понедельник, 12 апреля 2021 г.

ადამიანები. ბიორობოტები იულია პეტროვა

 


 

ადამიანები. ბიორობოტები

იულია პეტროვა

წინასიტყვაობის ნაცვლად

ჩვენ ყველა ადრე თუ გვიან ვიწყებთ ფიქრს ცხოვრების მნიშვნელობაზე. ვინ ვარ? რატომ ვარ? რატომ მე?

ბევრ ჩვენთაგანს ერთხელ მაინც მოსვლია აზრი, რომ ამ ცხოვრებაში ყველაფერი ასე მარტივი არ არის და გარკვეულ ლოგიკას და სცენარს ექვემდებარება. ზოგჯერ ძნელია თავი დააღწიო იმ გრძნობას, რომ ვინმე „ზემოდან“, ასე თუ ისე, მაგრამ გაკონტროლებს, გეხმარება - ზოგადად, „ერევა“ შენს ცხოვრებაში, ან ე.წ. განაგებს შენს ბედს.

დედამიწაზე მცხოვრები ადამიანების დიდი ნაწილი მორწმუნეა. მათ, ვინც ღმერთებად მიაჩნიათ, სხვადასხვა რელიგიაში სხვადასხვა სახელი აქვთ. ამავე დროს, თუ რომელიმე ღმერთს ზოგად განმარტებას მივცემთ, მნიშვნელობა ყოველთვის ერთია - ეს არის გარკვეული „უზენაესი ძალა“, რომელიც „კურირებს“ ჩვენს მიწიერ ცხოვრებას და გააჩნია დასჯის ან დახმარების უნარი.

კატეგორიული ათეისტებიც კი აღიარებენ გარკვეული სახის უმაღლესი გონების არსებობას, თუმცა ამაზე გარკვეული ირონიით საუბრობენ. ეს გასაგებია - ამის დამტკიცება შეუძლებელია, ისევე როგორც მისი უარყოფა.

ერთხელ სიზმარი ვნახე, რომელშიც უამრავი ინფორმაცია იყო კაცობრიობის შესახებ, სქემები, სურათები. ეს ყველაფერი ჩემთვის სრულიად გაუგებარი აღმოჩნდა, მაგრამ დეტალურად დამამახსოვრდა. ამ თემამ „აღარ დამანება თავი“. რამდენიმე წლის განმავლობაში თავში გამუდმებით მიჩნდებოდა აზრები, რომლებიც თანდათან ერთ თეორიად ჩამოყალიბდა ... ვინ არის სინამდვილეში ადამიანი. რას წარმოადგენს სული. როგორ  „ეგუებიან“ ერთმანეთს ცნობიერება და ქვეცნობიერი. რა არის პიროვნება. როგორ აკონტროლებს ტვინი ადამიანს. მას შემდეგ ვერ დავაღწიე თავი იმ შეგრძნებას, რომ ვალდებული ვარ გაუზიარო სხვებს ჩემი დაკვირვებები, დასკვნები და მოსაზრებები ჩვენი სამყაროს სტრუქტურის შესახებ.

როგორ შეიძლება ეს ინფორმაცია თქვენთვის სასარგებლო იყოს? ამ პროცესების გაგების შედეგად შეძლებთ თქვენი ცხოვრების გაუმჯობესებას!  „ჯოჯოხეთი ხომ ჩვენს თავშია“, და მხოლოდ შინაგან ფილტრებზეა დამოკიდებული ადამიანებისა და სიტუაციების მიმართ თქვენი დამოკიდებულება. თქვენ ნამდვილად შეგიძლიათ მარტივად შეცვალოთ ეს ფილტრები.

ცხოვრების ჩემი თეორია არ გაჩუქებთ ვარდისფერ სათვალეს, რომ ყველაფერი ვარდისფრად დაინახოთ. ის გასწავლით სხვადასხვა საღებავის და ელფერის გარჩევას, მათ შემჩნევას, შეგრძნებას, სრულფასოვან ცხოვრებით“, ანუ გააზრებულად ცხოვრებას. ეს ნიშნავს ნათლად აგებას იმისა, თუ როგორ მოქმედებს პირადი მოქმედებები და აზრები თქვენს და გარშემომყოფთა ცხოვრებაზე. გასწავლით ნეგატივში არ ჩავარდნას. თქვენს ცხოვრებაში უფრო მეტი სიკეთის და პოზიტი დანახვას, ბედნიერების წარმავალი მომენტების შემჩნევას. იცხოვრე ჰარმონიაში!

ეს არ არის მხოლოდ მოთხრობ, ეს ნამდვილი თავგადასავალი.

წიგნის გმირებთან ერთად თქვენ საშუალება გექნებათ მოინახულოთ ჩვენი პლანეტის შესანიშნავი ადგილი - ბაიკალის ტბა. შეძლებთ მათთან ტვის ნაპირზე ყოფნას, იგრძნობთ ქონდარისგან დამზადებული ჩაის არომატს, ქარის სიგრილეს და ტაიგ სუნს. დატკბები მსოფლიოში ყველაზე სუფთა ტბის უსასრულ სარკის ხედით! თქვენ იგრძნობთ მის ძლიერ ენერგეტკას, დაიმუხტებით პოზიტივით მყუდრო შეკრებებისა და კოცონთან საუბრებისგან.

თუ ამ წიგნის წაკითხვის შემდეგ თავს უფრო ბედნიერად გრძნობთ და თქვენს ცხოვრებაში უფრო მეტ სიკეთე, ბედნიერ მომენტებ და კარგ ადამიანებს შემჩნევთ, მაშინ ცხოვრება ტყუილად არ გამიტარები!

PS: და, რა თქმა უნდა, მე და შენ, ჩემო ძვირფასო მკითხველ, შევიძენთ დამატებით პოზიტიურ ოპციებს და ბონუსებს შემდეგი მიწიერი განსახიერებისათვის ☺)))

1. ნაცნობობა, ბაბუა და ბიორობოტები

აფხულის ღამე. გზა მიიხლართება გორაკებს შორის, გადაკვეთს პატარა მდინარეებს ხიდზე, ხან მაღლა ახტება, ხან ქვევით მიისწრაფის. მნიშვნელოვნად და ზომიერად მოძრაობს ამ გზაზე დიდი ავტომობილი, ფრთხილად გადაჰყავს მისი მგზავრები დასასვენებელ სანუკვარ ადგილთან სულ უფრო ახლოს.

ბაიკალი, განსაკუთრებით სუფთა ჰაერი, ტაიგის სუნი, კოცონის ტკაცუნი და თევზაობა - კიდევ რაზე შეიძლება ოცნებოს დაღლილმა ქალაქელმა? როდესაც ნაპირზე ხარ, ძლიერი ენერგიის ნაკადი მთელ სხეულს გამსჭვალავს. ბუნება თავის ძალას აჩვენებს - ზოგჯერ მზის სხივებით ეფერება, ზოგჯერ კი აიძულებს დაემალო კარავში მოულოდნელად ძლიერ ქარს. იქ დრო თვითონ შენშია, გაიძულებს დაფიქრდე მარადიულზე, მთავარზე ...

სწორედ იქ მოხვედრაზე ოცნებობდა ნიკოლაი მთელი წლის განმავლობაში. მას წარმოედგინა, როგორ იჯდა ნავში სპინინგით ხელში, მის გარშემო კი წკრიალა სიჩუმეა, მსუბუქი სიგრილე, განთიადი ... მზე იზმორება, აუჩქარებლად იხედება ჰორიზონტიდან, ანათებს ყველაფერს ვარდისფერი ბრწყინვალებით. სიჩუმეს წყლის ხმაური არღვევს... დიახ! დაბოლოს, აი ის - თევზი! და არა მხოლოდ რაღაც თევზი, არამედ აუცილებლად უზარმაზარი! უკეთესია თუ ქარიყლაპია იქნება!

სულ რამდენიმე ასეული კილომეტრი, და აი ის - ნანატრი ნაპირი ... რა თქმა უნდა, ბაიკალამდე უფრო ახლოდანაც და სწრაფად შეიძლებოდა მისვლა, მაგრამ შორეული ჩივირკუისკის ყურე იზიდავდა თავისი მიუწვდომლობით, იდუმალებით  და  ამბებით შეუდარებელი თევზაობის შესახებ.

ხეები და სოფლები ფარების სინათლეზე უფრო მხიარულმა სურათმა შეცვალა. ვარსკვლავური ქვიშრობების სიმშვიდის ნაცვლად, ცა ვარდისფერი ცისკრის კაშკაშა ელვარებით ივსებოდა.

დროა გაჩერება - ფინალური ნახტომის წინ კარგი იქნებოდა წელში გამართვა. მანქანამ ამოიოხრა და გაჩერდა, იქიდან, თითქოს ბუდედან მძინარე ბავშვები წიწილებივით გადმოცვივდნენ. ისინი იზმორებოდნენ, დილის სიცივისგან იბუზებოდნენ და სასაცილოდ დადიოდნენ ნამიან ბალახზე, მაღლა წევდნენ ფეხებს. ხუმრობა ხომ არ არის - ამდენი ხანია გზაში არიან ...

ნიკიტას მთელი ღამე ტკბილად ეძინა. შუქების ციმციმი და ძრავის ბუყბუყი მასზე მოქმედებს როგორც საძილე აბი. ალისამ კი თვალები ვერ დახუჭა, გზას გაჰყურებდა და პერიოდულად ამხნევებდა მამას არამომაბეზრებელი ამბებით.

ნიკოლაიმ თერმოსიდან ცხელი ჩაი დაასხა. ყველამ სიამოვნებით მიირთვა გამამხნევებელი სასმელი, და მამამ ყველას თავისი ადგილების დაკავება უბრძანა.

დილა მშვიდობისა, მგზავრებო! - მოულოდნელად მანქანის წინ საიდანღაც  მამაკაცი გაჩნდა.

„თქვენც დილა მშვიდობისა! - მიესალმა ნიკოლაი.

„როგორც ვხედავ, ულან-უდესკენ მიემართებით ... ტრესკოვომდე ხომ არ მიმიყვანთ?

 რა თქმა უნდა, ადგილი გვაქვს. დაჯექით წინა სავარძელზე, ზურგჩანთას კი საბარგულში ჩავდებ“, - ხელი გაუწოდა ნიკოლაიმ და მამაკაცს ძალიან მძიმე ზურგჩანთა გამოართვა.

ბავშვები ცნობისმოყვარეობით უყურებდნენ მგზავრს. იგი უბრალო სელის სამოსში იყო გამოწყობილი - ღია ფერის პერანგსა და ასეთივე შარვალში, ფეხზე კი ძალიან წითელი ფერის თანამედროვე სპორტული ფეხსაცმელი ეცვა, რომელიც არანაირად არ შეეფერებოდა ზედა სამოსს. ღიმილს წვერსა და ულვაშში მალავდა, გამჭრიახი მოჭუტული ცისფერი თვალები ჰქონდა. ის ჯადოქარს ჰგავდა ზღაპრებიდან.

რამდენი წლისაა? თვალები ახალგაზრდა აქვს, აღნაგობა ლაზათიანი, სპორტული, მაგრამ რომელიღაც მოხუცის სახეს გვაგონებს, - ფიქრობდა ოჯახის მამა.

 ნიკოლაი“, - გაააცნო მან თავი, - ესენი კი ჩემი შვილები არიან: ალისა და ნიკიტა.

„ძალიან სასიამოვნოა! - გაიღიმა მამაკაცმა.ბაბუა დამიძახე“.

„ეს როგორ? ოგორ თუ ბაბუა? სახელი რ გქვიათ? - გაუკვირდა ნიკიტას.

-დიახ, ბაბუა, მე უბრალოდ ბაბუა ვარ. ასე დამიძახეთ“.

გზად დაიწყეს საუბარი არაფერზე და ყველაფერზე: ამინდზე, თევზაობაზე, კიდევ რაღაცაზე. ბაბუასთან ურთიერთობა ადვილი და საინტერესო იყო, ჩნდებოდა განცდა, რომ ერთმანეთს მრავალი წლის განმავლობაში იცნობდნენ.

ერთ-ერთ სოფელს მიუახლოვდნენ და აღმოჩნდნენ მანქანების მწკრივის ბოლოს. პატარა, დიდი, უზარმაზარი მანქანები უმწეოდ იდგნენ და ელოდებოდნენ თავის რიგს, როდის შეძლებდნენ შემხვედრ ზოლზე გასვლას, რათა გვერდი აევლოთ მუშებისთვის, რომლებიც გზას აკეთებდნენ.

„გავიჭედეთ! - ნერვიულობდა ნიკოლაი. თხუთმეტი წუთის შემდეგ კი მას უკვე უჭირდა ემოციების შეკავება, აღშფოთებული გამოხატავდა გულისწყრომას მუშების მიმართ.

ბაბუამ ხელი დაადო ნიკოლაის ხელზე, რომელიც ნერვულად უჭერდა საჭეს - „რატომ ღელავ? მითხარი, იმის გამო, რომ გულისწყრომას გამოთქვამ და ნერვიულობ, ისინი შეაჩერებენ ამ გზის შეკეთებას, თუ იქნებ მუშები უფრო სწრაფად დაიწყებენ მუშაობას? და თუ ამ საცობში ერთ საათს გაატარებ - აღარ ეყვარები შენს შვილებს, თუ გადაიფიქრებ და აღარ გაემგზავრები და შინ დაბრუნდები?“

ნიკოლაიმ გაკვირვებულმა შეხედა ბაბუას. „ესეც შენი ბაბუა, ის სულაც არ არის უბრალო, სულაც არ არის...“, - გაიფიქრა მან. და რატომღაც შერცხვა თავისი რეაქციის.

„იქ ზემოთ, ზოგჯერ მცირე საშუალებებით გლობალურად მართავენ ჩვენს ბედს და სამყაროს“, - გაიცინა ბაბუამ. „არცერთი მოვლენა არ არის შემთხვევითი, ყველაფერი კანონზომიერია და რაღაცისთვის საჭირო“.

„ახლა აქ  თუ გავჩერდებით, მხოლოდ საღამოს მივაღწევთ ადგილს. და როგორ უნდა გავშალოთ კარვები სიბნელეში?“ - მხარი დაუჭირა ალისამ მამას.

„შესაძლოა, იმიტომ ვართ გაჩერებული, რომ ვიღაც სხვა მიდის, ადგილს ათავისუფლებს  თქვენი კარვისთვის“, - მშვიდად და მეგობრულად განაგრძო ბაბუამ. „სად მიემგზავრებით, თუ ეს საიდუმლოება არ არის?“

„ბაიკალზე, ჩივირკუისკის ყურემდე!“ - ამაყად თქვა ნიკიტამ.

როგორც იქნა, წინ მდგომი მანქანები დაიძრა, და მალე ტრასის სარემონტო მონაკვეთი უკან დარჩა. მოგზაურებმა სწრაფად მიაღწიეს ტრესკოვოს.

„ჩვენ ბენზინგასამართ სადგურზე გვინდა, თქვენთვის სად იქნება  უკეთესი რომ ჩამოგსვათ?“ - მიუბრუნდა ნიკოლაი ბაბუას.

„მე აქ ვიფიქრე ... მე ხომ ვმოგზაურობ, ჩივირკუიზე არასდროს ვყოფილვარ.  ვფიქრობ, რომ შემიძლია თქვენთვის სასარგებლო ვიყო, მე ხომ კოცონის დანთებაც შემიძლია და საჭმლის მომზადებაც, ბავშვების მოთხრობებით გართობა. ჩემი კარავიც თან მაქვს. მხოლოდ პროდუქტების მომარაგება მჭირდება, და მზად ვარ. შეგიძლიათ თან წამიყვანოთ? ხელს ხომ არ შეგიშლით?“ - ბაბუას თვალები ისეთი გულწრფელი და კეთილი ჰქონდა, რომ ნიკოლაიმ უარი ვერ უთხრა ...

დღის მეორე ნახევარში ისინი უკვე ადგილზე იყვნენ. მათ შემოუარეს ბაიკალის ქარიან და საკმაოდ მკაცრ სანაპიროს, მანქანა ბორცვებით დახურულ უბეში გაჩერდა. ხეების ხაოიანი კრონა მედიდურად ირხეოდა, ქარის დაბერვას იკავებდა და  სანაპიროზე დაფარული ყურის სითბოს ინარჩუნებდა.

მიუხედავად მრავალრიცხოვანი კარვების ბანაკისა, მოგზაურებმა თითქმის ყველასთან მოშორებით საკმაოდ მოხერხებული ველობი მოძებნეს, ბუჩქების მწვანე გალავნით შემოღობილი.

ბაბუა გამოცდილი ტურისტი აღმოჩნდა - მას თან ჰქონდა პატარა კარავი და ყველაფერი, რაც ლაშქრობისთვის არის საჭირო.

სანამ ოჯახის უფროსი დიდ კარავს შლიდა, ბაბუამ მოახერხა საკუთარის დადგმა და კოცონის დანთება. მალე ბანაკში ახალი მცენარეული ჩაის სუნი დატრიალდა.

„აბა, დაჯექით, დაჯექით“, - ბაბუამ უფრო მოხერხებულად მიწია მორები და იმპროვიზირებული მაგიდა დაფის ნაჭრით შეკრა. – „მიირთვით, კეთილო ხალხო, ღვეზელი ხორცით, კომბოსტოთი, ვაშლით. მიირთვით, გემრიელია!“

ყველამ სიამოვნებით მიიღო წინადადება.

დღის დარჩენილი დრო ყველა ბანაკის კეთილმოწყობას მოანდომა. საღამოს კი, მოგზაურები კოცონთან მოხერხებულად მოკალათდნენ და აღტაცებით შესცქეროდნენ ვარსკვლავებით მოჭედილ ცას. ვარსკვლავები კაშკაშა და ისე დაბლა იყვნენ, რომ იგრძნობოდა, თითქოს  ირმის ნახტომი ხეების კენწეროებზე სოპკებზეა ჩამოკიდებული.

ყველა ფიქრობდა რაღაც თავისაზე და ღამის ცას გასცქეროდა, წყლის რაკრაკ უსმენდა, რომელშიც კოცონი შუქი ირეკლებოდა. ტაიგა ხმაურობდა, ყურის ტალღები მშვიდად შხაპუნობდნენ. შეიქმნა ამ მომენტის განსაკუთრებულ მნიშვნელობ განცდა.

სიჩუმე ბაბუამ დაარღვია, ცისკენ მიუთითა და თქვა: სადღაც იქ, შორს, კოსმოსისა და ჩვენი გონების ზემოთ, ღვთიური ზეარსებები ცხოვრობენ. მათში ყველაფერი იდეალური და ჰარმონიულია - სხეულიც (თუ, რა თქმა უნდა, ქვთ) და შესაძლებლობებიც და მოქმედებებიც ... მათ ზეცოდნა და ზეუნარები გააჩნიათ... სიცოცხლე იქ უსასრულო, მშვიდი, დინჯ, მყუდრო. იქ არ არ ომებ, უბედურებები, კატასტროფები. ყველა აბსოლუტურ ჰარმონიაში ცხოვრობს.  მათთან რატომღაც ყველაფერი იდეალურია და თითქოს მეტის სურვილი არ აქვთ...“.

ყველამ ინტერესით ხედა მაღლა, ბაბუამ კი განაგრძო: წარმოიდგინეთ, რომ მათ აქვთ იდეალური სამყარო, სიცოცხლე უსასრულო და დაუსრულებელ დადებით გრძნობებ მიედინება. არ არის შიში, შფოთვა და დანაკარგ. მოწყენილობა, ერთი სიტყვით. შეუძლებელია რაიმე ახლის სწავლა, თუ გარშემო ყველაფერი იდეალური და კარგია. და თუ არ არის ახალი ცოდნა, მაშინ არ განვითარება და ცივილიზაცია იღუპება. ამიტომ  ზეარსებებს შორის ყველაზე ბრძენმა მოიფიქრა, თუ როგორ უნდა შეიტანონ მრავალფეროვნება მათი თანამემამულეების უდარდელ არსებობაში. მათ უბრალოდ გასართობი კი არ მოიფიქრეს, არამედ სასტიკი, მაგრამ ამავე დროს საინტერესო და ძალიან სახალისო თამაში.

ბაბუა იდუმალებით უყურებდა თავის თანამოსაუბრეებს: რა მოხდება, თუ ასეთ ზეარსებას ხელოვნურად მოვათავსებთ ვირტუალურ სამყაროში, რომელიც ყველაზე მდიდარი გრძნობებით და ემოციებით არის სავსე? იქ, სადაც ის სავსეა სირთულეებით, უსამართლოებით, მწუხარებით, ბოროტებით და ამავე დროს სიხარულით, სიყვარულით, თანაგრძნობით. იქ, სადაც ბედნიერების მომენტებს ხანგრძლივი შავი მომენტები“ ანაცვლებს. იქ, სადაც ბევრ რამეზე ვერ მოახერხებ გავლენ მოხდენას, სადაც იძულებული იქნები შეეგუო და გადარჩენისთვის იბრძოლო, მუდმივად ისწავლო და განვითარდე. ეს ხომ საინტერესოა! და მაშინ შეიქმნა ვირტუალური რეალობა პლანეტა დედამიწა. მათ თამაშს ცხოვრების სკოლა უწოდეს. ახალი თამაშის მთავარი გმირები თავად ზეარსებები არიან, რომლებსა დედამიწაზე აგზავნიან . . სულის სახით.

 მე ვიცი, ყველას აქვს სული - მე, ალისა, მამა ... - საქმის ცოდნით შეაწყვეტინა მონოლოგ ნიკიტამ.

ბაბუამ თვალი ჩაუკრა და ეშმაკურად გაუღიმა: აბა, მითხარი, ძვირფასო მეგობარო, რას ნიშნავს ეს?

ნიკიტა ცოტა დაიმორცხვა:  ეს ... ის არ ჩანს, მაგრამ ის არის, ის არ კვდება.

ეს ენერგიაა, - დაამატა მისმა დამ.

ბაბუამ განაგრძო: „დიახ. სული ზეარსების ცნობიერების კლონი, რომელიც ენერგიის უსხეულო შენადენში მოათავსეს, რომელსაც ინფორმაციის შენახვა და დაგროვება შეუძლია. თითოეული სული რამდენჯერმე „მოდის“ აქ, პლანეტა დედამიწაზე, ყოველ ჯერზე გაივლის დაბადებას სხეულის გავლით. ყველაზე ხშირად სულები იბადებიან ადამიანის სახით, მაგრამ არსებობს გამონაკლისი, სპეციალური დავალებები, რომლის დროსაც სულს შეუძლია განსახიერება ცხოველში ან მცენარეში. შეუძლია გახდეს ყვავილი ან ფრინველი.

„მე ვერ გავიგე, როგორ თუ ვირტუალური რეალობა? ეს ჩვენთანაა? ჩვენი დედამიწა?  - გაუკვირდა ნიკიტას.

 „შენ ყველაფერი სწორად გაიგე. დიახ, ჩათვალე, რომ ჩვენი ცხოვრება კომპიუტერული თამაში, რომელსაც ზეარსებები თამაშობენ, - დაადასტურა ბაბუამ.

სულები, განსხეულებები, ცხოვრება ამ სამყაროში, სხვა სამყაროთა არსებობა ... ეს ხომ ბიბლია. პირველად მესმის ბიბლიური ჭეშმარიტების შედარება კომპიუტერულ თამაშთან. მაშ, თქვენი თეორიიდან გამომდინარე, ვინ არის ადამიანი? კომპიუტერის გმირი?  - სიჩუმე დაარღვია ნიკოლაიმ.

ბაბუამ მშვიდად უპასუხა: „ადამიანი? არსებითად, ბიორობოტი, რომელ იმართება სუპერპროცესორის“ „თავის ტვინის“ მიერ. მას შეუძლია მოქმედება, თუ მის სხეულში არის სული. ის შეიძლება შედარდეს ოპერაციულ სისტემასთან. თითოეულ სულს ენიჭება ინდივიდუალური პროგრამა, ან, უფრო მარტივად რომ ვთქვათ, ცხოვრებისეული როლი. ასე ხდება სული ფიზიკურ სხეულში მოქცევისას პიროვნება. ანუ ჩნდება ადამიანი.

 ნიკიტა, შენ ტერმინატორი ხარ“, - გაიღიმა ალისამ.

ააააააააა! - ხუმრობით იყვირა ნიკიტამ და გირჩი ესროლა დას. ალისამ მოხერხებულად აარიდა თავი და გირჩი კათხამოხვდა, რომელიც მამას ეჭირა, აისხლიტა და პირდაპირ კოცონში ჩავარდა. ყველა გაეცინა.

არც ერთი მოვლენა შემთხვევითი არ არის, ყველაფერი კანონზომიერია და რაღაცისთვის არის საჭირო“, - გაიმეორა ბაბუას სიტყვებ ნიკოლაი.

ყველა ისევ გამხიარულდა. როდესაც ბავშვები დაწყნარდნენ, ბაბუამ განაგრძო: ასე რომ, მე ვამბობ, ჩვენ, ადამიანებს, გვმართავს სუპერპროცესორი - ტვინი. უფრო სწორად ცხოვრების ყველა ფიზიკური გამოვლინებებით: მოძრაობები, მოქმედებები, სიცოცხლის შემანარჩუნებელი ყველა სისტემის შინაგანი რეგულირება. გარდა ამისა, ტვინი პასუხისმგებელია ინფორმაციის შეგროვებასა და დამუშავებაზე, არქივში გაგზავნაზე და მრავალი სხვა. დიახ, დიახ, ინფორმაციის დიდი ნაწილი თავის ტვინში არ ინახება,  ინახება საერთო გლობალურ არქივში.

მისმინეთ, გუშინ გადაცემას ვუყურებდი ერთიანი ინფორმაციული ველის არსებობის შესახებ, სადაც სავარაუდოდ მთელი ინფორმაცია ინახება თითოეულ ადამიანზე“, - თქვა ნიკოლაიმ. იქ ყვებოდნენ, რომ ექსტრანსები სწორედ იქიდან იღებენ საჭირო ცნობებს ადამიანებისა და მოვლენების შესახებ“.

დიახ! ასეც არის! იქვე შენახულია თამაშის ცხოვრების სკოლის სცენარიც, იქ არის ჩაწერილი ყველა მნიშვნელოვანი მოვლენა, პერსონაჟი, მათი როლები, მიზნები, მოქმედებები ... - ბაბუამ ჩაი მოსვა და განაგრძო: ჩვენი დედამიწა ყველა მისი ბუნებრივი ზონებით და მკვიდრობის გარემოთი ექსპერიმენტულ ბაზას წარმოადგენს, სადაც შეიძლება ინტერესით თვალი ადევნონ კაცობრიობის განვითარებას. ეს არის ადგილი, სადაც იცვლება ეპოქები, ცივილიზაციები, ხდება ბიოლოგიური, სამეცნიერო, ტექნოლოგიური, სოციალური, ინტელექტუალური და სხვა ევოლუციები. ნუთუ ფიქრობთ, რომ ყველაფერი უბრალოდ ისე ხდება, შემთხვევით? ყველაფერი წინასწარ დასახული და გულდასმით დაგეგმილია“.

 ვერ გამიგია თქვენი! ზოგჯერ ისეთი უბრალო ხართ, ზოგჯერ კი მეცნიერულ ტერმინებს ხმარობთ? ინ ხარ? - მოულოდნელად გაღიზიანებით თქვა ნიკოლაიმ.

მე ადამიანი ვარ! ისეთივე, როგორც შენ. მე მხოლოდ იმას ვამბობ, რაც ვიცი და მხოლოდ მათ ვეუბნები, ვისაც გაგება შეუძლია“, - მშვიდად მიუგო ბაბუამ. „ეს ნორმალურია, რომ ასე აღიქვამ. ჩვენი ტვინი ყოველთვის ეწინააღმდეგება ახალს და უცნობს, რადგან სტერეოტიპებით ვაზროვნებთ. მას მტკიცებულება სჭირდება დასკვნების გაკეთებისთვის. უარყოფა ნორმალურია.

ბაბუა ერთი წუთით გაჩუმდა, შემდეგ კი დამაჯერებლად თქვა: „ნორმალურია!“, და წავიდა კარვის უკან, სადაც შეშა იყო დაგროვილი.

კოცონი ღამის ცის ფონზე მაგიურ შთაბეჭდილება ტოვებდა. ალი წითელი გავარვარებული ენით ეკვროდა შეშას, გადაურბენდა ლურჯი ელვარებით. შეშა თავისი სტრუქტურით ნიანგის ტყავს მსგავსებოდა, შემდეგ შავდებოდა და პატარა ნახშირებად იშლებოდა.

ყველა მოჯადოებული უყურებდა ცეცხლს.

მამა, შენ რა გეწყ ბაბუამ რომ ყველას ბიორობოტი გვიწოდა? მე არ ვარ წინააღმდეგი, მინდა ბიორბოტი ვიყო, ეს მაგარია!  - სიტუაციის განმუხტვა შეეცადა ნიკიტა.

ნუ ერევი! - გააჩუმა ძმა ალისამ. შეწვი შენი პური და გაჩუმდი!, და ნიკიტას პატარა ტოტი მიაწოდა მასზე  ასხმული პური ნაჭრებით.

სიბნელეშ ბაბუის სილუეტი გამოჩნდა. „ყველაფერი ნორმალურადაა!“ - წამოიძახა მან და ცეცხლ შეშა შეყარა.

მაპატიეთ, ეს ყველაფერი საინტერესოა, მაგრამ გაუგებარი, - უკვე მეგობრულად თქვა ნიკოლაიმ. „მე დარწმუნებული ვარ, რომ ადამიანი უმაღლესი მატერიაა. თქვენ კი ბიორობოტებს გვეძახით ... ანუ უსულო  მანქანებ. ჩვენ რა ზომბი ხომ არ ვართ?

„მე ხომ… უბრალოდ ვყვები. გინდათ დაიჯერეთ, გინდათ არა ...“ - ისევ მიამიტად მოაჩვენა თავი ბაბუამ და გაიღიმა. – „ზომბი ცნობიერება წაშლილი ადამიანია. როდესაც ვინმე ხელოვნურად ახორციელებს ინდივიდუალურ პროგრამის რეპროგრამირებას, ცხოვრების როლი იცვლება. ამ შემთხვევაში ადამიანი უბრალოდ კარგავს თავს, როგორც პიროვნება, იწყებს მოქმედებას სხვისი ნების შესაბამისად. მაგრამ ის ჯერ არ არის გვამი, ის მოკვდება, როდესაც სხეულს სული დატოვებს. უბრალოდ, როგორც ასეთს, სულს არ შეუძლია ბიორობოტის მართვა, მას ცნობიერება სჭირდება. ზოგადად კი, ადამიანი არის სხეული - ფიზიკური გარსი, სული - ოპერაციული სისტემა და პიროვნება - ცხოვრების ინდივიდუალური პროგრამა“.

 „აქ ასე მარტივად ვერ გაერკვევი“, - საპასუხოდ გაუღიმა ნიკოლაიმ. – „ნიკიტა, გთხოვ, წითელი პაკეტი მომიტანე მანქანიდან“.

ორიოდე წუთის შემდეგ მათ წინ გაჩნდა ნატვრის სუფრა, მათარა შინნახადი არყით, ძეხვის დაჭრილი ნაჭრები, კიტრი, პომიდორი და მწვანილი.

„მიირთვით, მე თვითონ გავაკეთე ეს, მთელი სული და გული ჩავაქსოვე. შინნახადი არაყია, ცრემლივით წმინდა. აქ სასმელის გარეშე ვერ გაერკვევი!“  - ნიკოლაიმ ბაბუას სირჩა მიაწოდა და თავისი მიუჭახუნა. „ჩვენი გაცნობისა იყოს!“

„უარის თქმა სისულელეა! მადლობა! ოჰ, მართლა კარგია!“ - ბაბუამ ცარიელი სირჩა დადო, იქვე გვირილა მოწყვიტა და ღრმად შეისუნთქა მისი  არომატი.

„შენ მართალი ხარ - თუ კარგი განწყობით ამზადებ, საკვები შეიძლება დადებითი ენერგიით დამუხტო, ცუდი აზრებით უმჯობესია სამზარეულოში არ შეხვიდე - საკუთარ თავსაც მოწამლავ და სხვებსაც. ენერგია ყველგან არის ... ყველა ჩვენი აზრი ენერგიაა, რომელიც შეიძლება რაღაც მატერიალურად იქცეს“, - თქვა ბაბუამ და თან ქორფა კიტრს ახრამუნებდა.

 „რა ხდება შემდეგ შენი თეორიის შესაბამისად თამაშთან დაკავშირებით, რომელსაც სიცოცხლე ჰქვია“, - თქვა ნიკოლაიმ გულწრფელი ინტერესით და შეუმჩნევლად გადავიდა „შენზე“.

„შევეცდები ავხსნა ... ყველა სული, ვინც დედამიწისკენ მიემართება, ნათესაურ ჯგუფებად არის გაერთიანებული. მაგრამ ეს არ არის ნამდვილი ოჯახი, არამედ ერთგვარი მონათესავე კლასტერებია. დედამიწაზე სხვადასხვა განსხეულებებში ისინი თავიანთ ცხოვრებისეულ როლებს იცვლიან (დედა, მამა, ძმა, და, ქალიშვილი, ვაჟი და სხვა ნათესავები, ახლო მეგობარი, საყვარელი და ა.შ.)“ - ბაბუამ ბავშვებს გადახედა და განაგრძო. – „მაგალითად, ამ ცხოვრებაში შენ,  ალისა  ნიკიტას და ხარ, ხოლო კოლია თქვენი მამაა. შემდეგ ცხოვრებაში შეიძლება ისე მოხდეს, რომ შენ ნიკიტა კოლიას დედა იქნები, ხოლო ალისა შენი საუკეთესო მეგობარი“.

„მე რა გოგო ვიქნები, ალისა კი ბიჭი?“ - დამცინავად თქვა ნიკიტამ.

„ვინც არის საჭირო, ის იქნები“, - ბრძნულად თქვა ალისამ უფროსი დის უფლებით.

 „აი აქ, მელაკუდავ, შენ მართალი ხარ!  თამაშის საერთო სცენარით ვინც უნდა იყო, იმ როლს განასახიერებ“, - მოწონებით დაუქნია თავი ბაბუამ. – „უფრო რთულია იმის გაცნობიერება, რომ მონათესავე ჯგუფის თითოეული წევრი ამ კლასტერის ზოგადი ინფორმაციის ქსელის ნაწილია. მარტივად რომ ვთქვათ, მონათესავე ჯგუფის თითოეული წევრი არის ქსელური კომპიუტერი, რომელიც ერთვის საერთო სერვერს და მართავს ამ ჯგუფს. სერვერი ადგენს ცხოვრების ზოგად სცენარს, ამ ჯგუფში შემავალი თითოეული ადამიანის როლებსა და მოქმედებებს ერთმანეთთან აკავშირებს“.

„ალისკა, გესმის, ჩვენ ორივეს ერთი სერვერი გვაქვს!“ - მხიარულად ხელი ჰკრა გვერდში დას ნიკიტამ.

„დიახ, მაგრამ  შენ ჯერ ლუზერი ხარ, მე კი უკვე მეჩვიდმეტე დონეზე ვარ“ - მხარი აუბა ალისამ ხუმრობას.

 „ალბათ გსმენიათ, რომ არსებობს „განაწილებული ტვინი“. ავიღოთ, მაგალითად, ფრინველები: მათ ერთმანეთთან ურთიერთობა გაუგებარი საშუალებით შეუძლიათ, ამასთან ერთ გუნდად იკრებიბიან, იციან სად უნდა გაფრინდნენ, როგორი წესი დაიცვან მწკრივის შექმნისას ცაში, მოქმედებენ მოწესრიგებულად და სინქრონულად. თუ მტრედების გუნდი მიწაზე დაჯდა და მათ კატა უახლოვდება, ყველა ერთად აფრინდება. იგივე შეიძლება ითქვას თევზებზე, ჭიანჭველებზე და ცხოველთა სამყაროს ბევრ სხვა წარმომადგენელზე“, - ჩაფიქრებული ბაბუა  შორს იყურებოდა.

მთვარით განათებული ბილიკის ანარეკლი წყალში ელვარებდა. მან ღრმად შეისუნთქა გრილი, ტენიანი ჰაერი და თითქოს გადაყლაპა იგი, აავსო  თავისი ორგანიზმი საღამოს სიგრილით.

ყველა იჯდა და მოთმინებით ელოდა ამბის გაგრძელებას.

„ასევე არსებობს ადამიანის ტვინი - მისი ინდივიდუალური კომპიუტერი, რომელიც ინახავს სერვერის ზოგად ძირითად ინფორმაციას ჰოლოგრამის პრინციპის შესაბამისად. იცით, რა არის ეს?“  - ცნობისმოყვარეობით გახედა ბაბუამ ბავშვებს. ისინი აღარ ცდილობდნენ ჭკვიანური იერის მიღებას, და ინტერესით შეჰყურებდნენ ამ უცნაურ, ოდნავ ჯადოქარ მთხრობელს.

მანაც დიდხანს არ ალოდინა: „ჰოლოგრამის ნებისმიერმა ფრაგმენტმა, მისმა თითოეულმა წერტილმა „იცის“ და ინახავს ინფორმაციას მთელი ობიექტის შესახებ. მაგალითად, ჩვენ გვაქვს პიცა, მას ნაწილებად ვჭრით და ვიღებთ პატარა ნაჭრებს. მაგრამ თუ პიცის გამოსახულების ჰოლოგრამას ნაწილებად გავჭრით, მაშინ თითოეულს მთელი პიცის გამოსახულება ექნება. ასეთი სასწაულები ხდება! თითოეულ ადამიანს ზოგადი ინფორმაცია აქვს, რომელიც ხელმისაწვდომია მთელი მონათესავე კლასტერისთვის. განსაკუთრებით ხშირად ეს ცოდნა და უნარებია, რომლებიც დაკავშირებულია ფიზიკურ გადარჩენასთან, სულიერ ღირებულებებთან ან პროფესიულ ოსტატობასთან“.

 „თქვენ, ბავშვებო, შეგინიშნავთ ისეთი სასწაული, როცა მოგწყურებიათ, და უეცრავთ ხედავთ, როგორ მოაქვს დედას თქვენთვის ჭიქით წყალი. ან ის გირეკავთ ტელეფონზე და გეკითხებათ, რა მოხდა, რადგან მან მოულოდნელად იგრძნო, რომ რაღაც გიჭირდათ ან ავად გახდით?“

ბავშვებმა დასტურის ნიშნად თავი დააქნის. ბაბუა კი ნიკოლაის მიუბრუნდა და ჰკითხა: „კოლია, მიგიქცევია ყურადღება, რომ ახლობელ ადამიანებს ზოგჯერ უსიტყვოდ ესმით ერთმანეთის?"

რა თქმა უნდა, მან იცოდა პასუხი, ამიტომ მაშინვე განაგრძო: „კლასტერის მონაწილეები ურთიერთქმედებენ ერთმანეთთან ფიზიკურ დონეზე და ქვეცნობიერის დონეზე ელექტრომაგნიტური რხევების დახმარებით. ზოგჯერ ადამიანები ამას ტელეპათიას უწოდებენ. ქვეცნობიერის დონეზე კავშირი ფიზიკური სხეულის სიკვდილის შემდეგაც ხდება. კიდევ ერთხელ ვიმეორებ, რომ კლასტერი არა მხოლოდ ოჯახია იმ სახით, როგორსაც ჩვენ შეჩვეულები ვართ, არამედ ახლობელი ადამიანები, მეგობრები, ანუ ყველა მონათესავე სული. ისეც ხდება, რომ ერთ ოჯახში ცხოვრობენ ადამიანები სხვადასხვა მონათესავე კლასტერებიდან. თითქოს სისხლით ენათესავებიან ერთმანეთს, მაგრამ ურთიერთგაგება მათ შორის არ არსებობს“.

ბაბუამ პაუზა გააკეთა, რათა გამოეცალა ნიკოლაის მიერ შეთავაზებული კიდევ ერთი სირჩა: „ოჰ, რა კარგია! ხომ გასაგებად ვყვები? გავაგრძელო? ყველა ადამიანს აქვს ავტონომიური ქცევის საკუთარი პროგრამა, რომელიც აღწერს პიროვნებას და მის „ბედს“ დედამიწაზე ცხოვრების პერიოდში. მე მხედველობაში მაქვს, რომ სერვერი სერვერად დარჩება, მაგრამ პერსონალურ კომპიუტერზე - ბიორობოტის ტვინზე - მისი ინდივიდუალური პროგრამული უზრუნველყოფაა დაინსტალირებული. მაგრამ ყველა პერსონალური პროგრამა მოქმედების მხოლოდ ზოგადი სცენარის ნაწილია კლასტერისთვის მთლიანობაში. თითოეული ადამიანი ასრულებს გარკვეულ როლს და მისი ქმედებები პირდაპირ კავშირშია მონათესავე ჯგუფის სხვა წევრების ქმედებებთან“.

„ოჯახში ბავშვი დაიბადა. მისი დაბადება ცვლილებებს გამოიწვევს მის გარშემო მყოფთა: მშობლების, ბებიების, ბაბუების, დების, ძმების ცხოვრებაში. და ამ ბავშვის შემდგომი ქმედებები აისახება მის ახლობელთა ქმედებებში. და პირიქით. დედის მოქმედება, რომელმაც ბავშვი მიატოვა, გავლენას მოახდენს ორივეს ცხოვრებაზე მომავალში. სასიკეთოდ თუ არასასიკეთოდ, მაგრამ ცვლილებები მოხდება - ეს ყველაფერი ბედზეა დამოკიდებული. მე მხოლოდ იმის თქმა მინდა, რომ თითოეული ჩვენგანი მხოლოდ თავის როლს თამაშობს საერთო წარმოდგენაში“. - ბაბუა მოიბუზა და პლედი მოიხურა.

ნიკოლაი მოჯადოებული უყურებდა კოცონში მოცეკვავე ცეცხლს და თქვა: „მთელი ცხოვრება თეატრია, ადამიანები კი მასში მსახიობები ...“.

ბაბუამ დასტურის ნიშნად თავი დაუქნია: „თითოეულ ჯგუფში ყოველთვის არის „მთავარი“, „ცენტრალური“ ადამიანი. მისი ქმედებები და საქციელი უდიდეს გავლენას ახდენს ჯგუფის სხვა წევრების ცხოვრებაზე. ის თითქოს დამაკავშირებელი რგოლია. მის ტვინში საგვარეულო კლასტერის სერვერის მნიშვნელოვანი სეგმენტები დუბლირებენ ამ მონათესავე ჯგუფის ყველაზე მნიშვნელოვანი ინფორმაციის შესანახად. ტომის ერთგვარი ბელადია ... უფრო ხშირად, ასეთი ადამიანის დაბადება და გარდაცვალება იწვევს მნიშვნელოვან ცვლილებებს მის გარემოცვაში მყოფი ადამიანების ცხოვრებაში. ამასთან, მნიშვნელოვანი ინფორმაციის შენახვის ფუნქცია აუცილებლად გადაეცემა კლასტერის სხვა  მონაწილეს - „ინიშნება“ შემდეგი „მთავარი“.

„როგორ უნდა გავიგოთ - ვინ არის მთავარი ოჯახში?“ - იკითხა ნიკიტამ.

ბაბუამ კვამლისგან თვალები მოჭუტა და უპასუხა: „ნიკიტკა, ოჯახში კი არა, ნათესაურ კლასტერში, ეს კი, როგორც მინიმუმი, მეგობრებიც არიან. განსაზღვრა კი ასე შეიძლება - თქვენს გარემოში ნამდვილად არის ადამიანი, რომლის გარშემოც კომპანიები იკრიბებიან. თუ ის არ არის, მაშინ კონკრეტულ კომპანიას არ ექნება მჭიდრო ურთიერთობა, და ის დაიშლება. სხვათა შორის, „მთავარი“ ნათესაური ჯგუფის დაბადების ადგილი ყოველთვის განისაზღვრება ზემოდან. დანარჩენი მონათესავე სულები, როგორც წესი, განსახიერდებიან იმავე ან ახლომდებარე ტერიტორიაზე, შემდეგ კი ერთმანეთს პოულობენ“.

 „მას უბრალოდ სურს იყოს „მთავარი“, რომ იბატონოს! იმედი არ გქონდეს, ეს ნამდვილად შენ არ ხარ“, - უთხრა ძმას ალისამ.

„თავი დამანებე, შენთხვის საერთოდ არ მიკითხავს! რატომ ერევი, სადაც შენი საქმე არ არის!“  - გაცხარდა ნიკიტა და უკმეხად ხელი ჰკრა დას.

მამამ დაუყვირა ბავშვებს, და ისინი გაჩუმდნენ, განაწყენებულნი. ცოტა ხანს ჩუმად ისხდნენ, შემდეგ კი წინა საუბარი გაახსენედათ, და ყველამ მოუთმენლად შეხედა ბაბუას.

ბაბუა ჩაფიქრებული დუმდა, ცეცხლში შეშას ყრიდა და ვარსკვლავებს უყურებდა.

სიჩუმე ნიკოლაიმ დაარღვია: „ისინი უბრალოდ ძალიან განსხვავებულები არიან, ზოგჯერ მათთვის რთულია რაიმეზე შეთანხმება, ზოგჯერ ჩხუბობენ კიდეც. თანაც ასაკობრივი სხვაობა იგრძნობა ... მაგრამ მათ უყვართ ერთმანეთი. ყურადღებას ნუ მიაქცევ“.

ბაბუამ მოწონებით გაიღიმა: „სინამდვილეში, ჩვენ ყველანი განსხვავებულები ვართ“, - თქვა მან. – „არ არიან კარგები, როგორც არ არიან ცუდები. ჩვენ განსხვავებულები ვართ. ყველას აქვს საკუთარი ღირსება და ნაკლოვანებები, პლუსები და მინუსები. თამაშის მთავარი იდეა არის რაც შეიძლება მეტი გრძნობების განცდა, მათი გააზრება ... ყველა ერთნაირი რომ ვყოფილიყავით? ჩვენ შევძლებდით სხვისი აზრების გამოცნობას, ყველაფერი პროგნოზირებადი,  ... ერთი სიტყვით, მოსაწყენი იქნებოდა“ .

მესამე სირჩის და ბუტერბროდის შემდეგ ბაბუამ განაგრძო: „ყველა ადამიანის პროგრამაში შეტანილია სქესი, გარეგნობა, ხასიათი, ფიზიკური და გონებრივი შესაძლებლობები, შეზღუდვები, პირადი ბონუსები, რომლებიც დაგროვილია წარსულ ცხოვრებაში, ცხოვრების მთავარი ეტაპია - ე.წ. ბედი. ხოლო ყველაზე მთავარია როლი, დანიშნულება, რომელიც ადამიანმა ცხოვრების განმავლობაში უნდა შეასრულოს, შეიძლება ითქვას ცხოვრების მიზანი. მიზანი განისაზღვრება ორი მიმართულებით: პირველი ყოველთვის უკავშირდება რაღაცას, რაც ადამიანმა სხვა ადამიანებს უნდა მისცეს. რა წვლილი უნდა შეიტანოს საზოგადოების ცხოვრებაში. მეორე უკავშირდება გარკვეულ გრძნობებს და ემოციებს, რომლებიც ადამიანმა აუცილებლად უნდა განიცადოს. სრულად განიცადოს, ისწავლოს გაუმკლავდეს რაიმეს, გააზრებულად მართოს“.

ბაბუამ შეხედა ნიკოლაის - „ვთქვათ, კოლია, შენთვის განსაზღვრეს მიზანი - ისწავლო მოთმინება და შენი სიბრაზის დაოკება. სანამ ამას არ ისწავლი, სხვადასხვა სიტუაცია ისევ მოახდენს შენს პროვოცირებას. როგორც კი ამას გაუმკლავდები, თავს ბედნიერად იგრძნობ. ერთადერთი პრობლემა ის არის, რომ ცოტა ვინმე თუ ფიქრობს თავისი ცხოვრების მიზანზე, ცდილობს მის გაგებას ...“.

ყველა მოჯადოებული უსმენდა ბაბუას, ეშინოდათ ხელის შეშლა, რაიმე მნიშვნელოვანი არ  გამორჩენოდათ.

 „დედამიწაზე განსახიერების ახალი პროგრამის შექმნისას (ახალი დაბადების) მხედველობაში მიიღება ის, თუ როგორ ცხოვრობდა ადამიანი წინა ცხოვრებაში. რამდენად მიღწეული იქნა ცხოვრებისეული მიზნები, როგორ იცხოვრა მან. ასევე მხედველობაში მიიღება დედამიწაზე რამდენჯერ მოხდა ცხოვრებისეული განსახიერებია და როლი შეასრულა ნათესაურ ჯგუფში, რომელიც სულმა უკვე შეასრულა. მაგალითად, იცით, ვინ არიან სოკრატე, პლატონი, კონფუცი, არისტოტელე, რენე დეკარტი?“  - მიუბრუნდა ბაბუა ბავშვებს.

„სკოლაში ვსწავლობთ მათ შესახებ“, - თქვა ალისამ.

 „დიახ, რა თქმა უნდა ... მაგრამ როგორ დაიმსახურეს მათ ის, რაც ხალხს ახსოვთ მათ შესახებ მრავალი საუკუნის განმავლობაში? ისინი ძალიან ბრძენნი იყვნენ. ეს ის სულებია, რომლებიც ბოლო ცხოვრებით ცხოვრობენ დედამიწაზე. შეიძლება ითქვას, ცხოვრების სკოლის კურსდამთავრებულები არიან, გამოსაშვებ გამოცდას აბარებენ. მათი ცხოვრების მიზანი განმანათლებლობაში, გამოცდილების, ცოდნისა და სიბრძნის გადაცემაშია. მაგრამ არიან ადამიანები, რომლებიც თავიანთ ცხოვრებას ქეიფსა და ლხინში ატარებენ - ნათლად და უმიზნოდ, ატარებენ სიამოვნებასა და გართობაში. ხშირად ისინი ადრე და ტრაგიკულად იღუპებიან. ეს დაწყებითი „კლასების“ სულებია, რომლებიც მხოლოდ ორჯერ ან სამჯერ განსახიერდნენ ადამიანში“. - ბაბუა გაჩუმდა და, ისევ ღრმად ამოისუნთქა, თითქოს რაღაც გადაყლაპა.

 „რატომ სუნთქავთ ასე უცნაურად?“ - იკითხა ნიკიტამ ბავშვური გულუბრყვილობით.

„შვილო, იგრძენი, როგორი ჰაერია - სუფთა, ახალი, სქელი საღამოს ნამიდან წამოსული. თუ გინდ ნაჭრებად დაჭერი და გადაყლაპე“, - უპასუხა ნიკოლაიმ ბაბუის მაგივრად.

ჰაერი მართლაც ნოტიო და გრილი იყო. თითქოს, თუ ღრმად ჩაისუნთქავ, შენი სხეულის ყველა კუთხე სავსე იქნება ჟანგბადის საოცარი კოქტეილით, ჯადოსნური აერონებით და სხვა იდუმალი კომპონენტებით, რომლებისგან შენი სული იგრძნობს სიმსუბუქეს და სიმშვიდეს.

„აჰა“, - თქვა ბაბუამ. – „სილამაზე აქ არის, ნამდვილი მშვენიერება. ვინც არ ყოფილა, ის ვერ გაიგებს“ - და განაგრძო - „ასე რომ, უზენაესი მოსამართლეები შეაფასებენ სულის მუშაობას წინა ცხოვრებაში და გადაწყვეტენ, თუ რომელი პროგრამა შეხვდება ადამიანს ამჯერად. მაგრამ თავად სულმა, წარსული შედეგების გათვალისწინებით, შეუძლია თავად აირჩიოს რამდენიმე კრიტერიუმი“.

„და რა განისაზღვრება ცხოვრების პროგრამაში?“ - იკითხა ალისამ.

„მაგალითად, სქესი: ვინ იქნება ადამიანი, მამაკაცი თუ ქალი ... ამაზე ბევრი რამ არის დამოკიდებული. მამაკაცი და ქალი ორი განსხვავებული ტიპის ბიორობოტია. მათი სხეულები განსხვავდება სქესის მიხედვით, ხოლო ტვინი აზროვნების უნარით: ისინი განსხვავებულად ფიქრობენ, მათ აქვთ განსხვავებული აღქმა, პრიორიტეტები და ქცევა, ინფორმაციის მიღება და დამუშავება განსხვავებულად ხდება. მამაკაცები დააჯილდოვეს ლოგიკისა და ანალიზის უნარით, ხოლო ქალები - ინტუიციითა და მგრძნობიარობით“, - ეშმაკურად გაიღიმა ბაბუამ და ალისას შეხედა.

„დიახ. უფრო ადვილია მამაკაცი იყო“, - თითქოს საქმის ცოდნით ჩუმად თქვა ალისამ. – „მათ მეტი შესაძლებლობები აქვთ, უფრო ძლიერიც არიან ... და საერთოდ ...“.

 „მამაკაცები და ქალები დაჯილდოებული არიან საკუთარი „ძლიერი და სუსტი“ მხარეებით, რაც მათ საშუალებას აძლევს ერთმანეთი შესანიშნავად შეავსონ. ამით უზრუნველყოფილია მუდმივი ევოლუცია და განვითარება. მამაკაცები უმეტესწილად იკავებენ დომინანტურ მდგომარეობას საზოგადოებაში, რადგან მათი მთავარი როლი არის კაცობრიობის სიცოცხლისუნარიანობის, ასევე პროგრესის და განვითარების უზრუნველყოფა. ქალის როლი არის სიცოცხლის, ყოველდღიური ცხოვრების შენარჩუნება, ასევე გვარის გაგრძელება, მემკვიდრეობითი ინფორმაციის შენარჩუნება და შემდეგი თაობისთვის გადაცემა“, - გაიღიმა ბაბუამ. - „ყველას თავისი როლი აქვს“.

 „მე კი მგონია, რომ ქალისა და მამაკაცის მთავარი განსხვავება იმაშია, რომ მხოლოდ ქალს შეუძლია მშობიარობა, ახალი სიცოცხლის გაჩენა. დანარჩენი ყველაფერი საზოგადოების მიერ არის თავსმოხვეული. ეს ყველაფერი სტერეოტიპებია - ვინ უფრო მნიშვნელოვანია, ვინ უფრო მთავარი, ვინ უფრო სულელია და ა.შ.“, - საუბარს შეუერთდა ნიკოლაი.

 „ასეც არიც“, - თქვა ბაბუამ, - „ყველაზე ჰარმონიული საზოგადოებაა, როდესაც თითოეული სქესი ასრულებს მისთვის დამახასიათებელ პროგრამას. ქალები აჩენენ და ზრდიან შვილებს, ქმნიან სიმყუდროვეს სახლში, შთააგონებენ მამაკაცებს გმირობაზე. მამაკაცები კი მშოვნელები არიან, ძლიერი პიროვნებები, რომელთანაც ქალები თავს დაცულად და საყვარლად გრძნობენ“.

 

 https://www.litres.ru/uliya-petrova-23516802/ludi-cheloveki-bioroboty/chitat-onlayn/




Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised