четверг, 29 августа 2019 г.

აგრესიულობის და დესტრუქციულობის პრობლემა ურთიერთობაში მ.ა. ლუკიანენკო

მ.ა. ლუკიანენკო
 აგრესიულობის და  დესტრუქციულობის პრობლემა ურთიერთობაში

       სტატიაში განხილულია აგრესიულობის და დესტრუქტიულობის პრობლემა ურთიერთობაში, რომელსაც აქვს არა მხოლოდ დიდი თეორიული, არამედ სოციალურ-პრაქტიკული მნიშვნელობა. ადამიანის დესტრუქციულობის პრობლემა წარმოიქმნება ადამიანურობის ღრმა კრიზისთან და კულტურის დაცემასთან კავშირში, რომელსაც საზოგადოება განიცდის. ზნეობრივი ფასეულობების დაკარგვა, რომელიც ოდითგანვე წარმოადგენდა ჩვენი ცივილიზაციის საფუძველს, იწვევს იმ გარემოებას, რომ შემოქმედებისთვის შექმნილი ადამიანი ხდება გამანადგურებელი. უფრო მეტიც, საზოგადოებას ნამდვილად სჭირდება ეფექტური აგრესიულობისა და დესტრუქციულობისგან დაცვის მექანიზმები, მისი ყველა ფორმით. ეს კი, თავის მხრივ, გულისხმობს ადამიანის აგრესიის ბუნების, ადამიანთა აგრესიისა და დესტრუქციულობის წყაროებისა და მოტივაციის ღრმა და ყოვლისმომცველ ცოდნას.
        საკვანძო სიტყვები: აგრესია, აგრესიულობა, ურთიერთობა, დესტრუქციულობა, კონფლიქტი, ვერბალური აგრესია, დესტრუქციული ურთიერთობა, კომუნიკაცია.

       ადამიანის დესტრუქციულობის პრობლემა წარმოიქმნება ადამიანობის ღრმა კრიზისთან და კულტურის დაცემასთან კავშირში, რომელსაც განიცდის საზოგადოება. ზნეობრივი ფასეულობების დაკარგვა, რომელიც ოდითგანვე შეადგენდა ჩვენი ცივილიზაციის საფუძველს, იწვევს იმ გარემოებას, რომ შემოქმედებისთვის შექმნილი ადამიანი ხდება გამანადგურებელი.
          ფილოსოფიაში დესტრუქცია, დესტრუქციულობა და დესტრუქციული მოქმედება განიხილება, როგორც თავისი არსით ამბივალენტური მოვლენები: იქ სადაც არის ნგრევა, ყოველთვის არის შემოქმედება. მაგრამ, სამწუხაროდ, სინამდვილეში კაცობრიობას ყოველთვის არ აქვს დრო და შესაძლებლობა ეძიოს შემოქმედებითობა განადგურების სიღრმეში და დაელოდოს, როდის გარდაიქმნება ერთი მეორეში.
       ეჭვგარეშეა, რომ ურთიერთობა ადამიანის არსებობის დომინანტური ფორმაა: „ადამიანი, რომელიც არ ურთიერთობს“, წარმოადგენს აშკარა გადახრას ნორმიდან. მაგრამ ბოლო დროს ფართოვდება ადამიანის ურთიერთობის განსაკუთრებული ტიპის ფუნქციონირების სფერო, სადაც ემოციურ-აზრობრივ დომინანტად წარმოგვიდგება ემოციები, ემოციების კლასტერები ან ემოციურ-კოგნიტური კომპლექსები, რომლებიც სტიმულირებენ კომუნიკანტთა აგრესიას (როგორც ვერბალურს, ისე არავერბალურს) [1, 3].
       ერთხელ ინტერვიუში ვ. იურევიჩმა თქვა, რომ „რუსები გახდნენ უფრო კონფლიქტური, გაბოროტებული, თავხედი, დაკარგეს თვითკონტროლის უნარი“. ეს საშინელი დასკვნაა, რაც იმას ნიშნავს, რომ აგრესიულობა საზოგადოებაში გასცდა ბუნებრივ ბიოლოგიურ ჩარჩოებს და გადავიდა დესტრუქციულობის კატეგორიაში - სფეროში, რომლისთვისაც პასუხისმგებელი არა გარკვეული თანდაყოლილი ინსტინქტი, არამედ თვითონ ადამიანია.
         აქტუალობა განისაზღვრება აგრესიულობის ზრდით თანამედროვე რუსულ საზოგადოებაში და, შესაბამისად, პიროვნების დესტრუქციული კომუნიკაციური ქცევის შესახებ ცოდნის გაფართოების და გაღრმავების აუცილებლობით, რათა შემუშავდეს ურთიერთობაში დესტრუქციულობისთვის წინააღმდეგობის გაწევის სტრატეგია და ტაქტიკა.
         ფსიქოლოგები, რომლებიც სწავლობენ ადამიანის აგრესიულობას და დესტრუქციულობას, ცდილობენ პასუხი გასცენ შემდეგ ძირითად კითხვებს: არის თუ არა დესტრუქციულობა თვისება, რომელიც მხოლოდ ადამიანისთვისაა დამახასიათებელი, თუ ის სხვა ცხოველებშიც შეინიშნება; არსებობს თუ არა გენეტიკური მიდრეკილება დესტრუქციული ქცევის მიმართ, ინდივიდის რომელი ჰორმონალური თუ ფსიქიკური თავისებურებები განსაზღვრავენ დესტრუქციულობისკენ მის მიდრეკილებას [1].
აგრესიის თეორიული და ექსპერიმენტული შესწავლა შედარებით ცოტა ხნის წინ დაიწყო, ХХ საუკუნის შუა პერიოდში, თუმცა უკვე 1920-იან წლებში ზ. ფროიდმა წამოაყენა თეორია იმის შესახებ, რომ ინსტინქტური, თანდაყოლილი „სიკვდილისკენ მიზიდულობა“ და „სიცოცხლისკენ მიზიდულობა“ მთავარი ძალებია ადამიანში. რეალურად, სწორედ ზ. ფროიდის დამსახურებაა, რომ მან მიმართა ადამიანის აგრესიის პრობლემას, როგორც სამეცნიერო ანალიზის ობიექტს. ის თავიდანვე მიიჩნევდა, რომ ადამიანში ჭარბადაა ისეთი ძალები, როგორიცაა სექსუალურობა (ლიბიდო) და თვითგადარჩენის ინსტინქტი, ამიტომ ზ.ფროიდი თანდათანობით მივიდა ორი ფუნდამენტური ცნების დაპირისპირებისკენ: სიცოცხლისკენ მიზიდულობის, სიცოცხლის ინსტინქტის - შემოქმედებითის, რომელიც დაკავშირებულია სიყვარულთან, ზრუნვასთან, და სიკვდილისკენ მიზიდულობის, სიკვდილის ინსტინქტთის ანუ თანატოსის - გამანადგურებელის, რომელსაც „მიჰყავს ყველაფერი ორგანულად ცოცხალი - უსიცოცხლო მდგომარეობისკენ“ [8, გვ. 375]. აგრესია სათავეს იღებს სიკვდილის ინსტინქტში; არსებითად, აგრესია სიკვდილის იგივე ინსტინქტია, მხოლოდ გარეთ პროეცირებული და მიმართულია გარე ობიექტებზე. ზ. ფროიდის მთავარი თეზისი საკმაოდ პესიმისტურად ჟღერს: ადამიანი შეპყრობილია მხოლოდ ერთი წყურვილით - ან საკუთარი თავი გაანადგუროს ან სხვა ადამიანები, და  ამ ტრაგიკულ ალტერნატივას  ის ვერ გაექცევა [9, გვ. 32].
       ეს საქციელი არა მხოლოდ თანდაყოლილია, რომელიც სათავეს იღებს ადამიანში „ჩადებული“ სიკვდილის ინსტინქტიდან, არამედ გარდაუვალიც, რადგან, თუ თანათოსის ენერგია არ იქნება მიმართული გარეთ, იგი მალევე გამოიწვევს თვით ინდივიდის განადგურებას. და ეს ყველაფერი კარგია იმით, რომ ემოციების გარეგნულმა გამოვლინებამ, რომლებიც თან ახლავს აგრესიას, შეიძლება გამოიწვიოს დამანგრეველი ენერგიის განტვირთვა და, ამრიგად, შეამციროს უფრო საშიში მოქმედებების გამოვლენის ალბათობა. ანუ კათარსისი - ექსპრესიული ქმედებების გამოხატვა, რომელსაც თან არ ახლავს განადგურება, შეიძლება იყოს უფრო საშიში მოქმედებების თავიდან აცილების ეფექტური საშუალება. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ზ. ფროიდის თვალსაზრისით, აგრესიას აქვს ბიოლოგიური (ინსტინქტური) ბუნება და მისი გადალახვა შეუძლებელია, მხოლოდ სოციალური ნორმების ნაწილობრივი რეგულირების გზით, მისთვის მეტ-ნაკლებად უწყინარი  ფორმების მიცემით [5, 8].
          ზოგადად, ზ. ფროიდის შეხედულებების მიმდევრები თვლიან, რომ არც მატერიალურ კეთილდღეობას და არც რაიმე სახის სოციალურ გაუმჯობესებას არ შეუძლია საზოგადოებაში აგრესიულობის დონის შეცვლა, თუმცა მისი ინტენსივობა და გამოხატვის ფორმები შეიძლება ვარირებდეს.
        საზოგადოებაში აგრესიის დონის კონტროლი შეიძლება განხორციელდეს აგრესიული მიზიდულობის განტვირთვის აღმოჩენის გზით. ასეთი განტვირთვა  შეიძლება იყოს დაკვირვება სასტიკ მოქმედებებზე (მათ შორის კინოში), უსულო საგნების განადგურება, სპორტი, წარმატებები კონკურენტულ ბრძოლაში და ა.შ. ამრიგად ზ. ფროიდმა აგრესიის ყველა სახეობა დაუკავშირა ერთ-ერთადერთ მიზეზს - სიკვდილის ინსტინქტს, რომლის არსებობის შემოწმება, ფროიდიზმის ისეთ კრიტიკოსთა აზრით, როგორიცაა ე. ფრომი და ა. ბანდურა, ემპირიულად შეუძლებელია [2, 9].
       აგრესიისა და დესტრუქციულობის ყველა არსებული თეორიის შეჯამებისა და ანალიზის  შედეგად, ცნობილმა ავსტრიელმა ფსიქოანალიტიკოსმა რ. ველერმა აღნიშნა, რომ აგრესიულობის გამოვლინება ვერ მოთავსდება სქემაში „სტიმული-რეაქცია“ მისი მრავალფეროვნების გამო, შესაბამისად ისინი არ შეიძლება განიხილოს, როგორც რეაქცია გამაღიზიანებელ ფაქტორზე. აგრესიულობის გამოვლინება ასევე არ შეიძლება ჩაითვალოს როგორც სექსუალური მიზიდულობის ნაწილი, რადგან ისინი პირდაპირ კავშირში არ არიან სექსუალურ სიამოვნებასთან [10].
         აგრესია ადამიანში რეალურ კომუნიკაციაში დესტრუქციულობის ძლიერი სტიმულია ურთიერთობაში.
      კომუნიკაციის თეორიაში ტერმინი „დესტრუქციული ურთიერთობა“ მეტად ფართოდ განიხილება: ეს არის „კონტაქტების ფორმები და მახასიათებლები, რომლებიც უარყოფითად მოქმედებს პარტნიორის პიროვნებაზე და ართულებს ურთიერთობებს“ [6, გვ. 271].
         დესტრუქციული ხასიათი შეიძლება ჰქონდეს სიჩუმეს, თუ მან მიიღო პარტნიორის დასჯის ფორმა, ასევე დამალვა. დესტრუქციულ ურთიერთობას საფუძვლად შეიძლება ედოს მრავალი პიროვნული თვისება: თვალთმაქცობა, ეშმაკობა, ცილისწამების მიდრეკილება, შურისმაძიებლობა, გესლიანობა, ცინიზმი, ფარისევლობა და ა.შ. დესტრუქციულ ურთიერთობას მიაკუთვნებენ არა მხოლოდ აგრესიულ-კონფლიქტურ და კრიმინოგენურ ურთიერთობას, არამედ სიცრუეს, მოტყუებას, მანიპულირებას და „ზემოქმედების სხვა ფორმებს, რომლებიც განპირობებულია  ანგარებიანი მოტივებით“  [6, გვ. 280].
        დესტრუქციული ურთიერთობა წარმოადგენს ურთიერთობის ტიპს, რომელიც მიმართულია თანამოსაუბრისთვის განზრახ მორალური და ფიზიკური ზიანის მიყენებაზე და ხასიათდება მსხვერპლის ტანჯვისგან სიამოვნების მიღების გრძნობით და საკუთარი სიმართლის გააზრებით [4, 7]. პიროვნების სურვილი ამაღლდეს თანამოსაუბრის მორალური განადგურების ხარჯზე წარმოადგენს  დესტრუქციული ურთიერთობის ინტენციონალურ ბაზას [1].
          კომუნიკაციაში აგრესიის გამოვლინების სხვადასხვა ფორმის ფსიქოლოგიურმა თავისებურებებმა,  ობიექტური დაკვირვებისათვის აგრესიული გამოვლინების მისაწვდომობის ფაქტორმა, აგრეთვე მიზეზ-შედეგობრივი კავშირის გათვალისწინებამ ურთიერთობის მიზნებსა და ამოცანებს, კომუნიკანტთა ქცევის სტრატეგიებსა და  ტაქტიკას შორის  მისცა დესტრუქციული ურთიერთობის სიტუაციის სამი ტიპის გამოყოფის საშუალება: ღია, ფარული დესტრუქციული ურთიერთობის სიტუაციის, ასევე პასიურ-დესტრუქციული ურთიერთობის სიტუაციის. ფარულ დესტრუქციულ ურტიერთობაში მოიაზრება კომუნიკაციური ქცევის ისეთი საშუალება, როდესაც სუბიექტი ვერ გამოხატავს თავის მტრულ დამოკიდებულებას ღია აგრესიის ფორმით და მიმართავს აგრესიის არაპირდაპირი ფორმების გამოყენებას, ასევე აგრესიის რეორიენტაციას სხვა ობიექტებზე. პასიურ-დესტრუქციულ ურთიერთობაში მოიაზრება კომუნიკაციური ქცევის ისეთი საშუალება, რომლის დროსაც სუბიექტის მტრული დამოკიდებულება რეალიზებულია სხვადასხვა სახის მოქმედებაში და  უშუალოდ არ არის მიმართული აგრესიის ობიექტზე [6, 7]. თითოეულ ტიპს ახასიათებს კონკრეტული მეტყველების სტრატეგია, ასევე კომუნიკაციის არავერბალური კომპონენტების ერთობლიობა, რომლებსაც ეძლევა ძირითადი აზრობრივი დატვირთვა და ურთიერთობის ამა თუ ის სიტუაციის შემთხვევაში მიეკუთვნება  დესტრუქციულ ტიპს.

ლიტერატურა
1. ტ.ვ. ალეინიკოვა. დესტრუქციისკენ მიდრეკილება: ნორმა თუ პათოლოგია? // URL: http: // psychoanalyse.narod.ru / aleyniko.htm
2. ა.გ. ასმოლოვი. ცნობიერების მიღმა: არაკლასიკური ფსიქოლოგიის მეთოდოლოგიური პრობლემები. – მოსკოვი: სმისლი, 2002. – 480 გვ.
3. ა.ლ. გროისმანი. კლინიკური ფსიქოლოგია, ფსიქოსომატიკა და ფსიქოპროფილაქტიკა. – მოსკოვი: მაგისტრ-პრესი, 2002. – 452 გვ.
4. ხ. დანკოვსკი. სიტყვიერი აგრესია//ნაუკა ი ჟიზნი. – 1995. – № 6. – გვ. 34–57.
5. ო. კერნბერგი. აგრესია პიროვნების აშლილობისა და პერვერსიებისას. – მოსკოვი: კლასი, 1998. – 368 გვ.
6. ვ.ნ. კუნიცინა, ნ.ვ. კაზარინოვა, ვ.მ. პოგოლშა. პიროვნებათშორის ურთიერთობა. სახელმძღვანელო უმაღლესი სასწავლებლებისთვის. სანქტ-პეტერბურგი: პიტერი, 2001. – 544 გვ.
7. ო.ი. მატიაში, ვ.მ. პოგოლშა, ნ.ვ. კაზარინოვა, ს. ბიბი, ჟ.ვ. ზარიცკაია. პიროვნებათშორის კომუნიკაცია: თეორია და ცხოვრება/ო.ი. მატიაშის მეცნიერული რედაქტორობით. – სანქტ-პეტერბურგი: რეჩი, 2011. – 560 გვ.
8. ზ. ფროიდი. მე და ის//არაცნობიერის ფსიქოლოგია. – მოსკოვი: პროსვეშჩენიე, 1989. – გვ. 425–439.
9. ა. ფრომი. ადამიანის დესტრუქციულობის ანატომია. – მოსკოვი: რესპუბლიკა, 1994. – 447 გვ.
10. Waelder R. Basic theory of psychoanalysis. – New York: International University Press,
1960. – 213 p.
































“In my experience, everyone will say they want to discover the Truth, right up until they realize that the Truth will rob them of their deepest held ideas, beliefs, hopes, and dreams. The freedom of enlightenment means much more than the experience of love and peace. It means discovering a Truth that will turn your view of self and life upside-down. For one who is truly ready, this will be unimaginably liberating. But for one who is still clinging in any way, this will be extremely challenging indeed. How does one know if they are ready? One is ready when they are willing to be absolutely consumed, when they are willing to be fuel for a fire without end.”

Искусственный интеллект: как бездушные машины могут лишить души человека? https://www.kramola.info/vesti/novosti/iskusstvennyy-intellekt-kak-bezdushnye-mashiny-mogut-lishit-dushi-cheloveka


https://www.healthyandnaturalworld.com/aluminum-foil-risks/?fbclid=IwAR2csNintw0ZzpAo-aG7L6D0HhKloNzMU-pNdNIgx-rYwIBZvrHQMvAFk68


https://knife.media/slybera/?fbclid=IwAR0opOxCnL8qlCnP1tR5TAJETw3f_eSyub45WaoR7EzdEOB9H8QZddhCxTY




ბიოსენსორები, ბიოჰაკერობა, ენერგეტიკული სინთეზი, ხელოვნური ემოციები

           ბიოსენსორები, განსაკუთრებით ნანონაწილაკებში ჩამონტაჟებული სენსორები, როგორიცაა Smartdust-ი, იმდენად მცირეა, რომ უხილავი რჩება შეუიარაღებელი თვალისთვის. ამჟამად ისინი გამოიყენება და ექსპერიმენტირებას გადის სადიაგნოსტიკო და კლინიკურ პირობებში, დასავლეთის მთავარ სამედიცინო მეცნიერებებში, აგრეთვე სამხედრო მიზნებისთვის, როგორიცაა ქიმიური ბილიკები. Smartdust-ი არის პაწაწინა მიკროელექტრომექანიკურ სისტემათა სისტემა, როგორიცაა სენსორები, რობოტები ან სხვა მოწყობილობები, რომლებსაც შეუძლიათ აღმოაჩინონ სინათლე, ვიბრაცია, მაგნიტიზმი, ტემპერატურა და ქიმიური ნივთიერებები. ინტელექტუალური მტვერი და ნეირონული მტვერი ზემოქმედებას ახდენს უსადენო სიგნალებზე, რომლებიც აბრუნებენ სენსორის ინფორმაციას ხელოვნური ინტელექტის კომპიუტერულ ქსელებში, და შემდეგ გამოიყენება ოპერატორის მიერ პროგრამირებულ სხვადასხვა ამოცანების შესასრულებლად.
       ნეირონის მტვერი ასევე საშუალებას აძლევს ხელოვნური ნერვული სენსორების უსადენო ქსელებს, რომლებიც აგროვებენ მონაცემთა დიაპაზონს, გაემართონ უკან, ტვინ-კომპიუტერის ინტერფეისებზე, რომლებიც გამოიყენება სინთეზური ტელეპათიის სხვადასხვა დანართზე, სადაც ეს სტატისტიკური მონაცემები შეიძლება დამატებით იყოს გაანალიზებული ან გამოყენებული. კერძოდ, ნეირონულ მტვერს შეუძლია გაააქტიუროს უჯრედში მოქმედების პოტენციალი, გამოიწვიოს ნერვული იმპულსები, რაც უჯრედშორისი კომუნიკაციის ცენტრალურ როლს წარმოადგენს. ეს ურთიერთქმედებები აძლევენ უჯრედებს ერთმანეთთან დაკავშირების საშუალებას, უჯრედების გაერთიანებას გარემოში მიმდინარე ცვლილებების საპასუხოდ. ეს ნიშნავს, რომ უსადენო კავშირით გადაცემული ხელოვნური სიგნალების გავრცელება გამიზნულია ბიოლოგიური ადამიანის უჯრედებში მოქმედების პოტენციალის და ნერვული იმპულსების აღგზნებისკენ, რაც ხელს უშლის უჯრედშორის კავშირში წარმოქმნილ ბუნებრივ სიგნალებს. ძალიან დაბალი სიხშირე, რომელიც ხელოვნურად გადაეცემა ელექტრომაგნიტურ ველს, პირდაპირ გავლენას ახდენს უჯრედშორის კავშირზე. უჯრედშორისი კავშირი აუცილებელია არა მხოლოდ ჯანსაღი უჯრედული ქსოვილის შესანარჩუნებლად, არამედ უჯრედული ტელეპათიის ბუნებრივი ბიოლოგიური ფუნქციისთვის. ადამიანის ორგანიზმში უჯრედებს შორის სიგნალის გადაცემის დაკარგვა იწვევს უჯრედის ენტროპიას, რაც, თავის მხრივ, იწვევს უჯრედების დაავადებას, კიბოს და სიმსივნის გავრცელებას.
        ნანოტექნოლოგიების ბიოტექნოლოგიური სენსორების შეყვანა შესაძლებელია უშუალოდ ვაქცინაციის გზით, ფარმაცევტული ტაბლეტების გარსით დაფარვით, ნანონაწილაკების აეროზოლის შესუნთქვით, სურსათით და წყლით მომარაგების სისტემაში მოთავსებით, სადაც ისინი შეუმჩნეველი რჩება თანამედროვე საყოველთაოდ მიღებული მეთოდების გამოყენებით, რომელსაც იყენებენ სახელმწიფო დაწესებულებები და უზრუნველყოფენ ხარისხის ზოგად ტესტირებას. ნანონაწილაკებს ასევე შეუძლიათ უჯრედული მემბრანების გადაკვეთა. არსებული ინფორმაციის თანახმად, შესუნთქულმა ნანონაწილაკებმა შეიძლება მიაღწიონ სისხლს და ორგანოთა სხვა სისტემებს, რომლებიც გროვდება ღვიძლში, გულში ან სისხლის უჯრედებში. პრაქტიკულად არ არსებობს პუბლიკაციები საინჟინრო ნანონაწილაკების გავლენის შესახებ ცხოველებსა და მცენარეებზე, და ეს შემთხვევითი არ არის.

===

https://energeticsynthesis.com/index.php/resource-tools/news-shift-timelines/3376-telepathy Биосенсоры, особенно сенсоры, встроенные в наночастицы, такие как Smartdust, настолько малы, что остаются невидимыми для невооруженного глаза. В настоящее время они используются и экспериментируются в диагностических и клинических условиях в основных западных медицинских науках, а также в военных целях, таких как химические тропы. Smartdust - это система крошечных микроэлектромеханических систем, таких как датчики, роботы или другие устройства, которые могут обнаруживать свет, вибрацию, магнетизм, температуру и химические вещества. Интеллектуальная пыль и нейронная пыль воздействуют на беспроводные сигналы, возвращающие информацию датчиков в компьютерные сети искусственного интеллекта, которые в дальнейшем используются для выполнения различных задач, которые программируются оператором.


"არ დაუჯეროთ სიცრუეს!

           გარკვეული ძალები მიზანმიმართულად ამცირებს, წინააღმდეგობას უწევს და სისტემატურად დევნის იმ ადამიანებს, რომელთა კონტროლიც მას არ შეუძლია. საბოტაჟი, ცილისწამება, დაცინვა და საკუთარი მიზნის იზოლაცია მანამდე, სანამ მიზანდასახული ადამიანი აღშფოთებით არ დაესხმევა თავს თავის უსამართლობას.
          შემდეგ, როგორც ამორალური ოპორტუნისტი, თქვენ ფარისევლურად თითით მიანიშნებთ მიზანზე.
        მთავრობა ამას აკეთებს იმისათვის, რომ მოახდინოს ადამიანის სრულიად ნორმალური ქცევითი რეაქციების და ადრესატების მიმართ მათ უსამართლობაზე რეაქციის დემონიზაცია და კრიმინალიზაცია.
        გარდა ამისა, მთავრობას არ შეუძლია დაამტკიცოს თავისი დანაშაულებრივი ქმედება და გამიზნული სასტიკი მოპყრობა, და აბათილებს მას სიტყვებით: „შეხედეთ! ის არ არის სტაბილური“ ან „ეს ცუდი ადამიანია!“. თუმცა ისინი  პირველი დღიდანვე იყვნენ პასუხისმგებელი დამნაშავეები!
        ეს არის ის, რასაც მე ვგულისხმობ, როდესაც ვამბობ, რომ თქვენ ყველანი საინჟინრო დანაშაული ხართ, რადგან იყენებთ ადამიანის ქცევის მოდიფიკაციის საიდუმლო ტექნოლოგიებს, მაგრამ არა დანაშაულის გასახსნელად, არამედ მის უკვდავსაყოფად, რათა შეინარჩუნოთ საარსებო წყარო და გაივსოთ ჯიბეები იმავე ადამიანების ხარჯზე. თქვენ დადეთ ფიცი ემსახუროთ და დაიცვათ.
         სირცხვილია! თქვენ არ შეგიძლიათ „დანაშაულთან ბრძოლა“  ორგანიზებული დანაშავეობის დახმარებით  ...
           განზრახ ხელში ჩაგდების ეს დახვეწილი ფორმა იქნება მთლიანად გამოვლენილი, და ყველა პასუხისმგებელი პირი კანონით დაისჯება"   დევნილი პირი
-------------------------

























http://www.brahmakumarisru.com/article/med/med.html

http://booknik.ru/tomorrow/all/steinzaltz/

https://www.ukrinform.ru/rubric-technology/2507948-iskusstvennyj-intellekt-naucilsa-videt-dusu-celoveka-cerez-glaza.html


https://www.kramola.info/vesti/novosti/iskusstvennyy-intellekt-kak-bezdushnye-mashiny-mogut-lishit-dushi-cheloveka

https://martin-gal-05.livejournal.com/238431.html


http://loveread.me/view_global.php?id=81602







https://vk.com/wall-133320028?q=%23книги

КНИГИ О СОЦИАЛЬНОМ

Э. Сёренсен - "Мечта о совершенном обществе. Феномен тоталитарной идеологии"

Четыре тоталитарные идеологии: фашизм, коммунизм, национал-социализм и воинствующий исламизм - вот темы монографии норвежского исследователя Э. Сёренсена. Автор анализирует программные труды таких теоретиков (и практиков) тоталитаризма, как Б. Муссолини и Э. Джентиле, В.И. Ленин и Л.Д. Троцкий, А. Гитлер, А. Розенбеог и Р. Лей, Сайд Кутб, X. аль-Банна, Маудуди и аятолла Хомейни. Все эти движения стремились к созданию «совершенного общества», хотя представления их вождей об обществе и государстве существенно различались. Автор уделяет немалое внимание национально-расовому аспекту тоталитарных идеологий. Особый интерес представляет проводимое им различие между итальянским фашизмом и национал-социализмом, которые нередко отождествляются в обыденном сознании.

Г. Лебон Психология народов и масс

В книге кратко изложены выводы автора о психологии народных масс (расы) и о психологии толп), сделанные в ходе многочисленных путешествий. Первая книга посвящена общему описанию психологии народов, вторая рассматривает психологию групп в качестве важнейшего мотива поведения индивида и причины исторических событий. Многие положения этого труда взяты в основу современных рекламных и политтехнологий.

Ю. Эльстер - "Объяснение социального поведения. Еще раз об основах социальных наук"

Эта книга, опубликованная в 2007 году издательством Cambridge University Press, является исправленным и дополненным изданием встретивших неоднозначные отклики «Основ социальных наук» (1989). Автор предлагает свой взгляд на природу объяснения в социальных науках; анализ психических состояний, которые предшествуют поступкам; систематическое сравнение моделей поведения, основанных на рациональном выборе, с альтернативными концепциями; исследование возможных заимствований социальных наук из нейронауки и эволюционной биологии; обзор механизмов ранжирования социальных взаимодействий от стратегического поведения до коллективного принятия решений. В провокационном заключении он настаивает на центральном значении качественной социальной науки в войне против мягких (литературных) и жестких (математических) форм обскурантизма.

Н. Больц - "Размышление о неравенстве. Анти-Руссо"

В своей новой книге известный немецкий теоретик медиа и коммуникации Норберт Больц выступает с критикой социального государства и связанных с ним принципов равенства и социальной справедливости. Обращаясь к провокационным темам архаического наследия, генетической детерминации, врожденных аномалий и роли пола, он утверждает, что умственные способности, красота, сила, умение, талант, усердие распределены в обществе неравно и не могут быть перераспределены. Согласно Больцу, стремление к равенству в этих областях социальной жизни неизбежно способствует конфликтам, тогда как признание естественного неравенства делает возможным сотрудничество. Книга адресована широкому кругу читателей — политологам, философам, социологам.

П. Штомпка - "Доверие - основа общества"

В новой книге ведущего представителя современной социологи­ческой мысли Петра Штомпки впервые в научной литературе в раз­вернутой форме представлена социология доверия. Раскрыта роль доверия как фундаментального аспекта общественной жизни, осо­бенно повседневной. Показано место теории доверия в культуроло­гической социологии постмодерна. Дан анализ основных категорий этой теории, включая сущность идеи доверия, его разновидности, источники и функции. Охарактеризованы культура доверия и ее антипод - культура недоверия. Особое место отведено применению теории доверия для анализа и регулирования общественных отно­шений в таких ключевых областях, как политическое устройство государства, развитие науки, процесс глобализации. Констатируя кризис доверия в наши дни, автор считает возможным предложить обнадеживающую перспективу, обосновать становление новых го­ризонтов доверия.

Для ученых-социологов, представителей широкого спектра со­циально-гуманитарных наук. Может использоваться в учебном про­цессе при подготовке кадров по направлениям «Социология», «Юриспруденция», «Государственное и муниципальное управле­ние». Представляет интерес для интеллектуальных читательских кругов.

Малахов В.С. - Культурные различия и политические границы в эпоху глобальных миграций

Новая книга Владимира Малахова приглашает пересмотреть стереотипы, сложившиеся в отечественной литературе вокруг таких понятий, как "нация", "национальное государство", "национальное гражданство" и "национальная идентичность". Ее главный предмет - природа нацио­нальных границ. Автор демонстрирует взаимное переплетение культурных и пространственно-географических делений и в то же время обнажает проблематичность самой теоретико-познавательной рамки, в которой социальная реальность предстает разделенной на нации. Теоретические контексты позволяют ставить практические вопросы: Как строится политика современных наций-государств по отношению к культурному разнообразию, порождаемому иммиграцией? Как выглядят социальные практики, стихийно формирующиеся в ходе взаимодействия принимающего и новоприбывшего населения? Сколько в этом взаимодействии сторон? Чем обусловлена динамика социальных, юридических и символических границ между гражданами и негражданами?

соцнах от https://vk.com/politicalbooksion




http://www.counter-propaganda.com/?article=ru_%D0%A4%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%B7%D0%BC_%E2%80%93_%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%B5%D1%82%D1%81%D1%8F


http://www.counter-propaganda.com/?article=ru_%D0%A5%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%E2%80%93_%D1%85%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B5%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B8_%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%8F_%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B5%D0%B9_%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8E%D1%89%D0%B5%D0%B9_%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8