понедельник, 29 августа 2022 г.

იუნგიანური საერთაშორისო კონფერენცია „ლოგოსი, ეროსი და თანატოსი“, 25-27 იანვარი 20

 https://jungregion.ru/?p=2447

ХIХ იუნგიანური საერთაშორისო კონფერენცია „ლოგოსი, ეროსი და თანატოსი“, 25-27 იანვარი 2019 წ.

კონფერენცია ორგანიზებულია და იმართება შემდეგი წევრების მონაწილეობით: IAAP, ანალიტიკური ფსიქოლოგიის რუსული საზოგადოება, ფსიქოანალიტიკური ფსიქოლოგიის ევროპული კონფედერაცია და ანალიტიკური ფსიქოლოგიის რეგიონთაშორისი სასწავლო ცენტრის ფსიქოანალიზის აღმოსავლეთ-ევროპული ინსტიტუტის ინფორმაციული მხარდაჭერით

კონფერენციაში მონაწილეობისთვის მოწვეული არიან უცხოელი სპეციალისტები - IAAP-ის წევრები:


მარინა კონტი 

კლინიკური ფსიქოლოგი, ფსიქოთერაპევტი, იუნგიანური ანალიტიკოსი, IAAP-ის წევრი. 

ჯორჯო ტრიკარიკო 

ფსიქოლოგი, ფსიქოთერაპევტი, იუნგიანური ანალიტიკოსი, IAAP-ის წევრი, FEGAP (Finnish Estonian Group for Analytical Psychology) პრეზიდენტი.

კონფერენციის ფარგლებში ორგანიზებულია  პლენარული მოხსენებები და მათი განხილვა, ჯგუფური და საზედამხედველო მუშაობა შემდეგი ძირითადი მიმართულებებით:

- იუნგის რეფლექსია ზ.ფროიდის ნაშრომზე „კულტურით უკმაყოფილება“

- ლოგოსის, ეროსის და თანატოსის მნიშვნელობა ინდივიდუაციის გზაზე

- ლოგოსი, ეროსი და თანატოსი და მათი გამოვლინებები ცხოვრების სხვადასხვა პერიოდში

- დაცვის სხვადასხვა დონის გამოვლინების თავისებურებები და ყოფის ეგზისტენციალური გამოწვევები

- კომპლექსების თეორია, სხეულებრივი, ფსიქოსომატური ენა, მნიშვნელობებისა და სიმბოლოების ძიება

- ლოგოსი. მამის არქეტიპი. შეჯახება სოციალურ რეალობასთან და მის მიერ წარმოშობილი პრობლემები

- ეროსის და თანატოსის როლი და ფუნქციები. ლიბიდო და მორტიდო ფსიქოანალიზსა და ანალიტიკურ ფსიქოლოგიაში

- ბედის მოდელები და სცენარები, მათი გაცნობიერება, ამპლიფიკაციის მეთოდის ღირებულება

- ჩრდილის არქეტიპი და თანამედროვეობა

- ნარცისული ჩრდილი პიროვნულ, კლიენტთა დინამიკაში და სოციალური ჯგუფების დინამიკაში

– ფსიქიკური ეპიდემიები, „მასობრივი ფსიქოზები“, ჭორის ფენომენი

- დესტრუქციული ვირტუალურობა - სოციალური ჯგუფები, როგორც ჩრდილის დაბრუნების ველი

- სხვადასხვა არქეტიპების გამოვლინება ანალიტიკურ პროცესში, სოციალურ ცხოვრებაში და კულტურაში

კონფერენციის მუშაობის ძირითადი ფორმებია: მოხსენებები, პლენარული გამოსვლები, პრეზენტაციები, ვორკ-შოპები, მრგვალი მაგიდები, დისკუსიები. კონფერენციის პროგრამა ასევე მოიცავს სიზმრების სოციალური მატრიცის, ინდივიდუალური და ჯგუფური სუპერვიზიების ჩატარებას ადგილობრივი და უცხოელი სპეციალისტების - IAAP-ის წევრების მონაწილეობით.

ორგანიზებული იქნება ონლაინ ტრანსლაცია ჩანაწერის ნახვის შემდგომი უზრუნველყოფით

კონფერენციაში დასწრებული მონაწილეობის მისაღებად საჭიროა განაცხადის გამოგზავნა მისამართზე rgap.08@mail.ru. 

კონფერენციის პროგრამაში გამოსვლის ჩასართავად, 2019 წლის 9 იანვრამდე უნდა გამოაგზავნოთ ანოტაცია და მოხსენების თეზისები კონფერენციის ორგ. კომიტეტში მისამართზე rgap.08@mail.ru.

გამოსვლის ხანგრძლივობა: პლენარული მოხსენებები - 20 წუთი; მასტერკლასები, დისკუსიები - 90 წთ.

საორგანიზაციო შენატანი: 

3500 რუბლი –მომხსენებლებისთვის, მასტერკლასების წამყვანებისთვის, ფსიქოანალიზის აღმოსავლეთ-ევროპული ინსტიტუტის სტუდენტებისთვის, ანალიტიკური ფსიქოლოგიის რეგიონთაშორისი სასწავლო ცენტრის ანალიტიკური ფსიქოლოგიის საბაზისო კურსის მსმენელებისთვის, პროფესიული განვითარების პროგრამის მონაწილეებისთვის, ანალიტიკური ფსიქოლოგიის რუსული საზოგადოების სატრენინგო პროგრამის მონაწილეებისთვის

5000 რუბლი – სხვა კატეგორიის მონაწილეებისთვის

2500 რუბლი – on-line მონაწილეობა 

დასწრებული მონაწილეობის რეგისტრაციის საფასურის გადახდა შესაძლებელია კონფერენციის პირველ დღეს მონაწილეობის რეგისტრაციისას. რეგისტრაციის საფასური გულისხმობს ყველა საკონფერენციო ღონისძიებაში მონაწილეობის შესაძლებლობას, მათ შორის ჯგუფურ სუპერვიზიებს და ფურშეტს.

Оn—line  მონაწილეობის რეგისტრაციის საფასურის გადახდა უნდა განხორციელდეს 2019 წლის 25 იანვრამდე. on-line ადგილების რაოდენობა შეზღუდულია - 50 მონაწილე. ადგილის დაჯავშნა ხდება გადახდის მიღების შემდეგ.       

 დატოვეთ განაცხადი on-line მონაწილეობაზე.

კონფერენციის დასასრულს გაიცემა მონაწილეობის სერთიფიკატი (on-line მონაწილეებისთვის - ელექტრონული სერთიფიკატი). მასში მითითებულია მონაწილეობის ფორმა და მონაწილეობის საათები, რომელიც უტოლდება კონფერენციის თემაზე კვალიფიკაციის ამაღლებას, მათ შორის on-line მონაწილეობისას.

ინფორმაცია და კონფერენციის პროგრამა: www.roapinfo.ru, www.jungregion.ru

დასწრებული მონაწილეობის საკითხებზე: ჩეტვერიკოვა ოლგა ნიკოლაევნა  +79219030126, rgap.08@mail.ru

Оn-line მონაწილეობის საკითხებზე: სემაშკო ანტონ ევგენიევიჩი  anton.semashko@gmail.com

კონფერენციის ჩატარების ადგილი: სანკტ-პეტერბურგი, პ.ს. ბოლშოი პრ. 18, „ა“, ფსიქოანალიზის აღმოსავლეთ-ევროპული ინსტიტუტი

https://vk.com/wall-75067320_373

ანალიტიკური ფსიქოლოგიის ინსტიტუტი

2018 წლის 24 ნოემბერი


პატივცემულო კოლეგებო!

გიწვევთ მონაწილეობის მისაღებად საერთაშორისო იუნგიანურ კონფერენციაში

შესაძლებელია დასწრებული და on-line მონაწილეობა.

უფრო დეტალური ინფორმაცია: https://jungregion.ru/?p=1341

ონლაინ მონაწილეობის რეგისტრაცია: https://goo.gl/forms/VW8IoSkhvDlpvMwI2

დასწრებული მონაწილეობის რეგისტრაცია: rgap.08@mail.ru

კონფერენციაში მონაწილეობის მისაღებად მოწვეულნი არიან უცხოელი სპეციალისტები - IAAP-ის წევრები, მ.შ. Marina Conti (იტალია) და Giorgio Tricarico (ფინეთი).

 კონფერენციის ფარგლებში ორგანიზებულია  პლენარული მოხსენებები და მათი განხილვა, ჯგუფური და საზედამხედველო მუშაობა შემდეგი ძირითადი მიმართულებებით:

- იუნგის რეფლექსია ზ.ფროიდის ნაშრომზე „კულტურით უკმაყოფილება“

- ლოგოსის, ეროსის და თანატოსის მნიშვნელობა ინდივიდუაციის გზაზე

- ლოგოსი, ეროსი და თანატოსი და მათი გამოვლინებები ცხოვრების სხვადასხვა პერიოდში

- დაცვის სხვადასხვა დონის გამოვლინების თავისებურებები და ყოფის ეგზისტენციალური გამოწვევები

- კომპლექსების თეორია, სხეულებრივი, ფსიქოსომატური ენა, მნიშვნელობებისა და სიმბოლოების ძიება

- ლოგოსი. მამის არქეტიპი. შეჯახება სოციალურ რეალობასთან და მის მიერ წარმოშობილი პრობლემები

- ეროსის და თანატოსის როლი და ფუნქციები. ლიბიდო და მორტიდო ფსიქოანალიზსა და ანალიტიკურ ფსიქოლოგიაში

- ბედის მოდელები და სცენარები, მათი გაცნობიერება, ამპლიფიკაციის მეთოდის ღირებულება

- ჩრდილის არქეტიპი და თანამედროვეობა

- ნარცისული ჩრდილი პიროვნულ, კლიენტთა დინამიკაში და სოციალური ჯგუფების დინამიკაში

– ფსიქიკური ეპიდემიები, „მასობრივი ფსიქოზები“, ჭორის ფენომენი

- დესტრუქციული ვირტუალურობა - სოციალური ჯგუფები, როგორც ჩრდილის დაბრუნების ველი

- სხვადასხვა არქეტიპების გამოვლინება ანალიტიკურ პროცესში, სოციალურ ცხოვრებაში და კულტურაში


https://skolkocom.ru/info/eros-⚠%ef%b8%8f-i-tanatos-opredelenie-konczepczii-napravlenie-psihiki 
ეროსი და თანატოსი: კონცეფციის განსაზღვრა, ფსიქიკის მიმართულება
სიკვდილის სურვილი, ანუ თანატოსი, არის ერთ-ერთი კონცეფცია, რომელიც ზიგმუნდ ფროიდმა მითით შთაგონებულ ფსიქოანალიზში გამოიყენა. ვნახოთ, რა არის ეს და როგორ უპირისპირდება ეროსს.
რა არის თანატოსი?
ზოგადი გაგებით, თანატოსი არის სიკვდილის სურვილი ინსტინქტურ დონეზე და მისი განსახიერება. ტერმინი მომდინარეობს ანტიკური ღვთაების სახელიდან, რომელიც ასევე ცნობილია როგორც ფანატოსი, თანატი და ფანატი. მისი კულტი სპარტაში მრავალი საუკუნის განმავლობაში არსებობდა. ძველი ბერძნული ენიდან მისი სახელი ითარგმნება როგორც „სიკვდილი“ (thanatos). მისმა სახემ ასახვა ჰპოვა არა მხოლოდ მითოლოგიაში, არამედ ხელოვნებაში, ფსიქოლოგიასა და ფსიქოანალიზში. ცნებას რამდენიმე მნიშვნელობა აქვს.
განადგურების ემოციები
ადამიანის გადაუჭრელი ფსიქოლოგიური პრობლემები, მისი უარყოფითი ემოციები, სტრესთან გამკლავების უუნარობით გამოწვეული, ხშირად იწვევს ავადმყოფობას და ზოგჯერ გამოჯანმრთელებისთვის სერიოზულ დაბრკოლებად იქცევა. დროთა განმავლობაში სტრესის ზემოქმედების ქვეშ წარმოქმნილი ნეგატიური ემოციური დამოკიდებულებები ფიქსირდება უარყოფითი ფსიქოლოგიური რეაქციების სახით. ადამიანის ყველა სისტემა - ცენტრალური ნერვული, ენდოკრინული, გულ-სისხლძარღვთა - მოდის დისბალანსში, ირღვევა ორგანიზმის ადაპტაცია. დიდი ხანია შენიშნეს, რომ ჩვენი ემოციები პირდაპირ გავლენას ახდენს შინაგანი ორგანოების ფუნქციონირებაზე. ასე, მაგალითად, შეუწყნარებლობა ანადგურებს ფილტვებს, სასოწარკვეთა ღვიძლს, გაბრაზება ნაღვლის ბუშტს, გადაჭარბებული სექსუალური საზრუნავი თირკმელებს, ბრაზი გულს, იმედგაცრუება კუჭს, დეპრესია ფარისებრ ჯირკვალს და დანაშაულის გრძნობა მსხვილ ნაწლავს. მაგრამ ყველაზე დიდი დარტყმა ორგანიზმს შიშმა შეიძლება მიაყენოს.
ეროტიკა ონლაინ
აშკარად ეროტიკული ფილმები, ეროტიკა ონლაინ. ფილმები ხისტი ეროტიკის ელემენტებით. ბრუტალური კინო 18+წლის ზღვარზე. იშვიათი ავტორისეული ეროტიკული ფილმები.
ასევე იხ.
ფსიქოანალიზი
„ის“
„ზე-მე“ (სუპერ ეგო)
ალფრედ ადლერი
ანაკლიზია
ფსიქოსექსუალური განვითარების ანალური ეტაპი
ანალური ხასიათი
არაცნობიერი და ქვეცნობიერი იდეები
რა არის ფსიქოანალიზის წარმატება?
სიცოცხლისკენ სწრაფვა
სიკვდილისკენ სწრაფვა
    … და სხვა
   RSS    azps@azps.ru 
დემონი
ლევ ტოლსტოი 1890
„ეშმაკი“ წინ უსწრებს „აღდგომას“, მაგრამ, ალბათ, შედარებით მცირე მოცულობის გამო, - ბევრად უფრო დაძაბული სიუჟეტი აქვს; ეს გვიანდელი ტოლსტოისთვის დამახასიათებელი ნაწარმოებია ხორციელი სიყვარულის დამღუპველობის შესახებ. მთავარი გმირი, აზნაური ირტენევი (ჩვენ აღვნიშნავთ მსგავსებას ირტენევის გვართან - ეს არის ავტობიოგრაფიული გმირის გვარი ტრილოგიიდან „ბავშვობა“, „ყრმობა“, „ახალგაზრდობა“), ყველაფრით კარგი პიროვნებაა, გარდა  ქალებისადმი მუდმივი ლტოლვისა: ის თავს იმართლებს იმით, რომ ეს  „ჯანმრთელობისთვის არის საჭირო“. მართლაც აუცილებელია თუ არა ეს ჯანმრთელობისთვის, ტოლსტოი ამას მაშინვე განმარტავს: გათხოვილი გლეხი ქალი, რომელსაც ირტენევი თავის მუდმივ საყვარლად აქცევს, მასში ეროტიკულ სიგიჟეს აღვიძებს; ოჯახი, ბავშვი, მეურნეობა - ყველაფერი ამაოა. მოთხრობას აქვს დასასრულის ორი ვარიანტი, რომელიც საოცრად მსგავსი გამონათქვამებით არის დაწერილი: ერთში დატანჯული ირტენევი თავს იკლავს, მეორეში კი თავის ყოფილ საყვარელს კლავს და გალოთდება.
თანატოსი ფსიქოლოგიაში
ХХ საუკუნეში შოპენჰაუერის ფილოსოფიურმა იდეებმა და ვაისმანის ბიოლოგიურმა თეორიამ შესაძლებელი გახადა სიკვდილის და მისი ზოგიერთი ძალების გამოსახულების ჩამოყალიბება. კითხვაზე პასუხის გაცემას, თუ რა არის თანატოსი ფსიქოლოგიაში, ცდილობდნენ გამოჩენილი ფსიქოანალიტიკოსები: ე.ვაისი, პ.ფედერნი, მ.კლაინი, ზ.ფროიდი და სხვები. ტერმინის ცნება და განმარტება შემოიღო ავსტრიელმა ფსიქიატრმა ვილჰაიმ შტეკელმა. ბრძოლა ცოცხალსა და მოკვდავს, აგრესიასა და დესტრუქციას შორის ფუნდამენტურია. ის ადამიანის არსებობისა და მისი ფსიქოლოგიური საქმიანობის საფუძველია. ეს ორი საპირისპირო მოვლენა დუალურია და ფსიქოლოგიაში ბერძნული ღმერთების სახელებს ატარებს.
ეროსი და თანატოსი ფროიდის მიხედვით
ცნობილმა ფსიქოანალიტიკოსმა ზიგმუნდ ფროიდმა ერთმანეთს დაუპირისპირა ორი მისწრაფება, ინსტინქტი - სიცოცხლე და სიკვდილი. პირველისადმი სწრაფვას გამოხატავს ეროსი - თვითგადარჩენისა და სექსუალობის ინსტინქტი. თანატოსი, ფროიდის მიხედვით, ისეთივე ძლიერია და ფუნქციონირებს ლიბიდოს ენერგიის საფუძველზე. ის შეიძლება იყოს ორი სახის:
1. მიმართული ადამიანებზე და სხვადასხვა საგნებზე, და მაშინ ის იღებს დესტრუქციული ქმედებების ფორმას, მაგალითად, ვანდალიზმი, სადიზმი და ა.შ.
2. მიმართული საკუთარი თავისკენ. ასეთი ინსტინქტი გამოიხატება მაზოხიზმსა და თვითმკვლელობის მცდელობებში.
თავის ნაშრომში „მე და ის“ (1923) ფროიდი აღნიშნავდა, რომ ფსიქიკაში მუდმივი ბრძოლაა ორ სურვილს შორის. თანატოსი და ეროსი ეწინააღმდეგებიან ერთმანეთს, და ამ ორ ინსტინქტს შორის არის ადამიანის „მე“. ეროსი სიმშვიდის დამრღვევია და ექვემდებარება სიამოვნების პრინციპს. ხოლო „მოკვდავი“ ინსტინქტები მშვიდობისაკენ ისწრაფვიან და ინდივიდს იზიდავენ.
https://youtu.be/ktwlSmDNV0M
მეჯლისის შემდეგ
ლევ ტოლსტოი 1903
რუსულ ლიტერატურაში ერთ-ერთი გარდამტეხი ტექსტი აგებულია სიყვარულის სტიქიისა და სიკვდილის სტიქიის, ეროსის და თანატოსის მკვეთრ კონტრასტზე. ივან ვასილიევიჩი შეყვარებულია ვარენკაზე, პოლკოვნიკის ქალიშვილზე და აღფრთოვანებულია თავად პოლკოვნიკით - მოსიყვარულე მამით და ერთი შეხედვით მოკრძალებული და კეთილი ადამიანით. მეჯლისის შემდეგ ღამეს, რომელზედაც ვარენკა ბრწყინავდა, ივან ვასილიევიჩი მიდის მის სახლთან და ხედავს, თუ როგორ ხელმძღვანელობას მისი საყვარელი ქალის მამა გაქცეული თათარი ჯარისკაცის დასჯას, აქცევს მის სხეულს სისხლიან ხორცის ნაჭერად. სხეულებრივიდან ფოკუსი აქ სიყვარულიდან (ვარენკა ივან ვასილიევიჩისთვის არის უსხეულო, იდეალური) გადატანილია სასტიკ ძალადობაზე, სიამოვნებიდან დასჯაზე. სანახაობა გმირში სიყვარულს კლავს; ამავდროულად, ის ვერ ხსნის მიზეზს, რომელიც აიძულებს ბევრ ადამიანს დაასახიჩროს და მოკლას თავისი ამხანაგი. გაუცხოების მეთოდის აქტიური გამოყენებით, ტოლსტოი უბრუნდება იმ „ძალის“ იდეას, „რომელიც ამოძრავებს ადამიანებს“ რომანში „ომი და მშვიდობა“, პოლემიკაში შედის საკუთარ აზრებთან ისტორიული აუცილებლობის შესახებ.
თანატოსი როგორც სიკვდილის ინსტინქტი
თანატოსი გამოხატავს საშინელ, პირქუშ გრძნობას. ის ეროსის ანტიპოდია. თანატოსის არქეტიპი განმარტავს ცხოვრებას ზღვარზე, სწრაფვას გასცდეს ზღვარს. დიდი რისკი იძლევა განსაკუთრებული ნერვის, კურაჟის შეგრძნობის საშუალებას. სიკვდილი ფეხდაფეხ დასდევს ომში მყოფ ადამიანებს. და ამიტომაა, რომ ცხოვრების მარტივი წუთები ასე სასურველია. მეორე მხრივ, როდესაც ადამიანი არადამაკმაყოფილებელ მდგომარეობაშია, მას ეჩვენება, რომ სურს სიკვდილი. მაგრამ ეს მხოლოდ თავის მოტყუებაა.
სიკვდილისკენ სწრაფვა საიდუმლოებით არის დაკავშირებული. გამოცანა უპირისპირდება ყოველდღიური ცხოვრების მოწყენილობას. ბუნებრივი ცნობისმოყვარეობა პროვოცირებს ადამიანში მეამბოხეობას. აქედან გამომდინარეობს თვითგამანადგურებელი ქცევის მიზეზები, რომელიც უპირისპირდება სიყვარულს.
თანატოსის ძმაა - ჰიპნოსი. მისი არქეტიპი გამოიხატება ჯადოსნურ სიზმარ-სიკვდილში. სიკვდილი დუბლირებს ძილს, ტყუპი ძმები ერთმანეთში ირევიან და ავსებენ ერთმანეთს.
თვითგამანადგურებელი ქცევის ფორმებია:
თვითმკვლელობა;
ქრონიკული თვითმკვლელობა: მოწამეობა, ასკეტიზმი, ფსიქოზი, ნევრასთენია;
ლოკალური თვითმკვლელობა: სიმულაცია, თვითდასახიჩრება, იმპოტენცია და ფრიგიდულობა;
ორგანული თვითმკვლელობა: სომატური დაავადებები.
თანატოსი - მითოლოგია
ბერძნულ მითებში ადამიანები ცდილობდნენ პასუხის გაცემას კითხვებზე, რომლებიც მათ აღელვებდა, გაეაზრებინათ ყოფიერება. მაგალითად, ეროსის „მოწინააღმდეგე“ სიბნელის მიერ იყო წარმონაშობი. ღამის ქალღმერთი, თანატოსის დედა, ატარებდა სახელს ნიუქტა („ღამე“), განასახიერებდა სიბნელეს, რომელიც მზის ჩასვლასთან ერთად მოდის. მარადიული სიბნელის ღმერთის, ერებუსისგან, ნიუკტამ ვაჟები და ქალიშვილები გააჩინა. მათ შორის იყო სიკვდილის ღმერთი. ის ფიგურირებდა ჰერაკლეს (თანატის სახელით) და სიზიფეს შესახებ თქმულებებში. იგი მოხსენიებულია ჰესიოდეს „თეოგონიაში“, ჰომეროსის „ილიადაში“ და სხვა ანტიკურ ქმულებებში. ღმერთს ჰქონდა საკუთარი ტაძარი სპარტაში, ხოლო მისი სახე ჩვეულებრივი იყო გამოსახული საფლავის ურნებზე.
ვინ არის თანატოსი?
ძველ ბერძნულ ხელოვნებაში ღმერთი თანატოსი გამოჩნდა სხვადასხვა გამოსახულებებში, მაგრამ ყველა მათგანი მიმზიდველია იმის გათვალისწინებით, თუ რას განასახიერებს პერსონაჟი. ის ჩვეულებრივ გამოსახულია როგორც:
• ჭაბუკი ზურგს უკან ფრთებით;
• შავ სამოსში გამოწყობილი;
• ხელში ჩამქრალი ჩირაღდანით და ხმლით.
მისი არსებობის ადგილია ტარტარუსი, ყმაწვილი ჰადესის ტახტის გვერდით იმყოფება. აღსასრულის მაცნე ადამიანებს სწორედ იმ მომენტში გამოეცხადება, როცა ბედის ქალღმერთებით მოზომილი სიცოცხლის ვადა მთავრდება. ჰადესის მაცნე „განწირულს“ თავზე თმას აჭრის და მისი სული მიცვალებულთა სასუფეველში მიჰყავს. ძველ ბერძნებს სჯეროდათ, რომ ზოგჯერ თანატი სიცოცხლის მეორე შანსს აძლევს.
თანატოსი და ჰიპნოსი
ლეგენდის თანახმად, სიკვდილის ღმერთს თანატოსს ჰყავდა ტყუპი ძმა ჰიპნოსი, მათი გამოსახულებები განუყოფელია. დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების ზოგიერთ საგანზე ისინი თეთრ და შავკანიან ბიჭებად არიან გამოსახული. ლეგენდის თანახმად, ჰიპნოსი ყოველთვის თან ახლდა სიკვდილს და თავის ფრთებზე მოჰქონდა ძილი. მშვიდი, ყველას მიმართ კეთილგანწყობილი, თანატოსის ძმა მისგან საოცრად განსხვავდებოდა ხასიათით. თუ სიკვდილი სძულდათ ადამიანებსაც და ღმერთებსაც, ჰიპნოსს გულითადად ეპყრობოდნენ. განსაკუთრებით ის მუზებს უყვარდათ. ნიუქტასა და ერებუსის ვაჟები განსხვავებული ფასეულობების მატარებკები იყვნენ ადამიანისთვის, მაგრამ თითოეულის მნიშვნელობის შემცირება არ შეიძლება.
ზიგმუნდ ფროიდმა ერთხელ თქვა: „ნებისმიერი სიცოცხლის მიზანი სიკვდილია“. დიდი ფსიქოანალიტიკოსის მსჯელობით, სიკვდილისადმი მიზიდულობა და განადგურება ნორმალური მოვლენაა. სხვაგვარად როგორ შეიძლება აიხსნას რეგულარული სამხედრო კონფლიქტები? ეროსის– სიცოცხლის ინსტინქტის წყალობით, ვითარდება კულტურა და ცხოვრების ზოგადი დონე. ადამიანები ურთიერთობენ ერთმანეთთან, ერთიანდებიან ჯგუფებში: ოჯახში, საზოგადოებაში, სახელმწიფოში. მაგრამ აგრესიის, სისასტიკისა და ნგრევისკენ მიდრეკილება ადრე თუ გვიან იჩენს თავს. მაშინ ერთვება კიდევ ერთი ინსტინქტი, თანატოსი. სიკვდილთან ხუმრობა არ შეიძლება, მაგრამ არც დავიწყება არ ღირს.

სარი ვან პულიემ გახსნა წინასწარი შეკვეთა მის წიგნზე „ორგანიზაციებში ტრანზაქციული ანალიზის ახალი თეორია და პრაქტიკა. ზღვარზე“ (https://www.routledge.com/New-Theory-and-Practice-of-Transactional-Analysis-in-Organizations-On-the/Poelje-Graaf/p/book/9781032002965)

წიგნის აღწერა
ამ ნოვატორულ წიგნში წარმოგიდგენთ ტრანზაქციული ანალიზის გამოყენების თანამედროვე იდეებს ორგანიზაციების სტრუქტურის, ურთიერთობებისა და კულტურის შესაცვლელად. რეალური და მტკიცე ცვლილეები იწყება იქ, სადაც ადამიანები გაბედავენ ზღვარზე მუშაობას.
წიგნი ორგანიზებულია დოქტორ ერიკ ბერნის მიერ აღწერილი ორგანიზაციის სამი დონის მიხედვით - სტრუქტურული, პიროვნებათშორისი და ფსიქოდინამიკური - თავები კი აფართოებს მის კონცეფციებს თითოეულ დონეზე. მთელი მსოფლიოდან რიგი ავტორების მონაწილებით, მათ შორის პრაქტიკული მაგალითების შერჩევით, წიგნი აშუქებს ძირითად თემებს, მათ შორის ჯგუფისა და გუნდის დინამიკას, ფსიქოლოგიურ უსაფრთხოებას, ემოციებს და რაც მთავარია, საზღვრებს.
საზღვრების დაძაბულობის შესწავლით, რომელსაც შეუძლია განსაზღვროს როგორც სისტემის სტაბილურობა, ასევე მისი ინოვაციური პოტენციალი, ეს წიგნი უზრუნველყოფს მყარ სტრუქტურულ ჩარჩოს TA კოუჩებისთვის, კონსულტანტებისთვის და ანალიტიკოსებისთვის, ასევე სხვა პროფესიონალებისთვის, რომლებიც მუშაობენ ორგანიზაციებთან და მათ შიგნით.

სარჩევი
თავი 1 რედაქტორის შესავალი / ვარი ვან პულიე და ან დე გრააფი. 
თავი 2. ლიდერობის სამი დონე / სარი ვან პულიე. 
თავი 3. ლიდერობის ძალის ადაპტაცია მის მიზნებთან/კორინ ლორიე . 
თავი 4. თვითორგანიზებული გუნდების მართვა: პარადოქსი ან აუცილებლობა? / კატრინ რუტცი. 
თავი 5.  ძალური ველი ორგანიზაციებში: ახალი შეხედულება ჯგუფებში, სისტემებსა და ორგანიზაციებში ჩარევაზე /ჟაკ მორო. 
თავი 6. საზღვრის დინამიკის კონტროლი / პატრის ფოსეტი. 
თავი 7. ხელმძღვანელობა ხალხის მეშვეობით - დაუცველობის მართვა სამუშაო ურთიერთობებში / გრემ სამერსი.
თავი 8. შიშისა და შფოთვის მართვა / ან დე გრააფი.
თავი 9. სამსახურში სწავლის პრაქტიკა: კოგნიტური მოწაფეობის მაგალითი /მენდი ლეისი. 
თავი 10. ორგანიზაციული კულტურა და ჩარევის გზები /უგო დე ამბროჯიო.
თავი 11. ბერნის ორგანიზაციული თეორია ფსიქოსოციალური რისკების თავიდან აცილების მიზნით: ევროპული ფენომენი /მარლენ მაზუზი.
თავი 12. ტრანზაქციის ანალიზი: პასპორტი მომდევნო ათწლეულისთვის / როზა რ. კრაუსი.



https://sites.google.com/site/fenomengipnozglazmagiaokoboga/o-lucifere/tanatos

                                          თანატოსი სიკვდილია „ცელით ხელში“

ღამის ვაჟი, შავფრთოსანი თანატი, აფრინდა, ოთახში შეუმჩნევლად შევიდა და მომაკვდავს ოქროს დანით თმა მოაჭრა. ამრიგად, ის, როგორც მიცვალებულთა ქურუმი, ადამიანს მსხვერპლად უძღვნის მიწისქვეშა ღმერთებს და სამუდამოდ აშორებს დედამიწას. მაგრამ ერთხელ მას დააგვიანდა, და უსიამოვნო შემთხვევა დაემართა.

       სიკვდილს თესალიის მეფე ადმეტი ებრძოდა. აპოლონს, რომელიც ოლიმპოსიდან განდევნის შემდეგ, გარკვეული პერიოდი მასთან იყო მწყემსად, მისი სიცოცხლის გადარჩენა სურდა. ის ჯოჯოხეთში წავიდა და მიწისქვეშა ღმერთებისგან დაპირება მიიღო, რომ ადმეტი არ მოკვდებოდა, თუ მის ნაცვლად სხვა გაწირავდა სიცოცხლეს. ადმეტის მშობლები ძალიან მოხუცები იყვნენ, მაგრამ როცა უთხრეს, რომ შვილის გადასარჩენად სიცოცხლე დაეთმოთ, არც მამა და არც დედა არ დათანხმდნენ. მსახურთაგანაც არავის სურდა ნებაყოფლობით დაეტოვებინა მზისგან გამთბარი სამყარო. მაგრამ ადმეტის ახალგაზრდა ცოლი ალკესტა დათანხმდა. მისი სურვილი შეისმინეს. რაც უფრო ადმეტი ჯანმრთელი ხდებოდა და ტანჯვის სარეცელიდან დგებოდა, მისი ცოლი სიცოცხლეს ესალმებოდა. ყოველდღე ელოდნენ, რომ თანატის ფრთების შრიალს გაიგონებდნენ.  ალკესტა გარდაიცვალა.

სწორედ ამ დროს ადმეტის სახლს ჰერაკლემ ჩაუარა; ის დიომედეს ცხენების მოსაყვანად მიდიოდა და ღამის გასათევ ადგილს ეძებდა. ადმეტს, სტუმრისთვის განწყობა რომ არ გაეფუჭებინა, არაფერი უთქვამს სამწუხარო შემთხვევის შესახებ. პირიქით, ჰერაკლეს მოუმზადა შეხვედრა, ხოლო მიცვალებულის ფარულად დაკრძალვა ბრძანა. გმირი ბევრს ჭამდა და სვამდა, და ბოლოს მთვრალმა ხმაური, სიმღერა და ცეკვა დაიწყო. მაშინ მსახურებმა მას სამწუხარო სიმართლე უთხრეს. ჰერაკლე საფლავისკენ გაიქცა  და იმ დროს მიუსწრო, როცა თანატი ახალ საფლავს უახლოვდებოდა გარდაცვლილი დედოფლის სულის წასაღებად. ჰერკულესმა ძლიერი ხელები შემოხვია სიკვდილის ღმერთს და უთხრა, რომ არ გაუშვებდა, სანამ ალკესტას ცოცხალს და ჯანმრთელს არ დაუბრუნებდა. რა უნდა ექნა თანატს? მას ეშინოდა გიგანტის. რადგან ახსოვდა, როგორ დაჭრა ჰადესში ჰერკულესმა თავად პლუტონი. და  ღმერთი წავიდა ძალიან დამწუხრებული, ჰერაკლემ კი მკვდრეთით აღმდგარი ალკესტა სახლში წაიყვანა. 

მხოლოდ სპარტაში ჰქონდა თანატს საკუთარი ტაძარი. სხვა ქალაქებში კი ნამდვილად არ ცდილობდნენ მის პატივისცემას. მისი სახელის თქმასაც კი ერიდებოდნენ. გამოსახავდნენ ურნებზე, რომლებსაც მიცვალებულთა საფლავში ათავსებდნენ, მისი ქანდაკებებს კი საფლავებზე დგამდნენ. თავიდან თანატს ფამოსახავდნენ როგორც ლამაზ, ძლიერ მამაკაცს, მაგრამ დროთა განმავლობაში ის ბიჭად იქცა, რომელიც ეროსს ჰგავდა. მას მხრების უკან ფრთები აქვს, ხელში კი ჩირაღდანი; დგას ჩუმად განწირული, თავდახრილი, თითქოს გლოვობს მიცვალებულს, რომლის თვალთვალიც უბრძანეს.



===

https://youla.ru/moskva/hobbi-razvlecheniya/knigi-zhurnaly/bibliotieka-praktichieskoi-psikhologhii-5d03c364f094f318581e8833#
 ყველაზე ეფექტური რეკლამა მიმართავს ეროსს და თანატოსს (დაბადებას და სიკვდილს)
ხმაურიანი ბაზრობების დრომ განვლო, დადგა სავაჭრო ცენტრებისა და ონლაინ მაღაზიების დრო. შეიცვალა მყიდველის მოზიდვის გზებიც. ეს მეთოდები უფრო დახვეწილია და თანამედროვე მარკეტინგის ენაზე ჟღერს, როგორც „უფრო ეფექტურები“. დღეს ადამიანი ცხოვრობს რეკლამით ზედმეტად გაჯერებულ სამყაროში, ამიტომ თანამედროვე ბაზრის მყვირალამ (კრეატიულმა მარკეტოლოგმა) თავი არ უნდა დაზოგოს, რათა დაარწმუნოს შეძლებული ადამიანი იყიდოს ახალი, მისთვის უსარგებლო ნივთი.  იყენებენ ფსიქოლოგიური მანიპულაციის ყველაზე ბინძურ მეთოდებს. დღეს მათ შესახებ ვისაუბრებთ.
იმისათვის, რომ ადამიანს აიძულო ყიდვა, საჭიროა:
მისი ყურადღების მიპყრობა
წაახალისო იმისათვის, რომ მიიღოს შესყიდვის გადაწყვეტილება
ამ მიზნების მისაღწევად რეკლამა იყენებს სურათებს, რომლებიც იჭრებიან ადამიანის ფსიქიკაში და ახდენენ მასზე მანიპულირებას. ეს სურათები განსაკუთრებულად მნიშვნელოვანი უნდა იყოს ადამიანისთვის იმისათვის, რომ ყურადღება მიაქციოს მათ და შეუშვას საკუთარ თავში.
ადამიანისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი არის სიცოცხლის დასაწყისი და დასასრული (არა მხოლოდ კონკრეტული ადამიანის სიცოცხლის, არამედ ზოგადად  სიცოცხლის):
დაბადება (სიცოცხლის დასაწყისი, გვარის გაგრძელება)
სიკვდილი (სიცოცხლის დასასრული)
ფსიქოანალიზში ეს არის ეროსი და თანატოსი. ამ საქაღალდეებზე მითითება უზრუნველყოფს კონკრეტული ადამიანის მთელ ოპერაციულ სისტემაზე წვდომას, თუ ის არ არის დაცული ცოდნისა და ზნეობის ანტივირუსით.
დაბადების საქაღალდისთვის კრეატიული სპეციალისტები იყენებენ რეპროდუქციულ ორგანოებს ან მათთან ასოციაციას. ისევე, როგორც ნახევრად შიშველი მეძავები საკუთარი თავის დემონსტრაციას ახდენენ საროსკიპოს წინ კლიენტების მოსაზიდად. ეს მამაკაცებისთვის. ქალებისთვის, შესაბამისად, გამოიყენება ფალოსური გამოსახულებები.
უნდა ითქვას, რომ ორიგინალური სურათები, რომლებსაც რეკლამის განმთავსებლები დღეს იყენებენ, რელიგიიდან მოდის. ძველ დროში ყველა რელიგია ემყარებოდა შემოქმედის (მამაკაცის გამოსახულება) და დედა-მიწის (ქალის გამოსახულება) შეერთების მოტივს სამყაროს შექმნის (დაბადების) მიზნით. ამ კულტების მოგვიანებით დეგრადაციის დროს ისინი გადაგვარდნენ მთვრალ ორგიებში სისხლიანი მსხვერპლშეწირვით და ტაძრის საროსკიპოებში. სწორედ ამ ღრმად რელიგიურ სურათებს იყენებს თანამედროვე კრეატიული რეკლამა, რათა შეიჭრას ადამიანების ქვეცნობიერში და აიძულოს მათ იყიდონ, იყიდონ, იყიდონ.
თანატოსის (სიკვდილის) გამოსახულებები ასევე განსაკუთრებით რელიგიურია. ამ სამყაროდან მეორეში გადასვლა კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი რელიგიური მოტივია. ადამიანის დამოკიდებულება სიკვდილის მიმართ განსაზღვრავს მის ცხოვრებას, ზნეობას და ქმედებებს. ამიტომ, ყველაფერი, რაც სიკვდილთან ასოცირდება, გამოიყენება სარეკლამო „ხელოვნების“ ნაწარმოებებში. მაგალითად, ასოციაციები სისხლთან და მკვლელობასთან.
ვინაიდან ეროსის და ტანატოსის გამოსახულებები რელიგიაზეა დაფუძნებული, რელიგია თავად არის გასაღები, რომელსაც შეუძლია პოტენციური მყიდველის ქვეცნობიერის კარების გახსნა. ამიტომ, რეკლამა იმ ქვეყნებში, რომლებსაც განსაკუთრებით არ აინტერესებთ „მორწმუნეთა გრძნობები“, ნებადართულია რელიგიის გამოყენება რეკლამაში. როგორც წესი, ეს კეთდება ირონიულად, რაც არანაირად არ ამცირებს ეფექტს, არამედ, პირიქით, ორ კურდღელს ერთად კლავს: ეს ხსნის ქვეცნობიერს და ამავდროულად აამებს ქალაქელი ახალგაზრდების ათეისტურ განწყობას ცნობიერ დონეზე. უფრო მეტიც, ეს ირონიული რელიგიური გამოსახულებები ჩვეულებრივ გამოიყენება ეროსთან და თანატოსთან ერთად, რომლებიც ზემოთ იყო აღწერილი.
მაგალითად რუსეთში შეიძლება გამოყენებული იქნას M-video კომპანიის რეკლამა „ახალგაზრდა პაპი“. იქ ყველაფერია: ეროსიც და თანატოსიც.
უფრო მეტიც, ამ ვიდეოში გამოყენებულია კანიბალიზმის უძველესი რელიგიური კულტის გამოსახულება: ჭიქებში ჩასხმული წვენი სისხლივითაა, ღვეზელი - ხორცივით. ვინაიდან ამ სარეკლამო რგოლის სათაური და შინაარსი აშკარად მიაკუთვნებს პოტენციურ მყიდველს ფილმს „ახალგაზრდა პაპი“ რომის პაპის შესახებ, კანიბალიზმის უძველესი კულტი აქ იქცევა ზიარებად: ჭიქებში წვენი ღვინოდ (ქრისტეს სისხლი), ღვეზელი - ქრისტეს სხეულში. ესმით კი ეს კომპანია M-Video-ს მფლობელებს? უცნობია. ჰადესის სამეფოში კი პერსონალური ტაფები უკვე შიშხინებს, ალბათ.
რეკლამის სხვა მეთოდები არც ისე ეფექტურია. ამ პრინციპების მცოდნე მარკეტოლოგები ქმნიან რეკლამას იმისათვის, რომ აიძულონ ადამიანები იმ კორპორაციების მფლობელებზე იმუშაონ, რომელთა პროდუქტსაც ხალხი ყიდულობს, რადგან ჩვენი ფული ჩვენი მატერიალიზებული შრომაა. ვისაც ვაძლევთ ჩვენს ფულს, რომელიც მივიღეთ ჩვენი შრომისთვის, იმ ადამიანისთვის, ფაქტობრივად, ვმუშაობთ ამ ცხოვრებაში. ვინაიდან მარკეტინგი მამონის მოხვეჭის ინსტრუმენტია, მისი მეთოდების ეფექტურობის მატებასთან ერთად, ის, ჩვენდა სამწუხაროდ, სულ უფრო და უფრო უახლოვდება სატანიზმს.

https://arisot.livejournal.com/37003.html
გამარჯვება, ეროსი და თანატოსი (ავტორის  კომენტარი „გამარჯვების აპოლოგიის“ შესახებ)
დღეს არაერთხელ გავხდი ჩემთვის ნაცნობი ადამიანების, მათ შორის კოლეგების, საკმაოდ გულწრფელი გაკვირვების მოწმე, ომის საშინელებების გამეორების მზადყოფნის შესახებ თეზისთან დაკავშირებით, რომელიც მოდის რუსეთის თანამედროვე მასობრივი „ცნობიერებიდან“, ამიტომ გადავწყვიტე დავამატო ჩემს გუშინდელ აპოლოგეტურ მასალას შემდეგი. და ავხსნა - რა არის აქ პრობლემის არსი, რატომ და რისთვის ვხდებით ზოგჯერ იძულებული გავწიროთ სიცოცხლე, ასეთი სასიამოვნო, ასეთი კომფორტული, სავსე სმარტფონებით, კაბრიოლეტებით და კურორტებით.
ჩვენ გვახსოვს ფროიდის პესიმიზმი, რომელიც ომს მასობრივთაშორის კონფლიქტების დინამიკის ბუნებრივ გამოვლინებად თვლიდა, ხოლო ადამიანების ცხოვრების ძირითად მარეგულირებლად სიკვდილს. მაგრამ ჩვენ ასევე გვახსოვს მისი გმირობა, როდესაც მან დაუპირისპირა თანატოსს (ის კი  აბსოლუტური ბოროტების ღმერთია, რომელიც ყველა ცოცხალ არსებას რკინის ხელით სიკვდილისთვის წირავს) ეროსი, როგორც მისი თანაბრად უკვდავი მოწინააღმდეგე. ეროსი კი მასობრივი ფსიქიკაა, რომელიც მზადაა მსხვერპლად გაიღოს ყველაფერი კაცობრიობის გადარჩენისთვის, კაცობრიობის, მაგრამ არა თითოეული ადამიანის. ის ორგანიზმივითაა, რომელიც საფრთხის შემთხვევაში თავს იცავს, წირავს თავის უამრავ უჯრედებს თავის გადარჩენისთვის.
 ჰიპერტროფირებული განვითარებული მე, რომელიც დამახასიათებელია ბევრისთვის, ვინც აქ წერს (და მე კი - მით უმეტეს), ხშირად გვიშლის ხელს ამის გაგებაში და მიღებაში.
იმის მიღებაში, რომ აბსოლუტური ბოროტების კიბოს სიმსივნით (სამხედრო ნაციზმის ტიპის) ჩვენი ზოგადსაკაცობრიო ორგანიზმის ტოტალური დამარცხების საფრთხის შემთხვევაში, საჭიროა ქირურგიული ოპერაცია და ქიმიოთერაპია. საჭიროა მრავალი ნორმალური, უბრალოდ ცოცხალი და სიცოცხლით სავსე უჯრედების მსხვერპლშეწირული სიკვდილი იმისათვის, რომ სიცოცხლემ დაძლიოს სიკვდილი მათი მსხვერპლის მეშვეობით.
          და იმ უჯრედებს, რომლებიც ჩვენსავით ჭკუიდან შეიშალენ და გადაწყვიტეს აერჩიათ სიკვდილის საკუთარი გზა და მეთოდი (და ამას ფსიქოანალიზი გვასწავლის), რჩებათ მხოლოდ ილოცონ, რომ ტოტალური საფრთხის შემთხვევაში, კაცობრიობის ორგანიზმი კვლავ იპოვის საკუთარ თავში ძალას ისეთი რადიკალური მსხვერპლისთვის, როგორიც მისი (და თუ გაგვიმართლა, ჩვენი) გადარჩენის ერთადერთი გზა.
საგანგაშო აქ მხოლოდ ერთი რამ შეიძლება იყოს: თუ მასამ თანდათან დაიწყო საკუთარ თავში მსხვერპლის გაღვიძება და მზადყოფნის გენერირება (ან თუნდაც სურვილი), რათა გაიმეორონ მილიონობით დაღუპულის ბედი ბოროტებასთან ბრძოლაში გამარჯვებისთვის, მაშინ ეს ბრძოლა უკვე ახლოსაა. რადგან თანატოსი, რომელიც კვლავ ამოდის სიღრმიდან იმისათვის, რომ ყველა გაგვანადგუროს, და ეროსი, რომელიც ეწინააღმდეგება მას, ყოველთვის ერთად და ერთი წყაროდან გამოდიან სამყაროში. ძალების მოსასინჯად. და თუ ჩვენი მფარველი ეროსის ხმა უკვე ისმის მასობრივი ფსიქოდინამიკის ხმაურში, ე.ი. თანატოსიც უკვე სადღაც ახლოსაა...
ასევე საგანგაშოა მსხვერპლთა რაოდენობის დინამიკა, რომელსაც თანატოსი ყოველი მცდელობით იღებს მისი დაშოშმინების მცდელობისას, მისი მომაკვდინებელი სიხარბის დასაკმაყოფილებლად. ბოლო დროს საქმე ეხებოდა ათობით მილიონ მსხვერპლს. და ახლა?
მაგრამ ამ მსხვერპლზე უარი კაპიტულაციისა და მთელი სიცოცხლის ტოტალური განადგურების ტოლფასია. აქ როგორც საკულტო ფილმშია: „სწრაფად გინდა მოკვდე თუ ჯერ იტანჯო? - ჯობია, რა თქმა უნდა, ვიტანჯო...“. ამხანაგი სუხოვი ცუდ რჩევებს არ იძლეოდა.
ამ შემთხვევაში არჩევანიც აშკარაა.

https://manege.spb.ru/events/lektsiya-eros-i-tanatos-v-peterburge-i-za-ego-predelami/
ლექცია „ეროსი და თანტოსი პეტერბურგში და მის ფარგლებს გარეთ“
ეროსი და თანატოსი ყოველთვის აინტერესებდათ პეტერბურგელ მხატვრებს, მაგრამ სინამდვილეში ეს შეიძლება ითქვას არა მარტო პეტერბურგზე, არამედ ხელოვნების დანარჩენ ისტორიაზეც. რა არის პეტერბურგული ხედვის თავისებურება, როგორია ეროსის და თანატოსის მოგზაურობის კანონზომიერება ხელოვნების ისტორიაში - ამას ეძღვნება  ხელოვნებათმცოდნე ალექსანდრ კოროლევის მესამე ლექცია. 
        ეროსი და თანატოსი არ არის იგივე, რაც სიყვარული და სიკვდილი. თუმცა ისინი მრავალი თვალსაზრისით დუბლირებენ ერთმანეთს, მაგრამ მითოლოგიასთან, ფილოსოფიასთან, ლიტერატურასთან და სახით ხელოვნებასთან ასოციაციების წყალობით, ეროსი და თანატოსი უფრო ცნებები და სიმბოლოებია, ვიდრე კიდევ სხვა რამ. ისინი არ არიან ისეთი უნივერსალური, როგორც სიყვარული და სიკვდილი და არ აქვთ ისეთივე პირდაპირი კავშირი რეალურ ადამიანთან. ჩვენ საკუთარი გამოცდილებიდან ვიცით, რა არის სიყვარული და სიკვდილი, მაგრამ ეს გამოცდილება არ გადაეცემა შემდეგ თაობებს: რჩება მხოლოდ ეროსი და თანატოსი. 
ლექცია „ეროსი და თანატოსი პეტერბურგში და მის ფარგლებს გარეთ“ მესამეა ავტორის შეხვედრების ციკლიდან „სანკტ-პეტერბურგელი მხატვრების ფიქრები სიკვდილსა და უკვდავებაზე“, რომელიც ყოველ ორშაბათს იმართება გამოფენის „ცხოვრება სიცოცხლის შემდეგ“ ფარგლებში 19:00 საათზე.
 ალექსანდრ ვალერიევიჩ კოროლევი — ფილოსოფიურ მეცნიერებათა კანდიდატი, რუსეთის ხელოვნების ისტორიის ინსტიტუტის (ზუბოვსკის) უფროსი მეცნიერ თანამშრომელი. 

             შესვლა თავისუფალია; რეგისტრაცია აუცილებელია. ლექციის დაწყებამდე გირჩევთ ეწვიოთ გამოფენას „სიცოცხლე სიცოცხლის შემდეგ“.



==

http://event27.ru/event17991
ლექცია „ეროსი და თანატოსი გუსტავ კლიმტის შემოქმედებაში“
ჩატარების ადგილი: სამხატვრო სახელოსნო „პალუბა“
ქ. ხაბაროვსკი, კომსომოლსკაიას ქ. 74 (2 სართული)
+7 (4212) 93-85-24
ლექცია „ეროსი და თანატოსი გუსტავ კლიმტის შემოქმედებაში“/21 ოქტომბერი/ 18:00-22:00
მასწავლებელი ლუდმილა სტრელცოვა


        1899 წელს პატიოსანი, პურიტანული ვენა შოკირებული იყო გუსტავ კლიმტის ნაწარმოებით „შიშველი ჭეშმარიტება“, რომელშიც ავტორმა, გარკვეული უპირატესობის გრძნობით და გამოწვევითაც კი, წარმოგვიდგინა შიშველი ქალი, რომელიც „დასცინოდა“ წესიერი საზოგადოების შეურაცხყოფილ გრძნობებს. მოდელის სახეში არ შეიმჩნევა მინიშნებაც კი მხატვრობის ტრადიციულ კანონებზე, მათ მიერ ქალის სხეულის იდეალიზაციაზე. წითური მოდელის გარეგნობაში აშკარად გამოიცნობა ყოველგვარი კომპლექსებისგან თავისუფალი ჩვეულებრივი კოკოტი; ის ახლახან დასეირნობდა ვენის ქუჩებში და „დამსაქმებლის“ პირველივე მოთხოვნით, მაშინვე გაიხადა პოზირებისთვის...
         ჩვენს 21-ე საუკუნეში, რომელიც სულაც არ არის პურიტანული, გუსტავ კლიმტის ნახატები არ იწვევს შოკის მომგვრელ რეაქციას. მაგრამ იმ დროს, მე-19 საუკუნის ბოლოს, კრიტიკოსებმა მის ნამუშევრებს პორნოგრაფია უწოდეს... სად არის ეს სათუთი (ან შესაძლოა არც თუ ისე სათუთი) ზღვარი ეროტიკასა და პორნოგრაფიას შორის? გენიალური მხატვარი ხომ ფილოსოფოსი იყო, და თუ ყურადღებით დავაკვირდებით მის ნამუშევრებს, ბევრად მეტის გაგებას შეძლებთ. თავად კლიმტი ამბობდა: „... ვისაც სურს იცოდეს რაიმე ჩემზე, როგორც მხატვარზე, უნდა დააკვირდეს ჩემს ნახატებს“. ლუდა სტრელცოვა გიწვევთ იმისთვის, რომ კარგად დააკვირდეთ! მოდით ვისაუბროთ მგრძნობელობაზე, ეროტიზმზე და სიმბოლიზმზე, სიყვარულის სიკვდილთან განუყოფელობაზე, და ხელოვნების განწმენდი და სამკურნალო ძალის შესახებ, რომელსაც შეუძლია დაამარცხოს ის დამანგრეველი ძალები, რომლებიც თავად ადამიანმა გაათავისუფლა.

იხ. აქ: http://paluba.pro/events/38/ 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised