вторник, 27 апреля 2021 г.

მოლაპარაკე ხახვი და ახალგაზრდა რევოლუციონერი: რა არ ვიცოდით ჩიპოლინოს შესახებ


მოლაპარაკე ხახვი და ახალგაზრდა რევოლუციონერი: რა არ ვიცოდით ჩიპოლინოს შესახებ

 https://eksmo.ru/selections/chego-my-ne-znali-o-chipollino-ID15538030/

რამდენიმე ფაქტი ცნობილი მოთხრობის გმირისა და მისი ავტორის შესახებ

მასალის ავტორი: ეკატერინა ბურაკოვა 


2020 წელს 100 წელი სრულდება იტალიელი მწერლისა და ჟურნალისტის ჯანი როდარის დაბადებიან. ის იყო მხიარული ბიჭი-ხახვის შესახებ მოთხრობის ავტორი. ჩვენს ქვეყანაში ალბათ ყველას სმენია „ჩიპოლინოს თავგადასავალის“ შსახებ. მაგრამ, თუ ოდნავ ჩავუღრმავდებით, აღმოჩნდება, რომ ყველას ყურადღებით არ აქვს წაკითხული წიგნი, რომელიც დღემდე მიჩნეულია, ბავშვობისთვის განკუთვნილი. ცოტა ვინმემ თუ იცის მისი პოპულარობის ისტორიის შესახებ.

ჩვენ შეგროვებული 5 ფაქტი ჩიპოლინოსა და მისი შემქმნელის შესახებ, რომლებიც დაგეხმარებათ ბავშვობაში ნაცნობი ზღაპრის ახლებურად გადახედვაში.

უცნობი სამშობლოში და საყვარელი სსრკ-ში

პირველად „ჩიპოლინოს თავგადასავალი“ 1951 წელს გამოიცა „მხიარული ლექსების წიგნთან“ ერთად. როდარი იმ დროს ბავშვთა ყოველკვირეული გაზეთის „Il Pioniere“-ს რედაქტორი იყო და პირველ რიგში ცნობილი იყო, როგორც ჟურნალისტი. მაშინ მის ლიტერატურულ დებიუტს არავინ მიაქცია ყურადღება, გარდა ეკლესიის წარმომადგენლებისა. მათ მაშინვე უწოდეს ავტორს გარყვნილი და ერეტიკოსი და კატეგორიულად აუკრძალეს მართალ კათოლიკეებს შვილებისთვის ამ უცნაური ზღაპრის წაკითხვა, რომელსაც აშკარა პოლიტიკური ქვეტექსტი ჰქონდა.

მაგრამ რამდენიმე წლის შემდეგ იტალიელებმა როდარის ღვაწლი აღიარეს. მწერალს და მის პერსონაჟს - „ხახვის“ ბიჭუნას - უკვე ყველგან ცნობდნენ, წიგნები ათეულ ენაზე ითარგმნა, ხოლო 1970 წელს მას მიენიჭა იუნესკოს პრესტიჟული პრემია - ჰ.კ. ანდერსენის სახელობის პრემია. ეს ყველაფერი მეტწილად შესაძლებელი გახდა „ჩიპოლინოს თავგადასავლების“ საბჭოთა გულშემატკივრების, პირადად სამუილ მარშაკის დახმარებით.

წიგნის რუსულ ენაზე თარგმნის შემდეგ, სსრკ-ში დაიწყო თეატრალური წარმოდგენების, მულტფილმებისა და მოთხრობის კინოვერსიების გამოჩენა, ასევე მრავალრიცხოვანი სათამაშოების, რომლებიც მის პერსონაჟებს ჰგავდნენ. თავად ავტორი რამდენჯერმე ჩამოვიდა საბჭოთა კავშირში, სადაც შეხვდა მწერლებსა და რიგით სკოლის მოსწავლეებს. მან ასევე მოახერხა „მოსფილმის“ კინოსტუდიის ფილმ "“ჩიპოლინოში“ გადაღება მეზღაპრის როლში, ანუ თავისი თავი განასახიერა. როდარი ძალიან პოპულარული გახდა და მისი სახელი სწრაფად გავრცელდა ჩვენი ქვეყნის საზღვრებს გარეთ.

სამუილ მარშაკმა მოთხრობა არ თარგმნა 

ცნობილ მეზღაპრესა და პოეტს, გავრცელებული არასწორი წარმოდგენის საწინააღმდეგოდ, რუსულ ენაზე არ უთარგმნი „ჩიპოლინო“, მხოლოდ რედაქტირება გაუკეთა XIX საუკუნის იტალიური ლიტერატურის სპეციალისტის, ზლატა პოტაპოვას მიერ მომზადებულ ტექსტს. მაგრამ სწორედ მარშაკმა პირველმა აღმოაჩინა როდარი საბჭოთა მკითხველისთვის, და მისი ლექსები. ისინი სამუილ იაკოვლევიჩს ხალხურ სიმღერებს აგონებდნენ, რომლებიც მან იტალიაში ერთ-ერთი მოგზაურობის დროს მოისმინა. საბჭოთა მწერალმა და მთარგმნელმა აღნიშნა ავტორის განსაკუთრებული ნიჭი და გადაწყვიტა ამ ლექსების რუსულ ენაზე გამოცემა, ასევე აიღო  როდარის შემოქმედების სსრკ-ში „პოპულარიზაციის“ ვალდებულება, და რამდენადაც ეს შეძლებელი იყო, შუამდგომლობდა მას საერთაშორისო ორგანიზაციებში.

მხოლოდ ბოსტნეული და ხილი არა

ბევრი ჩვენგანი ჩჳპოლინოს ამბავს აღიქვამს, როგორც მხოლოდ ხილბოსტნეულის ამბავს, მაგრამ მათ, ვინც ყურადღებით წაიკითხა ზღაპარი, ახსოვს, რომ ეს ასე არ არის. მისი სრული ვერსიით, გმირი არა მხოლოდ იცავს ბაღისა და ბოსტნის ჩვეულებრივ ბინადართ უფრო დახვეწილი ლიმონისა და ალუბლის თვითნებობისგან, არამედ ეცნობა ველური ცხოველების დიდ რაოდენობას, რომლებიც ასევე აღმოჩნდნენ ერთგვარ ციხეში - ზოოპარკი.

ჩიპოლინო ყველაფერს და სწრაფად ასწრებს: იგი აწარმოებს მოლაპარაკებას ობობებთან, ფილოსოფიურ საუბრებს ინდოელ სპილოსთან და მეგობრობს კიდეც საშიშ მტაცებლებთან - მურა დათვებთან. მრავალრიცხოვანი ეკრანიზაციის შემქმნელები ხშირად ტოვებენ ამ დეტალებს, რომ ქრონომეტრაჟი არ გაგრძელდეს და პატარა მაყურებელს ამოცანა გაუმარტივონ. თუმცა, რა თქმა უნდა, მათ ისტორიის შინაარსის შეცვლის სხვა მიზეზებიც აქვთ.

მულტფილმით  შთაგონებული ბალეტი

1961 წელს გამოჩნდა ბორის დიოჟკინის ყველასთვის საყვარელი მულტფილმი „ჩიპოლინო“, რომელშიც ხახვი ბიჭის ისტორია გარკვეულწილად გამარტივებულია, მაგრამ უფრო სახალისო და დინამიურია. მუსიკის დაწერა სთხოვეს იმ დროისთვის უკვე კარგად ცნობილ კარენ ხაჩატურიანს. კომპოზიტორი გაიტაცა ნაწარმოებმა და 13 წლის შემდეგ ფრაგმენტები ამ „საუნდტრეკიდან“ გადაიქცა ბალეტ „ჩიპოლინოდ“.

გენრიხ მაიროვის დადგმა იმდენად ორიგინალური აღმოჩნდა, რომ უკვე 1976 წელს მას და ხაჩატურიანს მიენიჭათ სსრკ სახელმწიფო პრემია. დაახლოებით იმავე დროს ბალეტი გადავიდა დიდი თეატრის რეპერტუარში, და დღეს მას სიამოვნებით უყურებს მთელი მსოფლიოს, როგორც ნორჩი, ისე ზრდასრული მაყურებელი.

არაბავშვური დეტალები ზღაპარში

რა თქმა უნდა, ნიჭიერმა ჟურნალისტმა და ერთგულმა კომუნისტმა ჯანი როდარიმ დაწერა თავისი წიგნი არა მხოლოდ ბავშვებისთვის. მის მოთხრობაში შედიოდა სოციალური და პოლიტიკური სატირის ელემენტები, ხოლო გმირების პროტოტიპებს შორის იყვნენ საკმაოდ რეალური სიცილიური ბარონები და თავად ბენიტო მუსოლინი. მიუხედავად იმისა, რომ რამდენიმე წლის წინ, „ჩიპოლინოს თავგადასავალი“ იყო დაწყებითი კლასების კლასგარეშე კითხვის სიებში, ამ ამბის ზოგიერთმა დეტალმა არასასიამოვნო მდგომარეობაში ჩააყენა როგორც მასწავლებლები, ასევე სკოლის მოსწავლეების მშობლები.

„კლასობრივი ბრძოლის“ მეთოდები, რომელსაც იყენებენ ჩიპოლინო და მისი მეგობრები, ძალზე საკამათოა. წიგნში ისინი არამარტო აძინებენ მეტოქეებს და ცრემლებამდე მიჰყავთ, არამედ, მაგალითად, ასხავენ მათ ღვინოს უზარმაზარი ტუმბოების დახმარებით ან ტოვებენ ტყეში ხეზე მიბმულებს რამდენიმე დღის განმავლობაში. არ ჩამორჩებიან მათ მამაცი ხილისა და ბოსტნეულის მოწინააღმდეგეებიც. მარტო რად ღირს პრინც ლიმონის „მშვიდობიანი“ ფეიერვერკი, როდესაც ის ზარბაზნებიდან ისვრის წყვილებად შეკრულ ლიმონის ჯარისკაცებს, ან თაგვების გენერალ გრძელკუდას ჩვეულება, დამარცხების შემთხვევაში 

„სიკვდილით დასაჯოს ყოველი მეათე სიმხდალისა და მაროდიორობისთვის!“ 

მიუხედავად ამისა, პერსონაჟების გარკვეული გულქვაობისა და სისასტიკის მიუხედავად, ჩიპოლინოს თავგადასავალი“ ძალიან მნიშვნელოვანი და აქტუალური ზღაპარი რჩება თანამედროვე ბავშვებისა და მოზარდებისათვის. ეს ამბავი გვასწავლის არ დავუჯეროთ ამა ქვეყნის ძლევამოსილთა ზღაპრულ დაპირებების, დავეხმაროთ მეგობრებს და ვებრძოლოთ უსამართლობას, მოვიპოვოთ ბედნიერება საკუთარი შრომით და არა მოტყუებით ან ძალადობით.

===
https://www.vkpress.ru/kultura/o-telediaree-tvorcheskoy-poshlosti-i-religii-akter-dmitriy-pevtsov-vstretilsya-s-krasnodarskimi-stud/?id=123994
ტელედიარეის, შემოქმედებითი უმსგავსობის და რელიგიის შესახებ: მსახიობი დიმიტრი პევცოვი კრასნოდარელ სტუდენტებს შეხვდა

მან რამდენიმე საათით დააგვიანა, და ბოლოს როცა მოვიდა, გულწრფელად გააფრთხილა, რომ ცუდ განწყობაზე იყო. კრასნოდარის კულტურის ინსტიტუტის სტუდენტები დიმიტრი პევცოვის გამოჩენას მოუთმენლად ელოდებოდნენ და კერპს ცუდი განწყობა მარტივად აპატიეს.
თავდაპირველად მსახიობი არ იყო განწყობილი ხანგრძლივი გულწრფელი საუბრისთვის - საღამოს მას კრასნოდარის ფილარმონიაში ორსაათიანი კონცერტი ჰქონდა დაგეგმილი და ძალების დაზოგვა სურდა. არ გამოუვიდა. ახალგაზრდებს უამრავი კითხვა დაუგროვდათ, და პასუხები, ყველას სასიამოვნოდ, სცენიდან გაისმა, ჩემი აზრით, გულწრფელად.
სტუდენტებს აინტერესებდათ: საკმარისი იყო თუ არა ინსტიტუტში კარგი სწავლა პროფესიის დასაუფლებლად, ყველა შესაძლო და წარმოუდგენელი მწვერვალის დასაპყრობად, ან საჭიროა პროტექცია?
- მომავალი მხოლოდ თქვენზეა დამოკიდებული, - უპასუხეს პევცოვმა, - კავშირები, ყოველ შემთხვევაში, თქვენი დამსახურება არ არის, თქვენი დამსახურებაა ის ძალისხმევა, რასაც თქვენი პიროვნების განვითარებისთვის გამოიყენებთ. ინსტიტუტის კედლებში თქვენი ამოცანაა მაქსიმალური ინფორმაციის და ცოდნის მიღება თქვენი პედაგოგებისგან.
პევცოვმა აღნიშნა, რომ წარმატების საწინდარი, პირველ რიგში, საკუთარ თავზე მუშაობაა და იმის დაფასების უნარი, რაც გვაქვს.
არც ტელევიზიის ფართო მოხმარების საქონლის საკითხს აუარეს გვერდი, რომელიც ფედერალური ტელეარხებით იღებენ შესაშური თანმიმდევრულობით. საუბარია სერიალებზე, რომლებიც მოსაწყენი და უინტერესოა, თითქოს მათ კონვეირი უშვებდეს.
- ანდრეი კონჩალოვსკიმ ერთხელ მას „ტელედიარეა“ უწოდა. რა დამოკიდებულება შეიძლება გქონდეთ მის მიმართ? მას მკურნალობა სჭირდება! - თქვეს პევცოვმა.
უნდა უმკურნალოთ არა კრიტიკით და ინტერნეტით გაბრაზებული შეტყობინებებით, არამედ კარგი ქაღალდის წიგნებით და ფილმებით, რომლებიც სასიამოვნო გემოვნებას ტოვებს და აფართოებენ თვალსაწიერს.
კითხვაზე მისი საქველმოქმედო საქმიანობის შესახებ, პევცოვმა მოკრძალებით უპასუხეს, რომ ამაში არაფერია ზებუნებრივი. ადამიანები არ უნდა იყვნენ გულგრილი სხვების უბედურების მიმართ.
მუდმივი გასტროლები, პედაგოგიური საქმიანობა დიდ ძალასა და ენერგიას ართმევს. მსახიობის ახალგაზრდა თანამოსაუბრეებს სთხოვდნენ, გაეზიარებინა მათთვის წარმატების საიდუმლო და მოეთხრო შთაგონების წყაროს შესახებ.
შვიდი წლის წინ დიმიტრი პევცოვმა ნამდვილი ტრაგედია განიცადა - მისი უფროსი ვაჟი დანიელი უბედური შემთხვევის შედეგად გარდაიცვალა. მსახიობმა ნუგეში და მხარდაჭერა იპოვა რელიგიასა და ოჯახში. სიყვარული და ღმერთის რწმენა ეხმარება მსახიობს იყოს ძლიერი და ბედნიერი.
პევცოვი არ არის მხოლოდ კინომსახიობი, ბევრს უყვარს მისი თეატრალური სახეების გალერეა.
- თეატრალურ სცენაზე სხვა ცხოვრება დუღს, ნამდვილი, ისეთი არა, როგორც ტელეეკრანებზე. არც ერთ სერიალს არ შეუძლია მაყურებლამდე მიიტანოს მსახიობის ემოცია ისე, როგორც სპექტაკლს, - ამბობს პევცოვი.
დიმიტრი პევცოვმა მომავალ კოლეგებს ურჩია არასდროს გაჩერებულიყვნენ მიღწეულზე, მოეძებნათ ახალი სახეები და შემოქმედებითი გზები. ახლა ძალიან ცოტაა ნამდვილი ხელოვნება, სცენა სავსეა „შემოქმედებითი“ უხამსობით და გასულიერებული ყველაფრის ნებადართულობით. მაგრამ ეს სუროგატი ადრე თუ გვიან გაქრება. რადგან ნამდვილი ნიჭი ყოველთვის იპოვის სწორ გზას.

https://www.baptiststandard.com/opinion/voices/voices-will-we-become-cyborg-christians/

https://place.asburyseminary.edu/faithandphilosophy/vol34/iss3/5/

https://www.christianitytoday.com/ct/2019/november-web-only/cyborg-church-one-body-many-individuals.html


https://philpapers.org/rec/GCKCC
https://turingchurch.net/thoughts-on-the-possibility-of-islamic-transhumanism-e64a4c5449c8

https://www.syfy.com/syfywire/science-behind-the-fiction-overlord-occult-nazi-germany-real-human-experiments

https://www.theguardian.com/technology/2014/feb/22/robots-google-ray-kurzweil-terminator-singularity-artificial-intelligence

https://whatculture.com/wwe/10-shocking-backstage-incidents-involving-wwes-creative-team?page=6

https://www.academia.edu/30984944/Undead_Cyborg_Fascism_Trump_the_Red_Hats_and_Warhammer_40K


https://place.asburyseminary.edu/faithandphilosophy/vol34/iss3/5/

https://www.academia.edu/30984944/Undead_Cyborg_Fascism_Trump_the_Red_Hats_and_Warhammer_40K


https://whatculture.com/wwe/10-shocking-backstage-incidents-involving-wwes-creative-team?page=11


https://www.syfy.com/syfywire/science-behind-the-fiction-overlord-occult-nazi-germany-real-human-experiments





































https://www.theverge.com/2017/6/12/15780596/wolfenstein-2-the-new-colossus-alt-right-nazi-outrage



https://cu.mishelnuar.ru/books_db/?q=Q1p5dW90L0lpbUJJeTRKclJwQ1F1bi9ISHhlYzZWWnZ2Qy9QSU9BeUowQ1JENHZmM0FVL3N3QmgxZTBNREpSTnI5OGVsOXM4cDVNTzNhM2NkR0h1cGdqSU9ZemdtcVNYZXVzemY2dGhCODI0OTNQK0dvQW5VSlpKeFJCSkhUVWhwb0xiRUFMYU1FY0hUVDRHcHNObFBOdys4ODE2MWkvcy9OclJnMjhwd2lxVUlGb0NablJHaFhIQ2FnK21VOFkwZ0creUVJUURxditVd1lsM3lFUzc1VFpUMWdsNGNpZk9sK2VtSW9BZnhEZVkrbnV5eDFWSm5Fd2tOZU9DUWJONg==&enc=1&id=497&utm_source=https%3A%2F%2Fwww.google.ru%2F&utm_term=Q1p5dW90L0lpbUJJeTRKclJwQ1F1bi9ISHhlYzZWWnZ2Qy9QSU9BeUowQ1JENHZmM0FVL3N3QmgxZTBNREpSTnI5OGVsOXM4cDVNTzNhM2NkR0h1cGdqSU9ZemdtcVNYZXVzemY2dGhCODI0OTNQK0dvQW5VSlpKeFJCSkhUVWhwb0xiRUFMYU1FY0hUVDRHcHNObFBOdys4ODE2MWkvcy9OclJnMjhwd2lxVUlGb0NablJHaFhIQ2FnK21VOFkwZ0creUVJUURxditVd1lsM3lFUzc1VFpUMWdsNGNpZk9sK2VtSW9BZnhEZVkrbnV5eDFWSm5Fd2tOZU9DUWJONg==&utm_referrer=https%3A%2F%2Fcu.mishelnuar.ru%2F235&pk_campaign=https%3A%2F%2Fwww.google.ru%2F&pk_kwd=Q1p5dW90L0lpbUJJeTRKclJwQ1F1bi9ISHhlYzZWWnZ2Qy9QSU9BeUowQ1JENHZmM0FVL3N3QmgxZTBNREpSTnI5OGVsOXM4cDVNTzNhM2NkR0h1cGdqSU9ZemdtcVNYZXVzemY2dGhCODI0OTNQK0dvQW5VSlpKeFJCSkhUVWhwb0xiRUFMYU1FY0hUVDRHcHNObFBOdys4ODE2MWkvcy9OclJnMjhwd2lxVUlGb0NablJHaFhIQ2FnK21VOFkwZ0creUVJUURxditVd1lsM3lFUzc1VFpUMWdsNGNpZk9sK2VtSW9BZnhEZVkrbnV5eDFWSm5Fd2tOZU9DUWJONg==&tk=0

Cyborg Selves: A Theological Anthropology of the Posthuman


https://www.bloomsbury.com/uk/cyborg-theology-9781784537876/

In particular, Donna Haraway argued in her famous 1991 'Cyborg Manifesto' that people, since they are so often now detached and separated from nature, have themselves evolved into cyborgs. This striking idea has had considerable influence within critical theory, cultural studies and even science fiction (where it has surfaced, for example, in the Terminator films and in the Borg of the Star Trek franchise). But it is a notion that has had much less currency in theology. In his innovative new book, Scott Midson boldly argues that the deeper nuances of Haraway's and the cyborg idea can similarly rejuvenate theology, mythology and anthropology. Challenging the damaging anthropocentrism directed towards nature and the non-human in our society, the author reveals - through an imaginative reading of the myth of Eden - how it is now possible for humanity to be at one with the natural world even as it vigorously pursues novel, 'post-human', technologies.

В частности, Донна Харауэй в своем знаменитом «Манифесте о киборгах» 1991 года утверждала, что люди, поскольку они теперь так часто отстранены и отделены от природы, сами превратились в киборгов. Эта поразительная идея оказала значительное влияние на критическую теорию, культурологию и даже научную фантастику (где она всплыла, например, в фильмах «Терминатор» и во франшизе «Борг» из «Звездного пути»). Но это понятие стало гораздо менее популярным в теологии. В своей новаторской новой книге Скотт Мидсон смело утверждает, что более глубокие нюансы идеи Харауэя и киборга могут аналогичным образом омолодить теологию, мифологию и антропологию. Бросая вызов пагубному антропоцентризму, направленному на природу и нечеловеческое в нашем обществе, автор раскрывает - посредством образного прочтения мифа об Эдеме - как теперь человечество может быть в единстве с миром природы, даже если оно активно его преследует. роман, «постчеловек», технологии.


https://www.jstor.org/stable/488510?seq=1


https://www.news.ucsb.edu/2002/011647/nazi-influence-modern-world-told-uc-santa-barbara-professors-three-volume-history


https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/Ghostapo

https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/NaziZombies

https://john-w-whitehead.medium.com/the-rise-of-the-american-gestapo-has-it-already-happened-here-a84c8c26bdf9
https://mirror.uncyc.org/wiki/Cyborg_Hitler


https://john-w-whitehead.medium.com/the-rise-of-the-american-gestapo-has-it-already-happened-here-a84c8c26bdf9

https://www.sscqueens.org/news/news-series-on-the-surveillance-society






























https://www.sscqueens.org/news/news-series-on-the-surveillance-society

https://www.academia.edu/38918167/Cyborg_Persons_or_Selves

https://www.openculture.com/2017/11/carl-jung-psychoanalyzes-hitler.html

https://www.academia.edu/38918167/Cyborg_Persons_or_Selves

https://www.theriaults.com/catalog/golden-age-automata


https://www.researchgate.net/publication/242400619_Interface_Fantasy_a_Lacanian_Cyborg_Ontology


https://www.academia.edu/38918167/Cyborg_Persons_or_Selves



https://www.sscqueens.org/news/news-series-on-the-surveillance-society

https://john-w-whitehead.medium.com/the-rise-of-the-american-gestapo-has-it-already-happened-here-a84c8c26bdf9

https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/NaziZombies



https://mirror.uncyc.org/wiki/Cyborg_Hitler

https://www.news.ucsb.edu/2002/011647/nazi-influence-modern-world-told-uc-santa-barbara-professors-three-volume-history

https://www.jstor.org/stable/488510?seq=1

https://www.academia.edu/38918167/Cyborg_Persons_or_Selves









Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised