воскресенье, 9 января 2022 г.

უგრძნობლობის ეპიდემია...


უგრძნობლობის ეპიდემია...

 https://kursiv.kz/news/2011-12/epidemiya-beschuvstvennosti


აპოკალიფსის თემა ბოლო დროს სულ უფრო იპყრობს ჰოლივუდის რეჟისორების ინტერესს, მათ შორის მათიც, ვინც ზოგადად შორს დგას მეინსტრიმისგან. ამის მაგალითია სტივენ სოდერბერგის „ინფიცირება“ და დევიდ მაკკენზის „უკანასკნელი სიყვარული დედამიწაზე“. მხოლოდ ამერიკელი სოდერბერგისგან განსხვავებით, ევროპელი მაკკენზი, რომელმაც სცადა თავი კომერციული კინოს ამ ნაყოფიერ სფეროში, მიმართავს არა იმდენად სოციალურ საშინელებებს, რამდენადაც მგრძნობელობითს. მისი ახალი ფილმი ზუსტად მოგვითხრობს ადამიანური გრძნობების დაკარგვაზე და იმის შესახებ, გადარჩება თუ არა რომანტიკული ურთიერთობები ამ ქაოსში.

        მთელ მსოფლიოში გაუგებარი ვირუსი ვრცელდება, რომელიც ადამიანებს ყნოსვის უნარს ართმევს. გარკვეული პერიოდის შემდეგ ადამიანები აღარ გრძნობენ საკვების გემოს, შემდეგ კარგავენ სმენას. და ასე შემდეგ, კაცობრიობა ზედიზედ კარგავს გრძნობებს. დროის მიხედვით, ვირუსის გავრცელება ემთხვევა შეფ მაიკლს (იუენ მაკგრეგორი) და ეპიდემიოლოგ სიუზანს (ევა გრინი) შორის ურთიერთსიმპათიის განვითარებას. მისი ბინის ფანჯრები გადაჰყურებს რესტორნის უკანა ეზოს, სადაც ის მუშაობს, ამიტომ მათ ერთმანეთისგან წასასვლელი არსად აქვთ, და სიგარეტზე მოკიდების შემთხვევითი თხოვნა რომანში გადაიზრდება. 

        „უკანასკნელი სიყვარული დედამიწაზე“, რომელიც იწყება როგორც „საყვარელი მართას“ (გერმანული რომანტიკული კომედია, თუ როგორ უნდა მოძებნო ქალის გულისკენ მიმავალი გზა გასტრონომიის საშუალებით) კიდევ ერთი რემეიკი, ძალიან სწრაფად ავლენს მსგავსებას ფერნანდო მეირელიშის „სიბრმავესთან“, კიდევ ერთ ფილმთან აღქმის უნარის დაკარგვის შესახებ. მართალია, მეირელიშის ფილმში, რომელმაც განახორციელა ჟოსე სარამაგოს პრეტენზიული რომანის ეკრანიზაცია, ადამიანის სახეობამ დაკარგა მხედველობა და სიბნელეში ჩაძირვის შემდეგ სწრაფად დაიწყო დეგრადირება.

       აქვე საზოგადოება ადვილად განიცდის ყნოსვის უნარის დაკარგვას, სუნების გაქრობას, გემოვნების შეგრძნების შემდგომ დაკარგვას რესტორნებიც უმკლავდებიან. თითქოს საშინელი არაფერი მოხდა, თუ ადამიანები ხუთ გრძნობას დაკარგავენ და დაიწყებენ ბაბუაწვერას ჭამას, კედლებს შეეჯახებიან? ადამიანი ადაპტირებადი არსებაა და ყველაფერს ეჩვევა. ასე რომ, თუ რაღაც მომენტში გმირებს მაყურებელთან ერთად მოსალოდნელი კატასტროფის განცდა გაუჩნდებათ, რეჟისორი მზადაა გამოიყენოს ეს იმისათვის, რომ აჩვენოს: ცხოვრება გრძელდება. 

       თუმცა ამ ცხოვრების თვისობრივი ცვლილებები შესანიშნავი საბაბია ისევ ჟანრებით თამაშისათვის. „მექალთანეს“, „ახალგაზრდა ადამის“ და „ჰოლემა ფოს“ რეჟისორი დევიდ მაკკენზი აცოცხლებს ორ დავიწყებას მიცემულ ჟანრს: ზომბი სლეშერებს და ფილმ-კატასტროფებს, მაგრამ მას არ შეუძლია გადალახოს ბანალური მელოდრამის ზღვარი. ფილმი კატასტროფების დახვეწილ სტილისტიკაში მაკკენზი ოსტატურად იყენებს გაერთიანებული სამეფოს ქალაქების პოსტ-აპოკალიფსურ გაპარტახებას. „ბოლო სიყვარულში“ უკაცრიელი  გლაზგო 28 დღის შემდეგ უკაცრიელ ლონდონს არ ჩამორჩება. ატმოსფეროს აძლიერებს გერმანელ-ბრიტანელი კომპოზიტორის მაქს რიხტერის შემაშფოთებელი ვიოლინოები, რომლებიც მოგვაგონებს „ოცნების რექვიემის“ საუნდტრეკს, და მრავალი სხვა ფილმების ხმოვან ბილიკს.

         გადაწყვიტა რა მიემართა ასეთი უჩვეულო თემისთვის - გრძნობების პრეპარაციას მათი თანმიმდევრული დაკარგვის ფონზე და მთავარი განცდის ანალიზს ქაოსისა და ანარქიის ფონზე - სასიყვარულო ვნებების სპეციალისტმა დევიდ მაკკენზიმ რატომღაც ვერ გამოავლინა გამბედაობა მისი არასტანდარტული განხორციელებისთვის. გარეთ სამყაროს აღსასრულია, კაცობრიობა თითქოს სამუდამოდ შეიცვალა, ეკრანზე კი ზანტად და გაუბედავად ტრადიციული მელოდრამა ვითარდება. 

       მხოლოდ ტიპიურ მელოდრამა „დედამიწაზე უკანასკნელ სიყვარულთან“ შედარებით, მთავარი გმირები თითქოს ერთმანეთის მკლავებში მიისწრაფვიან არა იმდენად სიყვარულის, არამედ სასოწარკვეთილების და შიშის გამო. ეს ნამდვილად არის ნებისმიერი ეპიდემიის წინააღმდეგ ბრძოლის მამოძრავებელი ძალა.

         ბონდის გოგონამ, სანამ ბონდის გოგონა გახდებოდა, ევა გრინმა, მოახერხა მონაწილეობა სამ მთავარ ფილმში - „ზეციური სამეფო“, „არსენ ლუპინი“ და ბერნარდო ბერტოლუჩის „მეოცნებეები“ - მაგრამ „კაზინო როიალმა“ მას მსოფლიო პოპულარობა მოუტანა. შემდეგ იყო კიდევ რამდენიმე ფილმი, მაგრამ „უკანასკნელი სიყვარული დედამიწაზე“, ალბათ, მსახიობის საუკეთესო სახასიათო როლია დღეისთვის...



========

ზომბიფილია

ერთ დღეს გავიღვიძე და მივხვდი, რომ კაცობრიობა განწირულია. როგორც მოსალოდნელი იყო, ზომბი აპოკალიფსი შეუმჩნევლად დადგა. გარედან შეიძლება ჩანდეს, რომ ცხოვრება ჩვეულებრივად გრძელდება. ზომბები მიდი-მოდიოდნენ ქუჩებში, ასრულებდნენ თავიანთ უაზრო, წმინდა რეფლექსურ მოქმედებებს, ჭამდნენ გულისამრევ საკვებს. ისინი დახეტიალობდნენ მარტო, ერთიანდებოდნენ ბიზომბურ და ტრიზომბურ ჯგუფებად, მგზავრობდნენ მანქანებით, ეწეოდნენ და გამოსცემდნენ დაუნაწევრებელ ხმებს. და რომ არა მათი უაზრო მზერა, რომელიც მოკლებულია აზროვნების ოდნავ ნაპერწკალსაც კი და არა გვამის გახრწნის კვალს მათ სახეებსა და კიდურებზე, ისეთი გამჭრიახი დამკვირვებელიც კი, როგორიც მე ვარ, შეიძლება შემცდარიყო.

უგრძნობლობის ეპიდემია

აპოკალიფსის თემა ბოლო დროს სულ უფრო იპყრობს ჰოლივუდის რეჟისორების ინტერესს, მათ შორის მათიც, ვინც ზოგადად შორს დგას მეინსტრიმისგან. ამის მაგალითია სტივენ სოდერბერგის „გადადება“ და დევიდ მაკკენზის „უკანასკნელი სიყვარული დედამიწაზე“. მხოლოდ ამერიკელი სოდერბერგისგან განსხვავებით, ევროპელი მაკკენზი, რომელმაც სცადა თავი კომერციული კინოს ამ ნაყოფიერ სფეროში, მიმართავს არა იმდენად სოციალურ საშინელებებს, რამდენადაც მგრძნობელობითს. მისი ახალი ფილმი ზუსტად მოგვითხრობს ადამიანური გრძნობების დაკარგვაზე და იმის შესახებ, გადარჩება თუ არა რომანტიკული ურთიერთობები ამ ქაოსში..<br />...

დეტალურად: https://kursiv.kz/news/2011-12/epidemiya-beschuvstvennosti

კოპირება შესაძლებელია მხოლოდ ბმულით Kursiv.kz. ყველა უფლება დაცულია.





Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised