среда, 14 октября 2020 г.

როგორ ხდება კარგი ადამიანი არამზადა. ექსპერიმენტები მექანიზმების შესახებ ...ცნობიერებით მანიპულირება“


სტენლი მილგრემი 

როგორ ხდება კარგი ადამიანი არამზადა. ექსპერიმენტები მექანიზმების შესახებ ...


როდესაც გვესმის კიდევ ერთი შეტყობინება მეტროში ან ქუჩაში მომხდარი აფეთქების შესახებ, და შეძრწუნებული ვართ სამხედრო კონფლიქტის მსხვერპლთა რაოდენობით, რომელთა შორის ძირითადად ჯარისკაცები კი არა, არამედ სამოქალაქო პირები არიან, საკუთარ თავს ვუსვამთ კითხვას: როგორ გახდა ასეთი რამ შესაძლებელი? რა ამოძრავებს ადამიანს, რომელმაც სამხედრო ფორმა ჩაიცვა და რომელიც ჩვეულებრივი ადამიანების - ქალების, მოხუცების, ბავშვების სიცოცხლეს ხელყოფს? რა ამოძრავებდა იმ ადამიანებს, ვინც მეორე მსოფლიო ომის დროს აწამედა და ათასობით მსხვერპლს აგზავნიდა გაზის კამერაში? ყველა ეს ადამიანი ბოროტმოქმედი და სადისტი იყო? თუ  სხვისი ნებისა და ბრძანებების „უდანაშაულო“ შემსრულებლები? ამ კითხვებზე პასუხის გაცემა შეძლო ამერიკელმა ფსიქოლოგმა სტენლი მილგრემმა, რომელმაც ჩაატარა და აღწერა  შოკისმომგვრელი ექსპერიმენტი, რომელიც ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი გახდა სოციალურ ფსიქოლოგიაში. არცერთმა გამოკვლევამ არ მისცა მეცნიერებას ადამიანის ბუნების ასეთი გაგება, არცერთმა არ გამოიწვია ამდენი დისკუსია. წიგნში მოცემულია არა მხოლოდ ამ ექსპერიმენტის აღწერილობა, არამედ მრავალი სხვა, რაც საშუალებას გვაძლევს ჩავხედოთ ადამიანის სულის ბნელ კუთხეებს, დავინახოთ რისი გაკეთება შეუძლია თითოეულ ჩვენგანს ავტორიტეტის, საზოგადოების, უბრალოდ მაყურებლის ზეწოლის ქვეშ. ეს ცოდნა მოგცემთ ადამიანის ბუნების გაცნობიერების, ეჭვის შეტანის და „არა“-ს თქმის საშუალებას როდესაც ვინმეს მოესურვება თავის ხელში „ბრმა იარაღად“ გაქციოთ. მე-3 სპეციალური საერთაშორისო გამოცემა მთლიანად მოიცავს თემებს „პიროვნება და ძალა“ და „პიროვნება და ჯგუფი“ წიგნის  „The Individual in a Social World. Essays and Experiments“ მესამე გამოცემიდან. ორიგინალურ ინგლისურენოვან გამოცემაში ასევე შედის ნაწილები „ადამიანი და ქალაქი“ და „ადამიანი საკომუნიკაციო ქსელში“.

==============


.გ. კარა-მურზა.  „ცნობიერებით მანიპულირება“



      შესავალი

      კარი I. რა არის ცნობიერებით მანიპულირება

            თავი 1. რის შესახებაა საუბარი

            თავი 2. ცნობიერებით მანიპულირების „ანატომია და ფიზიოლოგია“ 

            თავი 3. დემოკრატია, ტოტალიტარიზმი და  ცნობიერებით მანიპულირება 

            თავი 4. ცნობიერებით მანიპულირების ძირითადი დოქტრინები 

                  § 1. მანიპულირების ტექნოლოგია, როგორც დახურული ცოდნა 

                  § 2. ანტონიო გრამშის სწავლება ჰეგემონიის შესახებ           

                  § 3. ფსიქოლოგიური დოქტრინა                

                  § 4. კულტურის სოციოდინამიკა

      კარი II. ცნობიერებით მანიპულატორების მთავარი სამიზნე

            თავი 5. გონების აღჭურვა: ნიშნის სისტემები 

                  § 1. სიტყვების ენა 

                  § 2. სახეების ენა 

                  § 3. ნიშანთა სხვა სისტემები 

            თავი 6. აზროვნება: მისი ტიპები და აღჭურვილობა 

                  § 1. ლოგიკური აზროვნება 

                  § 2. ასოციაციური აზროვნება. მეტაფორები 

                  § 3. სტერეოტიპები 

            თავი 7. გრძნობები 

                  § 1. ემოციური ზემოქმედება, როგორც მანიპულირების წინაპირობა 

                  § 2. დასავლური შიში 

                  § 3. ცივი ომის შიშები 

                  § 4. შიშები და კულტურის ტიპი 

                  § 5. ტერორიზმის შიში 

            თავი 8. წარმოსახვა, ყურადღება, მეხსიერება 

                  § 1. წარმოსახვა და ქცევა 

                  § 2. სპექტაკლის საზოგადოება 

                  § 3. ყურადღებით მანიპულირება 

                  § 4. მანიპულირება და მეხსიერებაზე ზემოქმედება 

            თავი 9. საზოგადოებრივი ცნობიერების მითები: მანიპულირების დიდი პროექტები 

                  § 1. შავი მითები 

                  § 2. დასავლეთის "ნათელი" მითები: ევროცენტრიზმი. 

      კარი III.  ცნობიერებით მანიპულირება და საზოგადოებრივი ინსტიტუტები

            თავი 10. მასობრივი კულტურა და მისი ინსტიტუტები 

                  § 1. ბრბო და მისი ხელოვნური შექმნა 

                  § 2. ამორალურობის ნებადართულობა 

                  § 3.  აუდიტორიის დაპყრობა და მიერთება

            თავი 11. საზოგადოებრივი ინსტიტუტები 

                  § 1.  სკოლა როგორც მასის ადამიანის წარმოება

                  § 2. მეცნიერება, როგორც ცნობიერებით მანიპულირების ინსტრუმენტი 

            თავი 12. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები 

                  § 1. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებების მიზნები, მოქმედების წესი და ადგილი 

                  § 2. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები: მანიპულაციური სემანტიკა და რიტორიკა 

            თავი 13. ტელევიზია 

                  § 1. შეტყობინებების  თავისუფლება - ცენზურა - ცნობიერებით მანიპულირება 

                  § 2. ХХ საუკუნის გამოქვაბულის ადამიანები 

                  § 3. ტელევიზია, როგორც ცნობიერების განადგურების ტექნოლოგია 

                  § 4. ტელევიზია და რეალობის შექმნა 

                  § 5. ტელევიზია და ცნობიერებით მანიპულირება პოლიტიკაში 

                  § 6. საზოგადოების წინააღმდეგობა 

      კარი IV. ცნობიერებით მანიპულირება საბჭოთა სისტემის განადგურების პროცესში 

            თავი 14.   ცნობიერებით მანიპულირების წარმატება პერესტროიკის წლებში

                  § 1. პერესტროიკა: მთავარი დარტყმა მანიპულირებისგან დაცვის  სისტემებზე

                  § 2.   ცივი ომი და საბჭოთა ადამიანის იდეოლოგიური განიარაღება

                  § 3. გამოცდილი ფაქტი: მუშათა განწყობის ცვლა 

                  § 4. გამოცდილი ფაქტი: მანიპულირება კანონმდებლობაში  

            თავი 15. ობიექტური წინაპირობები საბჭოთა ადამიანის ცნობიერებით წარმატებით მანიპულირებისთვის 

                  § 1. ურბანიზაცია და სახეების უკმარისობა 

                  § 2. სოციალური კუთვნილების აღორძინება გვიან საბჭოთა საზოგადოებაში

                  § 3. შეტყობინებების წყაროს ტოტალიტარიზმი 

                  § 4.  კონტროლირებადი უბედურება, როგორც წარმატებული მანიპულირების პირობა

            თავი 16.  საზოგადოებირიბი ცნობიერება საბჭოთა კავშირში და მისი დაუცველი მხარეები

                  § 1.  ისტორიული მატერიალიზმის სტერეოტიპები და საბჭოთა სისტემის ჰეგემონიის შერყევა

                  § 2. საზოგადოების არცოდნა, რომელშიც ვცხოვრობთ 

                  § 3. მხატვრული წარმოსახვა და საბჭოთა ადამიანის დაუცველობა

            თავი 17. ზემოქმედება გონების აღჭურვაზე 

                  § 1. სიტყვებით და სახეებით მანიპულირება 

                  § 2.  ცნებების ბუნდოვანება და ჩანაცვლება

                  § 3. სახელისა და საგნის შეცვლა 

                  § 4. ყალბი სახელის მაგალითი: ლიბერალიზმი 

                  § 5. რიცხვით და ზომირებით მანიპულირება 

            თავი 18.  ზემოქმედება აზროვნებაზე  მანიპულირების აქციებში

                  § 1.   ლოგიკური აზროვნების გარდაქმნა და განადგურება

                  § 2. ინტელიგენციის აუტიზმი

                  § 3.  არაკოგერენტულობის (რეალობის ნაწილების არათანაზომადობის) შექმნა

                  § 4.  სასწავლო ამოცანა: კოგერენტულია თუ არა ეკონომისტების მსჯელობა?

                  § 5.  ზომირების დაკარგვა და აზროვნების არაკოგერენტულობა

            თავი 19. მეხსიერების და ზნეობის გამორთვა 

                  § 1. ისტორიული მეხსიერება

                  § 2. მოკლევადიანი მეხსიერება და მანიპულირება პოლიტიკაში 

                  § 3. სიმბოლოების განადგურება 

                  § 4. შრომისა და უმუშევრობის სახით მანიპულირება 

                  § 5. ზნეობის ბირთვის განადგურება 

            თავი 20.   ცნობიერებით მანიპულირების სამზარეულო:  ჩვენზე გამოცდილი მეთოდები

                  § 1. პირდაპირი ტყუილი 

                  § 2. არა პირდაპირი ტყუილი, არამედ  დაფარვა

                  § 3 . ცვლილებების მიზნების, ფასის და ვადების დაფარვა

                  § 4. ცრუ სიბრძნე 

                  § 5.  პერესტროიკის ჯადოსნური ფლეიტა: ფილმი „ქალაქი ზერო“, როგორც სასწავლო ამოცანა

            თავი 21. პერესტროიკის მეტაფორები და სტერეოტიპები 

                  § 1. ოპოზიციის მეტაფორები 

                  § 2. ანტისახელმწიფოებრიობის სტერეოტიპი 

                  § 3.  როლური სტერეოტიპები: „ექსპლუატატორი სახელმწიფო“

                  § 4.  სტერეოტიპი „ნომენკლატურის პრივილეგიები და კორუფცია“

                  § 5. „დაჩაგრული ხალხის“ სტერეოტიპი  

                  § 6. „დანაშაულებრივი აზროვნების“   სტერეოტიპი

                  § 7.   სტერეოტიპების კანალიზირება: ს. გოვორუხინის ფილმი „ვოროშილოვის მსროლელი“

                  § 8. შიმშილის შიში ცნობიერებით მანიპულირებაში

            თავი 22. „რბილი“ შავი მითები საბჭოთა სისტემის შესახებ

                  § 1.  საბჭოთა მეურნეობაზე უარისთვის მზადება.  ეკონომიკური მითები

                  § 2. მითი საბჭოთა მილიციის შესახებ 

                  § 3. მითი ტექნოლოგიური რისკის შესახებ 

                  § 4. ეკოლოგიური მითი 

            თავი 23. ტელევიზიის ადგილი ცნობიერებით მანიპულირებაში                 

            თავი 24. სასწავლო ამოცანები: შავი მითების გარჩევა 

                  § 1.  მითი შავრაზმელების შესახებ და მისი გააქტიურება მე-20 საუკუნის ბოლოს

                  § 2. „ლენინის პროექტი“  დამღუპველია?  

             თავი 25. პატარა სასწავლო ამოცანები 

             თავი 26. ცნობიერებით მანიპულირების ბრწყინვალე ამოცანები.  1991 წლის აგვისტოს „სახელმწიფო გადატრიალება“  

                  § 1. აგვისტოს გადატრიალების პრეისტორია 

                  § 2. „პუტჩის“ ფაქტოლოგია  

                  § 3. გორბაჩოვის „დაპატიმრების“ ისტორია

                  § 4. „გადატრიალება“ და სკკპ 

                  § 5. მოვლენების ახსნის მოდელები 

                  § 6. "პუტჩის" და აგვისტოს რევოლუციის ძირითადი შედეგები 

                  § 7. სასამართლო პროცესი "შეთქმულთა" წინააღმდეგ  

                  § 8. შიშის ფაქტორი აგვისტოსშემდგომ პოლიტიკაში 

      დასკვნა

            


He was very religious Psychotic, he believed to be a messiah, a chosen one, and combined the Roman PAGAN religion ( runes, swastika etc) with Christ Psychosis of the Universal ( catholic church) and that of Luther ( Luther wrote von di juden und ihre lugen ( from jews and their lies),,,Keep in mind Hitler was very much into the OCCULT ( as ALL christPsychotics are) supernatural. Himmer had heavy rituals ( like Catholic church and ancient Rome). Don't forget he went to Austria and took the Spear of destiny ( the lance that pierce Jesus ) that would give him immense power. He was so Catholic Psychotic that emulated the Christian Teutonic knights, Crusaders, and named his attack of Russia. Operation BARBAROSA ( After Frederich Hohenstaufen aka Barbarosa, Holy Roman emperor founder of Teutonic Knights.

His ChristPsychosis made him kill millions of Jews and attack Russia whom he deemed inferior....
Keep in mind ALL RELIGIONS schizophrenia have Occult, superstitious mumbo-jumbo . Catholic ChristPsychosis has them at its root. Resurrected zombies that save with blood, angles, demons, incantations, witchcraft, spells, etc etc...
here:
https://www.youtube.com/watch?v=uyKTSWgiMi4

, religion, created in the BRAIN, is a form of organized schizophrenia, a viral disease. We are after all freak primates created by a spit of semen DNA from a penis.
A sick brain can only create sick irrational, schizophrenic deluded thoughts as a virus infected com
puter would.
Brain is extremely complex, but it is proven in a lab that when infected with viruses, drugs, or suffers from genetic abnormalities, irrational thoughts flood the frontal cortex executive....All religion/schizophrenia and added neural aberrations make the freak primate ( us) behave in such psychopathic irrational manner. All religious behave this way...no exception.
http://www.cerebromente.org.br/.../neurotransmitters2.html

History Channel is not a good source.
Those are some interesting details though. I hadn't heard of the 'Spear Of Destiny'. 😆 Seems like more of a thing Satanists would celebrate.
No doubt these people have some kind of inflic
ted schizophrenia. It's sad I think. About half my family is influenced by the Catholic religion. They seem like nice people and I enjoyed spending time with them when I was a kid. But I know where they stand on politics and god belief so I've basically shunned them.

 here it is FYI,,Enjoy.
We know Jesus Christ is NOT a person ( as are other names) but a TITLE. Caesar was the sacrificed Christ.
BTW, the senator that stabbed Caesar in the heart, the fatal wound. Was Cassius Longinus. The Centurion that stab
bed Jesus body to see if he was dead was also name Longinus!...
For this reason all so called Abrahamic religion have Blood and more blood..!!
Salomon, Jesus, David, etc etc are titles, NOT people. Like Pope and POTUS ( pres of the U S)

https://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Lance

https://www.medicalnewstoday.com/articles/identical-signs-of-brain-damage-in-sleep-apnea-and-alzheimers?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=MNT+Daily+News&utm_content=2020-10-10&utm_country=US&utm_hcp&apid=29173146&utm_term=B




https://www.inverse.com/entertainment/2067-review-science-fiction-movie/amp












https://www.goodreads.com/book/show/35693790


Рассматриваются общие понятия сексологии как науки и задачи криминальной сексологии. Основное внимание уделяется социально-правовым аспектам сексуального поведения людей, законодательству о половых преступлениях, следственным действиям при совершении данных преступлений, судебно-медицинской экспертизе. Дается криминологическая характеристика сексуального насилия. Рассматриваются вопросы уголовной ответственности за половые преступления и их предубеждения.

Для студентов, аспирантов и преподавателей юридических и психологических факультетов вузов, а также психологов, практических работников правоохранительных органов и судов.
 (less)

https://www.livelib.ru/book/1000363187-kriminalnaya-seksologiya-gennadij-deryagin

https://znanium.com/catalog/document?pid=391676

https://www.kodges.ru/nauka/psiholog/300700-kriminalnaya-seksologiya.html

http://maxima-library.org/mob/b/443018
https://ekniga.org/psihologiya/155664-seksualnost.html

http://static.iea.ras.ru/books/Kon_Sexology.pdf

https://imwerden.de/pdf/frankl_chelovek_v_poiskakh_smysla_1990.pdf


http://www.zinoviev.ru/ru/zinoviev/zinoviev-homo-sovieticus.pdf


https://ekniga.org/psihologiya/155664-seksualnost.html


http://www.newsman.tsu.ru/wp-content/uploads/2015/11/Kolesnichenko_-_Nastolnaya_kniga_zhurnalista.pdf


http://elib.psu.by:8080/bitstream/123456789/2254/1/luzgin_sudpsih.pdf


http://www.uhimik.ru/aleks-svetlij-mujskoj-alemanah/26551.pdf


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Will be revised