понедельник, 29 июля 2019 г.

დაკარგული ახალგაზრდობა. უძველესი ცივილიზაციების სათავეები. სიტყვის საიდუმლოება. სახელობითი კოდირება. მოსკოვი, 1996. - 351 გვ.

ნ. ვაშკევიჩი
დაკარგული ახალგაზრდობა. უძველესი ცივილიზაციების სათავეები. სიტყვის საიდუმლოება. სახელობითი კოდირება. მოსკოვი, 1996. - 351 გვ. 

         ენა იმდენად ურთიერთობის საშუალება არ არის, რამდენადაც კიბერნეტიკული მოწყობილობა, რომელიც მართავს ყოფიერებას, მათ შორის ადამიანსაც. ადამიანები ერთმანეთთან ურთიერთობისას, ინტელექტუალური მეტყველებითი აქტიურობის ხარჯზე ამარეგებენ ნოოველს, რომელიც ინტერნეტის ანალოგია, ასევე მორფოლოგიური ლინგვისტური სტრუქტურებით, რომლებიც დედამიწაზე სიცოცხლეს მართავენ. წყალბადისა და ჰელიუმისგან შემდგარი მატერიალური პლაზმის მსგავსად, ნოოველი შედგება ორი ეთნიკური ენის, არაბულისა და რუსულისგან. ისინი ასევე ტვინის სისტემური ენებია. ამ ენების მეშვეობით ამოიხსნება  წმინდა წიგნების სიტყვის, აზრის ყველა საიდუმლოება, ყველა მითი, წესჩვეულება, როგორც ადამიანის, ისე ცხოველის ქცევის საიდუმლოება. „დასაწყისში იყო სიტყვა“ -  მეტაფორა არ არის.

        უძველესი ცივილიზაციების სათავეები
        ასოები და ციფრები
        კაბალას საიდუმლოება
        რუსეთი. ლიბია. ბაბილონი
         სად იწყება რუსული
         აბრაკადაბრა
წინარე ისტორია
მითები და ლეგენდების გმირები
სფინქსის საიდუმლოება
რუსული რეფორმები
სახელის საიდუმლო
სახელობითი კოდირება
ადამის ენა
ეტიმოლოგია

ნ.ნ. ვაშკევიჩი. მსოფლიო პერიოდული კანონი. შესავალი აზრობრივ ლოგიკაში. მოსკოვი: ლანდიშევი, 2010. – 704 გვ.

ადამიანები კი არ ქმნიან ენებს, არამედ ენები ქმნიან ადამიანებს და მთელ  ცოცხალ ბუნებას. იგი მენდელეევის პერიოდული ტაბულას მსგავსად არის მოწყობილი, ანუ, ბინარული ლინგვისტური ბირთვის და მისგან წარმოებული ენებისგან, რომლებიც დანომრვილი და მოწესრიგებულია ქიმიური ელემენტების მსგავსად. ბირთვი ქმნის აზრობრივ ველს, რომელიც მართავს ყველა ცოცხალ ობიექტს მათი სახელის მიხედვით. ამ მექანიზმის აღმოჩენით, ჩვენ ვადგენთ ცხოვრების მოწყობის საიდუმლოებას.

ნ.ნ. ვაშკევიჩი. იდიომები. ეტიმოლოგიური ლექსიკონი ა-დან. გამომცემლობა: ლანდიშევი,   2007. — 595 გვ. — ISBN 978-5-8311-0278-9
ავტორის კონცეფცია, რომელიც შემუშავებულია მსოფლიო პერიოდული კანონის ფარგლებში, იძლევა ნებისმიერი ენის ნებისმიერი სიტყვის ეტიმოლოგიის მნიშვნელობის განმარტების  საშუალებას, მათ შორის იდიომების.
 ამავე დროს ირკვევა ენის კიბერნეტიკული ფუნქცია, რომლის რეალიზება ხდება სიტყვების ფარული მნიშვნელობის მეშვეობით, რომლის მართვაც ვრცელდება ნებისმიერ ცოცხალ ობიექტზე და სცილდება ცოცხალი მატერიის ფარგლებს. ამ პუბლიკაციაში, პირველად მსოფლიოში, ვლინდება არა მხოლოდ ფრაზეოლოგიური იდიომები, არამედ სხვადასხვა მეცნიერების იდიომები - ფილოსოფიის, რელიგიის და ცოდნის სხვა სფეროს.

ნ.ნ. ვაშკევიჩი. ეტიმოლოგიური და ფარული მნიშვნელობის ლექსიკონი. გამოშ. 2. მოსკოვი: ლანდიშევი, 2008. - 544 გვ.

        ავტორის კონცეფცია, რომელიც შემუშავებულია მსოფლიო პერიოდული კანონის ფარგლებში, იძლევა ნებისმიერი ენის ნებისმიერი სიტყვის ეტიმოლოგიის მნიშვნელობის განმარტების  საშუალებას, მათ შორის იდიომების. ამავე დროს ირკვევა ენის კიბერნეტიკული ფუნქცია, რომლის რეალიზება ხდება სიტყვების ფარული მნიშვნელობის მეშვეობით, რომლის მართვაც ვრცელდება ნებისმიერ ცოცხალ ობიექტზე და სცილდება ცოცხალი მატერიის ფარგლებს.
   აღნიშნული პუბლიკაცია წარმოადგენს  რუსული ენის სიტყვების ეტიმოლოგიური ფარული მნიშვნელობის ლექსიკონის შედგენის გამოცდილებას, რომელიც ენის ბირთვის ნახევარს წარმოადგენს და არაბულთან ერთად ქმნის აზრობრივ მზეს („შავი მზე“),  ფიზიკური მზის ანალოგს.

ნიკოლაი ვაშკევიჩი. ცხრაკლიტულის მიღმა.  ენის წარმოშობის საიდუმლოებები. ბიბლიური სიმბოლოები. რუსული ფრაზეოლოგია. მეორე გამოცემა, დამატებული. მოსკოვი: თეთრი ალვები,  2004. 224 გვ. ილუსტრაციებით

          საიდუმლოებების შესახებ ბევრი წიგნია დაწერილი, მაგრამ მათი უმრავლესობა მხოლოდ მიუთითებს საიდუმლოებაზე, მისი ახსნის უნარი კი არ შესწევს. აღნიშნული წიგნი, პირიქით, ავლენს კაცობრიობის მრავალ საიდუმლოებას, როგორიცაა ენისა და დამწერლობის შექმნა, წმინდა სამების საიდუმლოება, მირონცხების საიდუმლოება, სხვა ბიბლიური სიმბოლოები, მათ შორის შვიდი ბეჭდის და მხეცის რიცხვის. მკითხველი ამ წიგნიდან შეიტყობს, რომ რუსული სახელმწიფოებრიობა ითვლის შვიდნახევარ ათას წელს, რომ ძველი ეგვიპტური დამწერლობა რუსული ანბანიდან შეიქმნა, რომ წმიდა წერილის პირველი თარგმანი რუსებს ეკუთვნის, ხოლო რუსული ფრაზეოლოგია და ბიბლიური სიმბოლოები ერთ უნივერსალურ სემანტიკურ კოდშია დაშიფრული. უნივერსალური სემანტიკური კოდი წარმოადგენს ზოგადსაკაცობრიო ენის ფარულ ბინარულ ბირთვს, რომელიც შედგება ორი ენისგან, რუსულისა და არაბულისგან.
         წიგნი განკუთვნილია მკითხველთა ფართო  წრისათვის.

ნიკოლაი ვაშკევიჩი. ტვინის სისტემური ენები.
სიტყვის მაგია, მითების და ლეგენდების გამოცნობა, ენა და ფიზიოლოგია, ცნობიერების გამოღვიძება.
          ენა იმდენად ურთიერთობის საშუალება არ არის, რამდენადაც კიბერნეტიკული მოწყობილობა, რომელიც მართავს ყოფიერებას, მათ შორის ადამიანსაც. ადამიანები ერთმანეთთან ურთიერთობისას, ინტელექტუალური მეტყველებითი აქტიურობის ხარჯზე ამარეგებენ ნოოველს, რომელიც ინტერნეტის ანალოგია, ასევე მორფოლოგიური ლინგვისტური სტრუქტურებით, რომლებიც დედამიწაზე სიცოცხლეს მართავენ. წყალბადისა და ჰელიუმისგან შემდგარი მატერიალური პლაზმის მსგავსად, ნოოველი შედგება ორი ეთნიკური ენის, არაბულისა და რუსულისგან. ისინი ასევე ტვინის სისტემური ენებია. ამ ენების მეშვეობით ამოიხსნება  წმინდა წიგნების სიტყვის, აზრის ყველა საიდუმლოება, ყველა მითი, წესჩვეულება, როგორც ადამიანის, ისე ცხოველის ქცევის საიდუმლოება. „დასაწყისში იყო სიტყვა“ -  მეტაფორა არ არის.





.ნ. ვაშკევიჩი
სიმია. სიტყვების, ქმედებების, მოვლენების მნიშვნელობის განმარტება

სიმია არის სიტყვების ფარული მნიშვნელობის მეცნიერება, რომელიც ფიზიკურ რეალობას მართავს. იგი შეისწავლის მიზეზობრივ კავშირებს ნიშნებსა და ნივთიერ სამყაროს შორის. ამ მეცნიერებას შეიძლება აზრობრივი ლოგიკა ეწოდოს, რადგან ლოგიკა არის მეცნიერება ურთიერთობების შესახებ. სხვა ურთიერთობებს შორის ჩვენი ლოგიკა გამოარჩევს მიზეზობრივ კავშირებს, ხოლო გამოვლენილი მოტივები და მიზეზები მნიშვნელობას წარმოადგენენ.
ისე მოხდა, რომ მეცნიერებათა ციკლი, რომელიც გარკვეულწილად სიტყვასთან არის დაკავშირებული, გასული საუკუნის ბოლო ათწლეულებში მიეძღვნა აზრის აშკარა გამასხარავებას, განსაკუთრებით საღის. დღეისათვის აბსურდიზმმა წამყვანი პოზიციები დაიკავა არა მარტო ხელოვნებასა და მეცნიერებაში, არამედ ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში. დადგა საღი აზრის რეაბილიტაციის დრო.
შემოთავაზებული სახელმძღვანელოს მასალა ნაწილობრივ საქმეშია გამოცდილი. გამოქვეყნებულია წიგნები. ავტორმა წაიკითხა თავისი კურსი ქვეყნის მთელ რიგ უმაღლეს სასწავლებელში. უნდა აღინიშნოს, ყველას მიერ არ იყო გაგებული და მიღებული. ზოგიერთ შემთხვევაში ლექციების შინაარსი აგრესიულ უარყოფასაც კი იწვევდა. მაგრამ აღქმის სირთულე გამოწვეულია არა  მასალის სირთულით - ის ბაგა-ბაღის ასაკის ბავშვებისთვისაც კი არის გასაგები, - არამედ თანამედროვე ადამიანის აღქმის თავისებურებებით, რომელიც საგანმანათლებლო სისტემის მიერ შექმნილი და თავს მოხვეული ფიზიკურ-მათემატიკური მსოფლმხედველობით არის გამოწვეული.



https://metaisskra.com/kniga-pamyati/glava-46-velikaya-pustota-raj-i-ad/


https://fil.wikireading.ru/46313


















https://digitall-angell.livejournal.com/439018.html


https://iz.ru/779199/video/amerikanskie-politceiskie-primenili-elektroshoker-protiv-87-letnei-babushki

https://www.stihi.ru/2018/09/25/3599


https://novostink.net/interviews/63844-sekty-kak-instrument-politicheskogo-vliyaniya.html


"Healthy authenticity is not about going around saying whatever is on your mind, or actualizing all of your potentialities, including your darkest impulses. Instead, healthy authenticity, of the sort that helps you become a whole person, involves accepting and taking responsibility for your whole self as a route to personal growth and meaningful relationships. Healthy authenticity is an ongoing process of discovery, involving self-awareness, self-honesty, integrity with your most consciously chosen values and highest goals, and a commitment to cultivating authentic relationships."

👀 Attention Seeking: https://bit.ly/2YL2QfD - free delivery worldwide

What we find of interest may tell us more than we think...

'Everything depends on what, if anything, we find interesting: on what we are encouraged and educated to find interesting, and what we find ourselves being interested in despite ourselves. There is our official curiosity and our unofficial curiosity (and psychoanalysis is a story about the relationship between the two) . . .'

Based on three connected talks on the subject of attention, this pocket-sized book is a quirky and memorable introduction to the concept of our attention - how we spend it, and what it might tell us about ourselves. From Britain's pre-eminent psychoanalyst, this is an essential new addition to the Adam Phillips canon.

👀 Attention Seeking: https://bit.ly/2YL2QfD - free delivery worldwide

🚬 Becoming Freud: The Making of a Psychoanalyst - https://bit.ly/2JrHheE - free delivery worldwide


http://glazkova-nat.in.ua/category/articles/


http://vkist.ru/mir-uje-v-kapkane-no-ne-ponyal-etogo/index12.html


https://finkids.ru/drayvera/geniy-obsheniya-stiv-nakamoto-skachat-besplatno.php




























































Pseudo-individualisation is a process (Adorno argued). Audiences are being duped into a false consciousness. E.g. Pop music today. Lady Gaga is sold to us as this UNIQUE artist. She is ‘packaged’ in a way that is highly individualised… IS SHE REALLY THOUGH? It’s still just pop music isn’t it? She still sings about the same things as other artists; her songs still have verses and choruses; she still releases singles and albums; makes music videos; collects awards. Is she therefore not just another ‘means of production’ in a highly standardised industry?

https://www.slideshare.net/gtvboss/culture-industry-for-superior

Culture industry for superior
1. Omar Khatab Watto
2. Adorno and Horkheimer: “The culture industry: enlightenment as mass deception” (1947) The need which might resist central control has already been suppressed by the control of the individual consciousness.
3. The Culture Industry as Mass Deception, 1944 Max Horkheimer and Theodor Adorno
4.  Culture Industries was proposed by Theodor Adorno and Max Horkheimer of the Frankfurt school in 1944.  It was presented as critical vocabulary in the chapter “The Culture Industry: Enlightenment as Mass Deception”, of the book Dialectic of Enlightenment.
5. • Highly interested in social and cultural theory from a philosophical perspective • Many theories were based from Marxist viewpoints and had to do with authority in society • Felt that a “culture industry” had commoditized mass media and limited self identity
6.  Max Horkheimer ,was a German philosopher- sociologist, famous for his work in critical theory as a member of the 'Frankfurt School' of social research. His most important works include The Eclipse of Reason (1947) and, in collaboration with Theodor Adorno, The Dialectic of Enlightenment (1947). Through the Frankfurt School, Horkheimer planned, supported and made other significant works possible.
7.  In Dialectic of Enlightenment (1947), which Horkheimer co-authored with Adorno, he extended his social cultural criticism to western civilization. He wrote this work in California while he was in exile. His question was why and how the terror of Nazi and Stalinist mass murder arose from modernity. Against the popular view that barbarianism was opposite to the idea of Enlightenment, he argued that barbarianism, terror, and irrational elements were inherent to Enlightenment. In the work, Horkheimer explained the process and the reason of how and why the Enlightenment rationality, supposed to be the key factor of liberation and freedom, became instrumental rationality and brought about suppression of individuals, cultural poverty, and barbarism.
8. Others works of Horkheimer : •Dialectical of the illustration •Critical theory •Traditional theory and critical theory •Authority and family and other writings •Critic of the instrumental reason •Society, reason and freedom •Authoritarian state
9. Movies and radio need no longer pretend to be art, The truth that they are just business is made into an ideology in order to justify the rubbish they deliberately produce. Interested parties explain the culture industry in technological terms…No mention is made of the fact that the basis on which technology acquires power over society is greatest. A technological rationale is a rational of domination itself (emphasis added).
10.  Commodity fetishism is the basis of theory of culture industry, that stresses cultural forms like popular music, film and television function to secure the continuing economic, political and ideological domination of capitalist societies.  Culture industry reflects the consolidation of commodity fetishism, the domination of exchange value and the ascendancy of state monopoly capitalism.  The commodities produced by the culture industry are governed by the need to realise their value on the market.  Profit motive determines the nature of cultural forms. 10
11.  It shapes the tastes and preferences of the masses.  Thereby, moulding their consciousness by inculcating the desire for false needs. It works to exclude real needs, alternative and radical concepts, and politically oppositional ways of thinking and acting.  Adorno saw culture as something which has imposed upon the masses, and makes them prepared to welcome it given they do not realise it is an imposition. 11
12.  Adorno (1991) wrote, products which are tailored for consumption by masses, and which to a great extent determine the nature of that consumption, are manufactured more or less according to plan.  This is made possible by contemporary technical capabilities as well as by economic and administrative concentration.  The culture industry intentionally integrates its consumers.  The masses are not primary but secondary, they are an object of calculation, an appendage of the machinery.  The customer is not king, though the culture industry would have us believe, not its subject but its object. 12
13.  Process of standardisation and pseudo-individualisation.  Standardization  products acquire the form common to all commodities, like the Western, familiar to every movie-goer.  Substantial core similarities between popular songs, movie, TV.  It constructs framework.  Pseudo-individualisation  The core is hidden by stylistic variations as uniqueness.  Incidental differences confers a sense of individuality that each products (i.e. popular songs) affects an individual air.  It constructs details. 13
14.  Pseudo-individualisation serves to obscure the standardisation and manipulation of consciousness practised by culture industry.  The framework entails standardisation which draws out a system of response-mechanisms wholly antagonistic to the ideal of individuality in a free, liberal society.  The details must provide the listener a sense of this suppressed individuality. 14
15.  Culture  Basic casual factor in its own right;  Its innovative and original character of the Frankfurt School’s contribution.  Industry  The fundamental productive power of capitalism;  The continuing adherence to Marxism. 15
16.  It assumes that people have true or real needs to be creative, independent and autonomous, in control of their own destinies, fully participating members of meaningful and democratic collectivities and able to live free and relatively unconstrained lives and to think for themselves.  True needs cannot be realized in modern capitalism because the false needs, which capitalist system has to foster in order to survive, come to be superimposed over them.  False needs work to deny and suppress true or real needs. 16
17.  False needs created can be fulfilled at the expense of the true needs which remain unsatisfied in light of consumerism and commodity fetishism.  People do not realise their real needs remain unsatisfied.  The School views the culture industry ensuring the creation and satisfaction of false needs, and the suppression of true needs.  It is so effective in doing this that the working-class is no longer likely to pose a threat to the stability and continuity of capitalism. 17
18.  Adorno (1991) stresses to ignore the nature of the culture industry, is to stop resistance to its ideology.  Popular music offers relaxation and respite from the rigours of mechanised labour because it is not demanding or difficult.  People desire popular music, partly because capitalists hammer it into their minds and make it appear desirable.  Their consumption of standardised products mirrors the standardised, repetitive and boring nature of the work in production.  Standardised production goes hand-in-hand with standardised consumption. 18
19.  Cultural forms such as popular music act as “social cement”.  Adorno gave awareness to most people in capitalist societies live limited, impoverished and unhappy lives.  Popular music and films do not deny this awareness, but act to reconcile people to their fate.  Adorno (1991) observed “the actual function of sentimental music and film lies in the temporary release given to the awareness that one has missed fulfillment …… it is catharsis for the masses, …… Music and film permits its listeners and audiences the confession of the unhappiness reconciles them, by means of this ‘release’, to their social dependence.” 19
20.  The ideology of culture industry is manipulative, underpinning the dominance of the market and commodity fetishism.  It is conformist and enforcing the general acceptance of the capitalist order.  The concepts of order which the culture industry hammers into human beings are always those of status quo.  The power of ideology of culture industry is that conformity has replaced consciousness. 20
21.  Studies of CCCS concerns working-class youths.  They viewed the working-class youths are class is being constructed and therefore is an imagined communities.  They concerned the relationship between hegemonic ideas in shaping working-class youths and youth subcultures.  They identified mainstream culture, parent culture, youth culture, leisure culture, consumer culture, yet they are all in conflict with blurred boundaries. 21
22.  Youth subcultures are sub-ordinate to mainstream adult and parent cultures.  Viewed as folk devils or deviant.  Working-class youths are subjected to uncertainty position.  Youths are anchored into different social class.  The appearance of youth subculture acts as symbolic resistance to dominant social order.  Youths are viewed as active agents in theories of subculture. 22
23.  Cohen (1997) defines three level of subculture analysis: 1. Social Structure     Power structure: gender, class that is uncontrollable. Human beings are anchored into different positions according to the social structure they situated. Choices and chances are limited to the determined position. Agencies are limited to those structural positions. 23
24. 2. Culture    3. Constructed related to the determined social class. Everyday life practice, such as meaning, tradition, cultural practice and rituals, behaviours, language used. Different kinds of youth subculture represent its symbolic meaning and relation to dominant class and ideas. Personal autobiography   Personal experiences of culture and structure. The specific meaning of subcultural life to the person or class. 24
25.  We think that were living in a good and rational society.  Living in a democracy, we compare ourselves with other countries which have dictatorship and consider ourselves to be in a better position.  The creation of this perception is one of the major roles of Culture Industry.
26.  Culture Industry refers to the standardization and false-singularity of cultural items, and how these cultural items are regulated.  It says that we, as people, have become standardised because corporations produce standard products which fit our needs and demands.  So corporations produce our needs and desires.
27.  If the cultural products lose their sense of meaning and authenticity due to their mass production, so do the individuals who buy them.  Subconsciously, we may not realize that each time we buy a new and trendy product, we are merely buying the new trendy “thing” to add to our very own material product of a self.  The truth is that we are buying this product because it is frequently publicized through media only to illustrate this materialized commodity of “cool” that everyone must have.  We are truthfully as much of a commodity as the product itself. Regardless, we have a situation where the consumers are being victimized by the producers in that they know what we like and give us what we want; therefore, we no longer have genuine experiences.  We may “think” we are expressing our sense of self and individuality by buying the latest Samsung phone of a different colour, because in our mind, we find that typically everyone buys blue or silver and we want to be different; thus we conclude we are being unique.
28.  Whether you like it or not, advertising plays a crucial role in our everyday lives.  Advertising effectively grabs the public’s attention through the use of television commercials, billboards, magazines, etc. It is the advertisement that attracts the consumer to buy a product and ascribe the connotation of “coolness” to it.  Inevitably, the product and the advertisement become two of a kind.
29.  Adorno and Horkheimer proposed that films, radio programmes, magazines, etc. — that are used to manipulate mass society into passivity.  Adorno and Horkheimer criticise the ‘Culture Industry’ for promoting a society that is drowning in a society of mass culture and industrialisation, instead of encouraging freedom and individuality.
30.  The Culture Industry in short can be represented as the “Enlightenment” or knowledge as mass trickery or fraud.  In other words, we may be compelled to wonder if we live in a world of mass deception in which we are simply kept in the dark.
31.  ‘Mass deception' and ‘Social control' describe the ideas and theories that Adorno and Horkheimer earnestly prescribed.  Adorno saw what he referred to as ‘the culture industry’ as constituting a principal source of domination within complex, capitalist societies.  The Culture Industry is characterized by three specific ideas: Monopoly, Mass Production, and Technology.
32.  The crudest way to oppress is to physically force people to do things or prevent them from doing things.
33.  The next level up is to use the threat of physical force to persuade them. This uses no physical force. Also, this is often accompanied by restricting freedoms of expression. The oppressed in this situation still know that they are being oppressed, but they know they must comply.
34.  The best method that has been found so far is one where you directly control the boundaries in which people think.  In this way they don't even know that they are being oppressed, believing they act they way they do of their own free will.


Real individuation is intimate process, hidden, interpersonal connection between mirror soul mates

Friz Pearlz theory of group therapy wont work for individuation., group cannot convert pseudo to real

https://www.slideshare.net/gtvboss/culture-industry-for-superior

Pseudo individuation

Pseudo individualization refers to the effect of popular culture and advertising that addresses the viewer/consumer specifically as an individual, as in the case of advertising actually claiming that a product will enhance one's individuality, while it is speaking to many people at once.


http://www.emotionalfitnesstraining.com/stop-seeking-perfection/

Emotional intelligence is the part of AI
fake personality.

We cannot learn how when what to feel,
Feeling is primary , we learn from feelings!



Love is the ability to feel like in unlike.
Theodor W. Adorno, philosopher and musicologist Transcending duality's inherent limitation



Pop Culture 
https://www.slideshare.net/manologerardo/pop-culture-lecture-2
Commodity fetishism (promoted by the marketing, advertising and media industries) means that social relations and cultural experiences are objectified in terms of money. We are delighted by something because of how much it costs. By fulfilling false needs, people feel that they are getting what they really want, while trueneeds remain unsatisfied.
17. Popular media and music products are characterized by standardization (formulaic and similar, “predigested” – the audience has already heard or seen them) and pseudo-individualization (incidental differences make them seem distinctive, but they're not). Popular music offers relaxation and respite from the rigors of mechanical labor because it is not demanding or difficult. It serves to maintain masses away from political issues, thus they are easily manipulated.



CULTURE AS SOCIAL CONTROL:
CORPORATIONS, CULTS, AND COMMITMENT
Charles A. O’Reilly and Jennifer A. Chatman
ABSTRACT
The notion of “organizational culture” has attracted a broad base of scholarly
interest. While many researchersstudy culture using an ethnographic approach,
we examine it from a functional perspective, viewing culture within groups and
organizations as asocial controlsystem based on shared norms and values. From
a psychological perspective, we show how a shared normative order or culture
can influence members’ focus of attention, shape interpretations of events, and
guide attitudes and behavior. Specifically, we explore the psychological
mechanisms used to develop social control systems and demonstratehow similar
these approaches are across a variety of strong culture settings, ranging from
conventional organizationsto more extreme examplesofcults and re1igk~us-seets

https://www.semanticscholar.org/paper/Culture-as-social-control%3A-Corporations%2C-cults%2C-and-O'Reilly-Chatman/0409734d24460ea25d868bb1ea9f534de3f067d2






https://www.postwarcultureatbeinecke.org/workinggroup?lightbox=dataItem-jg173q6z


https://slideplayer.com/slide/4638033/


https://globalurbanhistory.com/2016/03/21/of-rags-and-riches/

https://www.dialoginternational.com/dialog_international/2010/05/how-theodor-w-adorno-destroyed-america.html


https://www.slideshare.net/gtvboss/culture-industry-for-superior


https://www.dailymotion.com/video/xsum3a




https://roadrunnertheory.wordpress.com/2014/03/08/pseudo-individualization/


https://www.slideshare.net/gtvboss/culture-industry-for-superior


http://www.emotionalfitnesstraining.com/stop-seeking-perfection/


https://www.theguardian.com/books/2019/jan/12/i-accept-myself-just-as-i-am-the-rise-of-realistic-self-help




https://www.drchristinahibbert.com/perfect-or-fake-8-myths-about-perfectionism-8-truths-to-cure/











Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised