიკაცია“ ორ ადამიანში მიმდინარე პროცესია. მთავარი განსხვავება პროექციასა და პროექიულ იდენტიფიკაციას შორის არის ის, რომ პირველი მიეკუთვნება ინტრაფსიქიკურ დინამიკას, ხოლო მეორე აღწერს ურთიერთობების ძალიან პრიმიტიულ ფორმას. ... როდესაც პროექციული იდენტიფიკაცია მუშაობს, პროექტორი თავს სხვა ადამიანთან გრძნობს, როგორც ერთ მთლიანს. განცდა „მე ვარ შენ“. კონტრგადატანა არის ის, როდესაც  დამხმარე პროეცირებს პირად პრობლემებს თავის კლიენტებზე ... იგივე მექანიზმი. პროექციული იდენტიფიკაცია არის პრიმიტიული დაცვა, რომლის დროსაც ვინმე სხვა ადამიანში იმ გრძნობებს იწვევს, რომელსაც თვითონ ებრძვის. ... ისინი მათ აღარ გრძნობენ, მაგრამ შენ გრძნობ.
























































































































































































































































Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised