понедельник, 20 июня 2022 г.

ინტერნეტ მედია, როგორც პოლიტიკური კომუნიკაციის სუბიექტი: ძირითადი მახასიათებლები

 http://jq.bgu.ru/reader/article.aspx?id=21454

ბაიკალის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სამეცნიერო ჟურნალი

ჟურნალისტიკის თეორიისა და პრაქტიკის საკითხები

ISSN 2308-6203 (Print), 2308-6211 (Online)

გამოიცემა 2012 წლიდან

ინფორმაცია სტატიის შესახებ

სტატიის სათაური:

ინტერნეტ მედია, როგორც პოლიტიკური კომუნიკაციის სუბიექტი: ძირითადი მახასიათებლები

ავტორები:

ე.გ. კალუგინა, ასპირანტი, ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ინსტიტუტი, იმანუილ კანტის სახელობის ბალტიის ფედერალური უნივერსიტეტი, 236016, რუსეთის ფედერაცია, ქ. კალინინგრადი, ნევსკის ქ.  14,elenakalug2013@gmail.com

ანოტაცია: 

სტატიაში მოცემულია ინტერნეტ მედიის, როგორც პოლიტიკური კომუნიკაციის სუბიექტების, შესწავლის მიდგომების განსაზღვრის მცდელობა. ავტორი განიხილავს მასმედიის ქსელურ შესაძლებლობებს მედიასა და პოლიტიკას შორის ურთიერთქმედების თანამედროვე კონცეფციების - მედიაკრატიისა და ნოოპოლიტიკის - ასპექტში. აღნიშნულია ინტერნეტ მედიის როლის შესწავლის აუცილებლობა პოლიტიკური კომუნიკაციის პროცესში ქსელური რესურსების მზარდი გავლენის პირობებში, რომელიც განსხვავდება ტრადიციული მედიისგან თავისი ტრანსსასაზღვრო ბუნებით და ინტერაქტიულობით. ხაზგასმულია ინტერნეტ მედიის ძირითადი პოლიტიკური ფუნქციები. ავტორის აზრით, მათ მიეკუთვნება პოლიტიკურ-კომუნიკაციური ფუნქცია, დღის წესრიგის დასახვის ფუნქცია, ინტერპრეტაციის ფუნქცია, საგანმანათლებლო ფუნქცია, პოლიტიკური სოციალიზაციის ფუნქცია, კრიტიკისა და კონტროლის ფუნქცია და მობილიზაციის ფუნქცია. პოლიტიკურ ინფორმაციას მედია ავრცელებს რეალობის ინტერპრეტაციის რაციონალური და ირაციონალური (მანიპულაციური) ტექნოლოგიების დახმარებით. მათი რეალიზება ხდება ფრეიმინგის საშუალებით და გულისხმობს მომხმარებლის მიერ ვერბალური და არავერბალური სიმბოლური მარკერების აღქმას. ინტერნეტ მედიისთვის შემოთავაზებულია გარკვეული ელემენტების ასეთ მარკერებად განხილვა. მათგან მთავარი გამოვლინდა აშშ-ს, გერმანიისა და რუსეთის ყველაზე გავლენიანი ქსელური მედიის ანალიზის შედეგების შეჯამებით. სახელმწიფოების არჩევანი განისაზღვრება მათი როლით მსოფლიო პოლიტიკურ ასპარეზზე და განსხვავებული მედიაკრატიული ტენდენციებით. ამონაკრებში შევიდა როგორც უშუალოდ ქსელური გამოცემები, ასევე სხვა მედიის ონლაინ ვერსიები, რომელთა ვებგვერდებზე არის განყოფილება ან ქვეგანყოფილება და რომელიც პოლიტიკას ეძღვნება. გამოვლენილი ელემენტები დალაგებულია ქსელური რესურსების ძირითადი ნიშნების შესაბამისად: ჰიპერტექსტუალურობა, მულტიმედიურობა და ინტერაქტიულობა. ავტორი თვლის, რომ კვლევის წარმოდგენილი შედეგები შეიძლება გამოიყენონ მედიის ქსელური საშუალებების შესწავლის მეთოდიკის შემუშავებისთვის საგარეო და შიდაპოლიტიკური ასპექტების ფრეიმინგის პოზიციებიდან გამომდინარე.

საკვანძო სიტყვები: ინტერნეტ მედია, პოლიტკური კომუნიკაცია, მედიაკრატია, ნოოპოლიტიკა, ინტერნეტ მედიის პოლიტიკური ფუნქციები


ციტირებული ლიტერატურის სია:

ს.ვ. ვოლოდენკოვი. ინტერნეტ კომუნიკაციები თანამედროვე პოლიტიკური მართვის გლობალურ სივრცეში: მონოგრაფია/ს.ვ. ვოლოდენკოვი. - მოსკოვი: მოსკოვის უნივერსიტეტის გამომცემლობა, 2015. - 272 გვ.

გ.ლ. აკოპოვი. პოლიტიკური ინტერნეტ კომუნიკაციები, როგორც საზოგადოებრივი განვითარების ინოვაციური ფაქტორი: პოლიტ. მეცნ. დოქტორის დისერტაციის ავტორეფერატი: 10.01.10 /გ.ლ. აკოპოვი. - სანკტ-პეტერბურგი, 2013. - 53 გვ.

ი.ა. ბიკოვი. ქსელური პოლიტიკური კომუნიკაცია: თეორია, პრაქტიკა და კვლევის მეთოდები: მონოგრაფია /ი.ა. ბიკოვი. - სანკტ-პეტერბურგი: სანკტ-პეტერბურგის სამრეწველო ტექნოლოგიებისა და დიზაინის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, 2013. - 200 გვ.

მ.ს. ვერშინინი. პოლიტიკური კომუნიკაცია ინფორმაციულ საზოგადოებაში / მ.ს. ვერშინინი. - სანკტ-პეტერბურგი: ვ.ა.მიხაილოვის გამომცემლობა, 2001. - 253 გვ.

Kalugina E. The Influence of Citizen Journalism on the Internet Media Sector: Demarcation Between Online Media and other Network Resources [Electronic resource] / E. Kalugina. - Mode of access: http://worldofmedia.ru/THE%20INFLUENCE%20OF%20CITIZEN%20JOURNALISM.pdf.

ს.ს. ბოდრუნოვა. მედიაკრატია: მედია და ხელისუგლება თანამედროვე დემოკრატიულ საზოგადოებებში: პოლიტ. მეცნ. დოქტორის დისერტაციის ავტორეფერატი:10.01.10 / ს.ს. ბოდრუნოვა. - სანკტ-პეტერბურგი, 2015. - 498 გვ.

ა.ი. სოლოვიოვი. მედიაკრატიის პოლიტიკური დისკურსი: ინფორმაციული ეპოქის პრობლემები /ა.ი სოლოვიოვი//პოლისი. პოლიტიკური კვლევები. - 2004. - № 2. - გვ. 124-132.

Page Benjamin I. The Mass Media as Political Actors [Electronic resource] / Benjamin I. Page. - Mode of access: http://www.uvm.edu/~dguber/POLS21/articles/page.htm.

Eilders C. Massenmedien als Produzente öffentlicher Meinungen - Pressekommentare als Manifestation der politischen Akteursrolle / C. Eilders // Massenmedien als politische Akteure: Konzepte und Analysen / Pfetsch B., Adam S. (Hrsg.). - Wiesbaden : Verlag für Sozialwissenschaften, 2008. - S. 27-52.

Pfetsch B. Die Akteursperspektive in der politischen Kommunikationsforschung - Fragestellungen, Forschungsparadigmen und Problemlagen / B. Pfetsch, S. Adam // Massenmedien als politische Akteure. Konzepte und Analysen / B. Pfetsch, S. Adam (Hrsg.). - Wiesbaden : Verlag fü Sozialwissenschaften, 2008. - S. 9-27.

პოლიტიკური კომუნიკაციები: სასწავლო სახელმძღვანელო/ი.ი. პეტრუნინი [და სხვ.]; ა.ი. სოლოვიოვის რედ.- მოსკოვი: ასპექტ პრესი, 2004. - 332 გვ.

ი.მ. ძიალოშინსკი. რუსეთის მედია სივრცე: სოციალური ინსტიტუტების საკომუნიკაციო სტრატეგიები: მონოგრაფია / ი.მ. ძიალოშინსკი. - მოსკოვი: მასწავლებელთა კვალიფიკაციის ამაღლებისა და პროფესიული გადამზადების აკადემიის გამომცემლობა, 2013. - 479 გვ.

მ. კასტელსი. ინტერნეტ გალაქტიკა: ფიქრები ინტერნეტზე, ბიზნესსა და საზოგადოებაზე /მ. კასტელსი. - ეკატერინბურგი: უ-ფაქტორია, 2004. - 328 გვ.

Nikonov S. B. Information society in its function as an object of directed influence of Noopolitics / S. B. Nikonov // World Applied Sciences Journal (Education, Law, Economics, Language and Communication). - 2013. - Vol. 27. - P. 241-246.

ს.ბ. ნიკონოვი. მედიაკრატიის ნოოპოლიტიკად ტრანსფორმაციის გენეზისი /ს.ბ.ნიკონოვი//ხელისუფლება. - 2014. - № 7. - გვ. 39-42.

ო.ვ. მერკულოვა. მასმედია, როგორც საზოგადოებრივი აზრის ფორმირების პოლიტიკური ინსტრუმენტი თანამედროვე რუსეთში: პოლიტ. მეცნ. კანდ. დისერტაციის ავტორეფერატი: 23.00.02 /ო.ვ. მერკულოვა. - მ., 2004. - 144 გვ.

Rhomberg M. Politische Kommunikation. Eine Einführung für Politikwissenschaftler [Electronic resource] / M. Rhomberg. - Mode of access: https://www.zeppelin-university.com/info-wAssets/forschung/dokumente/Rh_05_Politische_Kommunikation.pdf.

ა.ი. გარბუზნიაკ. ქვეყნის პოლიტიკური ცხოვრების რეალიების ინტერპრეტაცია რუსული პრესის დღის წესრიგში: ტექნოლოგიური ასპექტები: ფილოლ. მეცნ. კანდ. დისერტ.: 10.01.10 /ა.ი. გარბუზნიაკ. - მ., 2016. - 202 გვ.

ნ.ფ. პონომარევი. მედიის დღის წესრიგის ფრეიმინგი და მედიაფრეიმების ტიპოლოგია /ნ.ფ. პონპმარევი//პერმის უნივერსიტეტის მაცნე. - 2010. - № 3 (9). - გვ. 62-67.

Litvinenko A. A New Definition of Journalism Functions in the Framework of Hybrid Media Systems: German and Russian Academic Perspectives [Electronic source] / A. Litvinenko. - Mode of access: https://www.db-thueringen.de/servlets/MCRFileNodeServlet/dbt_derivate_00027640/GMJ5_Litvinenko_final.pdf.

ლ.მ. ზემლიანოვა. საერთაშორისო ახალი ამბების ფრეიმირება (თანამედროვე უცხოელი ანალიტიკოსების მოსაზრებები)/ლ.მ. ზემლიანოვა//მოსკოვის უნივერსიტეტის მაცნე. სერია 10, ჟურნალისტიკა. - 2008. - № 1. - გვ. 74-81.

ვ.ვ. ფოკინა. მასმედია, როგორც მსოფლიო პოლიტიკის აქტორები /ვ.ვ. ფოკინა// მოსკოვის საერთაშორისო ურთიერთობების სახელმწიფო ინსტიტუტის მაცნე. - 2013. - № 1 (28). - გვ. 61-65.

ვ.პ. პუგაჩევი. შესავალი პოლიტოლოგიაში: სახელმძღვანელო/ვ.პ. პუგაჩევი, ა.ი. სოლოვიოვი. - მე-5 გამოც., გადამ. - მ. : კნორუსი, 2015. - 520 გვ. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised