воскресенье, 15 мая 2022 г.

დროში გამოცდილი 11 ფილმი ფსიქიკური აშლილობის შესახებ


დროში გამოცდილი 11 ფილმი ფსიქიკური აშლილობის შესახებ 

 https://inoekino.com/blog/11_movies_about_mental_disorders

 კინოთეატრში გრძელდება „ფორესტ გამპის“ დემონსტრირება - ფილმისა, რომელშიც გამოყვანილია მენტალური პრობლემების მქონე ჭეშმარიტად მრავალფეროვანი გმირები. გავარკვიოთ დეტალურად, რომელ გმირებს, ასევე გთავაზობთ ამ თემის კიდევ ათი ფილმის შერჩევას, რომელიც მაყურებელს შეუყვარდა მათი უტყუარობის და ატმოსფეროს გამო.

კინოს აქვს მნიშვნელოვანი გავლენა სამყაროს ჩვენს აღქმაზე: იმის მიხედვით, თუ რამდენად სანდოა ინფორმაცია და როგორ არის დამუშავებული ამბავი, მას შეუძლია სწორი გაგება მოგვცეს, თუ როგორ მუშაობს ყველაფერი, ან შეცდომაში შეგვიყვანოს. იგივე ეხება თემას, რომელიც არც ისე დიდი ხნის წინ იყო მიჩუმათებული, მაგრამ ბოლო დროს განსაკუთრებით მკვეთრად იქნა წამოჭრილი - ფსიქიკური აშლილობის თემა.

 ამ სტატიაში ჩვენ შევეცადეთ შეგვეგროვებინა რამდენიმე ნახატი, რომლებიც წლების შემდეგაც კი ინარჩუნებენ სტატუსს და ძალიან ზუსტად ასახავს იმ დაავადებებს, რომლებიც თითოეული ჩამოთვლილი ფილმის სიუჟეტს დაედო საფუძვლად.

1. მეფე მეთევზე / The Fisher King (1991)

მეფე არტურის შესახებ ერთ-ერთ ლეგენდაზე დაფუძნებული ტერი გილიამის ფილმი იგავი მოგვითხრობს ორი მამაკაცის ისტორიას: ერთ-ერთი მათგანი - ჯეკი - დეპრესიით იტანჯება, მეორე - პერი - შიზოფრენიით და პოსტტრავმული სტრესული აშლილობით  არის დაავადებული.

ჯეკი საკუთარი თოქ-შოუს ცინიკური რადიოწამყვანია, მიჩვეულია, რომ ადამიანები იუმორით აღიქვამენ მის სიტყვებს. მან ერთხელ ურჩია მსმენელს, რომელმაც პირდაპირ ეთერში დაურეკა, მოაწყოს სროლა კაფეში. ვინ წარმოიდგენდა, რომ მსმენელი ამ სიტყვებს სერიოზულად მიიღებდა, შემდეგ კი იარაღს საკუთარ თავს დაყმიზნებდა? რა თქმა უნდა, ამ ინციდენტის შემდეგ ჯეკის კარიერა შეწყდა. დროთა განმავლობაში ის დეპრესიაში ვარდება, კარგავს კონტაქტს გარე სამყაროსთან და გალოთდება. ბოლოს ის აცნობიერებს, რომ ვერ გაუმკლავდება მომხდარის გამო დანაშაულის გრძნობას,  შეეცდება თვითმკვლელობას.

იმ დღეს არა მხოლოდ ჯეკის ცხოვრება დაინგრა: ამ კაფეში მოკლეს მეორე გმირის, მაწანწალა პერის ცოლი. სწორედ ის შეუშლის ხელს ჯეკის თვითმკვლელობის მცდელობას. თავად პერიმ იპოვა დანაკარგთან გამკლავების საკუთარი გზა - შიზოფრენიის გზით, ზღაპრული ხილვების საკუთარ სამყაროში ყოფნით.

2. ფორესტ გამპი / Forrest Gump (1994)

გასული საუკუნის ბოლოს  ერთ-ერთი საკულტო ფილმი მოგვითხრობს ინტელექტის დარღვევის მქონე გმირზე, რომელიც, ალბათ, არც არის ასეთი: ფორესტ გამპს ახასიათებს აუტიზმის სპექტრის აშლილობის მრავალი ნიშანი, მასთან შედარებით ადრე ოლიგოფრენიას არც კი ანიჭებდნენ  მნიშვნელობას.

უგერგილო, მოუხერხებელ ფორესტს, რომელიც არ აქცევს არავითარ ყურადღებას უმარტივეს სოციალურ სიგნალებს, აქვს დეტალებზე საოცარი ფოკუსირების, მკაფიო ინსტრუქციების შესრულების უნარი და მიდრეკილება სისტემური მოქმედებების გამეორებისკენ, რაც საშუალებას აძლევს მას გადაიტანოს არაორდინალური მოვლენების სერია: ელვისთან და ჯონ ლენონთან შეხვედრა, სამი ამერიკელი პრეზიდენტისთვის ხელის ჩამორთმევა, საკუთარი ბიზნესის გახსნა და ზოგადად ამერიკული ოცნების ნამდვილ განსახიერებად გახდომა.

კიდევ ერთი პერსონაჟი მკაფიოდ გამოხატული ფსიქიკური - პოსტტრავმული - აშლილობით ამ ფილმში არის ლეიტენანტი დენ ტეილორი. ვიეტნამის ომის ვეტერანი, მან თავის ბედად მიიჩნია ბრძოლაში სიკვდილი, ისევე როგორც მისი ოჯახის ყველა მამაკაცმა - მაგრამ ამის ნაცვლად ის რჩება ინვალიდად, კარგავს ორივე ფეხს. ეს ტრიგერები აიძულებენ მას არ შეეგუოს წარსულს, სანამ ფილმის ფინალისთვის ის არ იპოვის საკუთარ თავში ძალას ამის დასაძლევად.

და ბოლოს, შესაძლო აშლილობების მთელი რიგს - დეპრესიას, პოსტტრავმულ სტრესულ აშლილობას, სასაზღვრო და ბიპოლარულ აშლილობას - წარმოადგენს ფორესტის შეყვარებული, ჯენი. მას ბავშვობიდან მოყვება ტრავმული კვალი, ის საბოლოოდ აწყდება დამოკიდებულების მძიმე ფორმას, როგორც ეს ზოგჯერ მსგავსი წარსულის მქონე ადამიანებს ემართება.

3. გახსოვდეს / Memento (2000)

ფილმში „გახსოვდეს“ მთავარ სიუჟეტურ ხაზად წარმოდგენილია მთავარი გმირის დაავადება. საკუთარ თავსა და ცოლზე თავდასხმის შემდეგ, ლეონარდ შელბი შეპყრობილი დარჩა მკვლელის პოვნის იდეით. ლეონარდს აქვს ასტეროგრადული ამნეზიის იშვიათი ფორმა: მას ახსოვს ყველაფერი, რაც მოხდა ტრავმულ მოვლენამდე, მაგრამ არ ახსოვს არაფერი, რაც მოხდა შემდეგ. ის ცდილობს ჩაწეროს ყველა მოვლენა, ფაქტი და სახელები, იკეთებს ტატუს მნიშვნელოვანი ინფორმაციით და საკუთარი თავისთვის შეტყობინებებით, მაგრამ ქაოტური მცდელობები დატოვოს მინიშნებები გამოძიების მსვლელობის შესახებ არანაირად არ ეხმარება მას, როგორც არ უნდა ეგონოს თავად.

და თუმცა შელბის შემთხვევაში მეხსიერების დაკარგვა უფრო ქალატვინის ტრავმული დაზიანების შედეგია, ვიდრე ფსიქიკური დაავადების სიმპტომი, ის შესანისნავად ერგება ანტეროგრადული ამნეზიის მქონე ადამიანის აღწერას. თუმცა, აქ შესამჩნევი შეცდომა ის არის, რომ ასეთ პაციენტებს, როგორც წესი, არ ახსოვთ თვითონ ტრავმული მოვლენა, რამაც გამოიწვია ამნეზია - შელბი ახსოვს თავდასხმისა და მკვლელობის ფაქტი, მაგრამ ვერ იხსენებს მკვლელს.

ლეონარდის ავადმყოფობის ირგვლივ ტრიალი აგებული სიუჟეტი აძლევს ფილმს უჩვეულო ნარატიულ სტრუქტურას: ფილმში მოვლენები ნაჩვენებია პირდაპირი  და არა თანმიმდევრობით.

4. მებრძოლთა კლუბი / Fight Club (1999)

 „საბრძოლო კლუბის პირველი წესია არავის უთხრათ საბრძოლო კლუბის შესახებ“. ეს, ალბათ, ყველაზე ცნობადი ციტატაა ფილმიდან.

მთავარ გმირს სახელი არ აქვს, ის მორცხვი და თავშეკავებულია, აწუხებს უძილობა და სიცოცხლეს ატარებს სამსახურში, რომელიც არ უყვარს. ერთ დღეს თვითმფრინავში ის შეხვდება ტაილერ დურდენს, საპნის მოვაჭრეს, მის სრულიად საპირისპირო პიროვნებას. ტაილერი არის ხმაურიანი, კომუნიკაბელური, უყვარს რისკი და გარდა ამისა, მას მიაჩნია, რომ ცხოვრებაში ერთადერთი მიზანი თვითგანადგურებაა.

ფსიქიკური აშლილობის პირველი წესია არავის უთხრათ ფსიქიკური აშლილობის შესახებ.

შემთხვევითი არ არის, რომ ფილმში მთხრობელის სახელი საერთოდ არ არის ნახსენები: ეს ფაქტი თითქოს იმაზე მიანიშნებს, რომ ის შეიძლება იყოს სხვა გმირის მხოლოდ ერთ-ერთი პიროვნება. კვლევებმა აჩვენა, რომ დისოციაციური აშლილობის დროს, მეორადი პიროვნებები ხშირად წარმოადგენენ მთავარი პიროვნების სურვილების პროექციებს და აკეთებენ იმას, რაც მას სურს, რომ შეძლოს, მაგრამ არასოდეს მიიღებდა ამის გადაწყვეტილებას დამოუკიდებლად.

სწორედ ამ ტიპის აშლილობის შესახებაა საუბაი „მებრძოლთა კლუბში“.

პიროვნების დისოციაციური აშლილობა ხასიათდება ორი ან მეტი პიროვნების არსებობით, თითოეულს აქვს საკუთარი ხასიათი, აზროვნება და აღქმა. ეს იდენტობები თავის მხრივ რიგრიგობით აკონტროლებს იმ ადამიანის ქცევას, რომლის სხეულშიც ისინი იძულებულნი არიან თანაარსებობდნენ. ამავდროულად, მან შეიძლება ვერ გაიხსენოს რაიმე მნიშვნელოვანი ინფორმაცია, რომელსაც ერთ-ერთი პიროვნება ფლობს, მეორის მდგომარეობაში ყოფნისას.

5. ვიღაცამ გუგულის ბუდეს გადაუფრინა / One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

ძნელი წარმოსადგენია ფსიქიკური აშლილობის შესახებ ფილმების სია 1975 წლის ამ კლასიკური ფილმის გარეშე, რომელიც დაფუძნებულია ამავე სახელწოდების რომანზე. ფილმი ითვლება ერთ-ერთ საუკეთესოდ კინემატოგრაფის ისტორიაში: ის აღიარებულია აშშ-ს კონგრესის ბიბლიოთეკის მიერ, როგორც „კულტურული, ისტორიული და ესთეტიურად მნიშვნელოვანი“, შერჩეულია შესანახად ეროვნული კინორეესტრის მიერ და „ოსკარების“ „დიდი ხუთეულის“ მფლობელია. 

ფილმის  მოქმედება ვითარდება ფსიქიატრიულ კლინიკაში 1963 წელს. ფილმის მთავარი გმირი - მაკი - როგორც ჩანს, საერთოდ არ განიცდის ფსიქიკურ აშლილობას, მაგრამ წარმატებით მალავს ამას, რათა თავიდან აიცილოს ციხე. თუმცა, ის არ არის ერთადერთი თავის საავადმყოფოში, რომელიც სრულიად ჯანმრთელია - თუმცა საკმარისად არიან პაციენტები რეალური აშლილობებით: აქ არიან ადამიანები ფობიით და მომჩივანის პარანოიით და შიზოფრენიით დაავადებული ლიდერი, თუმცა უმეტესობას წარმოადგენენ ვეგეტაციურ მდგომარეობაში მყოფი ადამიანები და „ქრონიკები“.

ფილმში გაშუქებული ერთ-ერთი მთავარი პრობლემაა 60-იან წლებში ფსიქიატრიულ დაწესებულებებში პაციენტების მიმართ საეჭვო და პირდაპირ სასტიკი მეთოდების გამოყენება, ასევე განსხვავებული აზრის კრიმინალიზაცია, ელექტროშოკური თერაპიის და ფსიქოქირურგიის, როგორც „სასჯელის“, გამოყენება.

6. შეწყვეტილი ცხოვრება / Girl, Interrupted (1999)

 სიუზანი ამტკიცებს, რომ მას არ უცდია თვითმკვლელობა, როდესაც ასპირინს არაყთან ერთად სვამდა, მაგრამ მაინც აღმოცნდება ფსიქიატრიულ საავადმყოფოში სავარაუდო სასაზღვრო პიროვნული აშლილობის ეჭვით. თავად მას ეჭვი ეპარება, რომ მას  საავადმყოფო არ სჭირდება, თუმცა მთელი ფილმის განმავლობაში ის აღიარებს, რომ „როდესაც არ გინდა გრძნობდე, სიკვდილი ოცნებად გეჩვენება“.

აქ ის ხვდება სხვადასხვა გადახრის მქონე პაციენტებს: პათოლოგიურ მატყუარას, ინტელექტუალური აშლილობისა და ობსესიურ-კომპულსიური აშლილობის მქონე გოგონას და, რა თქმა უნდა, ლისას, აგრესიულ სოციოპათს, მანიპულაციური მიდრეკილებით, საავადმყოფოდან გაქცევის მარადიულ რეციდივისტს. დახმარების მიღებაზე უარის თქმით, ლისა მის სიცოცხლეს შემდგომ განადგურებისთვის სწირავს. რაც შეეხება სიუზანს, მისი მკაცრი რეჟიმის დაწესებულების კედლებში მოთავსება, სავარაუდოდ, არ აადვილებს მის მდგომარეობას, პირიქით უფრო აბნევს. ფილმის ზოგიერთ მომენტში ირკვევა, რომ მას განზრახ წარმოადგენენ არც თუ ისე საუკეთესო შუქზე - სინამდვილეში, ის კარგი, მაგრამ დაკარგული და შეშინებული ადამიანია.

1960-იანი წლების ფსიქიატრიული საავადმყოფოს შემზარავი, არასასიამოვნო ატმოსფეროს, რომელიც თავისებური პასუხია ფილმზე „ვიღაცამ გუგულის ბუდეს გადაუფრინა“, ამატებს ის ფაქტი,  რომ ამ შემთხვევაშიც, ეს ფილმიც გადაიღეს რეალურ საავადმყოფოში.

7. შავი გედი / Black Swan (2010)

ნერვული ანორექსია, კვებითი ქცევის ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული აშლილობაა, ყველაზე მომაკვდინებელი ფსიქიკური აშლილობა დღეისთვის. კერძოდ, ეს დაავადება შეიძლება ჰქონდეთ  მოცეკვავეებს და ბალერინებს, რომლებიც მისდევენ სრულყოფილებას, როგორიცაა ნინა სეიერსი, „შავი გედის“ მთავარი გმირი.

 ნინა ხდება მისი თეატრის მას აძლევენ მთავარ პარტიას „გედების ტბის“ გადამუშავებულ ვერსიაში, სადაც უნდა შეასრულოს არა მხოლოდ თეთრი გედის, არამედ სრულიად საპირისპირო - შავი გედის როლი. როლის პირველი ნაწილი არ უნდა იყოს დიდი პრობლემა დახვეწილი და დაუცველი ბალერინასთვის, მაგრამ მის პირქუშ ავატარად გარდაქმნასთან დაკავშირებით დამდგმელ რეჟისორს აქვს სერიოზული შეშფოთება. ნინაზე კიდევ უფრო დიდ ზეწოლას ახდენს მისი დესპოტური დედა, რომელსაც სურს, რომ მისმა ქალიშვილმა მიაღწიოს დედის არარეალიზებულ ოცნებას, და ასევე კონკურენტის არსებობა, რომელიც მზად არის შეცვალოს ნინა. შედეგად, ნინას ფსიქიკა ვერ იტანს ამას, რაც იწვევს კვებითი ქცევის აშლილობას, ობსესიურ-კომპულსიურ აშლილობას, პიროვნების დისოციაციურ აშლილობას და აკვიატებულ ჰალუცინაციებს, რაც, როგორც ჩანს, გარდაიქმნება გმირის რეალობასთან კავშირის სრულ დაკარგვაში, მასთან ერთად მაყურებლის, რომელიც მომხდარს აივკრდება ნინას პრიზმული ხედვით.

8. უნდა ვილაპარაკოთ კევინზე  / We Need to Talk About Kevin (2011)

პიროვნების ანტისოციალური აშლილობის ნიშნები კევინს ადრეული ასაკიდან ახასიათებს: ჯერ კიდევ ჩვილობის ასაკში ჩანდა, რომ ის ყვიროდა არა შიმშილისგან, არამედ სიბრაზისგან, და ასაკის მატებასთან ერთად ის კი არ თამაშობდა სათამაშოებით, როგორც ანადგურებდა მათ. მოზარდობის ასაკში მას არ აოცებდა ფილმებში სისასტიკის სცენები, ხოლო სახის  ჩვეულებრივი გამომეტყველება გამოირჩეოდა ემოციის შემზარავი ნაკლებობით. მას არ აქვს სიმართლისა და არასწორის გრძნობა, არ გამოხატავს თანაგრძნობას დედის მიმართ და არ ესმის, რომ საზოგადოებაში მიუღებელია მისი უპატივცემულო და დესტრუქციული საქციელი.

მის დედას, ევას, თუმცა ესმის, რომ შვილს რაღაც ემართება, ამჯობინებს ამაზე თვალის დახუჭოს, თვლის, რომ ყველაფერი მხოლოდ დედობრივი სიყვარულის ძალით დალაგდება. თუმცა რეალობა ასე არ მუშაობს: თხუთმეტი წლის ასაკში ბიჭი კლავს მამას და დას, რის შემდეგაც იგი აგრძელებს მკვლელობას გაურკვეველი მიზეზის გარეშე. მხოლოდ მას შემდეგ, რაც მისი შვილი ციხეში აღმოჩნდება, ევა იწყებს ფიქრს იმაზე, თუ რამდენად არის თავად დამნაშავე მომხდარში - მაგრამ ამაზე პასუხი არ აქვს არც მას და არც კევინს, რომელიც წლების განმავლობაში კარგავს რწმენას, რომ იცის მომხდარის მიზეზები.

9. ბრწყინვალე გონება / A Beautiful Mind (2001)

ფილმი თავისი სანდოობით ემყარება იმ ფაქტს, რომ იგი ეფუძნება რეალური ადამიანის - ამერიკელი მათემატიკოსის, ეკონომიკაში ნობელის პრემიის ლაურეატის ჯონ ნეშის ბიოგრაფიას, რომელიც ოცდაათი წლის ასაკიდან იძულებული გახდა პარანოიდულ შიზოფრენიის წინააღმდეგ ებრძოლა.

ჯერ კიდევ სტუდენტობის წლებში ნეში „ცხოვრობდა“ და მხოლოდ მეგობარ ჩარლზთან ჰქონდა ურთიერთობა, თავისი თავი მთლიანად კვლევით საქმიანობას მიუძღვნა. ახალგაზრდა მეცნიერის ბრწყინვალე კარიერა შემდეგ გაგრძელდა მასაჩუსეტსის უნივერსიტეტში, სადაც ის, როგორც მასწავლებელი, შეხვდა ერთ-ერთ სტუდენტს - მის მომავალ მეუღლეს.

ერთხელ ცენტრალური სადაზვერვო სამმართველოს აგენტმა სთხოვა მას დახმარება დაშიფრული ინფორმაციის ძიებაში, რასაც ის აკეთებს, სანამ მზარდი ავადმყოფობა სხვებისთვის აშკარა არ გახდება, მაგრამ იმ დროს ჯონი უკვე ჩაფლული იყო არარსებულ გამოძიებაში.

ამ ჟანრის მრავალი ფილმის მსგავსად, „ბრწყინვალე გონებაში“ იშვიათად ხერხდება რეალობის და ჰალუცინაციების განსხვავება. თუმცა, როგორც აღმოჩნდა, შიზოფრენიაში უკურნებელი არაფერია, და რამდენიმეწლიანი ექიმების მეთვალყურეობის ქვეშ ყოფნის შემდეგ, ნეშმა კვლავ შეძლო მეცნიერებაში დაბრუნება და დამსახურებული ჯილდოს მიღება.

10. დონი დარკო / Donnie Darko (2001)

 კიდევ ერთი ფილმი პარანოიდული შიზოფრენიის შესახებ დევიდ ლინჩის საუკეთესო ტრადიციებში მოგვითხრობს თექვსმეტი წლის მოზარდის დონი დარკოს აშლილობის განვითარების შესახებ.

ფილმის დასაწყისში დონი ტოვებს სახლს ბოროტი გიგანტური კურდღლის ფრენკის ბრძანებით და დილით დაბრუნებისას ხედავს, რომ მის ოთახს დაეცა თვითმფრინავის ძრავა. ფრენკი ირწმუნება, რომ სამყაროს დასასრული 28 დღეში დადგება. დონი აღმოაჩენს, რომ მას აქვს წინასწარმეტყველების ნიჭი და დროის შეცვლის უნარი. თან გამუდმებით გრძნობს სიკვდილისა და მარტოობის მოახლოებას, მაგრამ ორივეს ეშინია.

დონი დადის ფსიქოთერაპევტთან, რომელთანაც ყველა თავის პრობლემას განიხილავს და დანაშაულსაც კი აღიარებს. ასევე ფილმის განმავლობაში, ამჩნევს რა აგრესიას საყვარელი ადამიანების მიმართ, რაც აშინებს მას, ბიჭი კვლავ იწყებს ექიმის მიერ დანიშნული აბების დალევას - თუმცა, ყველა შემდგომი მოვლენის გათვალისწინებით, ისინი მას თითქმის არ ეხმარებიან.

ჩვენ ვერასდროს გავიგებთ, რა იყო მომხდარიდან რეალური და რა არა: მით უმეტეს, რომ დონის დროის უკან გადახვევის უნარის გათვალისწინებით, აღმოჩნდება, რომ ზოგიერთი მოვლენა შესაძლოა საერთოდ არ მომხდარიყო.

11. ნათელი გონების მარადიული ბრწყინვალება / Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

ცენტრალური კონფლიქტი აგებულია ფილმის სამყაროში გარკვეული მოვლენების შესახებ მეხსიერების შერჩევითი წაშლის პროცედურის არსებობის ირგვლივ: სწორედ ამ პროცედურას გადის კლემენტინა, რომ დაივიწყოს ჯოელთან ურთიერთობა.

 თუმცა ფილმში არც ერთ მთავარ გმირს ღიად დიაგნოზს არავინ უსვამს, ბევრი მაყურებელი ამჩნევს ჯოელს დეპრესიის, ხოლო კლემენტინას ბიპოლარული ან სასაზღვრო აშლილობის ნიშნებს. მაგრამ დიაგნოსტიკურ სპეკულაციებსაც რომ გადავუხვიოთ, „ნათელი გონების მარადიული ბრწყინვალება“ წამოწრის საინტერესო კითხვას, არის თუ არა საერთოდ სასარგებლო ტრავმების შესახებ მოგონებების წაშლა.

რა თქმა უნდა, ამ პროცედურაში ჩართული სპეციალისტების მუშაობის ეთიკური მხარეც საეჭვოა ამ საკითხში, მაგრამ ამაზე თვალიც რომ არ დავხუჭოთ, დასკვნა თავისთავად ჩნდება: გმირებთან დაკავშირებულმა ყველა მოვლენამ აიძულა ისინი ეღიარებინათ, რომ სინამდვილეში მათ არ სურთ ერთმანეთის დავიწყება. და მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენ შეიძლება ხანდახან ვცდილობთ დავივიწყოთ ჩვენი წარსული ტრავმები და ვიფიქროთ, რომ ისინი არ არსებობდნენ, ეს არ იქნება პრობლემის გადაწყვეტა - რადგან ცუდი მოგონებებისგან თავის დაღწევით, ჩვენ ასევე ვუკარგავთ საკუთარ თავს იმ კარგს, რაც მოხდა ჩვენს ცხოვრებაში.


































































































Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised